1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
nezapomeňte, že dnešní motory mají ekoteroristické vychytávky. dřív si šláp na plyn střík se do válců benzín a fičels, dneska to tak nejde protože by vzniklo něco ekonekorektního tak pak to reaguje jak reaguje. v podstatě je ten motor schválně dušenej... tak nějak se s tím dá bojovat turbem.
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
- Reklama
- Tommy.Koppy
- **
- Příspěvky: 159
- Registrován: 21 dub 2009, 22:00
- Bydliště: Brno
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Možná je to nějaká chyba softwaru. Myslím, že takhle by se auto nemělo chovat.
VW Golf VIII Variant 1.5 TSI 110kW 08/2021
i30 kombi FL 1.6 GDI červená Trikolor + Komfort 12/2016 - prodáno.
i30 kombi FL 1.6 GDI červená Trikolor + Komfort 12/2016 - prodáno.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
2Deegr: Dela Ti to jeste? U me se to stavalo jen do prvniho tisice km, ted mam neco pres dva a od zhruba prekroceni toho prvniho jsem to uz nezaznamenal. Mozna se fakt jeste nejak ucilo ECU...
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Poslední dobu jsem si toho nějak nevšiml, zítra to zkusím a uvidíme. Mě spíš ale více vadí to, že nelze lehce přidat plyn. Stačí jet někde ve městě lehce z kopečka, kde potřebujete jen málo plynu, ale to nejde, protože buď brzdím motorem, nebo lehce zrychluju. Dělá to i ostatním? Když zastavím, tak mi totiž nelze plynem zvýšit otáčky třeba na 1000 z volnoběhu, ale hned tam skočí třeba 1500. Takže buď mám volnoběh cca 750, nebo hned 1500 ot/min. Nic mezi není a to bude způsobovat, že mi to auto vždy, když brzdím motorem, po přidání plynu lehce škubne.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Přesně tohle co popisuješ mám v práci s Mazdou 3(1.6 benzín 74kW).Připadám si jak v autoškole,když se s tím mám rozjet a hlavně když někde popojíždím.
Takže to není jen věc
Takže to není jen věc
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Tak asi jedine zapnout tempomat. Nemam pudy z nakladaku, takze z mensich kopecku hazim neutral
Zadneho skubnuti jsem si nevsiml, ale mozna je to asi jinym stylem jizdy. Spise naopak, proti Accentu mi prijde, ze i prechody mezi "bez plynu" a "s plynem" jsou plynulejsi.
Me spise stve ukazatel okamzite spotreby, ktery na plyn casto reaguje dost zbesile... Skoda, ze radeji neukazuje casovou spotrebu paliva, ten prepocet na l/100km je hlavne pri rozjizdeni docela naprd. Ale mozna za to muzou me vzpominky na jeden z Wartasu, ktery mel prutokomer a moc se mi tam libil
Zadneho skubnuti jsem si nevsiml, ale mozna je to asi jinym stylem jizdy. Spise naopak, proti Accentu mi prijde, ze i prechody mezi "bez plynu" a "s plynem" jsou plynulejsi.
Me spise stve ukazatel okamzite spotreby, ktery na plyn casto reaguje dost zbesile... Skoda, ze radeji neukazuje casovou spotrebu paliva, ten prepocet na l/100km je hlavne pri rozjizdeni docela naprd. Ale mozna za to muzou me vzpominky na jeden z Wartasu, ktery mel prutokomer a moc se mi tam libil
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Jezdím z kopce zásadně s kvaltem, je to automatika a nijak o tom nepřemýšlím. Pokud pod kopcem na plyn "dupnu", tak auto lehce cukne, pokud přidám plyn plynule, k žádnému cuknutí nedojde, resp. nedojde k cuknutí, kterého bych si všimnul. Zvyšovat otáčky jen tak na volnoběh jsem nezkoušel, až si na to vzpomenu, zkusím
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Tak jsem to vyzkoušel a to zaváhání je pryč. Když prudce šlápnu na plyn, tak auto začne zrychlovat okamžitě, tak, jak to má být. To, že by se ŘJ učila styl jízdy po první pár tisíc km se mi nezdá, ale jsem rád, že to zmizelo. Teď ještě odstranit to nepříjemné cukání při přechodu z brzdění motorem na plyn.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Tak jsem si dnes na totez stezoval kolegovi, ktery jezdi s Mondeem a rikal, ze se mu to taky tak chova, takze to bude asi fiiicura novejsich motoru... Uklidnuje me, ze nejsem sam, kdo ma tyto pocitywilly50 píše:Mirec.K píše:
Sama riadiaca jednotka sa "učí" na začiatku, čo a ako. Zrejme vie "rozpoznať" štýl jazdy. Proste snaží sa ísť úsporne, a to, že ty potrebuješ pridšie zrýchliť nevyhodnotí okamžite, proste jej to trvá. To je to "nakopnutie". Taktiež si všímam (nemám to presne odsledované, ale subjektívne to vnímam dosť silno), že ak idem dlhšiu dobu "na spotrebu" (teda ustálená rýchlosť, nižšie udržiavacie otáčky) a naraz potrebujem pridať, tak cítim toto isté dosť výrazne (aj pri podradení). Naopak, ak idem viac štýlom brzdy-plyn (nie doslovne, ale proste svižnejšie, ako treba), tak pri zošliapnutí toto necítim a auto zaberá pekne okamžite. Z toho mi proste príde, že to spôsobuje elektronika.
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
ad prodleva po sešlápnutí plynu) ač o tom z diskuse vím, tak jsem se na to ještě detailně nezaměřil, ale zatím žádné špatné reakce na plyn nepozoruju - zkusím a napíšu, jak je na tom náš syrový motor z linky..
ad škubnutí po přidání plynu po brždění motorem z kopce) já myslím, že škubne každé auto, pokud bude ten kvalt nižší a bude výš v otáčkách...pokud je kvalt dostatečně vysoký a otáčky teda rozumně nižší, tak po aspoň trochu citlivém přidání plynu by auto škubnout nemělo..teda aspoň moje zkušenosti sou takové..pokud je kopec prudký, tak to ale nevyřeší asi ani šestka....ale nejsem mechanik, takže to berte prosím jako názor laika..
majkll
ad škubnutí po přidání plynu po brždění motorem z kopce) já myslím, že škubne každé auto, pokud bude ten kvalt nižší a bude výš v otáčkách...pokud je kvalt dostatečně vysoký a otáčky teda rozumně nižší, tak po aspoň trochu citlivém přidání plynu by auto škubnout nemělo..teda aspoň moje zkušenosti sou takové..pokud je kopec prudký, tak to ale nevyřeší asi ani šestka....ale nejsem mechanik, takže to berte prosím jako názor laika..
majkll
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
A kdyby nekoho z vas napadlo jako reseni precipovani, tak vam muzu rovnou rict, ze to nepomohlo, alespon ne u 2.0 GDI v i40. Uplnym duvodem chipu nebyly jen ty prodlevy, ale celkova ukrutna lenost motoru. Bohuzel bezezmen, GDI se IMHO nejak vymklo z dobrych zajetych koleji (svadet to na zajeti je blbost, auto uz bude zajety).
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Moje GDI ma 3500km. Ked prudko akcelerujem ( plyn na podlahu) tak tiez citim po preradeni oneskorenie, mozno aj pribrzdenie, ako keby ho pridusilo. S tymto som sa este nikdy nestretol. Asi to budem reklamovat.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
Nečetl jsem si všechny příspěvky, takže se možná opakuji.Deegr píše:Všiml jsem si jedné nepříjemné věci. Po prudkém sešlápnutí plynu dojde k mírné prodlevě, než motor začne akcelerovat naplno. Je to jako by motor čekal, než se roztočí turbo. Motor zabere, ale tak po půl vteřince zabere ještě více. Můj osobní názor je ten, že dojde ke změně časování ventilů a zde vzniká ta prodleva. Něčeho podobného jsem si všiml i při nižších otáčkách. Třeba při 2200 ot/min, když postupně přidávám plyn, třeba když začne silnice stoupat, tak najednou auto zabere více, jako bych přidal najednou více plynu. Důvod bude asi ten samý. Motor dle sešlápnutého akcelerátoru pozná, že je třeba změnit režim motoru z Eco na Power a zase dojde k přenastavení sání i změně časování ventilů. Máte někdo podobné postřehy, nebo jiné vysvětlení, proč motor reaguje tak letargicky na akcelerátor?
Také jsem si toho všimnul a dle manuálu je to způsobeno zapnutím ECO driving v palubním počítači. Já to vypnul a dle subjektivního pocitu se reakce na plně sešlápnutý plyn zrychlila.
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
zda sa, ze ked som to prepol tak je to uz ok, taktiez manzelka ma ten pocit, dakujem za radu
Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn
ahoj, nastavil jsi ECO driving v nastavení, který má mít za následek "pouze" ukazovaní doporučeného převodového stupně?Dulux píše:zda sa, ze ked som to prepol tak je to uz ok, taktiez manzelka ma ten pocit, dakujem za radu
Strašně mě štve ta odezva p.pedálu, např. při rozjezdu kdy tak dám dvojku např. v 3000-4000 rpm a cca 1/2 - 1 sec. a nic neděje