Mne HAC tiez funguje spolahlivo len pri zastaveni hore stenou
Zistil som ale, ze sa da tomu pomoct takym stylom zastavenia, ze auto trochu cukne dozadu pri zatlacenom brzdovom pedali (prudsie brzdenie tesne pred zastavenim auta). Naklonovemu snimacu to nakratko hodi info o vyssom naklone, nez je skutocny.
Na margo automatickeho odbrzdenia EPB. Su dva sposoby, ako sa brzda EPB da odbrzdit:
1.) automaticky, pri SUCASNOM a) pridani plynu, b) povoleni spojky, c) zapnutom bezpecnostnom pase (a samozrejme zaradeny rychlostny stupen). Pokial nemam zapnuty pas, brzda sa neodbrzdi
2.) manualne, po stlaceni brzdoveho pedala je mozne EPB odbrzdit packou.
Inak zaujimave je chovanie EPB za jazdy. Skusal som to na klzkom povrchu (aby som tomu moc neublizil) pri cca 20 km/h. Pokial chcem napr. nudzovo brzdit s EPB (zlyhanie prevadzkovych brzd?), je potrebne packu drzat hore. Po uvolneni packy sa brzda sama odbrzdi. Pocas drzania packy hore auto pipa, a v pripade zablokovania kolies dojde ku kratkemu odbrzdeniu EPB a naslednemu opatovnemu zabrzdeniu (take velmi pomale ABS
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) Samozrejme to nie je na bezne pouzitie, ani na "tocenie na rucnej brzde", ale nemusi byt na skodu vediet, ako sa to chova.