Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 09 lis 2011, 16:37
JA teda taky cumel jak puk,ze si tohle nekdo u novyho auta dovoli,ale s tim ze je to jenom plech bych se netrapil.ramena nejsou nic jinyho.
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
Jo,tak to je voda na můj mlýn,děkuji také za pochvalu,Franta. Náprava tohoto stavu je velmi prostá a pro výrobce naprosto beznákladová. Stačí jen naučit robota,aby úchyty přivařil na jiné místo ramene. Takové místo tam je,je to vidět na fotografii. Bohužel,jen jsem technickému řediteli Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o, panu Antonínu Jedličkovi nastínil o co se jedná,přestal komunikovat Nejspíš to se značkou Hyundai myslíme lépe my zde na fóru,než ti co jsou za to placení. No,jedeme dál.........Frantakoudý píše:Osobně jsem původním stavem zděšen. Kdo má základní znalosti fyziky tak mu je jasné, že tímto uložením tlumiče je výrazně snížena jeho funkce, protože je mu vnucena kratší dráha.
Naopak Fratovo řešení musím pochválit.
Napadá mě, že se budeme možná ještě časem divit, když takto zjevnou věc jsou schopni vyrábět.
Není tu někdo právník, který by byl schopen toto řešení napadnou s hlediska bezpečnosti u výrobce?
No jasně Vildo,to je také názor a nelze proti němu nic mít. Samozřejmě proti němu stojí moje odborné znalosti,jak konstrukce,tak materiálů,svařené je to TIGem v argonu,průběh namáhání jsem u prototypu ověřil pomocí praskajícího laku v se to dělá u nosníků letadel. Auta ode mne vítězí v automobilovém sportu a nikomu nic neulítlo i,když je to pořádný průvan. Tohle nic není,to by zvládl každý průměrný zámečník a obavy nejsou na místě. A,kdyby přece,jen by se utrhl tlumič,který je tam v sériovém provedení stejně na nic. Jen si pod auto vlez a podívej se jak jsou čisté a osedané dorazy v dolní části pružiny,vidíš ten obtisklý kroužek od polyuretanového dorazu? A to nejezdíš v pěti lidech a s plným kufrem ne? Jak je to možné,co myslíš? Jen co začnou vymrzlé díry ve sněhu,to bude mazec! Měj se hezky a víc mi důvěřuj,homologace nápravy je ve smyslu pružná příčka,dvě pera,dva tlumiče a dost. Jak to tam je ustanoveno není,je to tedy dovoleno. Ahoj FrantaVilda píše:No, chlapci nevim nevim, jestli je tohle řešení to pravý ořechový to už je dost závažný zásah do konstrukce vozu a vůbec si nejsem jistý, jestli to nějaký zlepšení přinese změnilo se těžiště uložení tlumiče a rameno je z pouhého plechu ... vůbec bych se nedivil, kdyby se zlomilo tohle už je velká partyzánština a myslím, že mnohem nebezpečnější, než odskakující náprava ....
ANO,TOTO JE SPRÁVNÝ POSTŘEH !!! Mám ve své databázi i několik fotek ze,kterých je zřejmé,že se vývoj pérování u aut,která jsi uvedl ubírá přesně opačným směrem! To je ale náhoda Podle mne je úmysl zřejmý,Němci věděli,že to bude fungovat líp než jim,proto se na tom tak "podepsali". Já to teď vím také. Mě už to funguje skvěle a žádná díra,nebo příčný hrbol už mi nevadí a letím s tím jak utrženej vagón I na 16" kolech to je OK. Franta.airwaves píše:Já bych spíš myslel, že si němci ošéfovali, aby to bylo hůř než na touranu, c-maxu , merivě, zafiře .
Ahoj,no pokud jsem se nechtěl zabít,něco jsem s tím udělat musel,když výrobce dělá mrtvého brouka. Prostě jsem nechtěl být po několika krizích,kdy jsem stál uprostřed zatáčky napříč ten první co to rozbije. Na 16" kolech při nahuštění asi uprostřed uvedených tlaků je to prostě na špatné silnici neovadatelný stroj. Systém stabilizace je v takové chvíli jen slabá útěcha,každý ví,že kolo ve vzduchu přece nebrzdí a nemůže nic ovlivnit.Technické znalosti a zkušenosti mám,taky jsem to neudělal za den a bez přípravy nějak hrrr,vím,že to jde do běžného provozu. Samozřejmě jsem se zajímal i o homologační list,kde to naštěstí nijak ošetřeno nemají. Ahoj Franta.enjoy píše:JA teda taky cumel jak puk,ze si tohle nekdo u novyho auta dovoli,ale s tim ze je to jenom plech bych se netrapil.ramena nejsou nic jinyho.
Ahoj,nic přivařeno není,je to bez zásahu do konstrukce a bez porušení toho jak je náprava homologována. Nejsem sebevrah. Samozřejmě by bylo lepší přimět k nápravě výrobce,ale zatím ani nekomunikují...viz moje odpověď zde na fóru. V Německu je situace poněkud jiná,když jsem tam pracoval,projeli jsme celý Norimberk,než jsme na předměstí našli díru na,které jsme mohli odzkoušet klepání na,které si zákazník stěžoval. U nich se to jistě tolik neprojeví,na dobré silnici jede auto celkem dobře i,když trochu jako na koni,zadek si žije svůj život.Také jsem již psal,že v případě,že by tlumič byl PAN TLUMIČ !,že by to i při takové konstrukci zvládl. Takže možné je všechno,Vozy KIA,které mají stejnou nápravu mají tlumiče od pohledu jiné a některé nemají příčný stabilizátor,který u H IX 20 dělá ze zkrutné nápravy nápravu pevnou. Je toho víc,těžko se k tomu vyjádřit,i zde jsou někteří,kterým to neodskakuje,možná mají právě tlumiče pro SRN....nevím,pracuji na tom. FrantaChasnik píše:Obávám se, že autorizovaný servis bude těžko na zadní rameno přivařovat nějaký plech, aby změnil schválené a ozkoušené tovární umístění tlumiče. Z hlediska fyziky je opravené řešení lepší, ale ofiko je to zásah do konstrukce vozu a v případě nehody by se na tom mohly točit i pojišťovny. Logika a fyzika kolikrát nestačí a oficiálně tohle řešení nemá šanci projít.
Anebo, jak tady Franta říkal, že němci si to ošéfovali - mám tomu rozumět, že ix20 určené pro GER trh mají jiné uchycení zadního tlumiče To by potom bylo jiné kafe!
Anebo, jak tady franta říkal, že němci si to ošéfovali - mám tomu rozumět, že ix20 určené pro GER trh mají jiné uchycení zadního tlumiče To by potom bylo jiné kafe![/quote]