Automatická převodovka u Santa Fe
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Zdravím, mě se to s tou tvojí převodovkou pořád nějak nezdá čoveče, tahle chyba se projevovala i před tou první výměnou oleje?při té poslední výměně jaký z toho vytekl olej? vyměnili komplet olej nebo jen to co vyteklo? hele, zkus si najít firmu co dělá ´jen automaty! orignál servis Hyu, jsou kkti, tam mění jen celé díly. zkus tuhle firmu (neznám ji, ale jsou pobočka BG, která se specializuje na výměny olejů do automatů) http://www.dekarbo.sk/kontakt.php/
jinak si myslím že ten měnič má zámek ne? a měl by se uzamknout aby právě neprokluzoval.jinak převodovka si myslím je AISIN.
firem co dělá repasy je plno, na slovensku je jeden borec co dělá automaty a znám ho z Audi fora. je to Lubomt možná ti on poradí, je někde od Martina/SK, tady je kontakt:00421 908 777 779
jinak si myslím že ten měnič má zámek ne? a měl by se uzamknout aby právě neprokluzoval.jinak převodovka si myslím je AISIN.
firem co dělá repasy je plno, na slovensku je jeden borec co dělá automaty a znám ho z Audi fora. je to Lubomt možná ti on poradí, je někde od Martina/SK, tady je kontakt:00421 908 777 779
- Reklama
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Servuste, závada s vyššími otáčkami sa začala vyskytovať asi 4dni pred druhou výmenou oleja(olej mal 36tis/km a bol čierny, skoro ako z motora
"Boli sme na výlet v TA3 komplet naložený a je pravda, že som motor trochu vytáčal, aj v kopcoch(ako písal Giovany1971, správal som sa ku nej ako HOVADO) a cestou späť už fungoval automat vo vyšších otáčkach"
Olej v prevodovke sa vymenil v podstate len to čo vytieklo(cca 5L)...bol som pri výmene, neviem aký je presne postup výmeny, tak len opíšem...po vypustení starého oleja sa motor opäť naštartoval na chvílku, bez radenia stupnov(teraz neviem či v P alebo N) a po stopnutí malo ževraj vytiesť ešte 4dc...no a nalial sa nový olej cca5,2L, po naštarovaní a prejdení pár KM sa doplnilo cca3dc.
Ešte môžem urobiť 1vec a to vyšetriť olej, či tam niesú neaké kovové ostatky, pošlen do Labaku.
Foto oleja pred výmenou(po 36tis./km) a nový olej:
"Boli sme na výlet v TA3 komplet naložený a je pravda, že som motor trochu vytáčal, aj v kopcoch(ako písal Giovany1971, správal som sa ku nej ako HOVADO) a cestou späť už fungoval automat vo vyšších otáčkach"
Olej v prevodovke sa vymenil v podstate len to čo vytieklo(cca 5L)...bol som pri výmene, neviem aký je presne postup výmeny, tak len opíšem...po vypustení starého oleja sa motor opäť naštartoval na chvílku, bez radenia stupnov(teraz neviem či v P alebo N) a po stopnutí malo ževraj vytiesť ešte 4dc...no a nalial sa nový olej cca5,2L, po naštarovaní a prejdení pár KM sa doplnilo cca3dc.
Ešte môžem urobiť 1vec a to vyšetriť olej, či tam niesú neaké kovové ostatky, pošlen do Labaku.
Foto oleja pred výmenou(po 36tis./km) a nový olej:
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Ahoj, to se mi zdá dost brzo po 36.tis tak černý olej, tam se evidentně pálí lamely v té převodovce, asi bych ti doporučil oddělat ten chip a dát tovární nastavení, popř. mírnou modifikaci, vzhledem k té převodovce, někomu kdo to umí fakt dělat, pak bych šel asi do pořádného proplachu převodovky a doufal že to bude ok.
já jsem kontroloval olej v mé převodovce (IX55) a po 86tis. km je olej pořád pěkně červený. a teda ,,pan klobouk,, se s tím autem nejezdí. je fakt že jen delší vzdálenosti, pod 30km to auto nikdy nejelo
já jsem kontroloval olej v mé převodovce (IX55) a po 86tis. km je olej pořád pěkně červený. a teda ,,pan klobouk,, se s tím autem nejezdí. je fakt že jen delší vzdálenosti, pod 30km to auto nikdy nejelo
- Giovany1971
- *
- Příspěvky: 76
- Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
- Bydliště: Vsetín
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Ahoj doporučuji ti nahrát puvodní soft,,tato převodovka nevydrží žádné experimenty dlouhodobě bez toho aby se to na ni nepodepsalo,,olej po 35 tisících měním prakticky v kvalitě nového,,,neni již červený ,,je zbarven trochu do Jantaru ,,ale je čirý. //nesmí smrdět spalením//Máš načaté lamely,,nevyhneš se driv neebo pozděj repasu.Když jedeš piano konstantně ,,zejména za studena,, nemají tendenci se houpat otačky motoru ,,tak +-100 až 250 ut..?? Po zahřátí se to povětšinou ztrati,,první přiznak načatého měniče..ale to co píšeš ty to neni měnič dle mne,,nespravný olej + ten tvuj chip+ neurvale zacházení to jde velmi rychle.
Já nejsem profi opravář AT,, jen s automaty jezdím už 18 let ,,oil servis si dělám sám,, do rozdělávání převodovek jsem se nikdy nehrnul!
Bohužel zlom nastal koupí hyundaje ..První převodovka lehla po 500km ježdění v ČR,,,tu sem reklamoval v Italii,,dali mi zdarma druhou..tu jsem namontoval ,udělal olej a po roce lehla znovu.. A to už jsem prostě neco musel dělat..prostě jsem ji vyndal,rozdělal,našel zavadu,koupil origo dily ,komplet jsem ji rozdělal včetně mechatroniku,vyčistil ,dal new filtr , olej a převodovka už myslím 1,5 rok má za sebou a funguje skvěle.
Tu druhou co lehla první mám zrepasovanou stejným zpusobem a mam ji na skladě v rezervě..musím říct že u každé byla jiná závada...
Na Sk je je profi opravař převodovek,,je i dobrý diagnostik,,hlavně i poradí na AC klubu,, je to Lubomat ,,j ak již někdo psal,prostě pokud si neudělaš sám tak počítej že podle rozsahu poškození 30-55 tisíc ty skříně stojí,,napln,prace,atd.
Jak jsem psal..doporučuji ti vratit to zpět na puvodní soft,,nevím kolik máš najeto na novém oleji..ale rozhodně to hlídej po5 tisících odpust vzorek oleje pokud bude mít tendenci se barvit do šeda tak to musí na ponk!! Jinak špatně naplněná převodovka+špatný olej+ event chip to je fakt hrob.
Já nejsem profi opravář AT,, jen s automaty jezdím už 18 let ,,oil servis si dělám sám,, do rozdělávání převodovek jsem se nikdy nehrnul!
Bohužel zlom nastal koupí hyundaje ..První převodovka lehla po 500km ježdění v ČR,,,tu sem reklamoval v Italii,,dali mi zdarma druhou..tu jsem namontoval ,udělal olej a po roce lehla znovu.. A to už jsem prostě neco musel dělat..prostě jsem ji vyndal,rozdělal,našel zavadu,koupil origo dily ,komplet jsem ji rozdělal včetně mechatroniku,vyčistil ,dal new filtr , olej a převodovka už myslím 1,5 rok má za sebou a funguje skvěle.
Tu druhou co lehla první mám zrepasovanou stejným zpusobem a mam ji na skladě v rezervě..musím říct že u každé byla jiná závada...
Na Sk je je profi opravař převodovek,,je i dobrý diagnostik,,hlavně i poradí na AC klubu,, je to Lubomat ,,j ak již někdo psal,prostě pokud si neudělaš sám tak počítej že podle rozsahu poškození 30-55 tisíc ty skříně stojí,,napln,prace,atd.
Jak jsem psal..doporučuji ti vratit to zpět na puvodní soft,,nevím kolik máš najeto na novém oleji..ale rozhodně to hlídej po5 tisících odpust vzorek oleje pokud bude mít tendenci se barvit do šeda tak to musí na ponk!! Jinak špatně naplněná převodovka+špatný olej+ event chip to je fakt hrob.
Sono sempre moderato critico!!
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Tak jsem se díval ještě do GDS-ky a origo olej je tam napsanej tenhle: DIAMOND ATF SP III, SK ATF SP III, jinak tam ohledně výměny píší následovné:
D 2.2 TCI-D > Systém automatické převodovky > Obecné informace > Specifications (A5HF1)
SPECIFICATIONS
Engine type
DIESEL(D2.2)
Transaxle type
A5HF1
Gear ratio
1ST
3.789
2ND
2.064
3RD
1.421
4TH
1.034
5TH
0.728
REV.
3.808
Final gear ratio
3.684
T/M oil capacity(ℓ)※
10.9
※ The quantity in the chart above is for the reference. The actual filling quantity of the automatic transaxle fluid must be set according to 'INSPECTION' or 'REPLACEMENT' procesure of the automatic transaxle fluid.
Recommended transaxle oil
Diamond ATF SP Ⅲ or SK ATF SP Ⅲ
Check & Replenishment
Every one year or every 20,000km
Every one year or every 15,000km only for European contries
Replacement
Private use
Normal use
No service required
Every 100,000km only for Australia
Every 90,000km only for European contries
Severe use(*)
Every 40,000km
Every 45,000km only for European contries
Business use
* Severe use(marked '*') is defined as:
1. Driving on rough road(bumpy road, gravel road, snowy road, unpaved road etc.).
2. Driving on mountain road, ascent/descent.
3. Repetition of short distance driving.
4. More than 50% operation in heavy city traffic during hot weather above 32°C(89.6°F).
5. Police car, Taxi, Commercial type operation or trailer towing, etc.
TIGHTENING TORQUE
ITEM
Nm
kgf·m
lb-ft
Control cable nut
8 ~ 12
0.8 ~ 1.2
5.8 ~ 8.6
Input shaft speed sensor
10 ~ 12
1.0 ~1.2
7 ~ 8
Output shaft speed sensor
10 ~ 12
1.0 ~1.2
7 ~ 8
Manual control lever
18 ~ 25
1.8 ~ 2.5
13 ~ 18
Transaxle range switch
10 ~ 12
1.0 ~1.2
7 ~ 8
Valve body cover
13 ~ 15
1.3 ~1.5
9.4 ~ 10.8
Valve body mounting bolt
10 ~ 12
1.0 ~1.2
7 ~ 8
Oil temperature sensor
10 ~ 12
1.0 ~1.2
7 ~ 8
Oil filler plug
29 ~ 34
2.9 ~ 3.4
21.4 ~ 25.1
Oil drain plug
40 ~ 50
4.0 ~ 5.0
29 ~ 36
Solenoid valve support
5 ~ 7
0.5 ~ 0.7
4 ~ 5
Pressure check plug
8 ~ 10
0.8 ~ 1.0
6 ~ 7
Transaxle mounting sub bracket nut
60 ~ 80
6.0 ~ 8.0
43 ~ 58
Transaxle mounting bracket bolts
40 ~ 55
4.0 ~ 5.5
29 ~ 40
Transaxle mounting insulator bolt
90 ~ 110
9.0 ~ 11
65 ~ 80
Transaxle and engine mounting bolt
Engine side(4ea)
65 ~ 85
6.5 ~ 8.5
47 ~ 61.5
Transaxle side(3ea)
43 ~ 55
4.3 ~ 5.5
31.1 ~ 39.7
Drive plate bolt
46 ~ 53
4.6 ~ 5.3
33.3 ~ 38.3
LUBRICANT
Item
Specified lubricant
Quantity
Transmission oil
Diamond ATF SP-III
10.9ℓ(11.5 Us qt, 9.6lmp.qt)
SEALANT
Item
Specified Sealant
Rear cover
Torque converter housing
Valve body cover
Three Bond - TB 1281B or LOCTITE - FMD - 546
Transmission case side cover
Three Bond - TB 1389 or LOCTITE - 518
Side cover
Three Bond - TB 1389 or LOCTITE - 518/587
D 2.2 TCI-D > Systém automatické převodovky > Obecné informace > Specifications (A5HF1)
SPECIFICATIONS
Engine type
DIESEL(D2.2)
Transaxle type
A5HF1
Gear ratio
1ST
3.789
2ND
2.064
3RD
1.421
4TH
1.034
5TH
0.728
REV.
3.808
Final gear ratio
3.684
T/M oil capacity(ℓ)※
10.9
※ The quantity in the chart above is for the reference. The actual filling quantity of the automatic transaxle fluid must be set according to 'INSPECTION' or 'REPLACEMENT' procesure of the automatic transaxle fluid.
Recommended transaxle oil
Diamond ATF SP Ⅲ or SK ATF SP Ⅲ
Check & Replenishment
Every one year or every 20,000km
Every one year or every 15,000km only for European contries
Replacement
Private use
Normal use
No service required
Every 100,000km only for Australia
Every 90,000km only for European contries
Severe use(*)
Every 40,000km
Every 45,000km only for European contries
Business use
* Severe use(marked '*') is defined as:
1. Driving on rough road(bumpy road, gravel road, snowy road, unpaved road etc.).
2. Driving on mountain road, ascent/descent.
3. Repetition of short distance driving.
4. More than 50% operation in heavy city traffic during hot weather above 32°C(89.6°F).
5. Police car, Taxi, Commercial type operation or trailer towing, etc.
TIGHTENING TORQUE
ITEM
Nm
kgf·m
lb-ft
Control cable nut
8 ~ 12
0.8 ~ 1.2
5.8 ~ 8.6
Input shaft speed sensor
10 ~ 12
1.0 ~1.2
7 ~ 8
Output shaft speed sensor
10 ~ 12
1.0 ~1.2
7 ~ 8
Manual control lever
18 ~ 25
1.8 ~ 2.5
13 ~ 18
Transaxle range switch
10 ~ 12
1.0 ~1.2
7 ~ 8
Valve body cover
13 ~ 15
1.3 ~1.5
9.4 ~ 10.8
Valve body mounting bolt
10 ~ 12
1.0 ~1.2
7 ~ 8
Oil temperature sensor
10 ~ 12
1.0 ~1.2
7 ~ 8
Oil filler plug
29 ~ 34
2.9 ~ 3.4
21.4 ~ 25.1
Oil drain plug
40 ~ 50
4.0 ~ 5.0
29 ~ 36
Solenoid valve support
5 ~ 7
0.5 ~ 0.7
4 ~ 5
Pressure check plug
8 ~ 10
0.8 ~ 1.0
6 ~ 7
Transaxle mounting sub bracket nut
60 ~ 80
6.0 ~ 8.0
43 ~ 58
Transaxle mounting bracket bolts
40 ~ 55
4.0 ~ 5.5
29 ~ 40
Transaxle mounting insulator bolt
90 ~ 110
9.0 ~ 11
65 ~ 80
Transaxle and engine mounting bolt
Engine side(4ea)
65 ~ 85
6.5 ~ 8.5
47 ~ 61.5
Transaxle side(3ea)
43 ~ 55
4.3 ~ 5.5
31.1 ~ 39.7
Drive plate bolt
46 ~ 53
4.6 ~ 5.3
33.3 ~ 38.3
LUBRICANT
Item
Specified lubricant
Quantity
Transmission oil
Diamond ATF SP-III
10.9ℓ(11.5 Us qt, 9.6lmp.qt)
SEALANT
Item
Specified Sealant
Rear cover
Torque converter housing
Valve body cover
Three Bond - TB 1281B or LOCTITE - FMD - 546
Transmission case side cover
Three Bond - TB 1389 or LOCTITE - 518
Side cover
Three Bond - TB 1389 or LOCTITE - 518/587
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Servuste, díky za odpovede, skusim niekoho z tých borcov kontaktovat.
Olej som odniesol do Laborky...cierny a smrdel...ale v podstate z toho nic nemam, neviem co som si myslel...
Všetko je v micronoch, filter bol 8 micronovy=0,008mm a častice mali od 10-50 micronov=0,01-0,05mm a to všetko pod microskopom , našli sa tam neaké železné ostatky, ktoré magnet chytil a to je všetko=???
Toto všetko s "určitosťou" by sa našlo v hociakej prevodovke, aj ked je v poriadku, jednoducho ojazdenostou...škoda, že nevidno dovnútra a treba ju rozobrať.
Giovany1971-prečo myslíš, že to nieje hydromenič, ked to opakovane ukazala diagnostika(Door+3angl. slova-nepamätám)...chip mam asi tak 5.mesiacov??? Nový olej mam 1týždeň, budem ho priebežne kontrolovať.
Takže mala by to byť táto prevodovka???
AUTOMATIC TRANSAXLE (A5HF1)
Olej som odniesol do Laborky...cierny a smrdel...ale v podstate z toho nic nemam, neviem co som si myslel...
Všetko je v micronoch, filter bol 8 micronovy=0,008mm a častice mali od 10-50 micronov=0,01-0,05mm a to všetko pod microskopom , našli sa tam neaké železné ostatky, ktoré magnet chytil a to je všetko=???
Toto všetko s "určitosťou" by sa našlo v hociakej prevodovke, aj ked je v poriadku, jednoducho ojazdenostou...škoda, že nevidno dovnútra a treba ju rozobrať.
Giovany1971-prečo myslíš, že to nieje hydromenič, ked to opakovane ukazala diagnostika(Door+3angl. slova-nepamätám)...chip mam asi tak 5.mesiacov??? Nový olej mam 1týždeň, budem ho priebežne kontrolovať.
Takže mala by to byť táto prevodovka???
AUTOMATIC TRANSAXLE (A5HF1)
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Diagnostika vychadza z toho, ake meratelne udaje vie riadiaca jednotka ziskat. A vie otacky motora, teda aj cerpadloveho kolesa menica, a vstupne otacky prevodovky ( otacky turbiny menica ) by mala vediet merat ( blizsie zistis v manualy ) a vie ich porovnat. Ked je rozdiel vacsi, ako je povoleny, tak ti zahlasi chybu menica. Ale, ak mas zaradene D, stojis na krizovatke na brzde tak motor ma volnobezne otacky, ale kolesa auta su brzdene a auto stoji, turbina by mala stat. Ako chybu to nevyhlasi, lebo ma naprogramovane, ze toto je v poriadku. Ak by si nemal olej v prevodovke, tak cerpadlove koleso ma otacky motora, turbina menica sa netoci, lebo tam nie je olej, ale ukaze aj chybu menica, pritom mechanicky mu nic nie je. Ked das redsi olej ako ma byt, tak znovu je rozdiel otacok vacsi. To iste, ked mas olej predpisany, ale je poskodeny, bud tepelne, alebo moze byt v nom plyny z prehrievajucich sa lamiel, a nedokaze preniest energiu. Takze preto by mal byt menic v poriadku.
Pozri si pre istotu v navode obsah oleja v prevodovke, lebo pises, ze ti naliali 5,5 litra, udaje od ix55 hovoria 10,9 litra, takze rozdiel tu je !
Pozri si pre istotu v navode obsah oleja v prevodovke, lebo pises, ze ti naliali 5,5 litra, udaje od ix55 hovoria 10,9 litra, takze rozdiel tu je !
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Eros: nemáš ještě číslo chyby přesně? mrkl bych do GDS, na řízené vyhledávání závad, co by to mohlo být.
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Chlapi, chtěl bych se zeptat. Nevíte jak je to s filtrem u AT převodovky? Mění se při každé výměně oleje? Psal jsem panu Prajslerovi z automatickeprevodovky.com kolik by vyšla výměna oleje v převodovce včetně filtru a odepsal mi:
cit: "Výměna oleje vyjde cca 2500Kč bez DPH.
Výměnu filtru nelze provést , je zavřený ve skříni musela by dolů z vozidla a rozpůlit převodovku.
Prajsler"
Tak teď nevím. Četl jsem tady, že nevyměněný filtr měl za následek zničen převodovky. A teď jsem dostal zase informaci, že výměna se neprovádí. A to p. Prajsler je v okolí Ostravy machr na převodovky, alespoň podle recenzí na netu.
cit: "Výměna oleje vyjde cca 2500Kč bez DPH.
Výměnu filtru nelze provést , je zavřený ve skříni musela by dolů z vozidla a rozpůlit převodovku.
Prajsler"
Tak teď nevím. Četl jsem tady, že nevyměněný filtr měl za následek zničen převodovky. A teď jsem dostal zase informaci, že výměna se neprovádí. A to p. Prajsler je v okolí Ostravy machr na převodovky, alespoň podle recenzí na netu.
Hyundai Santa Fe CM, 2007, 2.2 CRDi, 114 kW, Automat, 4WD
Předchozí: Opel Astra G, 2000, 1.6. 16V, 74 kW
Předchozí: Opel Astra G, 2000, 1.6. 16V, 74 kW
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Zdarec informace o tvem dotazu jsou v minule konverzaci.jinak 2,5 tis. Se mi zda za vymenu doat malo na 11l oleje.hledal bycu takovy servis kde ti vymeni KOMPLETNI NAPLN oleje.
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
No ked mam pravdu povedať nemam: zač. to na "Door + 3 slová v angl.", viac neviem...ix55 píše:Eros: nemáš ještě číslo chyby přesně? mrkl bych do GDS, na řízené vyhledávání závad, co by to mohlo být.
Ešte ohladne monožstva oleja, neviem prečo je tam tých 10,9L(predpokladam, že do celej prevodovky), ked mi vošlo 5,5L a našiel som tu na fóre SF SM 2001 a tam tiež pri výmene bolo vypustených ako u mna 5L.
Už pri prvej výmene, som kupil 10L a 4L mi vrátili, takže cca 6L.
Teraz pri výmene mi mechanik tvrdil, že oleja je tam 7L, ciže okolo 1,5L ostalo v menici a v neakých kanalikoch...
Našiel som celkom dobrý článok o AT http://www.autorubik.sk/technika/automa ... o-momentu/
Naposledy upravil(a) ErosKE dne 13 led 2015, 22:01, celkem upraveno 1 x.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Servuste , tak dnes som bol znížiť krut. moment a mam aj tu chyb. hlasku Automatu:
P0741-Obvod spojky meniče momentu-rozsah provozních hodnot nebo uváznutí v rozpojeném stavu.
P0741-Obvod spojky meniče momentu-rozsah provozních hodnot nebo uváznutí v rozpojeném stavu.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Chlapi, chtěl bych se zeptat. Nevíte jak je to s filtrem u AT převodovky? Mění se při každé výměně oleje? Psal jsem panu Prajslerovi z automatickeprevodovky.com kolik by vyšla výměna oleje v převodovce včetně filtru a odepsal mi:
cit: "Výměna oleje vyjde cca 2500Kč bez DPH.
Výměnu filtru nelze provést , je zavřený ve skříni musela by dolů z vozidla a rozpůlit převodovku.
Prajsler"
Tak teď nevím. Četl jsem tady, že nevyměněný filtr měl za následek zničen převodovky. A teď jsem dostal zase informaci, že výměna se neprovádí. A to p. Prajsler je v okolí Ostravy machr na převodovky, alespoň podle recenzí na netu.
Filtr je nutné vyměnit vždy stojí asi necelý pětikilo, oleje se dává asi 11 litrů pokud se ještě nedělá průplach.Dělali mi to v autorizáku a cena cca 8tis.Kč (11l olej, filtr, práce) motor ani převodovka se vyndavat nemusí, ale je pravda , že k tomu filtru je špatnej přístup.Hotový to bylo za půl dne.
Je ale pravda, že v druhym autorizáku mi valili do hlavy ty kecy, že náplň převodovky je doživotní a že se nemění.
cit: "Výměna oleje vyjde cca 2500Kč bez DPH.
Výměnu filtru nelze provést , je zavřený ve skříni musela by dolů z vozidla a rozpůlit převodovku.
Prajsler"
Tak teď nevím. Četl jsem tady, že nevyměněný filtr měl za následek zničen převodovky. A teď jsem dostal zase informaci, že výměna se neprovádí. A to p. Prajsler je v okolí Ostravy machr na převodovky, alespoň podle recenzí na netu.
Filtr je nutné vyměnit vždy stojí asi necelý pětikilo, oleje se dává asi 11 litrů pokud se ještě nedělá průplach.Dělali mi to v autorizáku a cena cca 8tis.Kč (11l olej, filtr, práce) motor ani převodovka se vyndavat nemusí, ale je pravda , že k tomu filtru je špatnej přístup.Hotový to bylo za půl dne.
Je ale pravda, že v druhym autorizáku mi valili do hlavy ty kecy, že náplň převodovky je doživotní a že se nemění.
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Servuste , tak som bol znížiť "Nm"(na 4,5 stupni-cca 405Nm) a žiadna zmena, takže najpravdepodobnejšie to bude Menič.
Pridám ešte poslednú skúsenosť ako sa AT(samozrejme s Tempomatom ) správa:
1.Na zač. dialnice po rovinke je všetko OK, otáčky motora su v norme, pri 135km/h-2500ot./m
2.Pri prechádzaní do kopca pri 135km/h to začne, otáčky začnú kolísať, vyskočia na 3000ot., pomaly klesajú na 2500, tak sa to opakuje 3-4x a potom sa to ustáli na 3000ot./m a tak to pokračuje a už je jedno, či sa ide dole kopcom alebo po rovinke.
3.Skúsil som urobiť RESTART, zastal som na dialnici(na rovinke), vypol motor a opäť sa rozbehol na 135km/h, chvílku to bolo OK a potom sa to zopakovalo(otáčky stupali,klesali) a ustalilo na 2800ot./m
Toto som tu už davnejsie riešil, že mi otáčky skáču hore-dole, až som tam zaradil 4st. a bol pokoj.
Ale teraz sa to zmenilo v tom, že otáčky po kolísaní sa nevrátia do pôvodých 2500ot./m ale sú vyššie a ostávajú vyššie.
Tak, ked toto všetko je chyba Meniča, tak potom som kúpil SF už s chybou Meniča o ktorej som nevedel(nemal som skusenosti s AT) a myslel som si, že takto sa správa AT.
Kolega v práci má Kia Sorento 2,5CRDi s AT(5st.), predpokladam, že je to tá istá prevodovka, tvrdil mi, že jeho AT sa tak nespráva a sú tam ustálené otáčky, tak neviem...
Pridám ešte poslednú skúsenosť ako sa AT(samozrejme s Tempomatom ) správa:
1.Na zač. dialnice po rovinke je všetko OK, otáčky motora su v norme, pri 135km/h-2500ot./m
2.Pri prechádzaní do kopca pri 135km/h to začne, otáčky začnú kolísať, vyskočia na 3000ot., pomaly klesajú na 2500, tak sa to opakuje 3-4x a potom sa to ustáli na 3000ot./m a tak to pokračuje a už je jedno, či sa ide dole kopcom alebo po rovinke.
3.Skúsil som urobiť RESTART, zastal som na dialnici(na rovinke), vypol motor a opäť sa rozbehol na 135km/h, chvílku to bolo OK a potom sa to zopakovalo(otáčky stupali,klesali) a ustalilo na 2800ot./m
Toto som tu už davnejsie riešil, že mi otáčky skáču hore-dole, až som tam zaradil 4st. a bol pokoj.
Ale teraz sa to zmenilo v tom, že otáčky po kolísaní sa nevrátia do pôvodých 2500ot./m ale sú vyššie a ostávajú vyššie.
Tak, ked toto všetko je chyba Meniča, tak potom som kúpil SF už s chybou Meniča o ktorej som nevedel(nemal som skusenosti s AT) a myslel som si, že takto sa správa AT.
Kolega v práci má Kia Sorento 2,5CRDi s AT(5st.), predpokladam, že je to tá istá prevodovka, tvrdil mi, že jeho AT sa tak nespráva a sú tam ustálené otáčky, tak neviem...
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Ahoj,tak jsem koukal na tu chybu a muzou to byt 3 veci:
Solenoid spojky menice
Tlak oleje
Samotny menic
Melo by se to dat vse zkontrolovat diagnostikou v servisu si s tim budou vedet rady urcite.
Solenoid spojky menice
Tlak oleje
Samotny menic
Melo by se to dat vse zkontrolovat diagnostikou v servisu si s tim budou vedet rady urcite.