problémy s LPG
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: problémy s LPG
Však píšu - základem je servis, který dokáže systém namontovat kvalitě a pak se o něj také vhodně starat. CVVT 1,6tku z Ceeda MKI jsem na plyn provozoval a po 110 tis km se dělala kompletně hlava, motor měl deformovaná sedla a to poměrně výrazně. (nenašel jsem rozdíly s dnes nabízenou jednotkou) a i podle dalších zkušeností v různých diskuzí jsem nebyl sám. Existuje k tomu však i druhá skupina, které mají najeto násobně tolik a problémy neměli viz třeba kamarád taxikář. Tento motor považuju za sázku 50/50. Problémy s přestavbou byly jednoznačně důvodem, proč se ten motor oficiálně přestal v hyundai nabízet k přestavbě, ať už jsou problémy jakékoliv.
Ten kdo jezdí na plyn za míň než na benzín jezdí na hodně chudou směs, což není moc dobré a nebo je strašnej pohádkář. Fyzikálně to je v podstatě nemožné při zachování vlastností motoru s ohledem na výhřevnosti paliva.
Ten kdo jezdí na plyn za míň než na benzín jezdí na hodně chudou směs, což není moc dobré a nebo je strašnej pohádkář. Fyzikálně to je v podstatě nemožné při zachování vlastností motoru s ohledem na výhřevnosti paliva.
- Reklama
Re: problémy s LPG
každopádně - plyn je fajn. Šetří peníze, o tom to asi je. Ale není to jen o tom mít auto přestavěné a jezdit. Problémy menší či větší jsou a budou a je nutné je řešit statisticky častěji než cokoliv jiného na BA nebo MN.
Jinak akademicky bych chtěl jen reagovat na ten přívstřik u GDI. Co si vedu svojí statistiku v podstatě ultra podrobnoust ne GDI motor má spotřebu na starty u prvního auta 0,44l/100 (ceed), Opelnice má 0,38l/100 a jaguar V6 je na cca 0,51l/100.
Ten přívstřik byl myšlený navíc ke startům 0,8l/100 a nebo dohromady kombinovaně?
Jinak akademicky bych chtěl jen reagovat na ten přívstřik u GDI. Co si vedu svojí statistiku v podstatě ultra podrobnoust ne GDI motor má spotřebu na starty u prvního auta 0,44l/100 (ceed), Opelnice má 0,38l/100 a jaguar V6 je na cca 0,51l/100.
Ten přívstřik byl myšlený navíc ke startům 0,8l/100 a nebo dohromady kombinovaně?
Re: problémy s LPG
90% uspechu čo sa týka ventilov a ich podpalenia na LPG spočíva v správnom nastavení bohatosti zmesi. Check motora by sa nemal nikdy rozsvietit,jednoducho nesmie.Povedal mi človek čo sa venuje montaži LPG už viac ako 20r. Dáva mi to celkom zmysel Ja osobne na mojej I30 mám ešte aj V-Lube Zaujímavé na tomto systeme je to že aditívum na ochranu ventilov sa elektronicky dávkuje ešte ped vstrekovače plynu do potrubia,kde takto obohatený plyn sa vstrekuje do valcov motora.
Re: problémy s LPG
Dobrý den, prosím mám dotaz týkající se tlaku plynu na reduktoru. Obecně teoreticky doporučuje Lovato ve svém návodu na obecné seřízení systému pro více bodové vstřikování začít s tlakem plynu na reduktoru 1Bar. Tož jsem se připojil a zjistil, že moje auto jezdí s tlakem 1,6 Bar. Jezdí v pohodě a s „normální“ spotřebou. Jde o motor 1,6 CVVT v i30. Tak přemýšlím proč tomu tak je a zda je to záměr či šlendrián. K těmto úvahám mě vede celkem nedůvěra k montážní firmě, kde jsem si auto nechal před asi třemi roky přestavět. Máte prosím možnost odečíst tlak plynu na svých vozech pro porovnání jak je nastaven systém BRC?
Čistě teoreticky při vyšším tlaku plynu budou asi časy vstřiků kratší a při menším naopak delší. Co je pro jaké otáčky motoru a nebo vstřikovače lepší to právě netuším....
Čistě teoreticky při vyšším tlaku plynu budou asi časy vstřiků kratší a při menším naopak delší. Co je pro jaké otáčky motoru a nebo vstřikovače lepší to právě netuším....
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: problémy s LPG
tak zjevně po třech letech to žádný problém není. REduktory mají rozsah 1,0 - cca 1,8bar co jsem tak viděl. Pokud poklesne tlak pod 1,0baru obvykle systém odpojí LPG a přejde na benzín a tedy pokud by reduktor byl nastavený na minimálníá hodnotu, mohlo by docházet docela často k odpínání třeba při větší akceleraci. Je to stejné jako když dojde plyn. O vše se postará jednotka plynu, není žádný důvod toto řešit a znepokojovat se tím.
Re: problémy s LPG
only_one píše:Ten kdo jezdí na plyn za míň než na benzín jezdí na hodně chudou směs, což není moc dobré a nebo je strašnej pohádkář. Fyzikálně to je v podstatě nemožné při zachování vlastností motoru s ohledem na výhřevnosti paliva.
Myslím, žes to trefil. Prostě si můj jízdní styl sedl s adaptivní funkcí řídící jednotky.
Už se tu řešilo, že některá auta studená cukají na benál a H to "řeší" změnou FW řídící jednotky.
Dlouho mi to odmítali udělat, že na soft svolávačka není, novější není, žádný problém není (připomínám, problém nastává jen na benzín, studený motor = LPG není aktivní).
Dnes soft přehrán a okamžitě po problému.
Tj. není to svíčkami, křivými hlavami, podpálenými ventily, ale chybou v softu starším než "S".
Není to vstřikovači benzínu, protože kdykoli je motor jen trochu zahřátý, mohu přepínat mezi benálem a plynem a nikdo nepozná rozdíl.
Prostě, dokud nejedou lambdy, je směs v defaultní mapě v ŘJ moc chudá.
Pozná se to mimochodem z toho, že svíčky jsou při kratších jízdách skoro bílé.
Ještě jsem je nevyndal po nahrání nového softu, ale jsem ochoten se vsadit, že budou zase krásně světlé jako byly na 60 000 km ty, které jsem z motoru vyndal. Takové, jako mají být. Tenkrát auto ale jezdilo dálky, např. ráno ČR, odpoledne Ukrajina, nebo totéž směr Francie.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: problémy s LPG
Nemám BRC, nemám problém nicméně řekl bych že lepší je vyšší tlak = kratší vstřik, protože pak se nestane, aby při velké zátěží motoru vstřiky "přestaly stíhat". Vyšší tlak možná víc namáhá vstřikovače, ale u českých (Magic) stojí repase jednoho 80,- Kč, což není taková raketa a já je ještě repasovat nemusel.airwaves píše:.... Máte prosím možnost odečíst tlak plynu na svých vozech pro porovnání jak je nastaven systém BRC?
Čistě teoreticky při vyšším tlaku plynu budou asi časy vstřiků kratší a při menším naopak delší. Co je pro jaké otáčky motoru a nebo vstřikovače lepší to právě netuším....
Podle délky vstřiku počítá palubní deska spotřebu, tj. dotaz zní: ukazuje ti PP nějak výrazně méně? Zajímá mě to.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: problémy s LPG
Díky za bezva info a zajímavé čtení. Spotřebu LPG mám cca 8,6 a auto ukazuje asi o litr míň, 7,6. Odpoledne jsem jen pro zajímavost snížil tlak plynu z 1,6 na 1,4 a auto jede ve všech režimech líp. Mohu ponechat či hrozí chudá směs? Řj si to přes lambdu porovná zase na stejno? Delším vstřikem? Vstřiky mám iPlus najeto přes sto tisíc a zatím ok. Reduktor AT09. Řj Lovato.
http://www.elpigas.cz/komponenty-a-sluz ... ace-i-plus
http://www.elpigas.cz/komponenty-a-sluz ... ace-i-plus
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: problémy s LPG
nerozumím záměru, proč měnit tlak na reduktoru ?? To auto nefunguje?? co si mám představit pod pojmem jede líp? Bylo odbržděno na brzdě před a po? Byla po změn tlaku provedena revize korekcí na LPG? Absolutně nechápu důvod...
Re: problémy s LPG
Magic je nejlepši a nejspolehlivějšich systemu respektivě komponentu Na LPG hlavně ne Tarantini a podobny chujoviny Budete neštastny Ale jak řikal jeden technik,že každy motor je jiny měl pravdu Ne každy umi dělat sve řemeslosevertom píše:Nemám BRC, nemám problém nicméně řekl bych že lepší je vyšší tlak = kratší vstřik, protože pak se nestane, aby při velké zátěží motoru vstřiky "přestaly stíhat". Vyšší tlak možná víc namáhá vstřikovače, ale u českých (Magic) stojí repase jednoho 80,- Kč, což není taková raketa a já je ještě repasovat nemusel.airwaves píše:.... Máte prosím možnost odečíst tlak plynu na svých vozech pro porovnání jak je nastaven systém BRC?
Čistě teoreticky při vyšším tlaku plynu budou asi časy vstřiků kratší a při menším naopak delší. Co je pro jaké otáčky motoru a nebo vstřikovače lepší to právě netuším....
Podle délky vstřiku počítá palubní deska spotřebu, tj. dotaz zní: ukazuje ti PP nějak výrazně méně? Zajímá mě to.
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Re: problémy s LPG
nerozumím záměru, proč měnit tlak na reduktoru ?? To auto nefunguje?? co si mám představit pod pojmem jede líp? Bylo odbržděno na brzdě před a po? Byla po změn tlaku provedena revize korekcí na LPG? Absolutně nechápu důvod...
Děkuji za info only only.
Děkuji za info only only.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: problémy s LPG
Rozborka reduktoru Alaska AT09.
- Přílohy
-
- DSC08264.JPG (103.86 KiB) Zobrazeno 3247 x
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: problémy s LPG
ok tak jinak - u systému Magic se nastavuje pracovní tlak a k tomu samozřejmě potřebná doba vstřikovače, který se v různých provozních tlacích mění. Takže pokud dojde ke změně tlaku, bylo by nanejvýš vhodné provést i úpravu nastavení vstřikovačů. Jak to mají jiné systémy netuším. Ale pořád by mě zajímalo, co tě vede k tomu laborovat s tím tlakem.
Re: problémy s LPG
....prosím přečti si v klidu můj první dotaz z 01 pro 2014, 09:26. Tam vysvětluji že jsem zjistil že mám tlak jinde než je standardní a že nedůvěřuji montážní firmě a že se o to zajímám PROČ. Nic zatím na trvalo neměním, studuji, žádám a prosím o informace, ptám se na zkušenosti. Je toto problém? Řekl bych na to je forum. Pokud ti připadám jako magor co obtěžuje s autem který mu jezdí nereaguj. Díky.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG