Stránka 3 z 10
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 06 čer 2013, 12:59
od quinnet
vďaka, mne v januári predajca tvrdil 150 €; aj mi ich ukazoval, lebo ich nejaký nešťastník kupoval do ix35
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 06 čer 2013, 13:01
od Hardcam
ix35 ma sensory stejny, ale i tak pozor na objednavaci cisla, tech sensoru je nekolik typu...jak jsem psal, cidlo bych umel za nejakych 625,-, k prodeji pouze sady.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 06 čer 2013, 13:20
od quinnet
tak za 100 €/ 4 ks to je iná reč; ak to na Slovensku nepôjde po dobrom tak to v auguste kľudne objednám u Teba + nejaký olej
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 06 čer 2013, 15:11
od Hardcam
Na podzim uz bohuzel bude pozde, aktualni je to tento mesic, jinak k tomuto sortimentu pristup nemam.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 06 čer 2013, 16:43
od idam.i
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 06 čer 2013, 17:54
od Hardcam
My mame
jaro: cerven - cervenec
leto: srpen
podzim: zari
zima: listopad - duben
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 06 čer 2013, 21:12
od idam.i
No ty "vole" a ja ide v červenci na letnú dovolenku.Ešte že si ma upozornil.Díky.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 06 čer 2013, 21:25
od Hardcam
no jo, ale ty jedes na jih, tam to maj v poradku
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 06 čer 2013, 21:31
od idam.i
Díky kámo,hneď mi je lepšie.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 12 říj 2013, 21:42
od drazaj
S TPMS je to asi zložité - buď si na zimu zabezpečiť (a zaplatiť) komplet disk+pneu+čidla, prezúvať pri zmene sezóny pneumatiky a tŕpnuť aby v pneuservise niektoré čidlo neurvali z disku, alebo trpieť varovné svetlo na palubovke
Alebo...
Alebo:
1. Zalepiť za zimu lepiacou páskou svietiace symboly - to asi nie, aj keď je to najlacnejšie a najjednoduchšie riešenie
2. Vyrobiť vysielač, ktorý by simuloval činnosť čidiel a komunikoval by s prijímačom, ktorý zabezpečuje signalizáciu. Na to by bolo potrebné detailne poznať prácu originálnych čidiel, spôsob komunikácie s prijímačom, vymyslieť schému simulátora a zostrojiť ho. Simulátor by mohol byť trvale skrytý niekde pod palubovkou a zapínal by sa na zimu. Takéto riešenie by sa mi páčilo, no asi je nereálne.
3. Niekde zohnať elektrickú schému zapojenia prijímača signálov z čidiel a nájsť ten pravý káblik (známa dilema "červený alebo modrý?") a vložiť do obvodov prepínač, ktorý by vyradil prijímač (resp. signalizáciu) na zimu z prevádzky podobne, ako je to znázornené pre nejaký Lexus tu
http://www.ct200hforum.com/forum/lexus- ... ing-2.html Chcelo by to asi spoluprácu s nejakým známym z Hyundai servisu.
4. Preprogramovať riadiacu jednotku auta tak, aby neakceptovala povely od prijímača signálov z čidiel. Predpokladám, že jednotlivé verzie (s TPMS a bez TPMS) sa okrem prídavného HW líšia v pár bytoch v pamäti riadiacej jednotky. Opäť by to chcelo spoluprácu so skúseným servisákom a preprogramovávať vždy pri zmene obutia...
Zdá sa mi, že najschodnejšie je predsalen byť trpezlivý - nech si svieti
Čo vy na to? Ako na to?
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 12 říj 2013, 22:17
od Hardcam
Ted jak se ochladilo, jsem v jeden den na obou autech zaznamenal pokles tlaku na pravym prednim kole, nahoda, matrix?
IMHO je ten system ale nedotazenej, krome toho, ze je silene drahej. Kontroluje totiz jen rozdilovej tlak (nazval bych to "bezpecny"), nikoliv tlak uzitecny, ktery ma vliv na zivotnost pneu. Cili nadale musite kontrolovat tlak v pneu, protoze pokud bude ve vsech kolech 1,8 misto 2,3, system bude spokojeny.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 12 říj 2013, 22:27
od drazaj
Ja ten systém chápem skôr ako posilnenie bezpečnosti než šetrenie pneumatík... Šetriť pneu musíme "manuálne a pravidelne".
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 13 říj 2013, 19:07
od idam.i
Hardcam,ako ako keď bude vo všetkých kolách 0.5 tak TMPS bude mlčať ?
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 14 říj 2013, 15:15
od quinnet
Hardcam píše:Ted jak se ochladilo, jsem v jeden den na obou autech zaznamenal pokles tlaku na pravym prednim kole, nahoda, matrix?
IMHO je ten system ale nedotazenej, krome toho, ze je silene drahej. Kontroluje totiz jen rozdilovej tlak (nazval bych to "bezpecny"), nikoliv tlak uzitecny, ktery ma vliv na zivotnost pneu. Cili nadale musite kontrolovat tlak v pneu, protoze pokud bude ve vsech kolech 1,8 misto 2,3, system bude spokojeny.
Môžem potvrdiť, aj u mňa pri -6°C predné pravé hlásilo nízky tlak, poobede už všetko v poriadku.
Re: TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 14 říj 2013, 15:20
od FISHkaa
Hardcam píše:Ted jak se ochladilo, jsem v jeden den na obou autech zaznamenal pokles tlaku na pravym prednim kole, nahoda, matrix?
IMHO je ten system ale nedotazenej, krome toho, ze je silene drahej. Kontroluje totiz jen rozdilovej tlak (nazval bych to "bezpecny"), nikoliv tlak uzitecny, ktery ma vliv na zivotnost pneu. Cili nadale musite kontrolovat tlak v pneu, protoze pokud bude ve vsech kolech 1,8 misto 2,3, system bude spokojeny.
Harde, to je teorie, nebo si to někde četl? Já vycházím z tohodle:
All new model year 2008 light vehicles shall have a TPMS fitted which is capable of detecting when one or more of the vehicle's tires, up to all four tires, is 25 percent or more below the manufacturer's recommended inflation pressure (placard pressure) or a minimum activation pressure specified in the standard, whichever is higher. The system should be able to detect when one or more of the vehicles tires are 25% or more below the recommended inflation pressure.
http://www.hyundaitpms.com/tpms-hyundai.html