Baterie pro ix20
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Baterie pro ix20
Jen o 6 minut.... . No to jsem taky koukal co to bylo za vola fakt řj na držák baterky. Uf řemeslo braň se. Ale dneska je to prachy sypte se....Takto by si to neudělal ani ten největší rádiovka ve filcákách co byl nejdál v jednotě do svýho malotraktoru .
p.s. asi to bude naschvál máš pravdu když se podíváš na ty ceny origo baterek. no to budu raději dvě hodiny řezat, ohýbat a svařovat abych tam dostal běžnou vartu za 1500,- 40Ah něž vysolit 4900,- za 60Ah
p.s. asi to bude naschvál máš pravdu když se podíváš na ty ceny origo baterek. no to budu raději dvě hodiny řezat, ohýbat a svařovat abych tam dostal běžnou vartu za 1500,- 40Ah něž vysolit 4900,- za 60Ah
Naposledy upravil(a) airwaves dne 02 led 2014, 21:49, celkem upraveno 2 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Reklama
Re: Baterie pro ix20
Jasně, nutěj nás do autoriz. servisu... jen si přečtěme, co se píše o aku v té příručce, co nám k autu dali.
Nemám gola klíč s nástavcem, nechám si to vyšroubovat v servisu (kde mě už znají - i když s jiným vozem:))
a pak to doma dám přes noc na nabíječku.
Tak neřekl bych (jako autor tohoto vlákna), že je baterka kleklá. Jen je prostě tuze málo nabitá. A škodí jí asi ježdění v kritickém stavu. Proto je nutno nabít na max.
Nemám gola klíč s nástavcem, nechám si to vyšroubovat v servisu (kde mě už znají - i když s jiným vozem:))
a pak to doma dám přes noc na nabíječku.
Tak neřekl bych (jako autor tohoto vlákna), že je baterka kleklá. Jen je prostě tuze málo nabitá. A škodí jí asi ježdění v kritickém stavu. Proto je nutno nabít na max.
Re: Baterie pro ix20
Nechápu co řešíte?
To že se šetří je jasné proč by se dělal zvlášť držák na řídící jednotku.
Jednoduše odšroubuji dva spodní šrouby a u mě jeden nahoře a držák i s řj dám bokem vyměním baterku a zase sešroubuji.....
Baterku kupují kdekoliv třeba i v supermarketu u rohlíků jsem koupil posledně.
Důležité je si pohlídat pozici kontaktů + - někdy je + vlevo někdy vpravo a samozřejmě rozměry, musí se tam vlézt a dosáhnout kabely a samozřejmě napětí, startovací proud (může být větší) a kapacita (taky může být větší).
To že se šetří je jasné proč by se dělal zvlášť držák na řídící jednotku.
Jednoduše odšroubuji dva spodní šrouby a u mě jeden nahoře a držák i s řj dám bokem vyměním baterku a zase sešroubuji.....
Baterku kupují kdekoliv třeba i v supermarketu u rohlíků jsem koupil posledně.
Důležité je si pohlídat pozici kontaktů + - někdy je + vlevo někdy vpravo a samozřejmě rozměry, musí se tam vlézt a dosáhnout kabely a samozřejmě napětí, startovací proud (může být větší) a kapacita (taky může být větší).
Re: Baterie pro ix20
jenomže u jiných aut si vystačíš s plochým klíčem a na práci vidíš, tady (když to přeženu) si na motor musíš lehnout a šroubky hledáš pohmatu, místo kam jinam (než na baterku) přišroubovat ŘJ tam je habakuk a jak psal BASK že mu to technik vyměnil za okamžik ...
to soban, a do hypermarketu pro rohlíky chodí jenom žena nebo si tam byl taky ??? ptám se proto, že takové tam neprodávaj respektive, ty si už do svý i20 F/L 1,2 M/T inclusive start kupoval baterku v hypermarketu ???
to soban, a do hypermarketu pro rohlíky chodí jenom žena nebo si tam byl taky ??? ptám se proto, že takové tam neprodávaj respektive, ty si už do svý i20 F/L 1,2 M/T inclusive start kupoval baterku v hypermarketu ???
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Baterie pro ix20
Jasně auta jsou nová dráty měký. Za pár let může pohyb s řj kde bude použit co nejlevnější konektor a terminály způsobit i problém. Může se jak budete tahat za tvrdý dráty klidně uvolnit terminál... ale nechme toho je to asi dnes už standart. Když jsem pománal rozdělávat plasty u rapida už se nedivím ničemu .
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Baterie pro ix20
Dnes ráno jsem zajel do tý garáže druhým autem. Opravdu jsem uznal, že se k těm šroubům nedostanu. Jo, abych tam ještě něco jinýho odřel, to si nerisknu:(
Takže hledám někoho v okolí, kdo má zahradu či garáž, abych tam IX20 na noc napojil přes nabíječku.
V servisu (neautoriz.) mi řekli, že by se to pokusili vyndat... ale stejně bych tam pak musel zase pro namontování.
Autorizovanej by mi jistě dal v deseti minutách novou baterku A jak tu píšete, nemusela by být kvalitní.
Díky, pánové, za podporu a pomoc.
EDIT: Před odpoledním nastartováním měla baterka na voltmetru bez zátěže jen 9.9 V. A už se nabíjí v jedné garáži... Zkusím večer si pro auto zajít, dojet domů a ráno se uvidí.
Takže hledám někoho v okolí, kdo má zahradu či garáž, abych tam IX20 na noc napojil přes nabíječku.
V servisu (neautoriz.) mi řekli, že by se to pokusili vyndat... ale stejně bych tam pak musel zase pro namontování.
Autorizovanej by mi jistě dal v deseti minutách novou baterku A jak tu píšete, nemusela by být kvalitní.
Díky, pánové, za podporu a pomoc.
EDIT: Před odpoledním nastartováním měla baterka na voltmetru bez zátěže jen 9.9 V. A už se nabíjí v jedné garáži... Zkusím večer si pro auto zajít, dojet domů a ráno se uvidí.
Re: Baterie pro ix20
Samozřejmě do své i20 jsem baterku ještě nekupoval, ale podle pohledu je stejná jako ve felicii a tam jsem ji v globusu koupil.....
Jinak u I20 je za baterkou celkem dost místa, nevím jak u ix20, ale to přece ničemu nebrání koupit si na ty šroubky klíč - nemusíš hned kupovat celou sadu za několik tisíc.
A až mě klekne baterka tak určitě na její výměnu nepojedu do servisu....tak jako výměny žárovek taky dělám sám a zjistil jsem že u i20 jak budu měnit žárovku v mlhovce tak je nejlepší vytáhnout hlavní světlo ven a mlhovka je krásně přístupná....
Prostě mě to tady někdy připadá jako když někdo tomu vůbec nerozumí a že neumí vzít šroubovák nebo klíč do ruky, ano někdy to chce vědět správný fígl jak co natočit aby to člověk dostal ven, ale výměna baterky k tomu nepatří.....
Jinak u I20 je za baterkou celkem dost místa, nevím jak u ix20, ale to přece ničemu nebrání koupit si na ty šroubky klíč - nemusíš hned kupovat celou sadu za několik tisíc.
A až mě klekne baterka tak určitě na její výměnu nepojedu do servisu....tak jako výměny žárovek taky dělám sám a zjistil jsem že u i20 jak budu měnit žárovku v mlhovce tak je nejlepší vytáhnout hlavní světlo ven a mlhovka je krásně přístupná....
Prostě mě to tady někdy připadá jako když někdo tomu vůbec nerozumí a že neumí vzít šroubovák nebo klíč do ruky, ano někdy to chce vědět správný fígl jak co natočit aby to člověk dostal ven, ale výměna baterky k tomu nepatří.....
Re: Baterie pro ix20
to soban: v něčem máš pravdu. S tím nářadím jeto tak, že ti v první chvíli vystačí i sada za pár stovek z tržnice. A k tý demontáži: někdy je to patrný na první pohled, ale někdy potřebuješ vědět jak na to. I když to jde udělat jednoduše, tak někdy na první pohled musíš rozdělat půl auta.
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
Re: Baterie pro ix20
Na úvod bych Všem chtěl popřát vše nej do Nového roku.
Jenom mě tak napadlo...u všech aut co mi prošly pod rukama (počínaje 1000MB) jsem v zimě používal tzv. "kondiční dobíječ" připojený na vnitřní zásuvku. Používal jsem vlastní konstrukci (ale šlo to i koupit) která dávala proud max. cca 20 mA. (mám auta minimálně za plotem tak to jde mít natažené kabely). Vlastně to používám dodnes a to u C Xsara II který je elektronikou (co testuje, uspává a probouzí okruhy i když auto jakože spí) dost nacpaný. Zatím jsem neměl problémy, baterka vydržela (městský a příměstský provoz) cca 6 let a kdyby neshnil a blbě nedobíjel altík tak je s námi dodnes.(Varta Blue Dynamic). Na a teď IX20. To že klíček vypíná zásuvky - no budiž, to se dá obejít. Ale k podstatě - elektro servisák prodejce mě varoval před externím připojením jakékoliv nabíječky k baterce v autě - prý z důvodů jakéhosi testovacího algoritmu co kontroluje okruh AKU a tyhle změny napětí v klidovém režimu motoru se mu hrubě nelíbí. No a tady jsem viděl i foto připojené klasické nabíječky přímo v autě.
Takže by mě zajímalo jaké máte zkušenosti s tímhle a případně s odpojením a připojením baterky.
P.S.
Pokud máte problém s demontáží AKU přijdte se podívat např na výměnu žárovek u C Xsara II. Např u levého světla musím rozebrat ABS bo jinak ani ušní chirurg a např. parkovačky se vyškubávají za dráty bo jinak světlo ven ale před tím přední nárazník.
Jo a ŘJ motoru je taky zezadu přímo na plastovém boxu co je v něm baterka. Jak nás jednou zezadu bouchla blondýna (fakt nekecám) a auto přeskočilo přechod co před ním manželka zastavila, tak se to urvalo celé i s aku a vylisování profilu baterky do kapoty zachránily právě jenom konektory ŘJ. na kerejch to zůstalo našponované.
Jenom mě tak napadlo...u všech aut co mi prošly pod rukama (počínaje 1000MB) jsem v zimě používal tzv. "kondiční dobíječ" připojený na vnitřní zásuvku. Používal jsem vlastní konstrukci (ale šlo to i koupit) která dávala proud max. cca 20 mA. (mám auta minimálně za plotem tak to jde mít natažené kabely). Vlastně to používám dodnes a to u C Xsara II který je elektronikou (co testuje, uspává a probouzí okruhy i když auto jakože spí) dost nacpaný. Zatím jsem neměl problémy, baterka vydržela (městský a příměstský provoz) cca 6 let a kdyby neshnil a blbě nedobíjel altík tak je s námi dodnes.(Varta Blue Dynamic). Na a teď IX20. To že klíček vypíná zásuvky - no budiž, to se dá obejít. Ale k podstatě - elektro servisák prodejce mě varoval před externím připojením jakékoliv nabíječky k baterce v autě - prý z důvodů jakéhosi testovacího algoritmu co kontroluje okruh AKU a tyhle změny napětí v klidovém režimu motoru se mu hrubě nelíbí. No a tady jsem viděl i foto připojené klasické nabíječky přímo v autě.
Takže by mě zajímalo jaké máte zkušenosti s tímhle a případně s odpojením a připojením baterky.
P.S.
Pokud máte problém s demontáží AKU přijdte se podívat např na výměnu žárovek u C Xsara II. Např u levého světla musím rozebrat ABS bo jinak ani ušní chirurg a např. parkovačky se vyškubávají za dráty bo jinak světlo ven ale před tím přední nárazník.
Jo a ŘJ motoru je taky zezadu přímo na plastovém boxu co je v něm baterka. Jak nás jednou zezadu bouchla blondýna (fakt nekecám) a auto přeskočilo přechod co před ním manželka zastavila, tak se to urvalo celé i s aku a vylisování profilu baterky do kapoty zachránily právě jenom konektory ŘJ. na kerejch to zůstalo našponované.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Baterie pro ix20
já bych tak nejásal, že mi ŘJ svým nerozdrcením zachránila bouli na kapotě, když to zveličím tak do krytu motoru bouchneš kladivem, ale zkus se podívat co taková ŘJ stojí
někde zde na fóru je někde návod jakou pojistku překlenout - respektive přepojit, aby se zásuvky neodpojovali, pak nevidím důvod proč tam nepřipojit nějaký udělátko, ale nechápu, proč kabel s 230V tahat do interiéru vozu a přiskřipovat to do okna a nepřipojit to rovnou do motorovýho prostoru
osobně jsem nikdy u žádnýho auta při nabíjení baterie tuto neodpojoval, nebo snad při jízdě to taky nějak řešíš ?? vím, psal jsi v klidovém stavu, ale to slyším prvně
někde zde na fóru je někde návod jakou pojistku překlenout - respektive přepojit, aby se zásuvky neodpojovali, pak nevidím důvod proč tam nepřipojit nějaký udělátko, ale nechápu, proč kabel s 230V tahat do interiéru vozu a přiskřipovat to do okna a nepřipojit to rovnou do motorovýho prostoru
osobně jsem nikdy u žádnýho auta při nabíjení baterie tuto neodpojoval, nebo snad při jízdě to taky nějak řešíš ?? vím, psal jsi v klidovém stavu, ale to slyším prvně
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Baterie pro ix20
Baterku můžeš dobíjet přímo v autě nic se nemůže stát!
Problém je že musíš použít nabíječku která hlídá napětí - baterka se nesmí přebíjet, potom ji můžeš odrovnat během chvíle (gelové baterie).
Takže pokud pořídíš baterii pro nabíjení gelových a olověných akumulátorů není co řešit.
Problém je právě u těch samodomo dělaných věcí které fungují s olověnými bateriemi kde když ji budeš přebíjet tak napětí neroste, ale začne vařit a pokud nevyvaříš vodu tak tam doleješ destilku a je to, u bezůdržbových a gelových je v tomto právě problém a když je odrovnáš může stoupnout napětí naprázdno a odrovnat i elektroniku.
Problém je že musíš použít nabíječku která hlídá napětí - baterka se nesmí přebíjet, potom ji můžeš odrovnat během chvíle (gelové baterie).
Takže pokud pořídíš baterii pro nabíjení gelových a olověných akumulátorů není co řešit.
Problém je právě u těch samodomo dělaných věcí které fungují s olověnými bateriemi kde když ji budeš přebíjet tak napětí neroste, ale začne vařit a pokud nevyvaříš vodu tak tam doleješ destilku a je to, u bezůdržbových a gelových je v tomto právě problém a když je odrovnáš může stoupnout napětí naprázdno a odrovnat i elektroniku.
- zdenda.stary
- *
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30 črc 2013, 15:45
Re: Baterie pro ix20
Nemáte někdo zkušenost s tou solární udržovací nabíječkou. Má to jak kablíky se svorkama na baterku, tak adaptér do zapalovače. Nechá se to za oknem a v mrazu na slunci nebo světle by to mělo dobíjet.
Jezdím i jen jednou v týdnu, sice pak ujedu i přes 200 km, ale pak to zas třeba 7 dní stojí.
Jezdím i jen jednou v týdnu, sice pak ujedu i přes 200 km, ale pak to zas třeba 7 dní stojí.
Hyundai ix20 1.4 CVVTi, 2013 trikolor. 6.2l/100km.
Re: Baterie pro ix20
zdendo, za oknem ti to fungovat nebude, páč u vytažením klíčku vypneš i zásuvku, a nehleděl bych na to jako na zázrak, je to spíš hračka, 2,5w to prej dá ale jenom za plného slunečního svitu, takže jestli se k tomu odhodláš, tak bych doporučoval přikoupit i kompas abys auto parkoval ve správným směru
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
- zdenda.stary
- *
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30 črc 2013, 15:45
Re: Baterie pro ix20
No jo, týden to snad musí vydržet i v mrazu a pak stejně jedu na jeden studený start cca 45 km. Určitě nejsem jediný, kdo s tím nejezdí denně.
Hyundai ix20 1.4 CVVTi, 2013 trikolor. 6.2l/100km.
Re: Baterie pro ix20
Přesně pokud je baterka OK tak by týden měla vydržet, odběr rádia a řj je v klidu pomalu zanedbatelný, a pak se jízdou dobije.
Baterka by měla být přibližně dobitá za 2h jízdy či 100km.
Baterka by měla být přibližně dobitá za 2h jízdy či 100km.