Stránka 3 z 4

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 06 úno 2014, 10:29
od soban
Není třeba prostě nad tím uvažovat i u nového auta budu brzdit tak jak potřebuji - žádné šetření - šlapat opatrně a podobně a bude to OK

A pokud dojíždím že budu zastavovat tak stačí zvolnit předem a nehupsnout ze 100km/h na brzdy a zastavit a stačí schládnout při normálním dojetí.

Vždyť já jsem se v autoškole učil když potřebuješ pořádně brzdit (třeba s kopce) tak brzdit nějaký čas a potom zase brzdy na nějakou chvíli úplně pustit a né stát na brzdě celou dobu jízdy.

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 06 úno 2014, 12:16
od milan74kb
@soban:
presne, ale :hyu: je prve auto pri ktorom som tento problem zaznamenal ;-)
A ze to nie je len o jednom modele, ale celom portfoliu modelov je skoda vraviet

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 07 úno 2014, 11:30
od soban
Jasně jenže to že se to víc projevuje u nových aut přikláním k ekologistům, kdysi se tak na ekologii nehledělo takže brzdy vydržely více ovšem byly z různého azbestu a podobně....

Pamatuji že když to začínalo tak jedna várka na autobusy pískala a pískala tak že jsem to i já nemohl vydržet a bylo jedno jak jsi brzdil.

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 07 úno 2014, 12:27
od idam.i
Tak to si živo pamätám.Keď brzdil Ikarus do zástavky,tak zobudil aj mŕtveho. ](*,)

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 01 bře 2014, 14:26
od idam.i
Keďže som bol na tému trasenia pri brzdení otravný vrátil som sa po "líznutí" kotúčov po 20.000km znovu,zobrali auto na podrobnejšie skúmanie.Výsledok je nasledovný.Bola zistená vôla v nábojoch a tie boli spolu s ložiskami vymené v rámci záruky.Potial je to pekný príbeh. :D/ Problém nastal,keď som trval aj na výmene kotúčov na záruku.Najazdených mám necelých 59.000km.Pokial by osústružili kotúče po druhý raz,klesla by ich hrúbka pod dovolený rozmer.Nový kotúč má hrúbku 28mm.Minimálna hrúbka je 26,4.Na jedno osústruženie padne asi 0,4mm.To je spolu 0,8mm.Celá životnosť je 1,6 mm.Domnievam sa ,že pokial prídem chybou :hyu: o 50% životnosti,tak by to mali ísť na záruku.Záručne oddelenie to neuznalo.Včera som spísal list a ten bude postúpený vyššie a uvidíme,čo sa bude diať. :-k

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 01 bře 2014, 18:09
od rudolf.tomka

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 01 bře 2014, 18:30
od idam.i
Rudy,pekné čítanie,ale čo tým chce autor povedať ?

(4.3. 2013)Takže nakoniec mi boli uznané na reklamáciu aj kotúče.Ja som si priplatil len nové doštičky.Predsa len mali už skoro 60.000km a nechať ich tam s novými kotúčmi mi bolo blbé.
Týmto chcem Autopolis na Račianskej poďakovať,že môj problém vyriešili a vyšli mi maximálne v ústreti. =D> Nakoniec sa ukázalo,že tá 5ročná záruka nie je úplne na prd [-X ako radi niektorí ĺudia poukazujú.Keby bola záruka zo zákona 2 roky,všetko by som musel cvakať ja. #-o

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 14 dub 2014, 18:08
od ferarri001
ahojte aj mne zacali trosku triast kotuce pri asi 10000km.a esze aj hucia ked zacne triast volantom.roby mi to len na dialnici.ale ked sa viac zohreju brzdy tak to vacsinou neroby.sranda je ze neviem ako vy ale ja mam vpredu vacsie kotuce ako su original.neviem preco.mne ani nepasuju 16ky disky.musim mat len 17ky.a ked som daval pri 20tis km menit olej tak som sa pytal na tie kotuce preco hucia a ze mam dost zodrate dosticky a povedali mi ze moc rychlo jazdim a ja som mu povedal ze robim ako ssofer na kamione a nech ma neuci ako ssa ma brzdit.z celej firmy mi na autach doteraz vydrzali brzdy najdlhsie.terau mam 30000km a myslim si ze dosticky vydrzia max 10000km.

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 14 dub 2014, 21:20
od draslik
[quote="ferarri001"][/quote]

Bohužel tě musím přivítat v :hyu: rodině, kde po 30 000 km jsou brzdy totál v háji. :(

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 02 kvě 2014, 13:33
od piskop
Zdravim,som tu novy a zaroven novym majitelom i40.Ale k problemu.Som 2500 km po vymene kotucov a platniciek a uz mi zacalo triast volantom ked brzdim.Auto pojde samozrejme do servisu,potom dam vediet co vymysleli.

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 02 kvě 2014, 13:49
od idam.i
Držím palce.
Len pre info,kolko si zatial najazdil km a prečo ti ich menili ?

P.S.Skús si nastaviť podpis. :-)

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 02 kvě 2014, 16:10
od Dalin
draslik píše:
ferarri001 píše:
Bohužel tě musím přivítat v :hyu: rodině, kde po 30 000 km jsou brzdy totál v háji. :(
U Accentu jsem dělal brzdy až po 100tis.(destičky) po 150 kotouče.
Buď je má i40 poddimenzované(šetřilo se) nebo neumíte jezdit :lol:

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 02 kvě 2014, 16:35
od hanz.1
Poddimenzované nebudou, ale kvalita materiálu brzdových kotoučů a desek nebude nic moc. Brzdy i40 jsou stavěné na okreskové jízdy do 100 Km/h :lol:. Jak zavítáte na deutsch autobahn a párkrát přibrzdíte z vyšších rychlostí je problém na světě. Jsem po srovnání kotoučů + nové desky a vše fungovalo než jsem navštívil dálnici našich západních sousedů a trochu se odvázal ](*,)

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 02 kvě 2014, 16:43
od sagen
Na SantaFe 2006 mam 105000 km a povodne kotuce aj platnicky. Pri vymene pneumatik za letne som meral kotuce a zatial som zbrzdil len 1mm, takze este 1mm a 100000 km maju pred sebou. Platnicky su OK viditelne volnym okom. Ked menim kolesa, ocistim dosadaciu plochu na naboji aj disku od hrdze ( na disku je niekedy pekne zazrana :mrgreen: ). Pri brzdeni nic netrasie, len co nie je priputane alebo upevnene, tak lieta ( aktovka alebo casopis zo sedadla, skolske tasky ).
Tuto vynimocnu zivotnost so dosiahol citlivym pristupom. Ked sa vraciam z prace, mam to z kopca, takze 80 az 100 kmh. Na konci klesania je retarder, takze citlivo dupnem na brzdu, aby som ho nepreskocil alebo si nevyrazil zuby, alebo dokonca nezlomil brzdovy pedal. Tymto postupom odstranim hrdzu z kotucov ( hyundaiacke hrdzaveju rychlo, po tyzdni v garazi platnicky zrastu s kotucom ), preskusam funkcnost ABS, ked je dobra adhezia, tak mi nadlahci zadnu napravu a vtedy sa vykona automaticky test ESP :D/ . Po 100 metroch som doma, zastavim a necham brzdy nech chladnu ako chcu. Ked tento denny test brzd robim s Focusom II ( ma 75 000 km a brzdy aj platnicky povodne ) , tak sa rozblikaju aj vsetky smerovky a viem, ze brzdim spravne :D .
Pred par rokmi tu brat popisoval svoje problemy s kotucmi a dali ste mu kvapky a radu vymenit znacku. Tak vymenil. Mal SantaFe 2009. Vtedy sa branil mojimi skusenostami, ale nepomohlo.
Za mna tipujem kvalitu materialu kotucov.

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 02 kvě 2014, 18:30
od piskop
idam.i píše:Držím palce.
Len pre info,kolko si zatial najazdil km a prečo ti ich menili ?

P.S.Skús si nastaviť podpis. :-)
Auto som kupoval z druhej ruky.Najazdene bolo cca 95000,uz vtedy boli kotuce uplne v prdeli.Predavajuci ma na to upozornil spustil cenu,takze som dal vymenit vsetky styri kotuce a platnicky.Nejakych 1000 km to bolo v pohode a potom to zacalo a stale sa to stupnuje.Momentalne mam cca 98000 a stracam trpezlivost.Bol som za jednym mechanikom a pravdepodobna pricina bude vola v naboji alebo lozisku.Uvidim co na to servis...