Stránka 3 z 5
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 10 bře 2013, 20:26
od Pepa59
Pepa59 píše:přední jdou zhasnout aniž by zhasly ty zadní , ... rozsvítit přední, pak zadní a přední zhasnout, je to krapet nelogickej postup v manipulaci, ale jde to,...
To mne zajímá, ale nechápu to - a momentálně nemohu vyzkoušet:
Přední mlhovky rozsvítím otočením kroužku do první aretované polohy,
zadní pak pootočením do druhé nearetované polohy. Když pak přední vypnu otočením kroužku zpět do nuly, tak zadní nezhasnou?
To se mi nezdá... Nebo jsem to blbě pochopil. Musím zkusit.
Ale jinak mlhovky mohou pomct při manévrování v úplné tmě, třeba při najíždění na polňačku, protože hlavní světla svítí málo do šířky a ze své výšky taky málo těsně před auto. Zadními si zase někdy za tmy pomáhám při couvání
Já se picnu! Teď jsem to zkusil, a vono fakt -
pokud svítí hlavní světla, tak při vypnutí mlhovek ty zadní nezhasnou
Buď mám jako dlouholetý elektrikář pokroucený myšlení, nebo je to logika jako prase - když vypnutí je jen částečný vypnutí...
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 10 bře 2013, 20:35
od mmv
aaa, pánko je kolega
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 11 bře 2013, 06:20
od HonzaD
Možná blbej dotaz, k mlhovkám. Neměly by mlhovky zhasnou při zapnutí dálkových ? Mám dojem, že dřív to takhle být muselo. Ale možná se pletu.
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 11 bře 2013, 11:21
od Espero
Protože jsme tady narazili na to, že I20 je pokládán za modernější vůz, udělal jsem srovnání parametrů jen tak pro zajímavost.
Srovnání Thalia a Hyundai i 20 (zážehové motory 1,2 litru)
Hyundai i 20 Thalia 1,2 16 V
Poháněcí soustava:
Motor16V objem: 1 248 ccm 1 149 ccm
Motor výkon: 63, kW / 84k (6 000 ot) 55 kW / 75 k (5 500 ot)
Emisní norma: Euro 5 Euro 5
Příprava směsi: vícebodové vstřikování vícebodové vstřikování
Převodovka: Manuál 5 st. Manuál 5 st.
Max rychlost: 168 km /h 167 km / h
Zrychlení (0-100km/h) 12,7 sec 13,0 sec
Nejvyšší točivý moment: 120,7 Nm /4 000 ot. 105 Nm / 4 250 ot.
Spotřeba paliva na papíře:
Město 6,1 l / 100 km 7,6 l / 100 km
silnice 4,2 l / 100 km 4,8 l / 100 km
kombinovaná 4,9 l /100 km 5,9 l / 100 km
Spotřeba reálná kombinovaná (moje): ???? 5,62 l / 100 Km
Karoserie a podvozek:
Délka: 3 940 mm 4 261 mm
Šířka: 1 710 mm 1 940 mm
(asi bez zrcátek) (udává se jen vč. zrcátek)
Výška: 1 490 mm 1 439 mm
Rozvor: 2 525 mm 2 473 mm
Rozchod předek: 1 493 mm 1 406 mm
Rozchod zadek: 1 491 mm 1 385 mm
Světlá výška: 150 mm 140 mm
Objem zavazadelníku: 296 dm 3 (základ) 506 dm 3 (základ)
1 060 dm 3 (max při slož. zad. sed.) 506 dm 3 (max)
Počet dveří: 5 4
Brzdy: p. kotoučové / z. bubnové p. kotoučové / z. bubnové
Rezervní kolo: dojezdové plnohod. plechový disk 14“
Hmotnost provozní: 1 035 kg 904 kg
Záruka: 5 let 3 roky
Nejvyšší výbava katalogová (bez dalších dodělávek):
Inclusive LS Collection (základní výbava, rádio + paket plus (vše v elektrice, automat.
+ metalíza + litá kola 15“, klimatizace, integrované
automatická klimatizace rádio, litá Al kola 15“,
se nenabízí) mlhovky, centrál, metalíza)
(Odpovídá balíku Paket plus u Hyundaje
bez automatické klimatizace a metalízy)
Cena 249 900 základní 269 900,- Kč základní
+ 13 000 metalíza 149 900,- Kč (slevová kupní)
+ 17 000 paket plus
+ 3 600 litá kola 15“ příplatek
Celkem cena: 283 500,- Kč (při srovnatelné výbavě) rozdíl v ceně: -133 600 Kč
Cena po slevě: ?????
Musím konstatovat, že máte pravdu v tom, že i20 je pokrokovější vůz. Co se týká motorů, pak ten, co tam byl dáván do r. 2011 byl zhruba na úrovni Thalie, ale i ten byl trošku výkonnější, tento nový motor je lepší, ale také více přeplňovaný a více otáčkový, je tedy otázka, jestli bude mít alespoň stejnou životnost. Jinak jsou ta auta v podstatě užitnými i rozměrovými parametry srovnatelná až na podvozek, kde užžší rozchod a zároveň delší převisy karoserie i nastavení podvozku předurčují Thalii k větší houpavosti a většímu naklánění v zatáčkách. Kvalita zpracování u Thalie je řekl bych dobrá, zatím jsem řešil jen prkotiny v záruce, u i20 to předpokládám obdobně. I Základní cena i20 je srovnatelná (vyšší jen asi o 13,5 tisíce v základu dané verze - bez ind. dodělávek, ovšem už při využití dodatečné příplatkové výbavy), Thalie má v základu své verze širší vybavení než i20. Jenže cena po slevě je nějakých 134 tis nižší u Thalie proti H i20, jestli tam dávají slevy nevím, ale ptám se, jestli ten technický rozdíl je natolik zásadní, aby ospravedlnil těch 134 tis. Kč navíc v kupní ceně, byť akční. Rovněž servisní podmínky jsou horší (ceny a dostupnost servisu a dílů jsou u Hjundaje obecně horší než u Renaultu - tady už můžu porovnávat.)
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 28 lis 2017, 21:30
od Chasnik
Trošku to tu oživím. Dnes 5. garančka, najeto líbivých 15030 km. Vůz téměř bez problému, za těch 5 let kromě přezouvání a ročních prohlídek řešili pouze 2 věci:
- překousanej kabel v motoru, provedena rekonstrukce kabelu při pravidelné prohlídce před 2 lety
- při STK nešla načíst diagnostika z OBD, musel jsem odjet postupně ze dvou stanic STK. Týden předtím jsem při garančce dostal výpis z diag v servisu, takže to tam zřejmě fungovalo. Tak jsem jim to tam odvezl a v rámci záruky se v té zásuvce 5 hodin rýpali. Oficiální příčinou byl 1 ohnutej pin, proto to nešlo načíst. Potom mi ještě servisní technik pomohl vyřídit přednostní měření emisí, abych nemusel na STK čekat
5. prohlídka proběhla tentokrát u Valouška, dohoda s technikem skvělá, jasně jsme si řekli, co je potřeba dělat a co ne (vzhledem k nízkému nájezdu) a ještě jsme u toho pěkně poklábosili. Olej vlastní, cena vč. DPH necelých 1900,- Kč včetně výměny chladicí kapaliny.
Za mně spokojenost, pokud se nestane nic dramatického, tak tam se svojí třicítkou pojedu na servis taky.
Mr. Hyundai: Mám pozdravovat nějakýho Štěpána, nevíš, kdo to je?
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 28 lis 2017, 21:41
od Mr. HYUNDAI
Já si to vyřídím
, díky.
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 28 lis 2017, 21:49
od Chasnik
Máš se někdy stavit, vzkazuje Láďa...
Je tam těch Běchovickejch ňák víc
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 28 lis 2017, 22:02
od Mr. HYUNDAI
Já bych rád, ale mám to z ruky a nějak nestíhám
. Já vím, že tam není "sám" "wink: .
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 29 lis 2017, 12:41
od Hardcam
Ja mam 120tkm a chladici porad puvodni
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 29 lis 2017, 19:36
od Chasnik
Však máš čas, dle plánu údržby po 3 letech. Ale u iksa jsem to vzhledem k nízkým nákladům dvakrát ukecal, že příště. Tentokrát jsem si o to řekl sám. Možná by se nic nestalo, kdyby tam byla dýl, ale na druhou stranu to zase tak moc nestojí...
Mě u Ceeda chtěli měnit brzdovku po roce a 4 měsících. Prý, že po dvou letech a že další prohlídka bude až po tom termínu. Tak jsem jim vysvětlil, že do těch dvou let se tam otočím ještě jednou, a měl jsem pravdu
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 30 lis 2017, 01:00
od Hardcam
210tkm/10 let, i30 ma tri roky a 60tkm myslim.
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 30 lis 2017, 09:13
od Chasnik
no do konce 10 let... To čumim, že to ceed a i30 mají takhle rozdílně.
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 05 říj 2018, 20:35
od Chasnik
Proč bych zvedal každé kolo zvlášť, když si můžu zvednout celou půlku auta
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 06 říj 2018, 07:34
od Axel.Foley
Re: Chasníkův (tak trošku) iksáček 1.4 CVVT
Napsal: 06 říj 2018, 11:51
od kyrmon
To je ten vak, jak se narve do výfuku?