Stránka 3 z 4

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 08 úno 2013, 10:33
od Maťozv
Akú si mal spotrebu pri dlhšej trase po ďialnici? Chodím do Chorvátska a raz,dva krát do mesiaca ZV-BA.Pri rychlosti 110-130 max. nepotrebujem lietať.

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 08 úno 2013, 10:49
od Luboshak
Když jedu 110-120, tak se to dá udržet do 7,5. Počítej spíš s osmi litry. Na druhou stranu šestka nějakou desetinku určitě srazí.

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 08 úno 2013, 11:05
od los.petros
TECHI30 píše:Koumu který motor vzít.Bohužel tu 1,6 nikde ke svezení nemají, mají většinou GDíčko a to nechci, kvůli plynu.Vyplatí se 15 litrů za tu 1,6 přidat, nebo je postačujicí ta 1,4, respektive rozdíl je neznatelný?Jezdím hodně město, cukačky, ale občas jedu i delší štreky.Chtělo by to asi graf průběhu výkonu, abych nekoupil tu silnější variantu a pak nezjistil, že v otáčkách co nejvíce používám jsou ty motory hodně podobné.Také by mě zajímal rozdíl hluku motoru v kabině a kolik to točí na dálnici, při 90 atd, případně s kterým motorem jsou lepší zkušenosti když se "naimplantuje" plyn.Děkuji.

Jen dodám, že oboje je 6-kvalt a 1,4 má 73Kw a 1,6 88Kw.
Můžeš prosím specifikovat co myslíš tím "mají většinou GDíčko a to nechci, kvůli plynu" - co s tím plynem?

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 08 úno 2013, 11:12
od Mexican
u GDI este nie je ofiko schvalena prestavba na LPG - takze to myslel zrejme tak

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 12 úno 2013, 23:22
od j.ree
Luboshak píše:Když jedu 110-120, tak se to dá udržet do 7,5. Počítej spíš s osmi litry. Na druhou stranu šestka nějakou desetinku určitě srazí.
Kaj to berete ty spotreby? Ja s plnym autem (4 pax a kufry) tachometrove 140 km/h na dalnici jezdim max za 7 ... A kdyz nejedu v meste jak prase tak jsem nekde na 6,5 ...
Viz predchozi post o spotrebach: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 65#p385965

Zacinam mit paranoicky pocit, ze prvni tricky jsou nejlepsi a cim dal tim vic se to kazi.. Ja si na nic nemuzu stezovat, jen ty svetla me stvou ..

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 13 úno 2013, 10:44
od Luboshak
Srovnáváš krátkou i30 s 1,6 GDI se šestistupňovou převodovkou a dlouhou i30 s 1,4 CVVT s pětistupňovou převodovkou, která při 130 točí nějakých 4200 otáček. Je jasné, že moje bude na dálnici žrát víc.

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 13 úno 2013, 14:29
od mnkk
j.ree píše:Ja s plnym autem (4 pax a kufry) tachometrove 140 km/h na dalnici jezdim max za 7 ...
Skúsil si vynulovať PP v 140km/h, nastaviť tempomat a ísť tak aspoň 50km?

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 13 úno 2013, 15:39
od Mexican
tak tak.. pod 8 to veru nebude

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 13 úno 2013, 18:34
od idam.i
mnkk píše:
j.ree píše:Ja s plnym autem (4 pax a kufry) tachometrove 140 km/h na dalnici jezdim max za 7 ...
Skúsil si vynulovať PP v 140km/h, nastaviť tempomat a ísť tak aspoň 50km?
Ja som to urobil ešte v lete.Nastavil som 130km išiel asi 15 minút.PP ukazoval 6,9 s 1,6 GDI

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 13 úno 2013, 19:38
od mnkk
Ok, 140km/h a 7l/100km sa mi zda malo. Myslim si, ze ak by bolo toto mozne, tak max. 5 krat zo 100. Rovina, hurikan za chrbtom... To nie je kazdy den. :mrgreen:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 14 úno 2013, 00:09
od idam.i
mnkk píše:Ok, 140km/h a 7l/100km sa mi zda malo. Myslim si, ze ak by bolo toto mozne, tak max. 5 krat zo 100. Rovina, hurikan za chrbtom... To nie je kazdy den. :mrgreen:
Skúsil som to viackrát.Pri tacho 130 PP 6,9 a pri tacho 110 PP 5,9.Bolo to na rovinke v lete a bez hurikánu. :mrgreen: Dokonca nebol rozdiel či som klimu zapol , alebo vypol.To ma dosť prekvapilo :-k

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 14 úno 2013, 01:02
od Limitz
při udržování konstantní rychlosti zapnutá klima vliv na spotřebu prakticky nemá, největší rozdíl dělá při ježdění po městě

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 14 úno 2013, 07:55
od mnkk
idam.i píše:Skúsil som to viackrát.Pri tacho 130 PP 6,9 a pri tacho 110 PP 5,9.
OK, verím ti. :wink:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 16 úno 2013, 20:32
od pale
Tak už jsem se dočkal a i30 kombi s 1,6 CVVT je doma a jelikož kolega má 1,4, tak rozdíl je hodně markantní.1,6 je ve všech otáčkach znatelně živější, překvapil mě i tah v kopci, spořeba-při jízdě od prodejce přes celou republiku dle PP 5,8 l/100-okrsky a dědiny, při mém denním jezdění 12km do práce, něco po městě a zpět jsem na 6,3 l/100.Takže spokojenost.Největší strach jsem měl z hlučnosti při vytočeném motoru jak uváděl test na autoforum, ale ted už mohu potvrdit,že nic takového se nekoná.Krátce jsem jej párkrát vytočil na 5 tis a kromě toho, že byl o něco víc slyšet motor, ale vůbec nelze mluvit o neskutečné hlučnosti, i při otáčkách nad 4 tis. je dobře utlumen. Naprosto podobně jej slyším i v jiných autech,např. rodičův Focus 1,8 benzin je hlučnější. Takže zatím naprostá spokojenost a i30 předčila má očekávání.Měl jsem možnost jezdit i s Elantrou a mám takový subjektivní pocit, že v i30 šel motor lépe do otáček. Váhal jsem, zda nemám vzít raději novou Toyotu Auris,ale ted jsem zatím rád za i30.Za mě palec nahoru a i30 s 1,6 cvvt je dobrá volba. :D/

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 20 úno 2013, 18:49
od Maťozv
Gratulujem k novemu auticku :D Vela stastnych km.