Asi všichni jezdí a nemají o čem psát
Pokud chceš světlý interiér,tak počítej že světlou skladovku (nemyslím skladovku někde na salónu,ale skladovky na centr.) neseženeš a budeš muset dávat auto do výroby a to je cca 6měs. čekání. Tak mi to bylo prezentováno,že světlý interiér lze pouze zadat do výroby.
Co se týče barev, tak Ele nejvíc sluší světlé barvy,na tmavých zanikají křivky a velké světlomety a vypadá to fádně, kór když je auto špinavé. Nejvíc je to asi patrné na červené,v ní zanikají i jinak výrazná zadní světla.
Můj žebříček barev od "nejméně hezkých" jsou červená (není to červená,ale spíš vínová)..tmavě hnědá..tmavě modrá..černá (hned špinavá,křivky zanikají,jinak luxusní)..mushroom (málo perleti v barvě,už z 1m není poznat že je to metla)..k ostatním nemám výhrady.
Včera jsem rovněž zkoušel nacenit Rapida, dobře jsem se bavil, dostal jsem se přes 500tis.Kč
a to jsem ještě neměl všechno co mám v Ele,protože to prostě do Rapida nemají (aut.stěrače,2-zón.klima,atd...). Za auto vzhledu Thalia (tak ho titulovala moje "motoristicky analfabetní" žena,když jsem ji beze slov Rapida na fotce ukázal) to je docela slušný vývar
. Jo je fakt že u Ely nemám škrabku na led,to jediné mě hoodně irituje.
Jinak jsem pořád nadšen, z motoru, z převodovky, z exteriéru, z interiéru.
Pokud mám být kritický tak mi vadí:
-chybějící RDS
-skočící zadní náprava na nerovnosti v zatáčkách
-několik nepodsvětlených tlačítek
-malá tlačítka nastavovaní teploty
-levně působící plastové záda předních sedadel
-nelze vyklopit nebo vyndat (nebo jsem na to nepřišel) zadní lavici
-kufr- blbá táhla sedadel a ramena víka překážející v kufru bagáži při odjezdu na dovolenou
-ledabyle nalakovaná část dveří kufru-tam kde jsou lampičky SPZ- po otevření kufru to je přímo na očích
-okna nemají impulsní ovládání (nevím co je to za problém při dnešních cenách elektroniky)
-auto se sice samo po rozjezdu zamkne,ale poté nelze bez odemknutí od řidiče nebo překlopení zajišťovací páčky otevřít zadní dveře,docela vopruz když chcete v noci někoho cizího přibrat nebo vyložit a odemykací tl. u řidiče není podsvětleno.
-chybějící škrabka na led
Pár kladů které mě zrovna napadají:
Exteriér - hlavní důvod mé koupě,auto je nepřehlédnutelné, nezaměnitelné mezi šedi ostatních aut, vypadá luxusně,vzbuzuje pozornost,nikdy jsem nebyl majitelem vozu za kterým by se otáčeli lidi na ulici.
Interiér - stejné jako u exteriéru,rozvor-neskutečná prostornost (majitelům Focusů padají po nasednutí čelisti hodně hluboko),luxusní posez,obklopení přístoji v kokpitu,všechno po ruce,až na pár zbytečných much,viz.výše
Kufr-prostornost,širokost
Výbava - paráda, za 35tis. rozdílu oproti zákl.verzi jsem dostal auto ve "fullu",zkuste si takhle nacenit Das auto nebo jeho nenažrané příbuzenstvo.
Tunel u nohou vzadu-paráda,2cm vysoký,zkuste se posadit dozadu doprostřed a obkročit tunel v OII,v Golfu 6 a pak v Ele...
Lampičky nad hlavou-perfektní řešení ovládání cvaknutím celé lampy-naprosto intuitivní řešení.
Řazení- luxusní,naprosto přesné,cvak-cvak
Motor - naprostá spokojenost, tichý, živý, nízká spotřeba, výkon převyšující běžné potřeby. Při jízdě v kopcích na dálnici mi během předjíždění museli z levého pruhu uhýbat i auta střední třídy,naposledy Mazda 6,které už to v kopci evidentně vadlo,zatímco já jsem v pohodě na šestce akceleroval a tlačil ji očima. To potěší.
Odemykání kufru- mi narozdíl od připomínek v recenzích vyhovuje-nikdo cizí se tam zvenku nedostane-ve městě když tam hodím aktovku a než usednu a odjedu nemusím hlídat aby mi ji někdo neštípl. Když vycházím z domu a mám plné ruce,tak odemknu na dálku,víko se samo zvedne a přicházím s plnýma rukama k již otevřenému kufru.
Výhodou těch blbých páček sklopování zadních sedadel v kufru je že nemusíte obíhat auto když chcete něco většího naložit do kufru.
Střední výdechy ventilace kritizované v testu Autosalonu které prý nepříjemně foukají na kolena-po 5tis.km jsem ještě nepřišel na to, jak a proč je na nich něco špatně a ani má žena která je na průvan hooodně přecitlivělá.
Stejně tak nechápu v Autosalonu kritizovaný střední sloupek překážející pravé noze řidiče-střední sloupek je úzký a navíc se nahoře ještě zužuje a to vytváří na šířku pro řidiče luxusní prostor pro nohy. Naposledy jsem tolik prostoru pro nohy zažil ve Fiatu Brava kde střední sloupek nebyl.
Závěr? Z auta jsem po dvou měsících nadšen pořád stejně ne-li víc a rozhodně bych nevolil jinak.