Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
To je standardní rozdíl mezi benzínem a naftou. U C-Maxe jsem měl náklady na PHM taky okolo 1,6 Kč / km, ale zase byl dražší servis, vyšší úroky z úvěru a vyšší odpisy. Takže celkové kilometrové náklady byly nakonec vyšší.
Plyn zvažuju, ovšem má to svoje úskalí - bez rezervy se blbě jezdí, dojezdovka v kufru (který už je tak dost malý) zabírá dost místa, omezení v podzemních garážích (kam zajíždím docela často) apod. Ale to jsou věci, které už se několikrát diskutovaly jinde.
Plyn zvažuju, ovšem má to svoje úskalí - bez rezervy se blbě jezdí, dojezdovka v kufru (který už je tak dost malý) zabírá dost místa, omezení v podzemních garážích (kam zajíždím docela často) apod. Ale to jsou věci, které už se několikrát diskutovaly jinde.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Reklama
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Původně jsem to sem nechtěl ani dávat, aby zase někdo neříkal, že za autem tahám všechno možný bez ohledu na předpisy, ale nakonec jsem se rozhodl, že se o zkušenost podělím.
Potřeboval jsem na stavbu převézt podlahový polystyren. Původně jsem uvažoval o nějaké MAXI dodávce, ale nepravidelný tvar jejich skříní nebyl pro tento náklad výhodný a papírový objem by se rozhodně nenaplnil. Proto jsem se rozhodl pro přívěs za auto, díky jeho kvadratickým tvarů a rozměrům, které přesně ladily k rozměrům těch EPS balíků.
Takhle vypadá zapojená souprava: Ty dva balíky ze střechy jsem potom nechal v kanclu, pro krátký převoz po Praze to šlo, dalších 75 km už bych se s tím bál...
Po městě se s tím jede docela v pohodě, vozík + náklad dohromady cca 900 kg a do rychlosti 60 km/h to auto zvládá. Pokud by někdo potřeboval vozit za autem něco podobného, tak počítejte s tím, že za městem se výrazně ohlásí aerodynamický odpor toho vozíku (výška nákladového prostoru 202 cm + od země k podlaze odhadem půl metru...), takže na šestku jenom z kopce, dostat z toho na rovince 80 km/h je stojí velké úsilí a při ustálené rychlosti 75 km/h je aktuální spotřeba 11,5 - 13 litrů (podle větru, na ten to reaguje hodně). Jízda zpět s prázdným vozíkem byla podobná, až poté, co jsem shrnul čelní a zadní plachtu a umožnil větru jít skrz, se jízdní vlastnosti vylepšily. Samozřejmě rychlejší jízda je velké riziko kvůli citlivosti na boční vítr, ale aspoň se výrazně vylepší spotřeba.
K takovému přívěsu už jsou potřeba karavanová zrcátka, já si to uvědomil pozdě a kdybych tohle někdy absolvoval příště, tak jenom s nimi...
Musím upozornit na právní stránku věci, protože pravidla pro zapojování vozidel do soupravy jsou dost hloupě postavená: Ačkoliv u nebržděného vozíku můžete zapojit vozík s větší maximální hmotností než je povolená, pokud není překročena okamžitá hmotnost, u bržděných tomu tak není a bere se v potaz pouze maximální povolená hmotnost, přestože ta aktuální může být o hodně nižší. Pokud by vás policajt nachytal a byl by puntičkář, tak z toho můžou být problémy. Nekonzistentnost tohoto opatření nechápu, ale bohužel, je platné
Příklad:
Nebržděný přívěs, pohotovostní hmotnost 190 kg, nejvyšší povolená 750 kg, náklad 200 kg, tj. okamžitá hmotnost 390 kg. V TP povolen nebržděný přívěs max. 550 kg, vše je v pořádku.
Bržděný přívěs, pohotovostní hmotnost 550 kg, nejvyšší povolená 2500 kg, náklad 280 kg, okamžitá hmotnost 830 kg. V TP povolen bržděný přívěs max. 1200 kg, zdá se být vše OK, ALE: nejvyšší povolená hmotnost tažného vozidla (1820) je nižší než nejvyšší povolená hmotnost přívěsu (2500 - zákon neřeší, že okamžitá je třetinová...), tudíž dle vyhlášky č. 341/2002 Sb., § 14 odst 7 písm. b) taková jízdní souprava není přípustná. Já jsem to riskl, protože jsem v ten moment musel zboží vykladnit, ale mějte tohle na pozoru, pokud byste zapojovali větší bržďák za auto.
Potřeboval jsem na stavbu převézt podlahový polystyren. Původně jsem uvažoval o nějaké MAXI dodávce, ale nepravidelný tvar jejich skříní nebyl pro tento náklad výhodný a papírový objem by se rozhodně nenaplnil. Proto jsem se rozhodl pro přívěs za auto, díky jeho kvadratickým tvarů a rozměrům, které přesně ladily k rozměrům těch EPS balíků.
Takhle vypadá zapojená souprava: Ty dva balíky ze střechy jsem potom nechal v kanclu, pro krátký převoz po Praze to šlo, dalších 75 km už bych se s tím bál...
Po městě se s tím jede docela v pohodě, vozík + náklad dohromady cca 900 kg a do rychlosti 60 km/h to auto zvládá. Pokud by někdo potřeboval vozit za autem něco podobného, tak počítejte s tím, že za městem se výrazně ohlásí aerodynamický odpor toho vozíku (výška nákladového prostoru 202 cm + od země k podlaze odhadem půl metru...), takže na šestku jenom z kopce, dostat z toho na rovince 80 km/h je stojí velké úsilí a při ustálené rychlosti 75 km/h je aktuální spotřeba 11,5 - 13 litrů (podle větru, na ten to reaguje hodně). Jízda zpět s prázdným vozíkem byla podobná, až poté, co jsem shrnul čelní a zadní plachtu a umožnil větru jít skrz, se jízdní vlastnosti vylepšily. Samozřejmě rychlejší jízda je velké riziko kvůli citlivosti na boční vítr, ale aspoň se výrazně vylepší spotřeba.
K takovému přívěsu už jsou potřeba karavanová zrcátka, já si to uvědomil pozdě a kdybych tohle někdy absolvoval příště, tak jenom s nimi...
Musím upozornit na právní stránku věci, protože pravidla pro zapojování vozidel do soupravy jsou dost hloupě postavená: Ačkoliv u nebržděného vozíku můžete zapojit vozík s větší maximální hmotností než je povolená, pokud není překročena okamžitá hmotnost, u bržděných tomu tak není a bere se v potaz pouze maximální povolená hmotnost, přestože ta aktuální může být o hodně nižší. Pokud by vás policajt nachytal a byl by puntičkář, tak z toho můžou být problémy. Nekonzistentnost tohoto opatření nechápu, ale bohužel, je platné
Příklad:
Nebržděný přívěs, pohotovostní hmotnost 190 kg, nejvyšší povolená 750 kg, náklad 200 kg, tj. okamžitá hmotnost 390 kg. V TP povolen nebržděný přívěs max. 550 kg, vše je v pořádku.
Bržděný přívěs, pohotovostní hmotnost 550 kg, nejvyšší povolená 2500 kg, náklad 280 kg, okamžitá hmotnost 830 kg. V TP povolen bržděný přívěs max. 1200 kg, zdá se být vše OK, ALE: nejvyšší povolená hmotnost tažného vozidla (1820) je nižší než nejvyšší povolená hmotnost přívěsu (2500 - zákon neřeší, že okamžitá je třetinová...), tudíž dle vyhlášky č. 341/2002 Sb., § 14 odst 7 písm. b) taková jízdní souprava není přípustná. Já jsem to riskl, protože jsem v ten moment musel zboží vykladnit, ale mějte tohle na pozoru, pokud byste zapojovali větší bržďák za auto.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
souprava vskutku luxusní
ta informace ohledně vozíku je přinosná... díky
ta informace ohledně vozíku je přinosná... díky
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Hotovej kamion
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Chasníku, nějaké novinky? nepřepravoval jsi zase nějaký nadměrný náklad?
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Mno, novinky... náklad trošku menší, ale o to zajímavější. Kola pro CWalíkova brášku, který se brzo objeví doma
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
A ja vim jakyho vim vim vim
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
noacó
Ono je se to stejně dá podle místního fóra docela dobře odhadnout...
Ono je se to stejně dá podle místního fóra docela dobře odhadnout...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
O co jde?
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Brzy dám vědět, všechno už je připraveno, takže do konce týdne asi bude převzetí vozu
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Posli mi 500,- na ucet a budes to vedet taky, i barvu ti reknuvorlajz píše:O co jde?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
chasnik: máš u mě obrovské plus za vysvětlení toho přívěsu a doufám že to je dobře, hledal jsem to všudemožně a vysvětlování vyhlášky se diametrálně liší, třeba i tím že nad 750kg potřebuješ E, i takový nesmysly píšou na stránkách autoškol. Asi aby nahnali lidi na ečkovej řidičák
akorát mě mrzí, že za sonatu nepověsím plaťák, který bych eventuálně měl k dispozici na kouli mám psáno max 1700kg a ten plaťák má přípustnou psanou 1900... a to mi kazí plány, když nemůžu překročit tu max. přípustnou byť prázdným plaťákem. Ale asi to stejně někdy prubnu
akorát mě mrzí, že za sonatu nepověsím plaťák, který bych eventuálně měl k dispozici na kouli mám psáno max 1700kg a ten plaťák má přípustnou psanou 1900... a to mi kazí plány, když nemůžu překročit tu max. přípustnou byť prázdným plaťákem. Ale asi to stejně někdy prubnu
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
dalsia rejza v rodine?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Nexus: ono s těma vozíkama a řidičákem to je docela guláš. Autoškoly si samozřejmě přihřívají svoji polívčičku. V mém případě navíc vstupují do hry půjčovny vozíků, které si můžou podmínit půjčení bržďáku právě ŘP sk. E, i kdyby to ze zákona nebylo nutné. Je to jejich právo, stejně jako si mohou stanovit podmínku minimálního věku či délku praxe řidiče.
Mexican: no jo, už to tak vypadá
Mexican: no jo, už to tak vypadá
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Maybach
historicky prvni na plechacich
historicky prvni na plechacich
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT