Stránka 3 z 3
Re: První výměna oleje
Napsal: 09 kvě 2012, 22:39
od Docent
enjoy píše:Od jakživa se řídím pravidlem výměny oleje u benzínového motoru po 10 tisících.
Předpokládám, že používáš taky výplachovej olej, to se taky přece používalo odjakživa... Technologie jaksi postupují dopředu, takže těžko srovnávat třeba povrch válce a kroužků před 30 léty a dnes.
Re: První výměna oleje
Napsal: 09 kvě 2012, 22:43
od Docent
Deegr píše:Já osobně první výměnu udělám po 5000km, kvůli zajíždění.
Když se podívám na tvůj vozový park, tak se ti vůbec nediv
ým... U Fiata bych šel klidně až na 500 km, pro sichr. BTW brácha říkal Unu "Pastička na peníze"
.
Re: První výměna oleje
Napsal: 09 kvě 2012, 23:15
od Deegr
Tak my měli v rodině spousta Fiatu, včetně Coupe 2.0 20VT,Grande Punto 1.2, marea 1.8 16V a nikdy nebyl žádný problém. Tyhle kraviny můžou napsat jen lidi, co nikdy moderního Fiata neměli a neví, o čem mluví. Na ty auta nedám dopustit a co jsem dělal s Bravem bych si s jiným autem asi nedovolil a nikdy žádný problém.
Re: První výměna oleje
Napsal: 10 kvě 2012, 22:36
od Docent
Máš pravdu, Fiata jsem nikdy neměl a nikdy ho mít nebudu. Mělo ho, kromě bráchy, i pár známých a nikdo se o tom nevyjadřoval lichotivě. Kolega v práci má poměrně novou Pandu a ke spokojenosti má hodně daleko. Ale třeba jsi narazil na povedené kusy.
Re: První výměna oleje
Napsal: 11 kvě 2012, 06:52
od enjoy
Asi v zivote nejeli v Coupe 20v turbo
To clovek hned dostane na fiata jiny pohled.
Re: První výměna oleje
Napsal: 11 kvě 2012, 22:17
od Docent
Asi bude kapánek rozdíl v něčem se svézt, a to něco mít pár let, jezdit v tom denně a udržovat to.
Re: První výměna oleje
Napsal: 11 kvě 2012, 22:27
od enjoy
Asi bude taky kapánek rozdíl,udžovat a jezdit v něčem co ti dělá radost nebo v něčem,co tak nějak toleruješ,protože to tak nějak jezdí a plní účel přemisťovadla z bodu A do B.
Re: První výměna oleje
Napsal: 11 kvě 2012, 22:56
od Docent
Jo, fakt je rozdíl jezdit v něčem, co se sice sere a údržba stojí hafo peněz, ale dělá to radost, a v něčem, co slouží jako přibližovadlo z bodu A do bodu B, ale nestojí to skoro žádné peníze. Osobně dávám přednost té druhé variantě, a té první si klidně užívej dle libosti
. BTW Matrix nebyl zrovna povedený model, ale hlavně že dělá radost
.
Re: První výměna oleje
Napsal: 11 kvě 2012, 23:42
od randompct
Ja sa pridam. Podla mna sa vymena oleja po zabehu oplati :
1. Vacsina olejov pri prvom plneni nesplna normu ktoru ma motor normalne pouzivat ( bezne lacne 15w40 za 2€ za L ).
Vyrobca chce proste usetrit, naviac je to obhajovane tym ze pri zabehu az tak netreba aditiva a horsia vlastnosti su skor na "uzitok" ( motor sa skor zabehne pretoze aditiva nevytvaruju ochranny film.. atd. )
2. Aj napriek zjavnemu technickemu pokroku je "zabeh" asi najdolezitejsia cast zivota motora a vznika pri nom najviac necistot.
3. Vymena olejov je dnes skor myslena na funkcnost v zaruke, a nie na trvanlivost ( bezne zmensovanie olejovej naplne, a predlzovanie vymeny.. atd. ).
Sam beham aj na firemnych autach a vymena po 30.000 - 45.000km na inich znackach je po 3-4 rokoch takmer fatalna ( spotreba oleja po 3 vymene casto aj 3-4L na 10.000km ). Pritom auto kde je olej meneny "normalne" do 15.000km takmer bez spotreby.
Naviac sa jedna o smiesnu sumu ( olej 5W40 cca, 6-8€ za liter pri normalnom nakupe + filter ).
Prekvapuje ma hlavne dlha vymena oleja na roznich turbach ( ci uz benzin, alebo nafta ), a su ovela narocnejsie na kvalitu oleja ako atmosfera. Dnes je uz snad pravidlo ze turbo sa meni v zaruke, medzi vymenami dolievame bezne aj 6-8l oleja, ale servis tam olej necha kludne aj cez 40.000km ( ved pocitac to este nehlasi ).
Najlepsie je ked sa na to clovek spyta technika len kruti hlavou a otvorene povie ako to je ( hlavne ked ich clovek pozna ), je to dnes proste politika ( auto ma byt spotrebak ). Mimochodom ak mate niekto pristup do internich dokumentov automobiliek skuste sa pozriet na udavanu zivotnost dielov na aute
( kde vyrobca naozaj garantuje zivotnost ), len vam poviem ze dost veci je po zivotnosti uz v zaruke.
Re: První výměna oleje
Napsal: 01 črc 2014, 14:51
od slabostka
Kto si troška oleje naštuduje zistí že pokrok niekedy neznamená cestu dopredu....
LL intervaly sa už vypomstili mnohým. Olej vydrží rôzne dlho ale v zásade nie viac ako 15000km -na výnimky....
Ja som tiež prešiel od 15000km k 10000km s ohľadom na používanie auta - častejšie studené štarty, častejšie vysoké otáčky... kupujem lacné "jednoduché" oleje za 3-4E a kvalitné olej filtre.
A k Fiatom jedna poznámka- ak si myslíte že Fiat nevie robiť dobré autá mýlite sa. Mám korejca, taliana aj japonca.
Moje zhrnutie - talian je zábavné auto a milujem jazdu v ňom...výborný motor, výborný podvozok... ale detaily dielenského spracovania hlavne interiéru ma niekedy nas...ú.
korejec - kvalitné spracovanie, spoľahlivosť, viac hrdze...jazdné vlastnosti nemastné-neslané, o pôžitku z jazdy sa nedá hovoriť
japonec- kvalita o stupeň vyššia, spoľahlivosť, slušné povozeníčko, dotiahnuté detaily, katastrofa v motorovom priestore - keď treba niečo poriešiť polovica súčastí musí von....
Každé auto ma niečo plus a niečo mínus... ani korejci niesú dokonalí, preto sa smejem ak ten čo vlastní korejca kydá na taliana.
- a ešte olej 5w40 bežne za 4.5-5E, za 6-8E kúpim špičkový OW40, len treba hľadať...