Včera jsem vracel novou i30 zpět do SAS
v České Třebové.Opět,jako vždy musím v případě tohoto dealera a majitele p.Váňu i ostatní personál jen a jen chválit za přístup,ochotu....,i když jsem měl auto půjčené jen na 3 dny
.
A teď k nové i30 s 1,4l motorem/najeto kolem 3000km,man.klimou,na 15"hliníkách,kufr s dojezdovým kolem a přihrádkami pod deklem kufru.
Určitě čekáte,že jako detailista a po znechucení z provedení Genesisu(viz.předcházející příspěvky),bude následovat smršť kritiky na i30 v zákl.výbavě,v ceně +-300000,-Kč.K nové i30 jsem přistupoval bez větších očekávání-vždyť,co by člověk čekal od auta za třetinu ceny Genesisu,že?O to větší příjemná a kladná překvapení
mě i30 předvedla.
Co se i30 týká-již na úvod musím napsat,že je pro mě velkým kladným
překvapením,skoro po všech stránkách.Když to vezmu vzhledem k ceně +-300 tis.,tak se mě to auto moc líbilo(i manželce,která byla taktéž testovacím jezdcem a rychle si na i30 zvykla
) .
Dravý vnější vzhled,nižší výška rodinného auta,ale s překvapivým prostorem uvnitř i nad hlavou.Nadprůměrný prostor na zadních sedadlech,včetně velké mezery před koleny a sedačkou řidiče.Rychlé nalezení polohy za volantem,jednoduché a osvědčené ovládání sedadla řidiče.Jen ta trčící megaPÁKA
nastavování volantu,zrovna pěkně nevypadá-to uměl
udělat lépe.
Zpracování vnitřku,slícování,materiály-vše pěkně provedené.Hezké provedení pal.desky-zvlášť panel rádia/klima,jen je škoda,že modrý jas displeje rádia není regulován s osvětlením palubky(jde jen úplně vypnout).Plastový volant,příjemné velikosti s ovládáním rádia a pal. PC,bych raději nechal potáhnout kůží(nebo se dá tuším přeobjednat)-dost se na něm potí ruce.
Man.klimatizace na max. chlazení s ventilátorem na 3 nemá nijak velký účinek,přestože nebylo velké teplo.Větrák na 4 dělá zatraceně velký cirkus
.Ale opět-vztaženo k ceně auta-klima v pořádku.
Sedadla-pohodlná,na rodinné auto-s dostatečným bočním vedením-umím si v nich představit i dlouhou cestu(jestli je možné,připlatil bych si za bederní opěrku).
Kufr-velikost dostatečná,čalounění v pořádku,víko se vyklápí dost vysoko,takže i velikáni nebudou mít problém s hlavou.Vniřní úchyty pro ruce na zavírání na obou stranách-chválím.Osobně bych vyhodil schránky(mezipatro)mezi podlahou kufru a dojezdovou rezervou.Jeho plastovo/polystyrénové provedení je v pohodě,ale zabírá zatraceně hodně místa z litráže kufru.
Od podvozku není slyšet žádný hluk nebo rázy při přejezdu nerovností a k jeho naladění nemám žádných připomínek.
Motor 1,4l mě příjemně překvapil.Nechá si líbit jízdu po městě v 1500 otáčkách,ve vyšších otáčkách je trochu lenivější(ale na 1,4-v pořádku).Potom je cítit lehce nad 4000-4200 ot. jak ožije díky CVVT a nechá se slušně točit až do 6500 ot.Ve dvou lidech velice příjemný a živý motor.Ať nikdo netvrdí,že s tímhle motorem se nedá rychle a bezpečně předjíždět.Kdo nemá mozek zatemněný honbou za eko jízdou,tak v otáčkách nad 4000 se mu tenhle motor odvděčí slušnou dynamikou.
Spotřebu nemůžu soudit-auto mělo půl nádrže,tak jsem tam zase při odevzdání doplnil do půlky.Najezdil jsem skoro 300km a podle dočerpaného benzínu za 7,6l/100km-mohlo to brát méně a jen jsem tam třeba nalil víc benzínu.Palubák ukazoval 6,6l/100km,ale moc bych mu nevěřil,vzhledem k tomu,že rozdíly jaké ukazoval při předpisové jízdě a jízdě na doraz,byly minimální.
Příjemně mě překvapilo odhlučnění motoru.Dobrá převodovka,až na 6.st,na který se muselo víc zatlačit a řadit ho s větší silou(jako-by tam zapadal přes zoubek v kulise-ale nic hrozného).
Kritizovat můžu snad jen citlivost rádia(reproduktory i v tomhle základním provedení hrají slušně) a nějak jsem si nemohl zvyknout na pojistku řazení zpátečky na hlavici řadičky.Tohle řešení se mě nelíbí-člověk mačká nechtěně pojistku při řazení 2,4,6.st a čert ví,jak dlouho ta packa vydrží
-určitě by neškodila i zvuková indikace(pípnutí)zařazené zpátečky(třeba jako v Genesisu).Musím napsat,že ne vždy a kolikrát i oprávněně jsem při couvání pouštěl spojku velice opatrně,s otázkou-je tam zpátečka nebo jednička
.Řešení zpátečky třeba přes kroužek jako u staršch
,se mě líbí daleko víc.
Vzhledem k ceně auta-musím napsat,že kdybych hledal rodinné auto,tak není co řešit-nová i30 je zatraceně dobře udělané a promyšlené auto
.Oproti Genesisu z jehož materiálů,slícování,řešení vnitřku,materiálového provedení kufru,závěsů víka,prostě ošizenému autu,kde se dalo za mega cenu...i línému a žravému 2,0T motoru jsem byl mírně řečeno znechucen
,tak nová i30 i v základní výbavě s 1,4l motorem mě velice příjemně překvapila po všech stránkách
.
Jak vidíte chválím pěkné slícování dílů karoserie u i30 z nošovické fabriky,které tady spousta lidí nedůvěřuje/nedůvěřovala(u první gen.ze začátku výroby možná oprávněně).Ale když porovnám slícování 3x dražšího Genesise,tak je to proti i30 tragédie
. Perličkou na závěr je,že jsem si v prodejně půjčil klíč od Velosteru za bratru nějakých 570000Kč s pěknou panoramatickou střechou.Krásné,dravě a neokoukaně vyhlížející auto
s efektním vnitřkem-palubka,pěkná sedadla,dveře-provedení madel....super.Ale zvenku opět mezery mezi díly na obou stranách-no jak od slepých montážníků.Říkám majiteli prodejny-je normální,že u takhle drahých aut,má třeba to víko kufru na jedné straně pidi mezírku a na druhé mega lavor.A odpověď mě poslala do kolen-pane,to jste to neviděl,když ho přivezli.Tohle je už po srovnání na servisu
.Nechápu,kam se poděla preciznost montáže z dob Tiburonů,které byly tip ťop.
U aut za 500000,-Kč-1000000,-,bych očekával minimálně kvalitu montáže,zkoušené i30 v základu.
Závěrečné hodnocení nové i30-dávám 9,99 z 10 bodů.BRAVO
.
Jo,ještě jsem si vzpomněl-fotky zkoušené modré i30 i zeleného Genesisu přidám později,až je stáhnu do PC
.