Stránka 3 z 6

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 08 led 2013, 17:48
od SCiFi
nevím

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 08 led 2013, 18:15
od Hardcam
Totalku jsem nikdy nemel, takze netusim, jak to chodi, ale pokud dostanete od pojistovny 160 cista roku a k tomu jeste zbyde auto, tak vubec ani v nejmensim nechapu, co resis :)
Kdybyste si sjednali MaxiGep, nemusel jsi resit zustatkovy hodnoty, zpet by se vratila cela cena vozu pri koupi. Mne Maxigep konci za tri mesice, radost z toho nemam, tak budu doufat, ze se i nadale obejdu bez nehod.

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 08 led 2013, 18:36
od Chasnik
No jestli je to tak, že po vyplacení totálky zůstane vrak majiteli (v Německu je to prý naopak), tak 160 na ruku a téměř celý skoro nový auto - s tím se asi dá něco dělat. Jestli prodat tak jak je nebo na díly, to ti poradí jiní, v tom se nevyznám. Každopádně z toho, co z auta zbylo, se dá ještě pěkných pár desetitisíců vyždímat.

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 08 led 2013, 18:54
od FISHkaa
Pokud se ti to nelíbí, tak hledej na netu jak na to ne?!?
http://www.dtest.cz/spotrebitelska-pora ... -skoda/851

Případná další rada právníka tě bude stát pár stovek, oproti ojebání poštivnou. Lidi proč nemyslíte...

Ad totálka: Byl se na to auto podívat nějaký ověřený technik? Opravdu je hnutá kastle tak, že nejde rovnat na stolici? Proč zase vycházíte z posudku jednoho, navíc autorizovaného, servisu?

Nicméně kdo chce kam...

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 08:19
od Chasnik
Fishkaa: ta totálka je tam zřejmě ne proto, že by bylo auto neopravitelné, ale že předpokládaná cena opravy převyšuje zůstatkovou cenu vozidla dle pojišťovacích tabulek.
Dám jeden trošku extrémnější případ: v roce 2002 mi chtěli udělat totálku na Š120 L za ťuknutý LP roh (přední kapota, LP blatník, světlo + blinkr, plasty nárazníku, mřížka chladiče). Auto pojízdné, skelet nehnutý. Prostě totálka jenom proto, že součet dílů a práce byl vyšší než tehdejší teoretická hodnota (cca 12500). Nakonec jsem si zjitil pár informací a schválně jsem neuplatnil do nákladů na opravu novou kapotu. Po této korekci vyšlo plnění na 11700, které jsem nadvakrát z pojišťovny také obdržel.

Jak tady psal na začátku dantasik, mnohdy je to totálka jenom proto, že je servis nenažranej nebo se prostě sichruje.

To SCiFiho auto jsem v reálu neviděl, ale troufám si říct, že to půjde opravit bez řezání a svařování nosných prvků...

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 09:16
od rcc
Za totálku jak to tady nazýváte se obvykle považuje, když cena opravy překročí nějaké % hodnoty auta. Vezme se zůstatková cena odečtou se zbytky, protože i ten "vrak" má nějakou hodnotu a spoluúčast a vyjde cena, která se pojištěnému vyplatí. To se týká případu, kdy se rozhodnete škodu řešit tzv. rozpočtem. Někdy může být totálka i výhodná. Já měl fiestu z roku 93, ožralej napálil pár aut a já dostal tím posledním autem a praskl mi zadní nárazník a trošku byl prohnutý blatník. Likvidace formou totální škody a zvolil jsem rozpočtem tzn. dali mi peníze a já si to opravím kde budu chtít popř. jsem to nakonec neopravil vůbec. Cena auta stanovena 21tis, zbytky stanoveny na 8 tis. vyplaceno 13tis. Nic jsem neopravoval, nechal jsem to tak. A třináctka doma. Nejdřív jsem na toho blbce co mi to způsobil nadával, ale nakonec bych mu poděkoval, ale byl ve vazbě, měl toho víc na svědomí. No teď už je venku :-) Nevýhodou totálky je, že při případné další škodě musí člověk doložit, že auto nechal opravit. To byl také můj případ, zanedlouho to do mě nacoval borec s koulí a jelikož jsem věděl, že už mám jednu totální škodu a doklady o opravě nemám tlačil jsem ať mi dá peníze hned v hotovosti a na pojišťovnu to ani hlásit nebudem, protože jsem věděl, že bych už stejně nic nedostal. Tak mi dal alespoň litr. Opět bez opravování. Rána byla těsně pod chladič a byl prohnutý jen někaký plech pod nárazníkem a značka, ta se vyklepala na obrubníku. Ke konci života si to auto vlastně na sebe začlo vydělávat. No tohle jde praktikovat u starých aut, u nového se člověk asi snaží opravit každý šrábaneček. Tak to je případ výhodné totální škody, ale budou situace, kdy to člověka spíš zamrzí. Vždy záleží na konkrétní situaci.

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 10:26
od Chasnik
rcc píše:Nevýhodou totálky je, že při případné další škodě musí člověk doložit, že auto nechal opravit.
Dobré vědět =D> , to si budu pamatovat.

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 12:24
od SCiFi
Tak vypadá to docela dobře, 108 000Kč z pojištění, + 92 000Kč odkup vraku.

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 13:02
od Lubo_i30
Mozno by som ten vrak chcel kupit aj ja. Uz je to hlasene ako totalka? To by mi snad nevadilo
kedze aj tak to treba dat servisu opravit. Mozes ten vraj predat aj mne alebo si ho uz berie poistovna?

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 13:55
od Kony5
Někdo šikovný kdyby si stím pohrál tak vyrovná ty přední nosníky a chladičovku dá druhou...a poskládá to a je to zas jak nový :-) nějaký plky o ohnutých prahách a podobné kraviny co ti navykládali v servisu jsou blbost tyhle auta se tam normálně spravuji :-) servis to od tebe odkoupí a pak to prodá jako topstav .. když nemaj mechanici co dělat naženou je na tohle...tak to chodí proto tě v servisu přesvědčuují že je to vrak.... Tohle je ťukanec jenom ....

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 14:30
od laufas
nejsem zastance vyse zminenych rozsahlych oprav, ale po posledni zkusenosti se podobnym skladackam nedivim. bratranek boural a odnesl to jejich yeti. funglovka-kdy cena 600 000+ a po dvou dnech to rozbil. skoda na aute cinila 350 000. proste pulka auta se znovu skladala v autorizaku. vzal predek a bok az k zadni casti auta...
Tak vlastne jsem chtel rict, proc neseskladat tohle?

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 15:02
od SCiFi
Hm, to ano, ale pokud si to nechám spravit jinde, jak to bude se zárukou? Přemýšlím zda nepřihodit peníze a jít do nového ceeda, ix20.

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 16:35
od walach
Pojišťovna ti dá 108
a 92 když to prodáš ...
a nešlo by dostat ty prachy od pojišťovny auto si nechat a zkusit to opravit.Zjišťoval jsi cenu opravy někde jinde?Ale to by asi zase padla záruka.Kuva je to na hovno takové situace...

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 16:39
od Chasnik
Lubo, aby ti ten vrak k něčemu byl, ty máš naftu a SCiFi benzína, spousta věcí je tam jiných [-X

Re: CRASH test naší i30.

Napsal: 09 led 2013, 17:10
od vorlajz
Scifi... našel jsem ti nové auto... :)

i30 CW 1.4 CVVT - černá barva, výbava Trikolor - cena po slevě Kč 267.990,- , ale nevím, zda je to málo nebo moc... co říkáte kluci? mě se ta cena zdá pěkná... hm?

Výbava:
VNĚJŠÍ VÝBAVA: typ pneumatik 185/65 R15, disky kol z lehkých slitin, náhradní kolo (plnohodnotné), střešní ližiny, nárazníky v barvě vozu, přední mlhovky, zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, směrová světla v zrcátkách BEZPEČNOST: Antiblokovací systém ABS + EBD, airbag řidiče a spolujezdce (vypínatelný), boční airbagy předních sedadel, okenní airbagy pro přední a zadní sedadla, imobilizér, úchyty pro dětskou sedačku ISOFIX, aktivní přední opěrky hlavy VNITŘNÍ VÝBAVA A KOMFORT: progresivní posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, palubní počítač, manuální klimatizace vč. chlazení schránky před spolujezdcem, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, elektricky sklopná vnější zrcátka, elektrické ovládání oken přední/zadní, tónovaná skla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, automatické uzamčení vozu při rozjezdu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka v sedadle řidiče, kapsy na opěradlech předních sedadel, asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla, středová loketní opěrka rukou s úložným prostorem, středová loketní opěrka pro zadní sedadla, uzamykatelná schránka před spolujezdcem osvětlená, čtecí lampička pro přední sedadla, regulace osvětlení palubních přístrojů, fixační síť zavazadlového prostoru, Audio: integrované rádio s CD přehrávačem (RDS, MP3), USB + iPod + AUX port, střešní anténa, 4 hlavní reproduktory, 2 výškové reproduktory, ovládání audiosystému na volantu ZÁRUKY: - Záruka na vůz 5 let bez omezení počtu najetých km (12 let karoserie) poskytnuta výrobcem - 5 let kondiční prohlídky ZDARMA - 5 let asistenční služba ZDARMA - Hyundai program permanentní mobility