První dojmy
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: První dojmy
Zdravím, přidávám v krátkosti svoje první dojmy s novou i30.
1,6 GDI, paket komfort, plus, parking, full klima, pneu 195/65 allu
Najeto 1 500 km.
+ prostorný interiér (porovnávám s Ford Focus, který byl dlouho vysněným vozem), zejména u spolujezdce je obrovský rozdíl (to byl jeden z důvodu proč nakonec i30). Středový panel nijak neomezuje a nikde netlačí (nohy) ani při delší jízdě, to je taky super a nebývá to u všech aut zvykem
+ jízdní vlastnosti, zejména tlumení nerovností. Jsem zvyklí na francouzská auta (hlavně Renault), ale tohle mi sedí víc. Přístihnul jsem se, že se nějak přestávám vyhejbat dírám...
+ kvalita a design (otázka vkusu) interiéru. Pro mě hodně luxusní vzhled v noci s podsvícenými přístroji (modrá je dobrá).
+ v zadu si zatím taky nikdo na nedostatek prostoru nestěžoval
+ zvuk a lehkost zavírání dveří a kufru. To maj pěkně vyladěný.
+ parkovací kamera v zrcátku. Nejdřív jsem to nechtěl jako blbost (ovšem automatická klimatizace jde jenom s Paketem parking ), ale člověk si na to tak rychle zvykne...
+ motor 1,6 GDI. Pružnost a tichost v nízkých otáčkách. Dá se řadit do 2 tis. otáček, prakticky jako s TD, na běžné cestování v tomto režimu absolutně dostačující dynamika, na 6. jedu v pohodě 60 a plynule zrychluje (plynule pro cestovní jízdu).
+ rádio s USB (dnes asi standard), ale líbí se mi snadné ovládání, zobrazuje to co potřebuju, žádné blbosti. Zvuk pro běžného posluchače se mi zdá OK. Koupil jsem si malou mikro USB s 8GB a CD ani nepotřebuju.
- motor 1,6 GDI. Přiznám se, že jsem od motoru s 99 kW čekal větší zátah ve vyšších otáčkách, ale dneska je prostě vše podřízeno ekologii a spotřebě. Na sportovnější jízdu to prostě není ani zdaleka.
- v kufru mě štve instalovaná mezipodlaha s odkládacími schránkami (standard v případě auta s rezervou). Zbytečně snižuje využitelný prostor kufru na výšku o cca 10 cm. Přitom spousta bordelu se dá schovat přímo do a kolem rezervy a jinak to je opravdu odkládací místo jenom na bordel. Začínám přemýšlet jak to vymontovat
- začalo se ozývat nepříjemné pískání z průduchů vzduchu, asi od proudícícho vzduchu (na 2. rychlostní stupeň větrání, který ale také většinou používá automatika), když si pohraju s otevřením a zavřením průduchu, tak to někdy přestane
- začali se ozývat drobné pazvuky za prostoru odkládací přihrádky spolujezdce. Ale mám teď při každé jízdě nastražené uši, takže to možná moc prožívám.
- při zamknutí auta se automaticky nezavřou všechna okna (to mi přišlo jako samozřejmé, ale není...) zajímalo by mě, kolik by to automobilku stálo toto standardně zavést? že by stačilo přeprogramovat řídící jednotku?
- automatická klimatizace jde koupit jenom s Paketem parking (vysvětlí mi někdo logiku?)
- odhlučenění podběhů - je slyšet každý kamínek
- automatické stahování okna pouze u řidiče a to pouze směr dolů To by asi taky stálo velký výrobní náklady.
Na doplnění spotřeba po 1500 km (zatím minimum město, hlavně mimo město a teď asi 400 km po dálnici): 6,7 l dle palubního počítače.
Postupně doplním o další poznatky.
1,6 GDI, paket komfort, plus, parking, full klima, pneu 195/65 allu
Najeto 1 500 km.
+ prostorný interiér (porovnávám s Ford Focus, který byl dlouho vysněným vozem), zejména u spolujezdce je obrovský rozdíl (to byl jeden z důvodu proč nakonec i30). Středový panel nijak neomezuje a nikde netlačí (nohy) ani při delší jízdě, to je taky super a nebývá to u všech aut zvykem
+ jízdní vlastnosti, zejména tlumení nerovností. Jsem zvyklí na francouzská auta (hlavně Renault), ale tohle mi sedí víc. Přístihnul jsem se, že se nějak přestávám vyhejbat dírám...
+ kvalita a design (otázka vkusu) interiéru. Pro mě hodně luxusní vzhled v noci s podsvícenými přístroji (modrá je dobrá).
+ v zadu si zatím taky nikdo na nedostatek prostoru nestěžoval
+ zvuk a lehkost zavírání dveří a kufru. To maj pěkně vyladěný.
+ parkovací kamera v zrcátku. Nejdřív jsem to nechtěl jako blbost (ovšem automatická klimatizace jde jenom s Paketem parking ), ale člověk si na to tak rychle zvykne...
+ motor 1,6 GDI. Pružnost a tichost v nízkých otáčkách. Dá se řadit do 2 tis. otáček, prakticky jako s TD, na běžné cestování v tomto režimu absolutně dostačující dynamika, na 6. jedu v pohodě 60 a plynule zrychluje (plynule pro cestovní jízdu).
+ rádio s USB (dnes asi standard), ale líbí se mi snadné ovládání, zobrazuje to co potřebuju, žádné blbosti. Zvuk pro běžného posluchače se mi zdá OK. Koupil jsem si malou mikro USB s 8GB a CD ani nepotřebuju.
- motor 1,6 GDI. Přiznám se, že jsem od motoru s 99 kW čekal větší zátah ve vyšších otáčkách, ale dneska je prostě vše podřízeno ekologii a spotřebě. Na sportovnější jízdu to prostě není ani zdaleka.
- v kufru mě štve instalovaná mezipodlaha s odkládacími schránkami (standard v případě auta s rezervou). Zbytečně snižuje využitelný prostor kufru na výšku o cca 10 cm. Přitom spousta bordelu se dá schovat přímo do a kolem rezervy a jinak to je opravdu odkládací místo jenom na bordel. Začínám přemýšlet jak to vymontovat
- začalo se ozývat nepříjemné pískání z průduchů vzduchu, asi od proudícícho vzduchu (na 2. rychlostní stupeň větrání, který ale také většinou používá automatika), když si pohraju s otevřením a zavřením průduchu, tak to někdy přestane
- začali se ozývat drobné pazvuky za prostoru odkládací přihrádky spolujezdce. Ale mám teď při každé jízdě nastražené uši, takže to možná moc prožívám.
- při zamknutí auta se automaticky nezavřou všechna okna (to mi přišlo jako samozřejmé, ale není...) zajímalo by mě, kolik by to automobilku stálo toto standardně zavést? že by stačilo přeprogramovat řídící jednotku?
- automatická klimatizace jde koupit jenom s Paketem parking (vysvětlí mi někdo logiku?)
- odhlučenění podběhů - je slyšet každý kamínek
- automatické stahování okna pouze u řidiče a to pouze směr dolů To by asi taky stálo velký výrobní náklady.
Na doplnění spotřeba po 1500 km (zatím minimum město, hlavně mimo město a teď asi 400 km po dálnici): 6,7 l dle palubního počítače.
Postupně doplním o další poznatky.
- Reklama
Re: První dojmy
Mě se naštěstí žádné pazvuky zatím neozývají a snad to tak i zůstane. Odhlučnění podběhů je opravdu slabé, s tím s tebou naprosto souhlasím. Mám výbavu Style a tam jdou všechny okna stahovat auto dolů i nahoru. To zavírání oken mě také štve. Jsem zvyklý, že když držím tlačítko zamknutí, tak se vytáhnout všechna okna a když držím tlačítko na dálkovém ovládání, tak se zase všechna okna stáhnou. Tohle zavést do výroby by asi moc nestálo. Mě osobně ještě vadí, že nelze použít Trip B i na spotřebu, abych viděl průměr i při krátkých popojížďkách. Buď budu vědět průměrnou spotřebu na nádrž, nebo na popojížďky. To by asi také moc nestálo.
Při zajíždění motoru by jsi se měl dálnicím vyhnout. No už pozdě. Já mám spotřebu dle PP 5.5L, ale realita je 5.9L.
Při zajíždění motoru by jsi se měl dálnicím vyhnout. No už pozdě. Já mám spotřebu dle PP 5.5L, ale realita je 5.9L.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: První dojmy
Moc by to nestálo,ale proč to teda mají auta která stojí o kilo víc?
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: První dojmy
Časy se mění, to samé dnes nové koupíš nové jen o deset litrů dráže....jinak to světlé čalounění je fakt super, jenže z údržby se zblázníš, není to bohužel dobrá volba.No uvidíš.jeremiasz píše:tak pratele, priblizne pred rokem jsem se rozhodl, ze muj 21lety dedousek Fiat TIPO ma narok na odchod do duchodu (tzn dostane jej pritelkyne, ktera se chysta na ridicak) a vzhledem k tomu, ze jsem byl jiz znacne znaven tim, ze clovek u starasiho auta nikdy nevi, co se kde vykyxne, rozhodl jsem se pro nove auto, rok jsem poctive prohlizel weby, cetl recenze az napodzim lonskeho roku jsem napevno zakotvil u Hyundai Elantry. Vydrzelo mi to pevne presvedceni az do ledna, kdy jsem preci jen zacal flirtovat s i30, nicmene pote, co jsem i30 uvidel nazivo a posedel si v tom, prolezl to od strechy po motor a i ma draha polovicka se vyjadrila, ze se ji libi mozna i vic, zacal jsem sledovat nabidku predvadecich vozu i30 k odkupu.
stesti se usmalo minuly tyden, kdy jsem nasel i30 s motorem i1.6 ve vybave Style a barve SatinAmber v autosalonu v Ceske Trebove se slevou 60 tisic korun, tedy bratru za 343 tisic a nejake drobne. Nevahal, zamluvil a predevcirem se tam rozjel. Musim rict, ze barva na obrazku me uplne 100% nebavila ale nazivo to je opravdu moc hezke. Drobna nevyhoda je pouze to, ze auto jim bude slouzit az do 26.6. kdy si ho muzu vzit. Nicmene za tech 60 tycek slevy si ten ctvrt rok klidne pockam.
Motor mi prijde solidni, slusna dynamika, nevadi mi, ze to neni GDI, jezdi to krasne, nejsem zadnej zavodnik. Co je ovsem kulervouci je interier v tehle vybave. jednim slovem nadhera - calouneni (mam to svetle), design kaplicky, display palubniho pocitace, zpracovani, obraz kamery v zrcatku, opravdu si pripadate jako v aute o tridu vejs.
Jsem opravdu rad, ze jsem do toho sel:) v lete me cekaji v tomhle aute 2 dovolene, jedna na Sumavu a druha do Toskanska a uz ted se na to moc tesim:)
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: První dojmy
http://www.kmss.sk/Content/Dni_otvorenych_dveri_Kia/ v rámci tejto akcie som si vyskúšal KIA cee´d s motorom 1,6 GDi,a moje dojmy sú skvelé, tichý kultivovaný chod motora so 6 st. prevodovkou. Auto bolo síce surové, najazdených 300km, ale pocit výborný ALE ťah motora s 99 kW ma trošku sklamal, ale po zábehu to bude asi lepšie, dúfam, asi ten emisný limit, no moja KIA SOUL 93kW je svižnejšia
- Přílohy
-
- KIA Bardejov (4).JPG (118.29 KiB) Zobrazeno 1632 x
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Re: První dojmy
Dost lidí tady píše,že je tah motoru zklamal ohledně výkonu. Tento motor dosahuje maximálního výkonu až v 6300ot/min. Když jste ho tedy zkoušeli, tak kdo z vás ho točil za hranici 6000ot/min? Já o tom výkonu nepochybuju, protože když jsem ho točil až k omezovači, někde k 6900ot/min, tak to auto opravdu nejede jako 1.6L, ale spíše 1.8. Mám takový malý úsek, kde vždy zastavím a pak se rozjedu, jak to jen jde. S Alfou Romeo 147 1.6 16V 120PS jsem dosál 160km/h, s tímhle motorem na tom samém úseku jsem dosáhl dokonce 170km/h, tak mi neříkejte, že vás to zklamalo. To auto opravdu jede až nečekaně rychle na 1.6, jen ten motor musíte držet pod krkem.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: První dojmy
@deegr, ano máš pravdu, tento motor treba točiť, to poznám na SOULe, na predvádzačke, ktorá ma najazdených 300km , to však neide, je v zabehu, a po cca 6 km jazde po rovine , kľudným tempom sa to objektívne ani nedá, to by som ho musel mať požičané na 2-3 dni a potom sa objekt. vyjadriť, ale porovnávam s mojou 1,6 CVVT , keď som presadol z Feldy tak SOUL bol pre mňa raketa
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Re: První dojmy
to snad benzinaci vedi, ze vykon neni tesne nad neutralem
dynamika se da zjistit i ve strednim spektru otacek, max. vykon neznamena vsechno...problem je v elektronice a ekonormach, soucasnych 99kW neni 99kW pred x lety
dynamika se da zjistit i ve strednim spektru otacek, max. vykon neznamena vsechno...problem je v elektronice a ekonormach, soucasnych 99kW neni 99kW pred x lety
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: První dojmy
Přesně tak, na i30 jsem přešel z Opel Tigra 1,6 16V, papírových 78 kW a Tigra byla mnohem živější a nedělám si iluze, že oněch 78 kW tam stále bylo, když to byl 98. ročník.
Na druhou stranu s i30 jezdím za necelých 7 litrů, s Tigrou nebyl problém jezdit za 10+, pokud ji člověk šlapal.
V čem jsem vyloženě zklamán, tak to je dálnice. Pokud je člověk rozjetý, tak není problém na 6-ku si stále těch tachometrových 140 držet, ale peklo začíná, jakmile vás někdo zbrzdí. Na 6-ku nic, na 5-ku nic, člověk musí podřadit až na 4-ku, rozjet to a pak tam zase pomalu "našupat" 5-ku a po chvíli 6-ku - z toho jsem, mírně řečeno, rozladěn. Tigra v takové situaci krásně roztahovala i 5-ku, málokdy jsem musel podřadit.
Na druhou stranu s i30 jezdím za necelých 7 litrů, s Tigrou nebyl problém jezdit za 10+, pokud ji člověk šlapal.
V čem jsem vyloženě zklamán, tak to je dálnice. Pokud je člověk rozjetý, tak není problém na 6-ku si stále těch tachometrových 140 držet, ale peklo začíná, jakmile vás někdo zbrzdí. Na 6-ku nic, na 5-ku nic, člověk musí podřadit až na 4-ku, rozjet to a pak tam zase pomalu "našupat" 5-ku a po chvíli 6-ku - z toho jsem, mírně řečeno, rozladěn. Tigra v takové situaci krásně roztahovala i 5-ku, málokdy jsem musel podřadit.
Re: První dojmy
Zalezi, jak rychle to potrebujes roztahavat. Ja mam objem vyssi, EURO4, ale na ctyrku musim casto podrazovat taky. Tady naopak je ta spojitost v krivkach kroutaku a vykonu, ty budes mit pri 120kmh mozna i pod 3000 otacek, pod plnym toho moc neudelas.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: První dojmy
Ahoj, tak jsem si dnes domů přivezl novou i30 1,6 GDI Style (+ navi) ve světle modré metalíze (jako má Deegr). Zatím naprostá spokojenost. Pro pořízení jsem se rozhodl po testovací jízdě u dealera. Později, až budu mít čas, přidám nějaké fotky.
Hyundai i30 1,4 T-GDI 7-DCT Style Ultimate, Demitasse Brown
Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4x4 Style Premium, Polar White
Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4x4 Style Premium, Polar White
Re: První dojmy
Tak mám odježděny 2 dny a 300km s novou i30 GDI. Budu ho mít ještě 2 dny, mám ho v té akci poznej a vyhraj, limit je 500km, tak ještě něco najedu. Při půjčení auta jsem byl trochu zklamán, že jsem dostal jen základní výbavu s mech.klimou, těšil jsem se na tu parkovací kameru, ale to nejede. Hlavně jsem byl po dvou letech s i30 CRDI 85 kW zvědavý co mi řekne benzín. Samozřejmě po nastartování je tu ticho a nulové vibrace. CRDI je výrazně hlučnější a na volnoběh trochu drncá, jde to cítit i v sedačce. A to není pod kapotou žádný tlumící materiál. Ten motor je sám o sobě velice tichý, takže tlumení je asi zbytečné. Takže zkusím jak se projeví těch 15 kW navíc, ale skoro o 100Nm menší krouťák. No projeví se. Nějak to nechce jet. CRDI krásně tahá od 1600 ot, přes 3500 ho nemá cenu točit. GDI začne pořádně tahat hoodně vysoko, pořádně to tahá až tak od 5000 ot nahoru. To jsou první dojmy. Vystřídáme si autíčko ještě 4 lidi. 99kW by netypoval nikdo, že je autíčko tiché, dobře se v něm sedí a dobře se v něm jede na tom se shodnem. Další den si dáme výlet 200km s rodinkou do zoo, cestu jsem vybral i s ohledem na to že je to mix dálnice, kopečků i zatáček. Vynuluji průměrnou spotřebu kde se po včerejší testovací jízdě usídlilo nelichotivých 9,1l, typuji že na crdi bych se pře 7l nedostal. Volím poklidné tempo, do pár stoupáků na dálnici zkouším trojku vytočit skoro na doraz, nad těch 5000 ot to tahá celkem slušně. Výhodou proti crdi je že při pohodové jízdě motoru nevadí ani nízké otáčky pod 1600, jízda je taková pěkně plynulá, opravdu velmi příjemná. Při potřebě rychle předjet je třeba podřadit podle otáček o 2 STUPNĚ. Ale pocitově je motor prostě slabší než CRDI. Celkem mě potěšila spotřeba v cíli 6,1l, typnul bych si že se svým crdi bych to zajel tak za 5,3l. To si myslím je pochvala GDI co se týče spotřeby.
Další postřehy, porovnání se starším i30 CW:
-více místa na nohy na šířku u řidiče i spolujezdce, lépe řešený středový panel
- samozřejmě zpracování a design je zase o level výše
- podvozek je komfortnější a netluče na děravé cestě
- vzadu výrazně měkčí sedadla, nevím jestli to je plus
- posuvná loketní opěrka je fajn, ale připadlo mi že by mohla být robustnější - ten plastový panel pod ní mohl být z hrubšího materiálu
-zdála se mi méně výkonná klimatizace než ve staré i 30, déle trvalo než se auto vychladilo
- přední sedadla jdou dát výrazně níž, kvalita sedadel je rovněž velmi dobrá, mají na dotek příjemnější potahovou látku než starý model
-celkově je posed v novém modelu příjemnější
- kdyby do toho motoru dali turbo ať to jede už odspodu tak by to byla fakt bomba
- režim comfort na posilovači volantu je až moc přeposilovaný, při rovné jízdě nutí pořád korigovat směr, další 2 režimy jsou už v pohodě
- vyndávací dno pod loketní opěrkou je takové trošku, no, asi jediná věc kterou jsem našel na autě za 2 dny nad kterou mohli konstruktéři trochu víc přemýšlet
Další postřehy, porovnání se starším i30 CW:
-více místa na nohy na šířku u řidiče i spolujezdce, lépe řešený středový panel
- samozřejmě zpracování a design je zase o level výše
- podvozek je komfortnější a netluče na děravé cestě
- vzadu výrazně měkčí sedadla, nevím jestli to je plus
- posuvná loketní opěrka je fajn, ale připadlo mi že by mohla být robustnější - ten plastový panel pod ní mohl být z hrubšího materiálu
-zdála se mi méně výkonná klimatizace než ve staré i 30, déle trvalo než se auto vychladilo
- přední sedadla jdou dát výrazně níž, kvalita sedadel je rovněž velmi dobrá, mají na dotek příjemnější potahovou látku než starý model
-celkově je posed v novém modelu příjemnější
- kdyby do toho motoru dali turbo ať to jede už odspodu tak by to byla fakt bomba
- režim comfort na posilovači volantu je až moc přeposilovaný, při rovné jízdě nutí pořád korigovat směr, další 2 režimy jsou už v pohodě
- vyndávací dno pod loketní opěrkou je takové trošku, no, asi jediná věc kterou jsem našel na autě za 2 dny nad kterou mohli konstruktéři trochu víc přemýšlet
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: První dojmy
ak to teda podla toho co citam ide od "stredneho" spektra otacok, tak potes koste. To je treba klofnut nejaku dievcinu "ze Zahori, kerej streeec" ma ropny vrt. A kutocne nie, 99kW niekedy nie je 99kW. Hrozne zalezi na prevodovke a kilogramoch. A bojim sa ze u novej i30 ani jedno z nich nebude primarne na prekonavanie dynamickych rekordov
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: První dojmy
Při potřebě rychle předjet se nesmíš bát podřadit klidně o 3 stupně. Pokud ovládáš techniku meziplynu, tak je to ještě o žďorbik lepší. Občas si při předjíždění říkám, na co tam tu čtyřku a pětku vlastně mám Je to trošku slyšet, ale nejsem přece řidič slečny Daisy, takže proč si na chvilku motor neposlechnout Řízení musí být aspoň trošku zábava, abych za tím volantem neusnul...Carver10 píše: Při potřebě rychle předjet je třeba podřadit podle otáček o 2 STUPNĚ.
Pro běžný ježdění stačí udržovat otážky okolo 2 tis., klidně i níž (město, příměstské oblasti, úseky se sníženou rychlostí apod.). Občasný předjetí a profouknutí pavučin v palivovém vedení výrazně spotřebu neovlivní. Při jízdě mimo dálnici s častější potřebou rychlého předjetí - např. Příbram - ČB, Praha (resp. konec R6 Nové Strašecí) - Karlovy Vary, Slaný - Chomutov, HK - Náchod, HK - Mohelnice a spousta jiných tras - se spotřeba pohybuje mezi 6,6 - 7,0 a brzda provozu rozhodně nejsem, spíš furt někoho tlačím na přední kapotěMexican píše:ak to teda podla toho co citam ide od "stredneho" spektra otacok, tak potes koste. To je treba klofnut nejaku dievcinu "ze Zahori, kerej streeec" ma ropny vrt.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: První dojmy
Pokračování zkušeností s novou i30 po přesednutí zpět do staré:
- to je fakt docela randál ten diesel proti GDI
- ty přední sedadla jsou v nové i30 ještě o kousíček lepší a hlavně jdou dát výrazně níž - výhoda pro mě se 188 cm, tím pádem ještě víc místa nad hlavou, kolega co má skoro 2 m pořád tak 15 cm nad hlavou, zase je ale pro lidi nad 190 cm trošku protivná ta ozdobná stříbrná lišta na dveřích - vychází zrovna na koleno
- zase nevýhoda je v nové i 30 že moje žena(164cm) musí to sedadlo zase zvednout, jinak nevidí dopředu, ve staré má sedadlo max. dole a nevadí jí to
-loketní opěrka ve dveřích je v nové i30 pohodlnější, netlačí do lokte
- v nové nejsou lampičky nad slun.clonami?, je to podle výbavy?
- čalounění stropu je kvalitnější v nové, čalounění kufru je stejné - spíš nic moc, suché zipsy tahají chlupy z čalounění
- zavírání všech dveří i 5-tých je se super zvukem, ale u řidiče mi připadlo že musím víc bouchnout než u ostatních
- nová i30 mi přijde trochu citlivější na boční vítr, možná to je lehčím motorem než jsem zvyklý
-při snaze o ekonomickou jízdu se gdi přibližuje k crdi (necelý litr), při divoké jízdě je gdi samozřejmě výrazně žíznivější než crdi (i více než o 2 litry)
- pro poklidnou jízdu je příjemnější GDI, pro dynamickou jízdu crdi, pro vyloženě sportovní jízdu zase bude asi lepší GDI (přes 5 tis ot už to jede), to je samozřejmě jen můj pocit, jiný člověk jiný názor
- ta klima mi fakt připadne nějaká slabší v nové i30(ale porovnávám automat.starou s manuální novou)
- to je fakt docela randál ten diesel proti GDI
- ty přední sedadla jsou v nové i30 ještě o kousíček lepší a hlavně jdou dát výrazně níž - výhoda pro mě se 188 cm, tím pádem ještě víc místa nad hlavou, kolega co má skoro 2 m pořád tak 15 cm nad hlavou, zase je ale pro lidi nad 190 cm trošku protivná ta ozdobná stříbrná lišta na dveřích - vychází zrovna na koleno
- zase nevýhoda je v nové i 30 že moje žena(164cm) musí to sedadlo zase zvednout, jinak nevidí dopředu, ve staré má sedadlo max. dole a nevadí jí to
-loketní opěrka ve dveřích je v nové i30 pohodlnější, netlačí do lokte
- v nové nejsou lampičky nad slun.clonami?, je to podle výbavy?
- čalounění stropu je kvalitnější v nové, čalounění kufru je stejné - spíš nic moc, suché zipsy tahají chlupy z čalounění
- zavírání všech dveří i 5-tých je se super zvukem, ale u řidiče mi připadlo že musím víc bouchnout než u ostatních
- nová i30 mi přijde trochu citlivější na boční vítr, možná to je lehčím motorem než jsem zvyklý
-při snaze o ekonomickou jízdu se gdi přibližuje k crdi (necelý litr), při divoké jízdě je gdi samozřejmě výrazně žíznivější než crdi (i více než o 2 litry)
- pro poklidnou jízdu je příjemnější GDI, pro dynamickou jízdu crdi, pro vyloženě sportovní jízdu zase bude asi lepší GDI (přes 5 tis ot už to jede), to je samozřejmě jen můj pocit, jiný člověk jiný názor
- ta klima mi fakt připadne nějaká slabší v nové i30(ale porovnávám automat.starou s manuální novou)