Stránka 3 z 8
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 14 bře 2013, 18:38
od FISHkaa
Prej špunt co jednou za čas vše vypustí
vtip večera
slyšel si někdy o dodatečném spalování?
Ad "každého věc" : tzn. když doma budu topit tzv. raketama, tak je to také jenom moje věc jo? OMG...
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 14 bře 2013, 19:15
od FORD
To Fiskaa,
když už jsi to rozpitval tak doufám že než si to tady napsal tak o tom něco víš konkrétního a ne jen psaní v časopisech...
Ano,máš pravdu,že tam probíhá částečné spalování ale víš ty vůbec co vzniká za sračky po tom spálení sazí a podobně?
Pokud nechápeš celkový princip této součástky tak tu raději o tom nepiš...
Při spalování těchto napěchovaných sraček ve filtru vzniká chemická reakce,při které jsou vypouštěny odpadní látky které jsou mnohem více škodlivé než nějaký kouř,jen to nejde vidět...
Za 5 let se o tom teprve začne psát ale to už bude euro 7 a hromada funkčních aut s filtry už beztak jezdit nebude a když už tak to malé procento se stratí...
Proč moderní euro 6 již někdy nemají filtry pevných částic?Ale diezel s vysokými tlaky to je nebo ne???
Pobav se s nezávislým a znalým člověkem co dělá na emisích a pak se možná budeš divit...
Co jsem zaslechl tak asi budeš ten z řad odpůrců dieselů....
Proč ne,je to každého názor na danou věc a tu nikomu neberme...
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 14 bře 2013, 19:40
od FORD
Fiskaa,
ještě ti dám jeden příklad aby jsi mne lépe pochopil...
Znáš firmu Mittal Steel z Ostravy?
Víš kolik tato firma vypouští sraček do ovzduší a my to tady dýcháme?
Každý rok mají reklamu,že mají nové filtry a lidi tomu věří a víš co za tím je?
Koupí si emisní povolenky...
Chces nám snad říct,že když tato firma převede hromadu peněz do státní pokladny tak ty splodiny z jejich komínů se nějak vytratí nebo zmizí???My je tady na Ostravsku dýcháme pořád stejně....Kdyby ty peníze šly aspon zpět do regionu na revitalizaci,pro děti a pod...Kdepak,postavíme další nákupní centrum kde z lidí tahat další prachy....
Tak už jsi mě konečně pochopil co jsem tím myslel???
Není lepší snížit zbytečné jízdy,nekupovat co nepotřebujeme,žít trochu skromně s ohledem na všechny???
Co myslíš???
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 14 bře 2013, 19:50
od severtom
Mě nějaký Mittal nezajímá, mám svou rodinu natolik rád, že ji nenutím žít v levném bytě ve sračkách typu ostravsko. Proto mi vadí, že některé dyliny kašlou na zákon a jezdí mi svým smraďochem až pod nos.
Pochopte, každý nežije ve smradu jako vy, tak mi ho sem nevozte
to není žádná vaše svoboda, ale brutální vopruz.
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 14 bře 2013, 20:04
od FORD
severtome,
já bydlím v beskydech a tam je relativně čisto a taky mi vadí ty sračky kolem a to nejsou jen auta...
Mám 2 děti a vím co to je....
Myslíš že takový 2.0 benzín s vypáleným či vykuchaným katalyzátorem má menší splodiny než 2.0 tdi ???
Zajed si na emise a pobav se s mechanikem co měří emise-budeš se divit...
Nemáš náhodou elektromobil???Tobě by se asi hodil,u baráku žádné sračky a za kopcem tepelná elektrárna ale tu samozrejme necítíš a kouří to sousedům do oken...Taky dobrý...
Ekologii zdar.
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 14 bře 2013, 20:35
od mkarais
ach co nas to caka este, ze mame DPF.....
http://www.youtube.com/watch?v=_pSG8c-ePLM
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 15 bře 2013, 09:56
od FISHkaa
FORD píše:To Fiskaa,
když už jsi to rozpitval tak doufám že než si to tady napsal tak o tom něco víš konkrétního a ne jen psaní v časopisech...
Ano,máš pravdu,že tam probíhá částečné spalování ale víš ty vůbec co vzniká za sračky po tom spálení sazí a podobně?
Pokud nechápeš celkový princip této součástky tak tu raději o tom nepiš...
Při spalování těchto napěchovaných sraček ve filtru vzniká chemická reakce,při které jsou vypouštěny odpadní látky které jsou mnohem více škodlivé než nějaký kouř,jen to nejde vidět...
Za 5 let se o tom teprve začne psát ale to už bude euro 7 a hromada funkčních aut s filtry už beztak jezdit nebude a když už tak to malé procento se stratí...
Proč moderní euro 6 již někdy nemají filtry pevných částic?Ale diezel s vysokými tlaky to je nebo ne???
Pobav se s nezávislým a znalým člověkem co dělá na emisích a pak se možná budeš divit...
Co jsem zaslechl tak asi budeš ten z řad odpůrců dieselů....
Proč ne,je to každého názor na danou věc a tu nikomu neberme...
ještě ti dám jeden příklad aby jsi mne lépe pochopil...
Znáš firmu Mittal Steel z Ostravy?
Víš kolik tato firma vypouští sraček do ovzduší a my to tady dýcháme?
Každý rok mají reklamu,že mají nové filtry a lidi tomu věří a víš co za tím je?
Koupí si emisní povolenky...
Chces nám snad říct,že když tato firma převede hromadu peněz do státní pokladny tak ty splodiny z jejich komínů se nějak vytratí nebo zmizí???My je tady na Ostravsku dýcháme pořád stejně....Kdyby ty peníze šly aspon zpět do regionu na revitalizaci,pro děti a pod...Kdepak,postavíme další nákupní centrum kde z lidí tahat další prachy....
Tak už jsi mě konečně pochopil co jsem tím myslel???
Ááá pán je odborník,
takže si to shrneme. Při spalování paliva ve vznětovém motoru vznikají saze - z principu motoru. Byť je snaha o jejich eliminaci (aditiva, zpětné tahání sazí zpět do sání apod.), pořád tam jsou. A jsou kurva malé a to tak, že projdou buněčnou stěnou jakoby se nechumelilo. Odkud pramení jejich nebezpečnost. A protože EU tak přišel nějaký "Y"nteligent s DPF řešením. Tady se tyhle malé sračky zachytávají a po vyhodnocení určitého mezního rozdílu tlaků je zahájeno vypalování. Ano, rozhodně to nebude dokonalé vypalování, ale z HC se stane CO2 . Neříkám, že tam nezůstanou nějaké sračky, ale ve výsledku je jich méně než když DPF prorazíš. Nejsem chemik, ani sem nedohledával co tam vzniká, tak nás jistě konkrétně poučíš
Nesmíš číst bulvární časopisy - já proti vznětovým motorům nic nemám (viz můj profil), ale nyní tento druh motoru využívat nemohu vzhledem ke skladbě mých jízd vs DPF
V případě Ostravy se s tebou nehádám, je naprosto jasné, že za tamní špatné ovzduší nemůže osobní doprava, ale těžký průmysl a lokální topeniště. IMHO si myslím, že Mittal má v tom koláči menší kousek, než je nám prezentováno - ty sračky k Vám jdou z Polska či právě z lokálních topenišť od lidí, které právě nezajímá co jim jde z komína (výfuku) - hlavně že ušetří... Pro příklad - V Mladé Boleslavi je každoročně také problém se smogem, ale jak je to možné, když Škoda Auto jede na plyn? Aha, ona lokální topeniště! Lidi si prostě serou do vlastního hnízda a dokud tu bude převládat názor, že "já si můžu dělat co chci", tak prostě budou dýchat to co jim soused "navaří". BTW, takhle to je v téměř každé vesnici v zimě....
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 16 bře 2013, 22:01
od FORD
Už jsme zašli dosti daleko od původní debaty a to tady mezi lidi kteří jen jezdí a baví se s těmito vozy,myslím nepatří..
Nemám čas ani potřebu tady někomu podrobně vysvětlovat základní ale pravý a skutečný princip filtru pevných částic v praxi a po cca 5 letech životnosti...
Nechme tímto každému svobodný názor na věc...
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 17 bře 2013, 15:19
od Vladak
FISHkaa:
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 17 bře 2013, 15:51
od petzl62
http://cs.wikipedia.org/wiki/Filtr_pevn ... %C3%A1stic
Že by někdo dokázal zhotovit jemnější sítko,než je buněčná stěna...?
Na každém šprochu pravdy trochu-platí pro obě strany.
Nezatahujte sem kouřící komíny z Mittalu,ani topeniště doma.To jsme někde jinde.
Ono topit na plyn,nebo elektřinu je záležitost poněkud finančně náročnější a těžko to budete vysvětlovat lidem na vesnicích,kteří za prací musí dojíždět(zaplatit dopravu v "ekologických" autobusech např.) a platy jsou někde jinde,než máme většina představy.A nemyslím si,že ti lidé nešetří.Pro to čím zatopí v kotli,nebo kamnech,je postatné co je to stojí.Proč se spousty lidí vrací k pevným palivům,přesto,že mají doma plyn?A určitě to není jen v pohodlnosti.
Ale to z tohoto tématu děláme politickoekologickoekonomickou debatu,která neskončí ani na straně 321
Bylo by rozumné,kdyby se k tomuto tématu vyjádřil ten,kdo jej založil a případně usměrnil další vývoj.Jinak si tady budeme trhat občanky do nevím kdy
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 17 bře 2013, 19:35
od mkarais
hah aka aktualna tema. dnes v TV markiza v novinach o 19:30
ale skoda, ze tato tema tu na fore sklzla len do osocovania a urazok....
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 17 bře 2013, 19:43
od mkarais
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 28 bře 2013, 15:59
od Véna
XMira píše:mkarais: Je mi jedno, jak to má zbytek světa, já jsem rád, že to tu nevypadá jak v
Pekingu. A argumentovat tím, že jsou i jiné karcinogeny? No já mám teď nějak špinavé auto. Ale nezačnu kvůli tomu jezdit bahnem... když už je přece trochu špinavé....
Budeš se divit, ale v Pekinu nesmí jezdit auto starší 10 let a motocykly se spalovacím motorem, jen elektro. Smog v Pekinu je způsoben zejména blízkostí poště Gobi (cca 150 km) tím že se sráží jemný pouštní prach s teplým a vlhkým oceánským vzducem. Samozřejmě, velký vliv má i okolní průmysl, který tohle zhoršuje. Stejný smog jsem tam zažil v padesátých letech i předloni. Je to fakt dost hnusné.
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 28 bře 2013, 18:33
od XMira
Véna: a cemu presne se mam divit?
Re: Odstranění DPF - ano/ne ???
Napsal: 28 bře 2013, 18:51
od mkarais
xmira: vena chcel naznacit, ze za problemy v Pekingu ani tak nemozu auta ako priemysel a klimaticke podmienky.
no ja si myslim, ze tato tema je uzavreta. EU sprisni kontrolu aut a postihovanie demontaze DPF, bolo to nedavno na Markize v hlavnom spravodajstve. dokonca 2x.
DpF ma svoj vyznam ale ci je to ta spravna cesta je diskutabilne.