Stránka 3 z 10
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 13 říj 2011, 20:03
od Martun
Přesunuto do technických věcí.
Díky za upozornění, tento týden jsem na štíru s časem, tak jsem moc nesledoval běh na fóru..
Koukám že téma "koule" vás pořádně baví..
já ji nikdy neměl ale občas by se hodila , jako beranidlo.. i na předek
Jinak mám taky zkušenosti s rozbitím auta o kouli na kteou jsem narazil. respektive , v rozjíždějící koloně jseem se rozjel jako první a druhý auto, jenže řidič předemnou drobet zaspal..
Na hudince Vectře maska v háji a mě vyskočily i blinkry
.. alespoň jsem měl důvod dát čirou optiku z novějšího modelu..
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 13 říj 2011, 20:58
od 69pavel
Chasniku co se rozcilujes dnes je jasne psane ze vinen je ten kdo narazi zezadu,i kdybych tam mel cokoliv a ten zezadu si ponicil auto sebevic ci sebemin ma se proste venovat rizeni,dodrzovat odstup a ne venovat se kokotinam, kdyz se venujes rizeni je mensi pravdepodobnost ze zezadu narazis,nikdo neni bezchybny,to by mse byli roboti ale proc bych mel doplacet na kokoty kteri bouraji zezadu a ja pote mit kvuli toho nepojizdne auto a mit ho treba 14 dnu v servisu,klidne by pevna tazne meli mit vsechny auta a aby tem blbcum co neumi jezdit a bouraji to rozbilo cely predek a autu v predu se nic nestalo. navic by meli dat tak jak kdysi, odebrat ridicak aby dotycny vychladl a po urcite dobe zase vracen a spocnul si od bezhlaveho jezdeni,aspon by pote chodili pesky a na ceste by byl konecne klid bez nehod.
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 13 říj 2011, 22:24
od tombas
A nikdy tě nenapadlo, že na ten zadek s koulí tě může natlačit třeba kamion, který to nedobrzdí za tebou, i když ty už dávno stojíš na fleku?
Na 100% souhlasím s chasníkem, který to popsal naprosto přesně. Pevně montované TZ je zdraví a majetek ohrožující zařízení a MĚLO by být zakázáno (bohužel není).
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 13 říj 2011, 22:42
od Vilda
Je to jednoduchý .... koule na pevno, je mnohem levnější, než odnímatelná ( bajonet ) a spousta lidí dneska kouká na každou korunu. Taky jsem nedávno v hospodě posluchal debatu, že bajonet po čase používání má vakl a musí se měnit. Obzvlášť, když taháš těžší nebrzděný přívěs a to je další investice
Sám jsem na polským Fiatu měl taky kouli a napral to do mě zezadu pašák za stovkou
stál jsem na červenou a on nedával pozor ... takže mi bylo úplně volný, do jaké míry si tenhle zelvák zdemoloval svoje auto
hlavní bylo, že polák zůstal nepoškozený .... a nikdy jsem nikomu při couvání sám auto nepoškodil, protože jsem počítal s tím, že mám hold o deset cenťáků auťák delší ....
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 14 říj 2011, 07:49
od Gandalf
Milí Bakaláři, když už příběhy, tak tady je můj: před pár lety si tak stojím v Brně na křižovatce na červenou a zezadu do mě najel chlapík s nějakým postarším Mitsubishi střední třídy. Spěchal prý na hokej (hrálo se MS) a prý přehlédl auta stojící na červenou i tu červenou. Je pravda, že se snažil brzdit, ale i tak byla oprava za bezmála 50T o poklesu hodnoty auta nemluvě. Ale co chci říct - přede mnou stála před semaforem Š120 s tažným a protože mě ten náraz zezadu lehce vyhodil se sedačky, než jsem stačil dupnout na brzdu, políbilo auto čumákem i tu kouli. Byl tam pěkný dolík v plastovém lakovaném nárazníku a můžete si domyslet, co mě v tu chvíli napadlo ...
Proto bude moje stanovisko vždy proti koulím-TZ, pokud na nich v tu chvíli nevisí nějaký přívěs. Ať si to legislativa a výrobci udělají, jak je napadne, to je mi jedno. Ale řidiče ignoranty to stejně nezmění, to by po nich museli ještě důsledně jít policajti.
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 14 říj 2011, 07:56
od cert
tombas píše:A nikdy tě nenapadlo, že na ten zadek s koulí tě může natlačit třeba kamion, který to nedobrzdí za tebou, i když ty už dávno stojíš na fleku?
Pokud to je kamion, tak mi věř, že to je úplně fuk jestli kouli máš nebo ne. Budeš rád že to přežiješ. Jen si vezmi tu skutečnost, kde má osobáček kouli, nárazník atd. a jak vysoko má běžnej kamion nárazník.....
Jinak naprostej souhlas s Vildou - když couvám, vím, že je auto o 10 cm delší.
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 14 říj 2011, 07:56
od Martun
Gandalf píše: a můžete si domyslet, co mě v tu chvíli napadlo ...
A co tě napadlo?
jinak bych řekl, že z technických věcí, kde jsme řešili ze začátku ukotvení a přichycení tažného, pak snad stoupání závitu... se nám to trochu zvrhává jen na pokec o setkání s koulí.. a to by mělo být asi jen v pokecu??...
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 14 říj 2011, 08:06
od Gandalf
Martun: Napadly mne ošklivá, ale opravdu ošklivá slůvka
Ale klidně to promaž a nekompromisně
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 14 říj 2011, 08:36
od Espero
Větší zlo, když se opře nárazníkem tak celou plochou nebo její postatnou částí. Ta koule působí na malinké ploše, takže ja tam větší tlak. Jednou mi dokonce, ale to bylo u složební oktávky kdysi tou koulí tu značku protrhli a musela jít na výměnu. Jak mi řekl garážmistr, nebylo to prý až tak jednoduché, protože to auto bylo leasingované a muselo se to všechno změnit nejen v evidenci ale i u leasingovky.
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 14 říj 2011, 08:38
od tombas
Taj jedno prosté a účinné řešení existuje.
Vzít flexu a řezat, řezat, řezat pevné koule u samého zadku na každém autě, kterému koule ze zadku trčí a nemá na ni vozík.
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 14 říj 2011, 15:36
od 69pavel
chlapi co porad polemizujete,ja myslim ze nikdo znas nejezdi jak dobytek a jezdi tak aby to vypadalo jako jizda a snazi se nezpusobit druhemu skodu,kdyby takhle jezdil kazdej tak nejsou nehody, ja tu nebudu psat kolik mam najete,tolik co ja ma zvas malokdo,leda ze by jezdil na kamionce ven,presto muzu rict ze na cestach jsem setkal z skoro kazdym pripadem sofera a muzu rict ze to co posledni 10-15let vychazi z autoskol je hruza, autoskoly misto aby ucili tak jenom rejzujou a je jim jedno zda novacek to umi nebo ne,hlavne zaplat ,udelej testy a zmiz,uz te nechcem vice videt. dokonce jsou i takovi kteri tam(v autoskole) nebyli vubec a dostali papiry-viz nase maticka praha a jejich 60% komisaru kteri ztoho meli soukromou zivnost, a takhle to chodi i jinde.
Holt to neni jako kdysi ze dokud jsi neumel tak te nepustili ke zkouskam.a potom kdyz vezmu nektere instruktory kteri maj jen skupinu B,nic odjezdeno, k tomu maturitu-a muzou delat instruktora,sami neumi poradne jezdit a uci druhe,pak to na cestach vypada.
kdyby byl poradny vycvik a z autoskol vychazeli soferi tak je jedno jestli budes mit pevne tazne nebo odnimatelne.
uz jsme zase mimo OT tak se vratme tam a nechme reci. spozdravem mnoho ujetych km bez nehod
Pavel
EDIT: a ruku na srdce,mate skupinu B kollik zvas umi couvat s privesnym vozikem a jezdit na malem motocyklu, nebot pod skupinou B je i maly moped,
kdyz na to prijde tak bych udelal povinne obhajovaci zkousky co 5 let dle skupin co clovejk vlastni, to by pak bylo malo soferu na cestach
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 16 říj 2011, 11:53
od Gandalf
S tím pětiletým cyklem přezkušování je to dobrý nápad, ale bohužel praxe by zase byla jiná. Každému z nás by určitě prospělo si to po čase zopáknout a hlavně poznat novinky v zákonech, i když by to něco málo stálo. Ostatně léta jsme to dělali v práci každý rok.
Ale tohle by byl jen další způsob, jak tahat z řidičů peníze. Nabalit by se na tom chtěly nejen autoškoly, ale jistě i stát by přišel s nějakým administrativním poplatkem. Navíc by se s tím zase kšeftovalo, takže spousta lidí by si jen "koupila" potvrzení a bezpečnosti na silnicích by to pomohl málo...
Člověk už je bohužel takový druh a středoevropan zvlášť
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 16 říj 2011, 12:15
od Mexican
ja ako vodic referentskeho vozidla musim robit preskusanie kazdy rok. Co je asi hodinova prednaska + 25 otazokv teste (najma z novych veci a podobne).. a myslim si ze to fakt nie je na skodu
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 16 říj 2011, 18:33
od tombas
Tak tak, mám to stejně jako šofér referentského auta. Určitě je to dobrá věc.
Re: Technické věci týkající se New Accenta
Napsal: 16 říj 2011, 20:43
od Vilda
Jojo, taky se chodím vzdělávat na pravidelné školení řidičů z povolání a přednáší nám právník-penzista ..... a to velice zábavnou formou
a můžu upřimně říct, že to není ztracený čas .... je dobrý vědět o novinkách a různých finesech, jak na byrokratický moloch sedící na úřadech, jehož jediným úkolem je, aby Vás zbavil financí !!!
Bohužel na rozdíl od referenských řidičů, já musím absolvovat ještě školení na profesní průkaz .... a to je poctivých 8 - 9 hodin ročně
a to už tak zajímavé není
musí se to odsedět, protože chodí dosti přísné kontroly ... jeden ze stupidních výmyslů, jednoho "geniálního" ministra dopravy
.... a ještě je to vylepšený o vyšetření na EEG plus psychotesty .....