Stránka 3 z 5
Re: santa fe 2,4
Napsal: 11 bře 2012, 18:47
od Andy4
235/65/17 obuté na BBS diskoch mám na zimu, v lete jazdím na 255/55/18, čo je rozdiel 4cm na nápravu ako v tvojom prípade (215vs235) Rozdiel v spotrebe je cca pol litra, rozdiel v dynamike je tiež badateľný. Samozrejme to na širších pneu celkom pekne sedí, menšie náklony. Rozdiel spotreby je v neprospech veľkej váhy 18" diskov, kde je rozdiel 6kg/disk.
Re: santa fe 2,4
Napsal: 12 dub 2012, 20:11
od quako2
Tak som znova urobil mensi upgrade
Nahodil som naslapy + predny ram, obul 17" disky + 235/65/17 pneu.
Co sa tyka spotreby. Tak uz tretiu nadrz po seby mi vychadza priemerna spotreba 10,2L (LPG).
Re: santa fe 2,4
Napsal: 12 dub 2012, 20:13
od miooo
ten ram mas aj v TP??
Re: santa fe 2,4
Napsal: 12 dub 2012, 20:17
od quako2
No, nemam:-(
V podstate tam toho potrebujem zapisat viac (kolesa, ramy + naslapy a v neposlednej rade aj LPG)
Re: santa fe 2,4
Napsal: 12 dub 2012, 20:22
od miooo
a co ked ta zastavia?
Re: santa fe 2,4
Napsal: 12 dub 2012, 20:26
od quako2
Utesujem sa tym ze teraz ked su uz tie male karticky (namiesto velkeho TP), tak z nich to vycitat nevedia. Museli by si to zistovat cez centralu (netvrdim ze je to pre nich narocne,alebo zdlhave..) K takemu autu si myslim ze to celkom ide, tak ze im to do oci prilis bit nebude.
a keby bolo najhrsie tak sa to pokusim ukcat nejakou pokutkou:-)
Re: santa fe 2,4
Napsal: 12 dub 2012, 23:31
od Andy4
Ahoj, na 17" to vyzerá hneď inak ako na 15", plus tie nášľapy s rámom vyzerajú na čiernom dokonale.
Spotrebu ti závidím, to pedál asi ba hladkáš. Ja mám mesto okolo 13-14 litrov na 255diskoch. Ako si pochodil so zápisom LPG? Ja na to nemám moc čas...
Re: santa fe 2,4
Napsal: 13 dub 2012, 12:42
od quako2
je pravda ze tomu moc nenakladam, ale hlavnym dovodom je to ako som uz niekde pisal, ze na jednu nadrz prejdem 370km. z toho 220 je mimo obec (aj ked vzdy v piatok po obede cez PO = 40min v zapchach) a ostatnich 150km je tak +/- po KE.
LPG - tiez nejak nestiham... Ked som bol po 1500km na kontrole LPG, dali mi tlacivo (ziadost o montaz LPG) aby som snim zasiel na obvodny urad a nechal si ho potvrdit (kolok 20e). Ale ani to som este nestihol.
Kde kupujes Flash lube? Nasiel som nejaky e-shop kde ho maju za cca 20e = 2l. Asi najvyhodnejsia cena aku som nasiel. Vacsie balenie sa mi uz asi neoplati kupovat (nechcem aby to stalo roky niekde na policke)
Re: santa fe 2,4
Napsal: 11 srp 2012, 11:21
od Palo-x
Mám Santa Fe 2,4 ročník 2001 4x4, ktoré som doviezol pred dvoma rokmi z Čiech. Výhoda bola, že tam bol už namontovaný LPG a nádrž na 84 l plynu. Takže jazda v pohode - dojazd od 540 do 600 km. Dá sa natankovať 70 až 73 litrov plynu (zrejme to závisí od stavu čerpadla na benzínke - lebo niekde v Rumunsku a Bulharsku mi nedokázali natankovať plnú, ale ledva 45 - 50 litrov plynu). Spotreba vypočítaná podľa dojazdu km a doplnenia - naplnenia nádrže: od 10,1 do 14,2 l/100 km, ale šedý priemer 11 - 12 litrov. Keď som bol v Bulharsku - tam a naspäť cca 3000 km, priemerná spotreba 11,5 l/100 km (sem tam pustená klíma a moc som to nešetril). Keď idem na plyn tak okolo 2000 otáčok mi to slabo trhá a keď to vytočím na okolo 4500 otáčok tak už motor trhá citeľne. Neviete čím to bude - treba vyčistenie vstrikov?
Re: santa fe 2,4
Napsal: 12 srp 2012, 11:15
od quako2
84L nadrz? Kde ti ju namontovali (myslim umiestnenie nadrze)
Re: santa fe 2,4
Napsal: 12 srp 2012, 18:46
od Andy4
Palo-x: S trhaním pri vyšších otáčkach som mal problém aj ja, vymenili mi vrámci záruky vstreky za väčšie.
quako2: ako zatiaľ hodnotíš LPG montáž? Ako si na tom s papiermi, všetko máš zapísané?
Re: santa fe 2,4
Napsal: 13 srp 2012, 00:54
od Palo-x
Pozeral som pre istotu doklady od splynovaču - nádrž je skutočne 84 litrová - toroidná a je umiestnená namiesto rezervy pod kufrom. Podľa dokladov má priemer 720 mm a výšku 250 mm, stupeň naplnenia 80% - t.j. 67,2 litra podľa papierov - sú od toho poľské papiere, majú tu odkaz na
www.gzwm.com.pl, celkom v pohode je tam zapasovaná. V prípade potreby to môžem vyfotiť. Splynovač je typu STAG 300. Všetko mám zapísané v technickom preukaze. Čo je schválené v štátoch Európskej únie musia akceptovať aj u nás. Celkom výhoda - keď si dovezieš vozidlo so splynovačom zo štátu Európskej únie zo zapísaným splynovačom v ich TP. To už mám tretie vozidlo na plyn. Najskôr Ford Escort - starší s karburátorovým motorom - ten som nemal schválený, potom Daewoo Nubira combi 2 l CDX, tiež som doviezol z Čiech už so zabudovaným a schváleným splynovačom (kamarát si doviezol také isté pol roka skôr a nechceli to uznať, lebo v SR bola schválená len prestavba motora 1,6 l, až keď priniesol smernicu EU potom to uznali - šak je právnik). Na Daewoo Nubira bol namontovaný splynovač Coltec Nesecam a nádrž 60 litrová - dva valce prepojené a umiestnené v priestore pre rezervu - dojazd cca 450 km. Skúsenosti: Na Daewoo to uplne super nefunguje - mám ho doteraz - sem tam má tendenciu motor skapínať pri nízkych otáčkach a pri náhlom poklese otáčok - ale dá sa. Na Hyunday funguje takmer bezchybne - až na tie vysoké otáčky, ale tie používam len zriedka. Pokiaľ si chceš spraviť prestavbu na pohon LPG, musíš požiada Obvodný úrad odbor dopravy, ak ti to schvália, tak na Dopravnom inšpektoráte ti to zapíšu dopapierov. Ak je vozidlo s konkrétnym typom motora už schválené na prestavbu v minulosti je to jednoduchšie, ale dá sa prestaviť na pohon LPG už každé vozidlo - individuálna prestavba. Samozrejme sa vyžaduje odborná montáž. S LPG som spokojný na oboch autách, bol som v Chorvátsku, Taliansku, Francúzsku a Bulharsku, všade je dostupné LPG a cenovo si o 1/2 lacnejší ako benzín a mierne lacnejší ako nafta - na spotrebe.
Re: santa fe 2,4
Napsal: 13 srp 2012, 15:02
od quako2
Andy4 - s LPG som zatial spokojny. Ziadny problem. Spotreba teraz v lete (s klimou) a na tych vacsich gumach je okolo 11,6-12,5. Takze nejaky ten litrik viac ako v zime. Ako som tu nikede pisal o tom ze sa mi 2x rozsvietila kontrolka Check a ja som ju vymazal tak uz sa nerozsvietila. Hadam si na to uz motor zvykol:-) Co sa tyka zapisu, tak som v stadiu cakania. Na obvodny urad som dal ziadost , tu mi schvalili. Bol som v servise na LPG-emisnej kontrole, kde to skontrolovali , nafotili (kde, co a ako je namontovane, umiestnene...) poslali to do ZA a vraj mam cakat. Niekedy to trva mesiac, dva... bol som tam zaciatkom juna takze predpokladam ze uz by to mohlo byt... dalsi postup neviem. nemam chut to cele "nosit" v hlave. Vzdy idem krok po kroku. Predpokladam ze ked pridu papiere zo ZA tak pojdem zas na obvodny urad a odtial na DI. Ty si na tom ako (myslim zapis LPG)?
Re: santa fe 2,4
Napsal: 13 srp 2012, 15:07
od quako2
Palo-x - tak tu nadrz ti zavidim.. Hlavna vec, ze ked som si daval montovat LPG tak ma ubezpecovali zo toto je maximum (moja 52L). ALe uz na oko je vidiet ze tam vojde aj vacsia. Asi je to maximum aku mali na sklade..
.A pritom do nej vojde maximalne 39-40L (raz sa mi podarilo tusim 42). Vraj to nie je problem prerobit (nastavit plavak do inej polohy), ale musim prist s prazdnou nadrzou , objednat sa... tak ci sa to pre 2-3L oplati. Aspon tankujem plnu za 27Eur:-) Vzdy okolo 300km sa uz obzeram po cerpacke.
Re: santa fe 2,4
Napsal: 13 srp 2012, 15:34
od Andy4
quako: ja som to ešte neriešil, nemám na to čas.
Auto prenechám koncom roka tatkovi, on si to vybehá v čase voľna. A čo sa týka objemu nádrže, môj rekord je 33€. Max dojazd mám ale 310km, čo ma dosť obmedzuje a napr. spodným ťahom od ZV do BA nemám na trase ani jednu LPG čerpačku, teda keď ho tlačím tých 130-140km/h tak do blavy prichádzam už väčšinou na benzíne