Stránka 3 z 5

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 24 lis 2012, 12:34
od hyundai_driver
Nemáte někdo oficielní hyundai text důvodu nastavení 20% přívstřiku benzínu k LPG? Mám taky nastaven přívstřik a to od 3000 ot, ale to je na 5-tý převodový stupeň více jak 160km/h (na tom mém :hyu: ). Zatím 20 tisíc na LPG a spokojenost. Tankuji z 90% LPG SHELL. Ve Kvíčku (pro Harda) se mi kvalita LPG nezdála. Před výměnou sviček (mali najeto 150 tisíc) LPG z Kvíčku cukalo.

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 24 lis 2012, 14:25
od Hardcam
HD: ja jsem tam nakonec tankoval jen jednou...i Tom tady psal, ze je mozny, ze tam kvalita neni moc dobra. Btw, trochu mimo tema, nepotkali jsme se par mesicu zpet na smecensky Benzine a taky na R7 (seda 3.3 a tusim s HIDkama)?

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 04 pro 2012, 05:34
od jecmenek
pěkný den, potřebuji poradit... :-(

mám plyn asi týden... ale už jsem najel skoro 2 tisíce km...
problém je, že spotřeba je naprosto závratná...

mám měsíc nové auto, ale měl jsem to štěstí (nebo smůlu?), že jsem 3 týdny mohl jezdit na benzín (v autosalónu nestíhali rovnou domontovat LPG). Protože jezdím každý den trasu Ostrava - Olomouc, měl jsem na 1,6 benzín a automat podle mého super spotřebu 7,2l/100 km. Neřídil jsem se počítačem, ale skutečným tankováním a přepočtem na ujeté km...
proto jsem se i těšil, že s plynem to bude paráda..

bohužel po najetí těchto km zjišťuji, že se s plynem (opět skutečná spotřeba a navíc schválně bráno u stejné benziny kvůli tlaku pistole) nedostanu pod 10l, a to nepočítám 20% nastavení přívstřiku benzínu!!!

nevíte, čím to může být? je možné, že to je jen teď při zajetí, když mám po 3 tisících jít na seřízení??

děkuji moc za jakýkoliv tip a radu (určitě ale nečekám to, že to je normální, protože to není - to by totiž naprosto ztrácelo smysl mít LPG :-)

David

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 04 pro 2012, 07:37
od jostrih
Myslim, ze v tvojom pripade mozes kludne pripisat litrik az dva na vrub automatickej prevodovke.
Spotrebu benzinu navysi o cca liter. Takze u plnynu v zabehu to bude este o nieco viac. Nieje sa velmi comu divit.

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 04 pro 2012, 11:50
od Farrael
Nech si to seřídit až pojedeš příště na srovnání, nebo tam zajeď rovnou. Nevím co tam máš za systém, ale předpokládám, že Háčkem distribuované BRC. U toho nevím jestli jsou hodnoty nastaveny na tvrdo, ale některé systémy LPG se takzvaně učí. Aspoň ten můj to tak má. Má sice nastavené nějaké výchozí hodnoty, ale když to uzná za vhodné vzhledem k podmínkám, tak si je trochu upraví. Někdy je to výhodné, někdy ne. Jednou si mi při hodně špatném plynu dokonce začal vypomáhat benzínem.
Když se mi to co vyvedla nelíbí, tak stačí jednou občas dvakrát nastartovat s vypnutym plynem, nebo vytáhnu jeden kabel od plynu z motorového prostoru a ono to pak načte původní hodnoty. Doma to ale nezkoušet. :mrgreen:. Co funguje u mě nemusí fungovat u tebe.

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 04 pro 2012, 12:02
od mnkk
jecmenek píše: děkuji moc za jakýkoliv tip a radu (určitě ale nečekám to, že to je normální, protože to není - to by totiž naprosto ztrácelo smysl mít LPG :-)

David
David, poradiť ti neviem, ale strašne ma zaujíma ako to vyriešíš (ak to vobec vyriešíš). Prosím napíš potom sem ako si dopadol. Jo? :wink:

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 04 pro 2012, 12:15
od jecmenek
mnkk píše:
jecmenek píše: děkuji moc za jakýkoliv tip a radu (určitě ale nečekám to, že to je normální, protože to není - to by totiž naprosto ztrácelo smysl mít LPG :-)

David
David, poradiť ti neviem, ale strašne ma zaujíma ako to vyriešíš (ak to vobec vyriešíš). Prosím napíš potom sem ako si dopadol. Jo? :wink:
určitě dám vědět... :-)
nakonec jsem dnes zjistil, že ta spotřeba je kolem 8,5 litru plynu, což už je podle mě mnohem víc přijatelné... ale přesto, když počítám, že ještě bude 20% benzínu, tak se dostávám součtem na cca 6,2 litru/100 km...
což mi přijde už ne úplně efektivní...???
jestli mám mít 7,2 s benzínem a nádrž vydrží na cca 550 km a nebo o litr míň, ale zároveň nádrž vydrží max na 350 km, tak je to.... ale určitě to chci řešit a budu...
D.

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 04 pro 2012, 22:07
od paulz
Tolik benzínu to nemůže brát, přívstřik je až od dost velkých otáček.

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 05 pro 2012, 06:00
od jecmenek
paulz píše:Tolik benzínu to nemůže brát, přívstřik je až od dost velkých otáček.
Tak proč říkají, že na spotřebu plynu to vezme jako přívstřik 20% benzínu??

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 05 pro 2012, 06:31
od mnkk
paulz píše:Tolik benzínu to nemůže brát, přívstřik je až od dost velkých otáček.
"Až od" 1200ot., tak je to...

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 05 pro 2012, 06:41
od jecmenek
mnkk píše:
paulz píše:Tolik benzínu to nemůže brát, přívstřik je až od dost velkých otáček.
"Až od" 1200ot., tak je to...
Hezké uvozovky... Ale bohužel to podle mě odpovídá... :-(

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 05 pro 2012, 06:49
od mnkk
Odpovedá. 20% privstrek sa zapína od 1200ot. a pracuje vo všetkých ot.

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 05 pro 2012, 08:50
od paulz
Já žil v přesvědčení, že se zapíná až nějak od 4000 otáček.

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 05 pro 2012, 08:53
od mnkk
Zapína sa podtlakom, ktorý je pri 1200ot. dostatočný.

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 05 pro 2012, 12:13
od Nexus
nezdá se mi, že by to bylo fixních 20% od 1200 otáček. Neřikám že to nejde nastavit, ale seš si jistej že je to plošně pro všechny? Co jsem slyšel a četl já, tak ve velké spoustě případů je to až od určitého zatížení motoru, viz paulz, většinou mezi 3 a 5tis otáčkama. Vím že někdo tady to má na třicítce od 5500 kvůli tomu, že plynové vstřikovače mu nestíhaly dodávat dost paliva, takže ten přívstřik měl jako pomoc pro dostatek výkonu, bez něj prý ztrácel výkon v těhle vysokých otáčkách, takže s mechanikem půl hodiny jezdili a hledali to správné nastavení. Ale jestli je tohle podmínka u nových háček kvůli záruce, to se hádat nebudu...