Stránka 3 z 6

Re: Benzín 95 vs 98

Napsal: 30 bře 2013, 21:17
od Skyline
Jednoznačně to pomůže, měli jsme I30 1,4 a poznala to i zena, spotřeba šla opravdu dolů.

Re: Benzín 95 vs 98

Napsal: 30 bře 2013, 21:38
od vado
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006021903
Odporucam precitat cele, vulgarizmy si nevsimajte.
Zhrnute a podciarknute: pokial vyrobca nevyzaduje pouzivanie 98 a viac oktanoveho benzinu, je to len zbytocna strata penazi. Nahradit to moze akurat tak "dobry pocit", ze si mozem dovolit zaplatit viac, ako bezny chudobny majitel takeho isteho auta, ako mam ja.

Re: Benzín 95 vs 98

Napsal: 30 bře 2013, 22:19
od idam.i
Môžem povedať zo svojej skúsenosti.Keď som tankoval 100,tak bola spotreba nižšia asi o pol litra.Najazdil som takto cca.2000km.Keď som to zobral cez kaukulačku,tak to bolo nevýhodné.OMV 100 je hodne drahá. #-o Teraz skúšam AGIP 98.Uvidím ,ako to vyjde. :?:

Re: Benzín 95 vs 98

Napsal: 31 bře 2013, 06:32
od severtom
Nexus píše:Jaký je rozdíl? To by mělo být, řekl bych, naprosto jasné, ono magické číslo udává počet oktanů. Oktany vpodstatě zpomalují hoření, tzn důkladnější prohoření směsi - vyšší efektivita spalování, aneb větší účinnost, což přinese v reálu nižší spotřebu. Nečekej markantní rozdíl...
Ano, pomalejší hoření = větší zbytek paliva dohořívá ještě při průchodu pístu na konec zdvihu dolů a tím pádem je vyšší teplota na výfukových ventilech. Což je prý příčinou smrti motorů provozovaných na LPG. Tak si to sami přeberte.

Re: Benzín 95 vs 98

Napsal: 31 bře 2013, 08:37
od Haer
matogrofo píše:Čaute. Nemá niekto alebo neviete či je rozdiel v neutral 95,98 alebo 100 ktorý sa dá natankovať na OMV
alebo aj tie prémiové palivá Shell? Oplatí sa natankovať drahší benín alebo nie? Má to vplyv na výkona teda
aj na spotrebu?
Kdyz zabrouzdas tady na foru, najdes nekolik temat, kde se to probiralo. Nicmene chytrejsi z toho asi nebudes, takze Ti stejne nezbude, nez si to vyzkouset sam :)
Pamatuj, ze elektronika se nejakou dobu prizpusobuje, takze to chce vzdy neklolik nadrzi na stejne palivo a pak muzes porovnat.
EDIT: Nakonec jsem nevydrzel a presunul prispevky pod tema ve stejne katergorii, kde se to uz resilo :)

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 31 bře 2013, 19:20
od idam.i
severtom,odkial máš informácie,že palivo s vyšším oktánovym číslo škodí motoru ? Pokial mám správne info,tak motorom s priamym vstrekom vyslovne vyhovuje takéto palivo.Myslím,že v motore je dosť "počítačov" ,aby si nastavil potrebné parametre.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 31 bře 2013, 19:44
od Nexus
severtom: souhlas s idam, kdes tohle četl? Na jednu stranu to zní logicky, na druhou stranu nevěřím tomu, že když budu tankovat 100oktanový benzin, tak si zničím motor :mrgreen: to by pak na 108 oktanové lpg vydržely pár kilometrů a né statisíce :D/

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 09 čer 2014, 12:47
od Alf6
Mám ted druhou nádrz 100 od OMV. Když jsem vzal poprvé Maxxmotion 95, tak sel motor tišeji a lepe z nižších otáček. Ted co mam podruhe 100-( jezdim pro ni do Nyrska), tak je to rozdil ještě vetsi. Motor jako by mel i jinej zvuk. Hlavne hned po nastartovani. Odezva na plynovy pedal je taky mnohem lepsi. Predtim jsem tankoval na Euroilu a hlavne na Benzine na kterou jsem ale prestal jezdit. Vsiml jsem si, ze pokazde když jedu kolem, tak tam není ani jedno auto. Na protejsi strane ulice je OMV a tam je pokazde rusno.
Priste asi vyzkousim Agip 95, ten byl jeden z nejlepších v testech :D

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 09 čer 2014, 20:44
od idam.i
Skús AGIP 98,snáď budeš spokojný.Nie je až tak drahý.Ja na ńom jazdím už vyše roka a maximálna spokojnosť.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 28 črc 2014, 00:28
od EditorPO
Prečítal som si celé vlákno a mám z toho zmiešané pocity. Chcelo by to nejaký exaktný test spotreby na rovnakej trase pri použití rôznych benzínov.
Pozeral som na nete testy palív a zároveň články, ktoré popisujú zloženie benzínu a jeho kvalitu podľa noriem a vplyv jednotlivých kontrolovaných parametrov.

Slovenský test benzínov:
http://adam.azet.sk/clanky/16242/exkluz ... padol.html
Český test benzínov:
http://svetmotoru.auto.cz/clanek/servis ... nzinu.html
(ak nemáte predplatné, tu je scan článku https://dl.dropboxusercontent.com/u/380 ... %C5%AF.zip)

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 28 črc 2014, 01:32
od Bofors
oktanové číslo udává pouze odolnost benzinu proti samozápalu (detonačnímu spalování) nic víc. proto min 98 mají zpravidla sportovní motory s vysokým kompresním poměrem a náchylností k detonacím. pokud má někdo pocit že mu jeho motor určený pro N95 jede na N98-100 lépe, není to oktanovým číslem ale kombinací placebo/aditiva/jiný jízdní styl/očekávání... neplést s cetanovým číslem nafty- tam jde opravdu o vlastnosti hoření paliva, jeho snadnost a průběh.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 28 črc 2014, 08:14
od ajrton
suhlasim, ze tankovat 98/100 namiesto 95 je nezmysel ...
plus nechapem ako moze niekto vyhodnotit vyhodnost spotrebou, ja rovnaku 140km trasu u nas prejdem raz za 6,2, inokedy za 7,6 ... zavisi od pocasia, vetra, premávky, mojej nalady ... plus velku rolu hra placebo, clovek po natankovani 98/100 podvedome jazdi setrnejsie aby si sam pred sebou dokazal vyhodnost
ale opakujem, ak je pre auto urcena 95, je z fyzikalneho hladiska nezmysel a zbytocné tankovat 98/100

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 28 črc 2014, 15:47
od idam.i
Pozri Ajrton ,ty si spokojný ,ja som spokojný , tak je to OK.Nevnucujem ti svoj názor,tak sa nad tým netráp a tankuj čo ti vyhovuje. :wink:

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 28 črc 2014, 15:57
od Mexican
ajrton ma pravdu. ak to idam chape ale napriet tomu bude v podstate zbytocne kupovat 98, je to jeho vec. jeho peniaze. Asi naklady na km nemusi riesit, ja mu to doprajem

jediny vyznam ma 98 vtedy (pisem o motoroch konstruovanych pre BA95) vtedy ak sa malo jazdi pripadne auto stoji dlhsi cas (resp zazimovana kosacka / motorka) pretoze vacsina z nich neobsahuje biozlozku, ktora moc neznasa dlhodobe uskladnovanie

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 19 srp 2014, 20:21
od Deegr
Svět motorů si dal tu práci a otestoval prémiová paliva. Dokonce si dali tu práci a otestovali toto palivo na Felicii a Rapidu 1.2 TSI. U felicie překvapivě žádný rozdíl, ale moderní motor TSI měl už lepší průběh výkonu v nižších otáčkách. Maximální výkon zůstal stejný, zde hraje zase roli regulace tlaku turba a zřejmě i malý objem motoru a celkový výkon jen 105 koní (i když naměřili cca 120 koní). . Ale řídicí jednotka správně detekovala vyšší oktanové číslo, motor tak neklepal a řídicí jednotka mohla posunout předstih a zlepšit celkové vlastnosti motoru, nemluvě o dalších vlastnostech prémiového paliva.

Do svého auta jsem nikdy nenatankoval nic jiného, než prémiové palivo Verva 100, nebo MaxxMotion 100. A budu v tom i dále pokračovat, protože je to konečně i podložené, že tyto paliva skutečně u moderních motorů zlepšují jejich parametry, hlavně co se týče nižších otáček, ve kterých se pohybujeme 90% životnosti motoru.
Teď jsem zvědav, co na to Bofors a další, když zde mají už jasný důkaz, že vyšší oktanové číslo není jen placebo, ale opravdu zlepšuje parametry motoru. A Čím ty motory budou výkonnější, tím ten rozdíl bude markantnější...

http://www.auto.cz/vysokooktanove-benzi ... ejte-82674