Stránka 3 z 5

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 31 črc 2012, 09:33
od Chasnik
To je standardní rozdíl mezi benzínem a naftou. U C-Maxe jsem měl náklady na PHM taky okolo 1,6 Kč / km, ale zase byl dražší servis, vyšší úroky z úvěru a vyšší odpisy. Takže celkové kilometrové náklady byly nakonec vyšší.

Plyn zvažuju, ovšem má to svoje úskalí - bez rezervy se blbě jezdí, dojezdovka v kufru (který už je tak dost malý) zabírá dost místa, omezení v podzemních garážích (kam zajíždím docela často) apod. Ale to jsou věci, které už se několikrát diskutovaly jinde.

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 15 lis 2012, 12:42
od Chasnik
Původně jsem to sem nechtěl ani dávat, aby zase někdo neříkal, že za autem tahám všechno možný bez ohledu na předpisy, ale nakonec jsem se rozhodl, že se o zkušenost podělím.

Potřeboval jsem na stavbu převézt podlahový polystyren. Původně jsem uvažoval o nějaké MAXI dodávce, ale nepravidelný tvar jejich skříní nebyl pro tento náklad výhodný a papírový objem by se rozhodně nenaplnil. Proto jsem se rozhodl pro přívěs za auto, díky jeho kvadratickým tvarů a rozměrům, které přesně ladily k rozměrům těch EPS balíků.

Takhle vypadá zapojená souprava:
cwalda-prives.jpg
cwalda-prives.jpg (115.5 KiB) Zobrazeno 2375 x
cwalda-prives2.jpg
cwalda-prives2.jpg (218.83 KiB) Zobrazeno 2375 x
Ty dva balíky ze střechy jsem potom nechal v kanclu, pro krátký převoz po Praze to šlo, dalších 75 km už bych se s tím bál...

Po městě se s tím jede docela v pohodě, vozík + náklad dohromady cca 900 kg a do rychlosti 60 km/h to auto zvládá. Pokud by někdo potřeboval vozit za autem něco podobného, tak počítejte s tím, že za městem se výrazně ohlásí aerodynamický odpor toho vozíku (výška nákladového prostoru 202 cm + od země k podlaze odhadem půl metru...), takže na šestku jenom z kopce, dostat z toho na rovince 80 km/h je stojí velké úsilí a při ustálené rychlosti 75 km/h je aktuální spotřeba 11,5 - 13 litrů (podle větru, na ten to reaguje hodně). Jízda zpět s prázdným vozíkem byla podobná, až poté, co jsem shrnul čelní a zadní plachtu a umožnil větru jít skrz, se jízdní vlastnosti vylepšily. Samozřejmě rychlejší jízda je velké riziko kvůli citlivosti na boční vítr, ale aspoň se výrazně vylepší spotřeba.

K takovému přívěsu už jsou potřeba karavanová zrcátka, já si to uvědomil pozdě a kdybych tohle někdy absolvoval příště, tak jenom s nimi...

Musím upozornit na právní stránku věci, protože pravidla pro zapojování vozidel do soupravy jsou dost hloupě postavená: Ačkoliv u nebržděného vozíku můžete zapojit vozík s větší maximální hmotností než je povolená, pokud není překročena okamžitá hmotnost, u bržděných tomu tak není a bere se v potaz pouze maximální povolená hmotnost, přestože ta aktuální může být o hodně nižší. Pokud by vás policajt nachytal a byl by puntičkář, tak z toho můžou být problémy. Nekonzistentnost tohoto opatření nechápu, ale bohužel, je platné :(

Příklad:
Nebržděný přívěs, pohotovostní hmotnost 190 kg, nejvyšší povolená 750 kg, náklad 200 kg, tj. okamžitá hmotnost 390 kg. V TP povolen nebržděný přívěs max. 550 kg, vše je v pořádku.

Bržděný přívěs, pohotovostní hmotnost 550 kg, nejvyšší povolená 2500 kg, náklad 280 kg, okamžitá hmotnost 830 kg. V TP povolen bržděný přívěs max. 1200 kg, zdá se být vše OK, ALE: nejvyšší povolená hmotnost tažného vozidla (1820) je nižší než nejvyšší povolená hmotnost přívěsu (2500 - zákon neřeší, že okamžitá je třetinová...), tudíž dle vyhlášky č. 341/2002 Sb., § 14 odst 7 písm. b) taková jízdní souprava není přípustná. Já jsem to riskl, protože jsem v ten moment musel zboží vykladnit, ale mějte tohle na pozoru, pokud byste zapojovali větší bržďák za auto.

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 04 led 2013, 14:24
od vorlajz
souprava vskutku luxusní :D :D :D

ta informace ohledně vozíku je přinosná... díky ;)

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 04 led 2013, 18:50
od Axel.Foley
Hotovej kamion :wink:

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 09 led 2013, 17:20
od vorlajz
Chasníku, nějaké novinky? :) nepřepravoval jsi zase nějaký nadměrný náklad? :D

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 28 led 2013, 18:56
od Chasnik
Mno, novinky... náklad trošku menší, ale o to zajímavější. Kola pro CWalíkova brášku, který se brzo objeví doma ;)
2013-01-28-0123b.jpg
2013-01-28-0123b.jpg (224.39 KiB) Zobrazeno 2161 x

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 28 led 2013, 20:17
od Hardcam
A ja vim jakyho :lol: vim vim vim :mrgreen:

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 28 led 2013, 21:17
od Chasnik
noacó :)
Ono je se to stejně dá podle místního fóra docela dobře odhadnout...

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 28 led 2013, 21:24
od vorlajz
O co jde? :)

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 28 led 2013, 21:39
od Chasnik
Brzy dám vědět, všechno už je připraveno, takže do konce týdne asi bude převzetí vozu :)

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 28 led 2013, 21:44
od Hardcam
vorlajz píše:O co jde? :)
Posli mi 500,- na ucet a budes to vedet taky, i barvu ti reknu :mrgreen:

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 28 led 2013, 22:49
od Nexus
chasnik: máš u mě obrovské plus za vysvětlení toho přívěsu :P a doufám že to je dobře, hledal jsem to všudemožně a vysvětlování vyhlášky se diametrálně liší, třeba i tím že nad 750kg potřebuješ E, i takový nesmysly píšou na stránkách autoškol. Asi aby nahnali lidi na ečkovej řidičák :lol:
akorát mě mrzí, že za sonatu nepověsím plaťák, který bych eventuálně měl k dispozici :( na kouli mám psáno max 1700kg a ten plaťák má přípustnou psanou 1900... a to mi kazí plány, když nemůžu překročit tu max. přípustnou :( byť prázdným plaťákem. Ale asi to stejně někdy prubnu :mrgreen:

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 28 led 2013, 23:02
od Mexican
dalsia rejza v rodine? :twisted:

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 28 led 2013, 23:28
od Chasnik
Nexus: ono s těma vozíkama a řidičákem to je docela guláš. Autoškoly si samozřejmě přihřívají svoji polívčičku. V mém případě navíc vstupují do hry půjčovny vozíků, které si můžou podmínit půjčení bržďáku právě ŘP sk. E, i kdyby to ze zákona nebylo nutné. Je to jejich právo, stejně jako si mohou stanovit podmínku minimálního věku či délku praxe řidiče.

Mexican: no jo, už to tak vypadá ;)

Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT

Napsal: 28 led 2013, 23:54
od Hardcam
Maybach :-$
historicky prvni na plechacich :mrgreen: