Stránka 3 z 9

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 28 srp 2012, 10:37
od Limitz
děrování/drážkování kotoučů má na chlazení kotoučů malý vliv, hlavní předností tohoto řešení je to že se kotouč líp čistí od prachu z destiček

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 28 srp 2012, 20:00
od Deegr
Děrování kotoučů má velký vliv na chlazení. Drážky jsou jen k odvodu nečistot z kotoučů. Jde o to, že se kotouč nezahřeje na tak vysokou teplotu, při které ztrácí své vlastnosti. Také samozřejmě záleží na slitině, z jaké je kotouč vyroben. Když se kotouč zahřeje třeba i na 400-800°C, tak je jasné, že už nemůže mít takové brzdné účinky a destičky po něm začnou klouzat. Brzdová kapalina na to nemá tak velký vliv, jaký tomu tady přikládáte.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 28 srp 2012, 21:07
od Limitz
vliv na chlazení to má, ale ne nijak výrazný... drážkování i vrtání pomáhá odvodu tepla při samotném brzdění, dále pak odvádí prach z brzdových destiček a vlhkost..... největší podíl na odvodu tepla a odolnosti proti vadnutí má samotný materiál, dokonce jsou materiály, které mají lepší brzdné vlastnosti až při vysoké teplotě, ale ty jsou v běžném silničním provozu nevyužitelné

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 15 zář 2012, 21:39
od Deegr
Nechce se mi zakládat nové téma, ale tak sem to patří také. Dnes jsem vyzkoušel maximální rychlost a co mě šokovalo bylo to, že to auto má omezovač rychlosti! Proč proboha dává nějaká automobilka hatchbacku omezovač rychlosti na 195 km/h. Zkoušel jsem to na mírném klesání a při 200 km/h tacho auto přestalo citelně zrychlovat. Dokonce i přítelkyně si toho všimla a myslela, že jsem ubral já. Jinak z toho klesání by se to rozjelo asi tak na cca 220 km/h tacho podle toho, jak to ještě zrychlovalo přes zásahem omezovače. Při tom jsem se nikde o omezovači nedočetl.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 15 zář 2012, 21:45
od enjoy
Zdá se mi to jako blbost... v kolika si byl otáčkách?

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 15 zář 2012, 22:12
od Deegr
Debil nejsem, k omezovači otáček chybělo ještě pár stovek otáček, ale přesně ti to nepovím, měl jsem tam zařazenou pětku, myslím nějakých 6000 ot/min. Při 180 km/h na pětku točí 5500 ot/min. Mě se to také nezdá, ale prostě tam je. Jiné vysvětlení nemám.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 15 zář 2012, 22:24
od getzik
Mam pocit, ze jsem nekde o omezovaci rychlosti cetl, ale nevzpominam si, kde to bylo.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 16 zář 2012, 10:29
od Deegr
Omezovač rychloti je ve standartní výbavě spolu s tempomatem. Ale omezovač maximální rychlosti nelze vypnout, nebo nastavit na jinou rychlost.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 16 zář 2012, 11:03
od enjoy
A tak to jste me potesili... Ze se svym vozitkem budu vzdy rychlejsi nez jakakoliv nova i30:-D

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 16 zář 2012, 14:05
od Deegr
Dle GPS máš max 194. Já mám 195 :-) Ale jak na rovince, tak z kopce :-)

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 16 zář 2012, 14:16
od mechoun
Tak to jedině vybrat variantu gum dle TP s největším obvodem. Rozdíly jsou sice minimální, ale aspoň něco.
Na GDI jsem doteď měl zálusk, ale tímto mě přešel :-k

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 16 zář 2012, 14:36
od Limitz
kvůli tomu že s autem nemůžeš jet 200km/h o něj nemáš zájem? :D

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 16 zář 2012, 14:40
od Deegr
Ten omezovač možná budou mít i ostatní verze, i když kdo ví. Genesis Coupe má také omezovač, ale alespoň na 240 km/h. Zřejmě těch aut s omezovačem u Hyundai bude více.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 16 zář 2012, 14:49
od mechoun
Limitz píše:kvůli tomu že s autem nemůžeš jet 200km/h o něj nemáš zájem? :D
Omezovač totiž chápu jen u otáček. U rychlosti je to prostě blbost. Za chvíli nějakého dopravního vypatlance (a že jich máme dost) napadne dát to zákonem na 130km/h.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 16 zář 2012, 14:56
od Limitz
pro mě za mě by mohl být omezovač i na 150km/h ryhleji stejně ani po dálnicích nejezdím a zkoušet maximálku nemám zapotřebí.....