Stránka 3 z 3

Re: Kvalita laku

Napsal: 09 čer 2016, 09:57
od Espero
Lak když není z linky se většinou pozná (kromě odlišného odstínu) podle toho, že v opravnách nemají tak dokonalou filtraci a elektrostaticky řešené odpuzování prachu. Takže obvykle v lesku je několik usazených zrnek prachu, než lak zatvrdl. Servisy to vědí a proto lak ještě přelešťují a pak závisí na tom, jak poctivě to ten který lakýrník přeleští. Pak se to pozná také podle tloušťky laku, ale k tomu musí být přístroj, který mají obvkle jen soudní znalci, ale doma pochybuju, že někdo.

Re: Kvalita laku

Napsal: 06 bře 2017, 15:36
od George.Freedom
Čau pánové,k čemu jsou dva proužky fólie na zadních dveřích a na prahu před zadním blatníkem??Má to tam nějako valnou ochrannou funkci nebo je to spíš jen aby se neřeklo??Většina ix20 to tam má nechaný ale viděl jsem i oloupaný...Nejraděj bych to sundal pač to vypadá otřesně ale zase bych nechtěl vyloženě něco zkurvit...Dík za odpovědi a zkušenosti.

Re: Kvalita laku

Napsal: 06 bře 2017, 15:57
od JirkaN
Nevím jak u i20, ale většinou tam bývá průhlená PU fólie, která by měla chránit lak proti kamínků.

Re: Kvalita laku

Napsal: 06 bře 2017, 16:19
od Martinsp
Jen je tam nech. U getze mi ho lakýrník sundal a po jedné zimě byl blatník v tom místě omlácený až na plech.

Re: Kvalita laku

Napsal: 28 říj 2017, 20:17
od neturbo
Rozhodol som sa, že prispejem mojimi skúsenosťami s "kvalitou" laku. Auto mám takmer rok a pol a je to moje prvé auto, tak každá odrenina dosť mrzí. Som rád, že nakoniec pri volbe farebnej varianty zvíťazil rozum nad srdcom - zobral som pastelovú polar white vo verzii style s dizajn packom namiesto white sand metalízy.

Na niektorých miestach sa farbou trocha šetrilo, čo je vidieť pri otvorených dverách zadného kufra. Nie je to nič tragické, ale udre to do očí. Tiež zadný plast kde je logo na kufry nie je úplne 100%, keď sa na neho človek zadíva pozornejšie.

Prvý veľký ťukanec sa mi stal asi po pol roku užívania - odletený kameň od protiidúceho kamióna. Bola to celkom pekná rana a hneď mi bolo jasné, že na konci mojej cesty ma bude čakať nemilé prekvapenie. A skutočne, na dverách šoféra na mňa pozeral plech asi 2x3mm. Takže som kúpil malú pixlu bieleho Alkytonu vo fabách lakoch a miesto zatrel najtenším štetcom, ktorý mali v maliarskych potrebách (na malovanie obrazov). Po zaschnutí farby som to prebehol pár krát bezfarebným lakom. V servise mi povedali, že to nemá cenu prelakovávať a údajne by museli celé dvere, inak by to bolo vidieť. To som odmietol, keďže by to bolo drahé (cca. 250€ z vlastného vrecka) a riskoval by som možné problémy neskôr, ak by pri lakovaní museli ísť dvere dolu. A nikto mi nezaručí, že sa to nestane znova.

Prešlo pár mesiacov a hlavne na prednej kapote začali pribúdať rôzne ťukance. Mriežka chladiča je tiež pekne dostrielaná. Na plastovom nárazníku ma to netrápi, spravím maskovaciu bodku a mám vystarané. Horšie je to však na kapote, kde mám ťukanec do základovky a ťukanec 1x1mm do plechu.

Pri umývaní zadnej časti auta od vzdušnej korózie, čo som asi rok prehliadal, som dnes našiel odlúpnutú farbu na plaste kufra s logom. Je to iba samotný roh plastu, asi 1x2mm. Aspoň dúfam, že to je plast. Zajtra sa na to pozrem lepšie.

Čo sa týka podbehou, tak tie majú na pár miestach tiež odretú farbu na hrane, takže som prah pekne v daných miestach poriadne umyl a prebehol izopropylalkoholom. Rozhodol som sa to zatiaľ zatreť iba bezfarebným lakom, aby som videl, kde dané miesta sú. Dotýčné miesta sú až podozrivo v polohe, kde sa používa v servisoch hever, ktorý dvíha celé auto. Auto dovtedy nebolo v žiadnom servise a ani ja som dovtedy nerobil výmenu kolies.

A keďže som bol bukvica a neskôr sa mi podarilo použiť orginál nožnicový hever, tak som samozrejme v zadnej časti prahu odrel na každej strane miesto až na plech. A to som ešte použil "ochrannú" handričku. ](*,) Darmo, pri zdvíhaní auta sa to celé nakláňa a ten orginál hever je zradný. Odvtedy mám vyrobenú takú relatívne mäkkú plastovú vložku. Kolesá som zatiaľ menil 2x sám. Mám skúsenosti so servisami a ak tam nemusím, tak radšej nejdem. Keď budem potrebovať vyvážiť kolesá, tak ich donesiem v kufri.

Ak by som to mal zhrnúť, tak teraz tŕpnem pri každom náraze kamienka o kapotu, či to nebude do plechu. Auto je garážované a udržiavené, tak ma to docela mrzí. Pri supermarketoch parkujem čo najďalej na voľnom mieste. :lol:

Re: Kvalita laku

Napsal: 31 bře 2018, 21:05
od neturbo
Mám asi štastie na tie kamióny. Opäť mi jeden odmrdal farbu, tentokrát na streche asi 4x2mm. ](*,) Ale naštastie tam ešte nejaká vrstva farby ostala a nebolo to úplne do plechu. No nič, vytiahol som opäť farbu a idem malovať. :cry:

Teraz keď ide oproti kamión, tak sa snažím uhnúť čo najďalej ku krajnici a len tŕpnem, kedy to opäť buchne. Asi šťastie, že to nebolo do okna. Jednu extra malú ďobku na skle od kamióna už mám, ale to vyzerá ako malé zrnko prachu na skle, takže OK.

Inak mám už aj odbitú farbu na stierači...

Re: Kvalita laku

Napsal: 15 úno 2019, 12:33
od PALI-PALI
George.Freedom píše:Čau pánové,k čemu jsou dva proužky fólie na zadních dveřích a na prahu před zadním blatníkem??Má to tam nějako valnou ochrannou funkci nebo je to spíš jen aby se neřeklo??Většina ix20 to tam má nechaný ale viděl jsem i oloupaný...Nejraděj bych to sundal pač to vypadá otřesně ale zase bych nechtěl vyloženě něco zkurvit...Dík za odpovědi a zkušenosti.

ano, ma to funkciu - ochrana pred odlietavajucimi kamienkami.

Velkost nalepky sa lisi podla trhu - napr severske krajiny, kde sa viac sype inertny material v zime maju pomerne velke kusy tychto nalepiek.