Problém s předními kotouči i40 kombi
Moderátor: Moderátoři
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
Není třeba prostě nad tím uvažovat i u nového auta budu brzdit tak jak potřebuji - žádné šetření - šlapat opatrně a podobně a bude to OK
A pokud dojíždím že budu zastavovat tak stačí zvolnit předem a nehupsnout ze 100km/h na brzdy a zastavit a stačí schládnout při normálním dojetí.
Vždyť já jsem se v autoškole učil když potřebuješ pořádně brzdit (třeba s kopce) tak brzdit nějaký čas a potom zase brzdy na nějakou chvíli úplně pustit a né stát na brzdě celou dobu jízdy.
A pokud dojíždím že budu zastavovat tak stačí zvolnit předem a nehupsnout ze 100km/h na brzdy a zastavit a stačí schládnout při normálním dojetí.
Vždyť já jsem se v autoškole učil když potřebuješ pořádně brzdit (třeba s kopce) tak brzdit nějaký čas a potom zase brzdy na nějakou chvíli úplně pustit a né stát na brzdě celou dobu jízdy.
- Reklama
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
@soban:
presne, ale je prve auto pri ktorom som tento problem zaznamenal
A ze to nie je len o jednom modele, ale celom portfoliu modelov je skoda vraviet
presne, ale je prve auto pri ktorom som tento problem zaznamenal
A ze to nie je len o jednom modele, ale celom portfoliu modelov je skoda vraviet
2013 Hyundai ix35 2,0 CRDi 135 kW 4x4 Premium Navi (6MT)
(paket design + paket pre zle cesty + sun / winter packet + safety packet)
spotreba - dlhodoby priemer 7.2 L / 100 km (3/3 RT na tempomate)
najazdene - 55.000 km
(paket design + paket pre zle cesty + sun / winter packet + safety packet)
spotreba - dlhodoby priemer 7.2 L / 100 km (3/3 RT na tempomate)
najazdene - 55.000 km
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
Jasně jenže to že se to víc projevuje u nových aut přikláním k ekologistům, kdysi se tak na ekologii nehledělo takže brzdy vydržely více ovšem byly z různého azbestu a podobně....
Pamatuji že když to začínalo tak jedna várka na autobusy pískala a pískala tak že jsem to i já nemohl vydržet a bylo jedno jak jsi brzdil.
Pamatuji že když to začínalo tak jedna várka na autobusy pískala a pískala tak že jsem to i já nemohl vydržet a bylo jedno jak jsi brzdil.
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
Tak to si živo pamätám.Keď brzdil Ikarus do zástavky,tak zobudil aj mŕtveho.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
Keďže som bol na tému trasenia pri brzdení otravný vrátil som sa po "líznutí" kotúčov po 20.000km znovu,zobrali auto na podrobnejšie skúmanie.Výsledok je nasledovný.Bola zistená vôla v nábojoch a tie boli spolu s ložiskami vymené v rámci záruky.Potial je to pekný príbeh. Problém nastal,keď som trval aj na výmene kotúčov na záruku.Najazdených mám necelých 59.000km.Pokial by osústružili kotúče po druhý raz,klesla by ich hrúbka pod dovolený rozmer.Nový kotúč má hrúbku 28mm.Minimálna hrúbka je 26,4.Na jedno osústruženie padne asi 0,4mm.To je spolu 0,8mm.Celá životnosť je 1,6 mm.Domnievam sa ,že pokial prídem chybou o 50% životnosti,tak by to mali ísť na záruku.Záručne oddelenie to neuznalo.Včera som spísal list a ten bude postúpený vyššie a uvidíme,čo sa bude diať.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
Rudy,pekné čítanie,ale čo tým chce autor povedať ?
(4.3. 2013)Takže nakoniec mi boli uznané na reklamáciu aj kotúče.Ja som si priplatil len nové doštičky.Predsa len mali už skoro 60.000km a nechať ich tam s novými kotúčmi mi bolo blbé.
Týmto chcem Autopolis na Račianskej poďakovať,že môj problém vyriešili a vyšli mi maximálne v ústreti. Nakoniec sa ukázalo,že tá 5ročná záruka nie je úplne na prd ako radi niektorí ĺudia poukazujú.Keby bola záruka zo zákona 2 roky,všetko by som musel cvakať ja.
(4.3. 2013)Takže nakoniec mi boli uznané na reklamáciu aj kotúče.Ja som si priplatil len nové doštičky.Predsa len mali už skoro 60.000km a nechať ich tam s novými kotúčmi mi bolo blbé.
Týmto chcem Autopolis na Račianskej poďakovať,že môj problém vyriešili a vyšli mi maximálne v ústreti. Nakoniec sa ukázalo,že tá 5ročná záruka nie je úplne na prd ako radi niektorí ĺudia poukazujú.Keby bola záruka zo zákona 2 roky,všetko by som musel cvakať ja.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 13 dub 2014, 14:00
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
ahojte aj mne zacali trosku triast kotuce pri asi 10000km.a esze aj hucia ked zacne triast volantom.roby mi to len na dialnici.ale ked sa viac zohreju brzdy tak to vacsinou neroby.sranda je ze neviem ako vy ale ja mam vpredu vacsie kotuce ako su original.neviem preco.mne ani nepasuju 16ky disky.musim mat len 17ky.a ked som daval pri 20tis km menit olej tak som sa pytal na tie kotuce preco hucia a ze mam dost zodrate dosticky a povedali mi ze moc rychlo jazdim a ja som mu povedal ze robim ako ssofer na kamione a nech ma neuci ako ssa ma brzdit.z celej firmy mi na autach doteraz vydrzali brzdy najdlhsie.terau mam 30000km a myslim si ze dosticky vydrzia max 10000km.
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
[quote="ferarri001"][/quote]
Bohužel tě musím přivítat v rodině, kde po 30 000 km jsou brzdy totál v háji.
Bohužel tě musím přivítat v rodině, kde po 30 000 km jsou brzdy totál v háji.
Hyundai i40 CW, Experience Premium + Navi, 1,7 CRDi, 100kw, manuál
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
Zdravim,som tu novy a zaroven novym majitelom i40.Ale k problemu.Som 2500 km po vymene kotucov a platniciek a uz mi zacalo triast volantom ked brzdim.Auto pojde samozrejme do servisu,potom dam vediet co vymysleli.
Hyundai i40 CW Style (2012), 1,7 CRDi ,100 kw Manual
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
Držím palce.
Len pre info,kolko si zatial najazdil km a prečo ti ich menili ?
P.S.Skús si nastaviť podpis.
Len pre info,kolko si zatial najazdil km a prečo ti ich menili ?
P.S.Skús si nastaviť podpis.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
U Accentu jsem dělal brzdy až po 100tis.(destičky) po 150 kotouče.draslik píše:Bohužel tě musím přivítat v rodině, kde po 30 000 km jsou brzdy totál v háji.ferarri001 píše:
Buď je má i40 poddimenzované(šetřilo se) nebo neumíte jezdit
Hyundai i30 1,6crdi style ice blue 06/2012-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
Poddimenzované nebudou, ale kvalita materiálu brzdových kotoučů a desek nebude nic moc. Brzdy i40 jsou stavěné na okreskové jízdy do 100 Km/h . Jak zavítáte na deutsch autobahn a párkrát přibrzdíte z vyšších rychlostí je problém na světě. Jsem po srovnání kotoučů + nové desky a vše fungovalo než jsem navštívil dálnici našich západních sousedů a trochu se odvázal
i40 CRDi Style + Navi
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
Na SantaFe 2006 mam 105000 km a povodne kotuce aj platnicky. Pri vymene pneumatik za letne som meral kotuce a zatial som zbrzdil len 1mm, takze este 1mm a 100000 km maju pred sebou. Platnicky su OK viditelne volnym okom. Ked menim kolesa, ocistim dosadaciu plochu na naboji aj disku od hrdze ( na disku je niekedy pekne zazrana ). Pri brzdeni nic netrasie, len co nie je priputane alebo upevnene, tak lieta ( aktovka alebo casopis zo sedadla, skolske tasky ).
Tuto vynimocnu zivotnost so dosiahol citlivym pristupom. Ked sa vraciam z prace, mam to z kopca, takze 80 az 100 kmh. Na konci klesania je retarder, takze citlivo dupnem na brzdu, aby som ho nepreskocil alebo si nevyrazil zuby, alebo dokonca nezlomil brzdovy pedal. Tymto postupom odstranim hrdzu z kotucov ( hyundaiacke hrdzaveju rychlo, po tyzdni v garazi platnicky zrastu s kotucom ), preskusam funkcnost ABS, ked je dobra adhezia, tak mi nadlahci zadnu napravu a vtedy sa vykona automaticky test ESP . Po 100 metroch som doma, zastavim a necham brzdy nech chladnu ako chcu. Ked tento denny test brzd robim s Focusom II ( ma 75 000 km a brzdy aj platnicky povodne ) , tak sa rozblikaju aj vsetky smerovky a viem, ze brzdim spravne .
Pred par rokmi tu brat popisoval svoje problemy s kotucmi a dali ste mu kvapky a radu vymenit znacku. Tak vymenil. Mal SantaFe 2009. Vtedy sa branil mojimi skusenostami, ale nepomohlo.
Za mna tipujem kvalitu materialu kotucov.
Tuto vynimocnu zivotnost so dosiahol citlivym pristupom. Ked sa vraciam z prace, mam to z kopca, takze 80 az 100 kmh. Na konci klesania je retarder, takze citlivo dupnem na brzdu, aby som ho nepreskocil alebo si nevyrazil zuby, alebo dokonca nezlomil brzdovy pedal. Tymto postupom odstranim hrdzu z kotucov ( hyundaiacke hrdzaveju rychlo, po tyzdni v garazi platnicky zrastu s kotucom ), preskusam funkcnost ABS, ked je dobra adhezia, tak mi nadlahci zadnu napravu a vtedy sa vykona automaticky test ESP . Po 100 metroch som doma, zastavim a necham brzdy nech chladnu ako chcu. Ked tento denny test brzd robim s Focusom II ( ma 75 000 km a brzdy aj platnicky povodne ) , tak sa rozblikaju aj vsetky smerovky a viem, ze brzdim spravne .
Pred par rokmi tu brat popisoval svoje problemy s kotucmi a dali ste mu kvapky a radu vymenit znacku. Tak vymenil. Mal SantaFe 2009. Vtedy sa branil mojimi skusenostami, ale nepomohlo.
Za mna tipujem kvalitu materialu kotucov.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Problém s předními kotouči i40 kombi
Auto som kupoval z druhej ruky.Najazdene bolo cca 95000,uz vtedy boli kotuce uplne v prdeli.Predavajuci ma na to upozornil spustil cenu,takze som dal vymenit vsetky styri kotuce a platnicky.Nejakych 1000 km to bolo v pohode a potom to zacalo a stale sa to stupnuje.Momentalne mam cca 98000 a stracam trpezlivost.Bol som za jednym mechanikom a pravdepodobna pricina bude vola v naboji alebo lozisku.Uvidim co na to servis...idam.i píše:Držím palce.
Len pre info,kolko si zatial najazdil km a prečo ti ich menili ?
P.S.Skús si nastaviť podpis.
Hyundai i40 CW Style (2012), 1,7 CRDi ,100 kw Manual