Stránka 3 z 4

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 01 srp 2012, 12:32
od FISHkaa
+1 =D>

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 05 srp 2012, 21:36
od idam.i
Môžem potvrdiť,že 4.stupeň pri 50 až 60km/hod. je úplne v pohode ( skoro až málo).GDI nie je žiadny"vysokootáčkovi"motor.Práve že GDI poskytuje pružnosť hodne odspodu.
Po prvých dňoch sa mi potvrdzuje,že volba 1,6 bola pre mňa správna.Po meste úpne v pohode.Na dialnici v porovnaní s predchádzajúcim autom,tiež lepšie.Za prvý týždeň ukazuje PP 7,2 l.Niet moc ,čo riešiť. =D>

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 06 srp 2012, 15:40
od doni
iadam.i Ako funguje ten parkovaci asistent? Lebo co som cital o tom navode od auta som bol nakoniec rad ze som si to nedal, ked riesili sneh a niektore typy obrubnikov.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 06 srp 2012, 16:11
od idam.i
doni.
Zatial funguje úplne v pohode.Zvukovo aj obrazom upozorňuje na prekážku.Na dispeji medzi budíkmi si rozdelí plochu na tri časti a vidíš kde sa približuje možný kontakt.Najprv farbí zeleno potom žlto a na koniec červeno.Neviem ako v zime,ale zatial som rád,že ho tam dali.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 09 srp 2012, 16:31
od Deegr
Chlapci,asi vás zklamu, ale motory GDI jsou vysokootáčkové motory, ať chcete, nebo ne. Najděte si, co znamená vysokootáčková koncepce. Pokud za vysokootáčkový motor berete jen ty, co točí 8000 rpm, tak to potom chápu. Označení vysokootáčkový motor je kvůli jeho koncepci. Slušnějšího zátahu dosahují až ve vyšších otáčkách a v těch nízkých moc nejedou. Dnes se problém v nízkých otáčkách řeší proměním časováním ventilů a sáním. Ale dnešní atmo benzíny jsou skoro všechny koncepčně vysokootáčkové.

Vysokootáčkové motory nebyly dříve hlavně staré osmiventilové motory, jako třeba v první generaci Octavie a Fabia 2.0 s výkonem 115PS. Ten tahal už v nízkých otáčkách a v těch vyšších už toho moc nepředváděl. To je rozdíl proti dnešním vysokootáčkovým motorům, které díky proměnnému časování ventilů a sání jedou už i v nízkých otáčkách, ale v těch vyšších jedou podstatně lépe. Přeplňované motory jsou zase jiná kapitola.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 09 srp 2012, 17:52
od idam.i
Nebudem sa hádať o slovíčka. :D Hlavne,že dobré ťahajú a navyše slušne papajú !.Momentálne sa blížim k 15.000 km a som úplne spokojný
130 km 1.JPG
130 km 1.JPG (38.83 KiB) Zobrazeno 2270 x
Na dialnici tachometrových 130 km so spotrebou podla PP 6,9 L.
110 km PP 5,8 L.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 09 srp 2012, 18:32
od Deegr
Koukám, že i40 1.6 GDI má delší zpřevodování, oproti i30 1.6 GDI, kdy při 130 km/h točí 3500 rpm. Ten dvoulitr má stejné zpřevodování jako 1.6 GDI, nebo delší?

Takže u tebe zvítězila teda ta 1.6 GDI? Co tě nakonec přesvědčilo? Nevím, jestli jsi to tu už psal.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 09 srp 2012, 18:48
od idam.i
Točí 3300 !
Nakoniec to rozriešilo priame porovnanie a zistenie,že pri bežnom jazdení je rozdiel minimálny.Pokial by som potreboval na to šlapať,tak by to bola 2,0.No pri mojom jazdení ( v podstate podla predpisov,max.+10% )okrem vynimočných situácii nemám pocit nedostatku výkonu.
Na druhej strane bola nižšia spotreba,nižšie dane a poistky,lacnejší servis a aj menšia váha na prednej náprave.
Inak pri tachometrových 110km točí 2.800 otáčok.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 16 srp 2012, 09:55
od doni
iadam.i Dnes som skúšal jazdiť podla toho indikátora radenia. Ale nepostrehol som na ňom jednu vec. Keď sú príliš nízke otačky motora neukazuje preradenie na nižší stupeň. Aj u teba to je tak?

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 16 srp 2012, 12:16
od pietro32i
U mňa na i30 je to tiež tak. Niekto písal, že musíš dostať otáčky pod cca 800 a snažiť sa pridávať, až vtedy ti odporučí podradiť. Mne sa to však nikdy nepodarilo, vždy mi to ukazuje iba smerom nahor.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 16 srp 2012, 12:52
od FISHkaa
alespoň u mě je indikátor podřazení zobrazen ve chvíli, kdy máš nízké otáčky a přidáváš plyn.

Nicméně mě mrzí, že se nikdo nezamyslel a samotný indikátor vyhodnocuje pouze otáčky motoru a polohu plynového pedálu. Přitom moje ix35 má gyroskop čídlo (hillholder), pomocí kterého by se mohla mez doporučení podřadění / přeražení na vyšší stupeň měnit podle toho zda auto jede do/z kopce... Ale to bych chtěl asi hodně...

Je to stejný nešvar (a to není jenom trouble :hyu: ), jako když použiju ručku, tak se nevypne ESP. Díkybohu, že alespoň Haldex to pochopí ;-)

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 16 srp 2012, 14:18
od Luboshak
JJ, je to nesmysl ten ukazatel. Klidně mohli u 2500 otáček udělat červenou čárku a mělo by to úplně stejný smysl.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 16 srp 2012, 14:43
od idam.i
Nie je to úplný nezmysel,ale netreba to brať dogmatiký.Treba počúvať motor a trochu cítiť.Občas som si dal povedať a preradil som podla ukazovatela.Mal väčšinou pravdu.Teraz už počujem kedy sa dá a často sa mi stáva,že v momente preradenia mi krátko preblikne odporučenie preradiť.Zatial sa mi nestalo,aby mi radil podradiť.To by som už asi musel byť velmi necitlivý. #-o
Inak táto debata je trochu off topic. :D

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 16 srp 2012, 14:54
od doni
Ja len testujem ci auto spĺňa to, čo deklarované v brožúre :) ale neriedim sa tým.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 16 srp 2012, 15:26
od pietro32i
idam.i, nesúhlasím, je to volovina celý ten radca, zbytočne len prudi a zaberá pol displeja. Volovina je presne preto, ako písal FISHkaa, že nezohľadňuje konfiguráciu terénu. Zamysli sa nad tým, komu je to určené. Skúsený vodič, ako sám píšeš, vie podľa sluchu rozoznať, kedy radiť, pre toho to nie je určené. Začiatočníkovi a žene (s odpustením milé dámy) by to mohlo pomôcť, ale nepomôže práve preto, že keď pôjde do kopca s 12% stúpaním, kde je treba podradiť alebo nechať na nižšom stupni aj napriek tomu, že otáčky sú zdanlivo zodpovedajúce vyššiemu rýchlostnému stupňu, tak "radca" mu bude kázať preradiť nahor. Takto si neskúsený vodič len zbytočne ničí motor. Summa summarum = zbytočnosť v takej podobe v akej to je.