Čert-to víš,že už na to lítá.
Ani jsem o tom nepsal-po dřívějších zkušenostech s některými zdejšími členy,už nemám zájem dohadovat se,co autu svědčí/ublíží,který olej,pneu jsou lepší.......
Když si třeba vzpomenu na zdvižené frňáky a ofrňování některých lidí tady,když jsem psal o výhodnosti a výhodách provozu aut na LPG(bezmála 25 roků mám auta na LPG)-a teď najednou jim LPG začalo vonět a objevují Ameriku
,když si LPG dávají montovat a vychvalují do nebe.
Stejně tak,když jsem před několika roky(hned,jak se začal u prvních pár benzinek prodávat-u nás ve městě byla jedna z prvních v ČR) začal psát o zkušenostech s provozem
na E85-tak jsem tady pochodil stejně-největší křiklouni,teoretici....tam E85 přidávají taky nebo si auta nechali přestavět
.
Čerte,já ti odpovím,ale nikde to neříkej
Zatím jsem najel pár asi 1000km s Riem(včetně asi 250km cesty z bazaru na benzin).Prvně dostala ochutnat 10lE85+ nějaký benzín.Nedávno už jsem bral na Onu 30l E85+7l BA95.Nechtěl jsem hned ze začátku začínat zhurta.Postupně se uvolňuje letitý karbon,na E85 se naváže a odčerpá voda z nádrže/pal.systému....Teď už je u benzinek zimní směs E85(70% ethanolu+30%BA95).Rio dostalo v rámci údržby nové svíčky NGK BKR5ES-11(ne kvůli E85,ale jako součást výměny běž.věcí-filtrů...ať mám jistotu,že jsou vyměněné i když k autu byla SK).Auto překvapuje startem na první cvrknutí.Pravdou je,že tam je stále nějaký benzín.Není to čistý E85.U
na čistý E85-pokud k němu ráno přijdu,tak ho nechám 1x krátce protočit a podruhé chytne.Nebo zapnu klíček až slyším,že čerpadlo natlakovalo(svítí kontrolky-nestartuji),vypnu klíček,znovu zapnu a startuji v pohodě.Během dne už startuje normálně.V
zkouším svíčky NGK s V elektrodou a musím napsat,že na předcházející NGK BKR5ES-11 to chytalo lépe a na jízdě rozdíl nepoznávám.Vrátím se k nim při příští výměně.
U Ria se samozřejmě rozsvítila kontrolka-protože lambda "zvyklá na benzín,necítí" emise.Žádný nouzový režim to není-auto jede velice dobře
.Uvidím,jaký má rozsah nebo zda se vůbec,bude říd.jednotka v Riu schopna učit.Jde o to,zda má říď.jednotku nastavovanou spec.pro evrop.benzíny nebo jako globální model(stejně jako
)-musí umět jezdit na americký nízkooktanový sajrajt,evr.ekobenzíny i vysokooktanové benzíny nebo na arabskou čistou náplň.U
bylo napsáno-měřeno(udávaná spotřeba,výkon....)na BA91.Možnost provozu od okt.čísla 87-110.Takže tomu říkám rozsah
.
Od prvních příspěvků o E85 tady píšu-nenechte se zmást nízkou cenou E85 a prostým přepočtem na spotřebu s benzínem.Spotřeba jde nahoru a ušetří se pár desetikorun na 100km.Navíc-pokud někdo jezdí pomalu a na spotřebu,bude úspora prakticky 0,-.Naopak,čím víc se při provozu na E85 šlape autu na krk,tím je rozdíl litrů na E85 a BA95 menší.E85 není cestou k uspoření peněz-ta vede jednoznačně přes LPG,kde se jezdí za polovičku peněz než na BA95
Nabízí se otázka-proč ho tankuji?Odpověď je jednoduchá-v případě
je nárust výkonu---obrovský
V případě Ria to zatím není tak znát.
Uvidím-jsem zatím na začátku zkoušení-ale NEBOJÍM SE
.