Stránka 3 z 4

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 19:21
od Neo-Mike
Když cena baleru ropy šla skokově dolů, tak pumpy slevňovaly jen o pár haléřů a velmi decentně. Když pomalým tempem cena baleru stoupá, tak cena za litr u pumpy najednou strmě roste. Chtělo by to nějaký regulační mechanismus ze strany státu.
Od doby co jsem přešel na naftu, se můžu jít jen tak projet pro radost :D . Při benzínu tohle nebylo u mě možné.

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 20:48
od Bohousek
Já naftu zvažoval, ale porovnání cena, servis, nájezd, nd atd jsem volil benzin. Naftu bych bral kdybych dělal 30tis km/rok, ale ja udělám tak 20-25tis ročně, tak se mi to nevyplatí a rozdíl 1-2l na spotřebě mě zatím nijak nedráždí. Ale nájezd se mi stále zvyšuje, tak jak budu měnit, budu dělat kalkulace a pokud to překročím tak pak půjdu do nafty. Ale u tohoto auta ještě nenastal správný čas.

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 21:03
od vorlajz
Bohouši... ale ten VIF přeci vyčistí i tvůj MPI motor... hm? ;)

jinak u mě byl benzín jasná volba... a když bych šel do nafty, tak jedině s automatem... :)

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 21:15
od Bohousek
Sem moc velký lenoch a sklerotik, takže bych to tam vždy zapomněl nalít. Na to se znám moc dobře. Z mého úhlu pohledu stačí brát kvalitní benzín a je vystaráno. Takže ViF je pro ty, kdo nemaj děravou hlavu :mrgreen:

To Vorlajz: a proč kvůli nájezdu, nebo pocitu z jízdy?

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 21:18
od vorlajz
já mám rád benzín... prostě ta nafta mi tak nějak nesedí... a samozřejmě, že na rozdíl od vás mám i podstatně menší nájezd... takže nafta by pro mě byla finančně nevýhodná...

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 21:21
od JirkaN
VIF dokonce u MPI toho vyčistí více, protože prolítává sáním přes sací ventily, než u GDI, kde je vstřikován přímo do válců.

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 21:25
od Neo-Mike
U nafty je potreba zvazit najezd, spotrebu a rozdil na litru. Vsechny tyto promenne nakonec urci vyhodnost ci nevyhodnost nafty. U me byla nafta prave jasna volba. Najezdem zatim moc ne , ale rozdilem za litr rozhodne. Jezdim ted o 40% levneji nez s benzinem.

Ale zpet k tematu. VIF do benzinu? Ma to opravdu smysl? Ja jej v zivote nikam nepridaval. Zatim to neplanuji ani u nafty.

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 21:44
od JirkaN
Tak povinnost dávat VIF není :D , ale eliminuje negativa biosložek a prokazatelně čistí motor. Já ho používám přes 20 let diesel/benzín. Hodně znatelný je to právě u nafťáku, hladší a tišší chod motoru, rozdíl poznáš hned po jeho aplikaci, pokud tedy nekupuješ už aditivovaný palivo u pumpy.

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 21:55
od vorlajz
Miku.. V tvém případě bych naftu také neřešil ;)

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 22:32
od Neo-Mike
JirkaN: Myslíš, že se to opravdu vyplatí? Když jsem si propočítal investici do VIFu na 150 tisíc kilometrů, tak mi vyšlo, že za tu cenu mám nové vstřikovače + mi ještě něco málo zbude.

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 22:43
od Alf6
Jenze dnes uz mas jedinou jistotu, ze je palivo aditivovane a to tu, ze si aditivum sam do nadrze pridas - viz N95 od Benziny, která v tichosti prestala s aditivací.

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 23:21
od JirkaN
Neo-Mike píše:JirkaN: Myslíš, že se to opravdu vyplatí? Když jsem si propočítal investici do VIFu na 150 tisíc kilometrů, tak mi vyšlo, že za tu cenu mám nové vstřikovače + mi ještě něco málo zbude.


Snad to počítám dobře. Při spotřebě 6 litrů/100km spotřebuješ na 150tis. km 9.000 litrů.
VIF stojí cca 170,- a je na 500 litrů = 0,34Kč/l. Pak mě vychází 9.000 x 0,34 = 3.060,-Kč na 150.000 km. Za to sadu vstřiků neseženeš, vlastně ani jeden.
Opravdu si nejsem jistý, jestli to počítám dobře, ale na druhou stranu co se u auta určeného na běžné ježdění vyplatí ...
Ještě ani nevyjedeš a už musíš zacvakat pojistku, pak už jen platíš: TK, dáln. známka, pneu, olej, filtry atd. a to se ti nesmí nic posr.t ...

Re: benzín

Napsal: 12 čer 2016, 23:38
od Neo-Mike
Hele máš pravdu. Ještě jednou jsem to přepočítal a vyšlo mě to cca stejně jako tobě. :wink: By mě zajímalo, kde jsem před tím udělal chybu, že mi vyšly takové hausnumera ](*,) . Vyzkouším jej také a uvidím, zda pocítím nějakou změnu :wink: .

Re: benzín

Napsal: 13 čer 2016, 08:19
od Mexican
mladenci.. pocitat, ze pridanim VIFU a podobnych aditiv zmenite stav po 150 000 u vstrekov z nefunkcne na funkcne je hlupost. Zivotnost vstrekov zalezi od mnohych faktorov. Priklad - moja sestra ma p307 HDi, aditiva to v zivote nevidelo. Na 160 000km a vsetko v poriadku. Ja mam u Accenta 245 000 + km a aditiva som vzdy pouzival. Tiez vsetko v poriadku, ale trochu mi tecie medzichladic. To je motorova zavada, ktoru ale aditivami neodstranite.

dodatocne aditiva pomozu, ale nejake zazraky fakt necakajte. MNoho pump uz aditivuje zakladne paliva (Mol, Globus, Cepro) za cenu, ktora je uplne v pohode. Nemusite nosit neprakticku pixlu (tie flasticky 125ml VIFU su dost drahe a to sa uz pomaly oplati Verva)

benzin by som teda dodatocne neaditival vobec. jedina vynimka je u man moto, ked je zazimovana na 4-5 mesiacov. Na jesen tam tankujem benal bez biozlozky, ta degraduje a zalepi palivovu sustavu. Ale inak fakt nie. U GDI sa v motore usadzuje dost karbon a tam je lepsie sem-tam pojazdit sportovejsie v ramci moznosti auta a najma skratit vymenu oleja. Pripadne raz za cas pouzit cistit palivovej sustavy (Wynn`s, STP, ...)

Re: benzín

Napsal: 13 čer 2016, 08:46
od only_one
Já kupuju vif 5l kolem 1200 kč, to je pak uplně sranda cena.