Stránka 3 z 3

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 11 črc 2013, 11:08
od koudý
zulyk píše:co je podla teba nepriazniva spotreba?
.. od toho je tu jiný vlákno, tam se vše i moje spotřeby dozvíš, stačí jen trochu pohledat ..

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 08 kvě 2014, 08:55
od Mireček
I já jsem vlastníkem Hyundai ix20. I já slyším v motoru podivný zvuk jako když cvrká kolo štěstí a to hlavně při volnoběhu a poklesu otáček hlavně při studeném motoru. Mám najeto 14 tisíc km, za sebou již 1 garanční prohlídku, kterou jsem absolvoval v servisu Auto Lašák v Rýmařově. Upozornil jsem na tento problém. Přejímací technik si nastartoval motor, chvíli si ho poslechl, pak otevřel kapotu a ukázal mi kde je problém. Podle něj to dělají nějaké magnety ve vstřikovačích a není to prý žádná závada, ale běžná věc. Je fakt, že ten zvuk se ozýval hned když jsem auto koupil nové. Nejsem žádný odborník prez motory, ale nevím, nezdá se mi, že by to bylo v pořádku. Co na to vy zkušenější co máte ix20 již déle?

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 08 kvě 2014, 16:34
od mudra19
Zdravím, jsem též majitelem Ix20, najeto asi 4000km a mohu jen a jen potvrdit zkušenost ostatních se zvukem studeného benzinového motoru, který připomíná zvuk opravdu hodně starého vyběhaného motoru.
Jinak bez problémů, spotřeba do 7,5 l, což je asi u tak těžkého vozu normální, dálka 6,3 až 6.5.
Aut jsem měl již hodně, ten zvuk studeného motoru je opravdu unikát a záhada. Udělám pokus a zkusím Nošovice, co oni na to. Budu-li úspěšný, dám vědět.

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 13 kvě 2014, 12:33
od Jarousek 18
Kolegové a majitelé IX 20 , mám najeto 60 000 km a stále když je studený tak klepe. Po ohřátí motoru je klid a pohoda. Je to prostě takový motor CVVT a nedá se s tím nic dělat než jezdit a jezdit. Přeji hodně pohodových km.

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 14 kvě 2014, 13:33
od Pitra
Tak je nás již dost, kterým studený motor při poklesu otáček "řachtá" nebo "ťuká" jak komu libo. Mám najeto 25.000 km, problém jsem několikrát bez výsledku reklamoval. Je pravda, že to zřejmě nemá vliv na vlastní výkon motoru ani spotřebu, ale pokud budu chtít auto prodat, tak jedině s ohřátým motorem. Osobně by mě totiž takovýto projev studeného motoru od koupě určitě odradil.

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 15 kvě 2014, 09:39
od PALI-PALI
mate to niekto nahrane? Uvital by som link na youtube so zvukom toho rachtania..

Nie je to len nastavovanie ventilov po starte??

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 02 zář 2014, 21:50
od stefipe
To ťukanie, cvrlikanie ma stálo odtiahnutie do servisu. Auto ostalo nepojazné. Imformácia servisu, rozobratie rozvodov a neviem ešte čo. Mám nabehané 48000km.

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 04 zář 2014, 11:05
od joci
Dobrý,
chlapi ja mam taký istý motor ale v KIA ceed 2008a začalo mi to isté robiť pri
60 000km ako vám presne ako dízlák najprv len pri studenom motore ale teraz stale na volnobežne otačky a teraz mam njazdene 110 000km a už počujem aj rozvodovú retaz ako šuchoce a začali mi kolísať otáčky na volnobeh a včera mi začalo zdochýnať auto pri volnobehu tak som to zaniesol a čakam čo mi povie mechanik ale nedavno ked som riešil kolísanie otačok tak my povedali že mi čistili vahu vzduchu ale otačky kolíšu tak isto :D

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 18 kvě 2015, 22:43
od Jarousek 18
Zdravím všechny kolegy IX20.
Tak mám najeto 78000 km a došla mi trpělivost s rachtáním u studeného benzinového motoru, který klepal jako diesel do ohřátí a dopadlo to tak, že na záruku mám nový motor. Při zjištění závady v servisu :hyu: a po rozebrání motoru vypadly z motoru nějaké špony , rozsypaný katalyzátor a rozvodový řetěz před prasknutím. Přístup servisu :hyu: OK. Jsem rád, že jsem to nevzdal. Teď je ticho. Dostal jsem náhradní IX20 a tak jsem si zvykl na tichou jízdu. Teď už ji mám taky.

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 13 črc 2019, 19:11
od sanny
Ahoj. Dneska jsem potkal náhodného řidiče s ix 20 1.4 CVVT,a poslechl si jeho zahřátý motor,najeto prý něco přes 20000 km,a to cvrlikání motoru,o kterém se zde píše tam bylo taky. Já mám najeto něco málo přes 12000 km,a to cvrlikání pod víkem ventilů slyším jak za studena,tak i u zahřátého motoru.Slyším to i v kabině,když přijedu na křižovatku,a čekám na zelenou.Zvuk je jako kdybych měl dieslový motor.Zajímavé je,že když jsem měl auto nové,a po zahřátí přijel na křižovatku,musel jsem se podívat na otáčkoměr,jestli mi vůbec běží motor,bylo tam absolutní ticho.Teď je to jak šicí stroj.Všiml jsem si ,že po garančce,když vymění olej,tak se zvuk od ventilů ztiší,ale i tak mi to přijde divné s pocitem,že se to někdy někde rozsype. Jak už zde majitelé ix 20 píšou bude to nejspíš neduh cvvt motorů.U Toyoty Yaris,která má též proměnné časování ventilů VVT-i jsem nikdy tento zvuk nezaregistroval.(Toyota je ale značka kvalitou někde jinde).Díval se mi na to automechanik s konstatováním,že buď by mohla být povolena svíčka u 1.nebo 2.válce v tom dobrém případě,a nebo v tom horším podpálený sací ventil,ale je to jen jeho úsudek.Kde je pravda,to se pozná časem.Chystám se do servisu,mám ještě auto v záruce,tak jsem zvědavý,co mi na to řeknou. Jinak celkově krom toho cvrlikajícího motoru a nestabilní jízdy v zatáčkách jsem s autem více-méně spokojený.

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 13 črc 2019, 20:33
od Tudy
Já mám podezření, že za tím cvrlikáním mohou být hydroštely ucpané karbonem...

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 13 črc 2019, 20:51
od karesino
Ja mam 1,4 DOHC accent a presne to iste ako tu citam.Hlavne v zime po studenom starte take klepanie a pri padajúcich otackach pri 3000ot/min take jemne cvirlikanie-toto robi aj za studena aj ked je motor zohriaty.Mam 110 000,neregistrujem presne odkedy ale uz dobrych par rokov to robi a nedegraduje.Inak motor bez jedineho problemu

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 14 črc 2019, 09:39
od JoDo
Mám 1.4 6 let, najeto 55000 km. Studený klepe pod 2000 ot/min. od začátku. Posbírej nějaký oblázky v řece ( nebo vem větší kačírek), dej je do pytlíku a zatřes. Máš téměř přesně stejný zvuk. Závěr servisu: sledovat, když se zhorší přijet.

to sanny: napiš jak to dopadlo

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 15 črc 2019, 22:59
od pepe pedro
to není třeba.Už mám druhou IX20 a dělá to každá.Po zahřátí je klid.Nečteš příspěvky?

Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček

Napsal: 24 črc 2019, 09:49
od sanny
Tak mně to nedalo,a ještě jsem na parkovištích u obchodních center,kde jsem viděl IX 20 a u něho majitele,zeptat se na ten projev motoru.Celkem jsem byl u tří ix 20,z toho dvě 1.4 a jedna 1.6.U všech tří motorů jsem to cvakání(šicího stroje)slyšel taky.Úplně stejné,jak u mně.Všem třem šoférúm to připadalo normální,že si ničeho nevšimli.Před chvílí jsem se vrátil ze značkového servisu,kde mně technik sdělil,že ten zvuk dělají vstřikovače.Tak jsem z toho udělal závěr,že motory od Hyundai tento projev prostě mají.Tečka. :roll: