Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Již před 14 dny jsem mluvil s technickým oddělením Motors Czech Praha, kde mi potvrdili, že v Německu právě probíhají testy na emise nového firmware na 1,4 CRDi a že v nejbližší době by měl být k dispozici.
Já jsem mj. zjistil novou věc, že při teplotách nad 30°C se auto zase chovalo normálně, tuto informaci jsem také sdělil technikovi z motors, který mi obratem potvrdil, že problémy u tohoto motoru nastávají při teplotách nasávaného vzduchu od 18°C do 33°C. Příčinou je emisní systém, který otevírá EGR ventil, tím dochází k poklesu tlaku turba motoru a ŘJ pokud nemá tlak omezuje množství paliva.
Pro rychlejší reakci pak tedy nezbývá nic jiného než sešlápnout plyn na podlahu, kde dojde k sepnutí kontaktu pro rychlou akceleraci a tím uzavření EGR ventilu.
Tak doufám, že již se někdo konečně ozve, že je firmware na světě a že se mám někam dostavit na přehrání (jak uvedl vtlait na Slovensku už FW asi je????).
Ale myslím si, že se asi budu muset příští týden připomenout (a to nejen technickému oddělení....)
Už jsem zvažoval i odstoupení od kupní smlouvy....
Já jsem mj. zjistil novou věc, že při teplotách nad 30°C se auto zase chovalo normálně, tuto informaci jsem také sdělil technikovi z motors, který mi obratem potvrdil, že problémy u tohoto motoru nastávají při teplotách nasávaného vzduchu od 18°C do 33°C. Příčinou je emisní systém, který otevírá EGR ventil, tím dochází k poklesu tlaku turba motoru a ŘJ pokud nemá tlak omezuje množství paliva.
Pro rychlejší reakci pak tedy nezbývá nic jiného než sešlápnout plyn na podlahu, kde dojde k sepnutí kontaktu pro rychlou akceleraci a tím uzavření EGR ventilu.
Tak doufám, že již se někdo konečně ozve, že je firmware na světě a že se mám někam dostavit na přehrání (jak uvedl vtlait na Slovensku už FW asi je????).
Ale myslím si, že se asi budu muset příští týden připomenout (a to nejen technickému oddělení....)
Už jsem zvažoval i odstoupení od kupní smlouvy....
Spešl
Ix2O, Trikolor, 1,4 CRDi, 57kW, Ice Blue, tempomat,
5,1 l/100km (pr. 57km/h) - nový SW 8.000 km
5,4 l/100km (průměr 55km/h) 43.000 km
Předchozí:
Renault SCENIC II, 1,9 DCi,
Škoda FABIA, 1,2 HTP
Škoda FELICIA Combi, 1,3 i
Ix2O, Trikolor, 1,4 CRDi, 57kW, Ice Blue, tempomat,
5,1 l/100km (pr. 57km/h) - nový SW 8.000 km
5,4 l/100km (průměr 55km/h) 43.000 km
Předchozí:
Renault SCENIC II, 1,9 DCi,
Škoda FABIA, 1,2 HTP
Škoda FELICIA Combi, 1,3 i
- Reklama
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Taky mi tvrdili v servise že ješte SW neni , tak nechápu že na Slovensku už je. A štve mě to taky . Jak je možné že prodávají přes 2 roky nefunkční motor Na to odstoupení jsem taky uvažoval a raději kopi 1.6 tam ten problém není. Da se teď jezdit po městě, ale na dálnici je to katastrofa , předjet kamion znamená držet pedál na podlaze , tempomat nanic neurží rychlost . Počkám ještě pár týdnů a sepisuji odstoupení od smlouvy - nedoržení technických parametrů . Ten výkon nebude ani poloviční
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Mám 1,4 Crdi 66Kw úplně stejné problémy čekám až se technik vrátí z dovolené slíbil snad řešení.Dám vědět co zjistil.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Tak zatím poslední informace. Nový SW zatím ještě není, probíhají testy na emise, vše mělo být hotové do celozávodní dovolené (????) ale zatím nic.
Informace ze Slovenska (jak uvedl vtlait ) je prý zvláštní, neboť Motors Czech zahrnuje i Slovensko, a o žádném takovém řešení se neví. Tam musel prý být problém někde jinde.
Na druhou stranu i u mě zkoušeli cokoliv možného, co někomu pomohlo (SW na zvýšení výkonu na 66kW, další úprava SW, nová ŘJ, výměna různých dílů...), ale mě bohužel nikdy.
Dokonce už jsem zvažoval i jednu z variant na
http://www.chiptuning.cz/detail/Osobn%C ... -crdi-57kw
nechat si zavřít EGR, a snad by byl klid, ale co záruka???
I když záruka 5let....když je všechno v pořádku....a vlastně žádná závada není....
Informace ze Slovenska (jak uvedl vtlait ) je prý zvláštní, neboť Motors Czech zahrnuje i Slovensko, a o žádném takovém řešení se neví. Tam musel prý být problém někde jinde.
Na druhou stranu i u mě zkoušeli cokoliv možného, co někomu pomohlo (SW na zvýšení výkonu na 66kW, další úprava SW, nová ŘJ, výměna různých dílů...), ale mě bohužel nikdy.
Dokonce už jsem zvažoval i jednu z variant na
http://www.chiptuning.cz/detail/Osobn%C ... -crdi-57kw
nechat si zavřít EGR, a snad by byl klid, ale co záruka???
I když záruka 5let....když je všechno v pořádku....a vlastně žádná závada není....
Spešl
Ix2O, Trikolor, 1,4 CRDi, 57kW, Ice Blue, tempomat,
5,1 l/100km (pr. 57km/h) - nový SW 8.000 km
5,4 l/100km (průměr 55km/h) 43.000 km
Předchozí:
Renault SCENIC II, 1,9 DCi,
Škoda FABIA, 1,2 HTP
Škoda FELICIA Combi, 1,3 i
Ix2O, Trikolor, 1,4 CRDi, 57kW, Ice Blue, tempomat,
5,1 l/100km (pr. 57km/h) - nový SW 8.000 km
5,4 l/100km (průměr 55km/h) 43.000 km
Předchozí:
Renault SCENIC II, 1,9 DCi,
Škoda FABIA, 1,2 HTP
Škoda FELICIA Combi, 1,3 i
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Myslím si že jako zákazníci si málo stěžujeme , jak mohou prodávat auta s nefunkčním ( neodpovídající tech. datům které deklarují při prodeji ) motorem . Nejlépe by bylo trvat na 2 měsíční opravě a pak vrácení peněz pro neopravitelnost !! raději bych si připlatil na 1.6 CRDI tam ten problém vůbec není. Vždyť už podle fóra je problém 2 roky a pořád nic.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Naco cekat na 2 mesicni zarucni opravy? Staci jedna - zajit reklamovat, musi se vsak vedet kdy, jak se problem projevuje, vzit servisniho technika na jizdu pri predani a nazorne to demonstrovat, napsat reklamacni protokol (nenechat se odbyt obycejnou servisni zakazkou - na ni nemusi byt uvedene, ze je to reklamace!!!), kde je treba nechat uvest, ze zavada byla "predvedena" pri zkusebni jizde a potvrzena technikem. Maji na to 30 dnu, aby auto dali do bezproblemoveho stavu - kdyz nedaji, tak neprebirat! Vzdy udelat zkusebni jizdu a zkusit, jestli se to zlepsilo nebo ne a kdyz ne, nechat si zaprotokolovat do toho puvodniho rekl. protokolu, ze neprebiras "opravene" vozidlo, protoze se zavada znovu projevila pri zkusebni jizde. A kdyz 31. den nebude auto v poradku, tak odstoupeni od smlouvy (mit prichystane). Na toto vsechno mas pravo - pripadne si prines vytistene paragrafy z Obcanskeho zakoniku a zakona o ochrane spotrebitele.
Kdyby se zdrahali, tak si to nech potvrdit pisemne, ze nechteji pristoupit na zruseni kupni smlouvy, okamzite volej (nebo lepe zajdi) na COI is reklamacnim protokolem a odmitnutym odstoupenim od KS.
Jo, a kdyby se zdrahali, ze musi neco resit z Hyundaiem (jestli je to reklamace, odstoupeni, atd.), tak jim rekni, ze je to jejich interni vec a problem, Ty s Hyundaiem nemas zadnou smlouvu (i zaruku Tobe podkytuje a garantuje prodejce, ne vyrobce), vsechny smlouvy mas uzevrene s prodejcem a on (prodejce) ma ze zakona povinnost vyresit opravnenou reklamaci do 30-ti dnu a dokonce i opravnenost reklamace musi potvrdit/vyvratit on. A kdyby rekli, ze je to neopravnena reklamace, neni nic jednodussiho najit soudniho znalce, ktery Ti za nejaky obnos potvrdi, ze je tam ten dany problem a ten ma vlyv na uzitne vlastnosti vozidla, resp. i na bezpecnost provozu, ze to neni ani "bezne opotrebeni", ani Tvoje zavineni ale zalezitost vozidla. A s tim Te vyhodit uz tak jednoduse nemohou.
Posledni moznost by byla nejaky "hromadna" zaloba vice lidi se stejnou zavadou. Ale to uz by potrebovalo nejakeho pravnika, ktery by to vzal.
Kdyby se zdrahali, tak si to nech potvrdit pisemne, ze nechteji pristoupit na zruseni kupni smlouvy, okamzite volej (nebo lepe zajdi) na COI is reklamacnim protokolem a odmitnutym odstoupenim od KS.
Jo, a kdyby se zdrahali, ze musi neco resit z Hyundaiem (jestli je to reklamace, odstoupeni, atd.), tak jim rekni, ze je to jejich interni vec a problem, Ty s Hyundaiem nemas zadnou smlouvu (i zaruku Tobe podkytuje a garantuje prodejce, ne vyrobce), vsechny smlouvy mas uzevrene s prodejcem a on (prodejce) ma ze zakona povinnost vyresit opravnenou reklamaci do 30-ti dnu a dokonce i opravnenost reklamace musi potvrdit/vyvratit on. A kdyby rekli, ze je to neopravnena reklamace, neni nic jednodussiho najit soudniho znalce, ktery Ti za nejaky obnos potvrdi, ze je tam ten dany problem a ten ma vlyv na uzitne vlastnosti vozidla, resp. i na bezpecnost provozu, ze to neni ani "bezne opotrebeni", ani Tvoje zavineni ale zalezitost vozidla. A s tim Te vyhodit uz tak jednoduse nemohou.
Posledni moznost by byla nejaky "hromadna" zaloba vice lidi se stejnou zavadou. Ale to uz by potrebovalo nejakeho pravnika, ktery by to vzal.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Dělá to opravdu EGR ventil. Když se odpojí od konektoru tak se projevy té prodlevy při akceleraci významně zlepší. Bohužel pak svítí kontrolka motoru a časem může ŘJ přejít do nouzového režimu, záleží jak je napsán její program.
To s tou teplotou nasávaného vzduchu mi příliš nesedí, u mého auta to dělá i když je venku pod nulou. Bez problému to je pokud motor není zahřátý, to se asi EGR neotvírá.
Je otázkou jestli ta informace o novém software je pravdivá, nebo jde jen o uklidnění zákazníků.
U motoru 1.6 crdi co mám ve druhém autě (Hyundai i30) žádné podobné projevy nejsou, přitom některé komponenty (1.4 a 1.6 se stejným výkonem 66 kW) jsou určitě shodné (turbo, klapka v sání, EGR, pravděpodobně vstřikovací čerpadlo, vstřikovače atd.) Bude to určitě jen v tom programu, kdy je kvalita emisí pravděpodobně upřednostněna nad tím aby auto normálně akcelerovalo.
Navíc díky tomu, že je nutné více šlapat na plyn roste spotřeba, která se u našeho ix20 1.4 crdi pohybuje okolo 6 litrů/100 km (u 1,6 crdi i30 je cca 5,5 l/100 km).
To s tou teplotou nasávaného vzduchu mi příliš nesedí, u mého auta to dělá i když je venku pod nulou. Bez problému to je pokud motor není zahřátý, to se asi EGR neotvírá.
Je otázkou jestli ta informace o novém software je pravdivá, nebo jde jen o uklidnění zákazníků.
U motoru 1.6 crdi co mám ve druhém autě (Hyundai i30) žádné podobné projevy nejsou, přitom některé komponenty (1.4 a 1.6 se stejným výkonem 66 kW) jsou určitě shodné (turbo, klapka v sání, EGR, pravděpodobně vstřikovací čerpadlo, vstřikovače atd.) Bude to určitě jen v tom programu, kdy je kvalita emisí pravděpodobně upřednostněna nad tím aby auto normálně akcelerovalo.
Navíc díky tomu, že je nutné více šlapat na plyn roste spotřeba, která se u našeho ix20 1.4 crdi pohybuje okolo 6 litrů/100 km (u 1,6 crdi i30 je cca 5,5 l/100 km).
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Mě se taky zdá že se HYUNDAI snaží vše jen mlžit a opravy se nedočkáme. Někde jsem na netu zahlédl že ty motory ty emise nedají s tím výkonem a je to konstrukční chyba. Proč by to už za ten rok a půl neopravili změnou SW ? Vžyť to dělá hned od 1km jízdy . A jezdit plny plyn a žádný je strašné a dost drahé , mi to taky děla minimálně o 0,5l větší spotřebu a to jezdím hlavně město, kde nepotřebuji akcelerovat .
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Dnes jsem byl kontaktován prodejcem z Pelhřimova a softver pro 1,4Crdi je téměř hotov akorát to nestihly do dovolené a prý čekají již jen na homologaci ohledně emisí tak uvidím.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Tohle mi tvrdili již před 14 dny . tak nevím.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Dnes jsem byl kontaktován i já servisem s otázkou zda problém přetrvává a, že se vyvíjí nový software údajně k dispozici cca do měsíce. Já jsem ten problém neúspěšně řešil ve dvou servisech, tenhle byl první, byl jsem tam na podzim, hned poté co bylo auto zakoupeno. Od té doby jsem s nimi nekomunikoval. Teď se mi technik sám ozval. Z toho soudím, že výrobce opravdu změnu připravuje. Te´d je jen otázkou zda bude mít úprava kýžený efekt. Aby to nebylo jako, že je to sice o něco lepší, ale celkově stále špatné.
Ještě jeden poznatek z i30 1.6 crdi. nevím jestli je to na 100 %, ale myslím, že ano. Z minulého auta (bez DPF) jsem byl zvyklý lít do nádrže VIF. Te´d jsem to dvakrát udělal a došlo k tomu, že mi to aditivum zanášelo filtr částic. regenerace se spouštěla cca po 300 km, spotřeba se zvýšila o zhruba 0,5 l. Poté co jsem dal plnou nádrž bez VIF, spadla spotřeba na obvyklých cca 5,3 l/100 km a regenerace již 800 km neproběhla (normálně probíhá tak po 1000 km).
(že regenerace probíhá poznám podle toho, že když brzdím motorem není aktuální spotřeba 0,0, ale okolo 1 l/100 km). většinou to trvá jen tak 10 až 15 minut.
Ještě jeden poznatek z i30 1.6 crdi. nevím jestli je to na 100 %, ale myslím, že ano. Z minulého auta (bez DPF) jsem byl zvyklý lít do nádrže VIF. Te´d jsem to dvakrát udělal a došlo k tomu, že mi to aditivum zanášelo filtr částic. regenerace se spouštěla cca po 300 km, spotřeba se zvýšila o zhruba 0,5 l. Poté co jsem dal plnou nádrž bez VIF, spadla spotřeba na obvyklých cca 5,3 l/100 km a regenerace již 800 km neproběhla (normálně probíhá tak po 1000 km).
(že regenerace probíhá poznám podle toho, že když brzdím motorem není aktuální spotřeba 0,0, ale okolo 1 l/100 km). většinou to trvá jen tak 10 až 15 minut.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
No doufám, že to není tah servisu uchlácholit zákazníka, aby čekal a nechtěl odstoupení od smlouvy. Mi servis zdělil že neví kdy ten SW bude a to už čekám přes měsíc určitě. Za chvíli se ochladí a motor pojede zase normálně a bude se těžko reklamovat. Je to rozdíl ráno s teplotou venku 14st a odpoledne při 30st .
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Vidím že se stále nic neděje, já osobně zajedu do servisu oficiálně nahlásit závadu, aby začala běžet doba opravy (30 dní) . Já nevím jak ostatní, ale cítím se dost ohrožen když potřebujete akcelerovat a NIC a 2 sec. zpoždění to je dost pozdě. Ten rozsah 15-30 st. kdy se to projevuje je nejčastější rozsah v ČR .
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Dle fóra KIA kde mají stejný problém s stejným motorem. A výrobce nechce s tím nic dělat a je to prý vlastnost , takže s nějakou opravou SW nás tahají za nos !! Chtělo by to nějaké hromadné podání reklamací na ten motor, nebo to medializovat v TV jinak se asi nic nestane.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
skončí to stejně jako s tlumičema, v autorizovaným servisu jim jejich tester (MAHA?) na mém voze ukázal 40% a 47% (LZ-PZ) a vyblil formulku o nutosti okamžité výměny, pak přišel mechanik a reklamačnímu technikovi vysvětlil, že to je protože je špatná konstrukce a ať dá na tester zcela nové vozidlo...
prostě to že vám to 2 fteřiny nejede je vlastnost a dokud se někdo nezabije, tak se to u řešit nebude, já už si na podobný přístup zvykám
prostě to že vám to 2 fteřiny nejede je vlastnost a dokud se někdo nezabije, tak se to u řešit nebude, já už si na podobný přístup zvykám
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012