Stránka 3 z 6
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 19 čer 2015, 09:07
od msifa
Mne jen zaráží, že výrobci aut, jsou tak blbý, že princip chiptungu nevyužívají hned při výrobě a nezlepší tak parametry motorů.
Podle některých reakcí má chiptuning samé pozitiva (vyšší výkon, lepší chod motoru, menší spotřeba).......
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 19 čer 2015, 10:07
od Andy182
výrobcovia nie sú blbí ...
Výrobca musí zabezpečiť, aby motor bežal všade na svete rovnako ... to znamená, máš jeden motor a ten musí fungovať v horúcej afrike, vlhkej južnej amerike, studenom rusku, miernej strednej európe... čiže motor síce má výkonové rezervy ale je prispôsobený továrnym nastavením tak, aby bol funkčný všade na svete ... pri kvalitnom palive, či treťotriednom grce
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 21 čer 2015, 18:52
od copper5252
To dalín : defakto máš pravdu z tím že powerbox mužeš odpojit kdykoliv , ale prostě powerbox nikdy nebude to samé jako chip udělaní na míru na brzdě pro dané auto ,
jak jsem psal cena vyjde +- na stejno , jediná výhoda powerkramu je jeho odpojitelnost nic víc
Proč vyrobci dělaji tak jako dělaji tedy nastavení motoru ? proto aby fungovala všude a mněla "rezervu"
ale to už napsal andy182
ono to je z měnší spotřebu tak, je to dané tím že motor má větší výkon a tím padem min šlapete na plyn (jednoduše řečeno)
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 16 zář 2015, 12:09
od sPepino
Ahoj vsem, jak se 5ti leta zaruka diva na chiptunning na brzde?
Pozna nekdo pri reklamaci, ze byl v aute powerbox?
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 16 zář 2015, 22:20
od 69pavel
sPepino píše:Ahoj vsem, jak se 5ti leta zaruka diva na chiptunning na brzde?
Pozna nekdo pri reklamaci, ze byl v aute powerbox?
nepozna ze tam byl powerbox,a taky nepozna pokud bude mit prepsanu mapu RJ chipem,nez to das do servisu nahrajes zpet puvodni soubor a nikdo nevi ze to bylo nachipovane,a potom nemusi se to ani prehravat kdyz to napichnou na diagnostiku tak to nepoznaji,museli by to vytahnout flash soubor z RJ a pote pres programy zjistovat a porovnavat soubor orig a chipovany,nato oni nemaji cas,tady je spis otazka co se stane s motorem napr s jakou zavadou to pujde do servisu a tam uz je to veci jak jsou opotrebovane jednotlive poskozene veci,
ono spis kdyz se to prezene s chipem tak jako prvni odchazi turbo,jsou pripady ze turbo nevydrzi ani 30.000 km a je na vymenu ale to jsou jak rikam varioti co takhle experimentujou s maximem chipu
navic bezna vec servisu,auto prijde na opravu,oni nemuzou najit pricinu tak prvni co delaji je ze prehravaji soft RJ a tak majitel prichazi o chip aniz by servis informoval majitele ze prehrali mapu RJ ,pak si majitel mysli ze porad jezdi na chip ale opak je pravdou, jsou firmy ktere to nachipujou 1x zdarma po takovymto ukonu servisu
ale pak se uz to plati
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 31 kvě 2016, 00:40
od copper5252
Omyl to že nepoznaji jak přehranou mapu řj a nebo power box ! obojí poznaji po připojední na originalní diagnostiku
jelikož řj má schopnost uložit zasach do ní do časti pamněti která nejde zmněnit !!! a to samé se týká powerboxu ! powerbox mnění udaje a ty se uloží do ona časti pamněti řj která nejde zmněnit ! jednoduše řečeno čili po připojeni na diagnsotiku řj hezky nabonzuje že byl neopravněný zasach do ni at chip tuning nebo powerbox ! . nevím jestli se to zobrazi přimo na giagnostice nebo se to je nahlasi do
a v připadě reklamce motoru vás pošlou do někam
navíc se mi donesla informace že
mněni SW v řj na jiný typ aby se nadal flešovat !!! bude mít něco navíc ohledně šifrovani , jednoduše řečeno
dale nové řj od roku 2016 nepujdou vubec přehrát mapy ! asi bude zaležet na typu řj budou muset nejprve vyprodat sklady
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 26 čer 2016, 13:08
od copper5252
http://www.fedorauto.cz/optimalizace-vykonu
na tohle jsme narazil papírově to vypadá zajimavě
jen by mně zajímalo jestlo jde dát na motor bez turba
?
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 26 čer 2016, 13:46
od sagen
Ked zaplatis, tak aj na motor bez turba, aj na motor od vysavaca...
Pisu, ze zvysia ucinnost, ale ako taka krabicka na dratoch zvysi ucinnost motora ? Vyuzitie energie dopravenej v palive zavisi od toho, ako dokonale sa podari spalit palivo a to zavisi od sposobu pripravy zmesi, preto u benzinu uz nepouzivaju karburator, na ustupe je vstrekovanie benzinu do sacieho potrubia a vstrekuje sa priamo do valca....u dieslu uz davno nie je vstrekovanie do komorky, tlaky uz nie su 20o a ani 400 barov, ale 1800 a z 2100 barov.
Je zaujimave, ze ani s jednou inovaciou skutocne zvysujucou ucinnost motora neprisli hokuspokus tuningove firmy, aj ked dokazu nemozne na pockanie. To, ci lepsie motor spaluje overis na emisiach, staci pozriet protokol pred zmenou a po zmene, iba nahodou sa krabicka pripaja na ovladanie vstrekovacov....
Ucinnost najviac zvysilo preplnovanie tym, ze do rovnakeho objemu motora dokaze dostat viac kyslika potrebneho na spalenie paliva a preto sa moze do rovnakeho objemu dopravit viac energie v palive zvysenim jeho mnozstva pri malom navyseni pasivnych odporov motora, ako je trenie, sanie, vyfuk
A zase s nicim neprisli hokuspokus....
A ze nejaka prevodovka ma nejake vstupne parametre, to ich netrapi, krutiaci moment nie je to, ze ho prevodovka moment vydrzi...
Pri tuningu treba pozriet, ze rozne firmy upravuju ten isty motor na tie iste parametre a tabulky su rovnake , rovnake auta, rovnake parametre, ako je to mozne, ked to robi kazdy ako vlastny vyvoj ?
Potom su naozaj tuningove firmy, ktore menia s vykon aj vymenou komponentov a menia aj prevodovky, poloosi, samo vyfukovy system, aj sanie...
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 26 čer 2016, 18:25
od copper5252
ach bože další chitrolin
tady se nejdená o zvíšení učinosti motoru ! ale zvišení výkonu a točivého momentu ! pleteš jabka z hruškama !!! psali to už i jiní tady na foru , každý motor má od výrobce asi 10 až 20 procent výkonovou rezervu ! prostě výrobci dělaji motory tak aby jely všude stejně od jižní ameriky po sibiř
a tuningové firmy pravě využívaji tu to výkonovou rezervu od výrobce ! prostě vyrobce motoru nemuže dělat to aby každý motor mněl jiný výkon ted si představ že by I30 jedna mněla 88 a druhá 100 kw a třeti 80 kw atd , to by lidi ričely jak prasátka , a "přehrabovaly" by auta aby našly to nejvýkonější
tak prostě výrobce vyrobí motor xyz který muže dosáhnout výkonu až třeba 120 kw ale proto aby motory mněly stjné výkonové parametry sníží jeho výkon na 88kw
doufám že jsem napsal srozumitelně
prosím hlavně nezační psat že to není pravda
vem si třeba motory TSI 1.2 škoda jeden má výkon 66kw a druhý 77kw oba motory jsou zcela identické ! a liší se jen v nahrané mapě v řj !!!
a mužu zcela spolehlivě říci že třeba motory PDI 1.9 tdi 96kw co se cpaly do fabi RS , tak každý mněl jiný výkon resp šel naladit jinak jeden takhle druhý takhle a to mi jich par prošlo rukama
mněl jsme faibi RS 1.9 pd tdi tak vím na kolik se dá seriova naladit tedy na jaký výkon jde bez další upravu dilu , jen nahratím map a nalazením na brzdě
ještě bych dodal ano firmy co podvadí a jen upravi mapy řj tak aby mněly výkonovou špičku jinde , ale pokud chcí auto chipovat tak rozhodně pojedu tam kde vím že to umí pořádně a nepodvádějí !
ja osobně jsem zastánce lazení motoru na berzdě to je asi nejspolehlivejší , na rozdil od power boxu a firem co ti nahrajou mapy na parkovišti a pak se divíš že za autem není vidět
Napsal: 26 čer 2016, 20:28
od Neo-Mike
Jen takovy dotaz. Kdyz ti nestaci vykon motoru co sis koupil, tak proc sis jej kupoval? To mi nedava smysl. Kdyz chci 100 kW, tak si preci nekoupim auto co ma 80 kW a potom s nim nebudu delat pokusy.
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 26 čer 2016, 20:35
od sagen
V tom odkaze predsa v druhom odseku kladu otazku zvyraznenym pismom ODKUD JE VYSSI VYKON A NIZSI SPOTREBA ? Zvysenim ucinnosti dosahne motor vyssi vykon...
Takze ak by si si precital odkaz, ktory si tu dal, tak by si vedel, preco chytrolin mudroval
Citaju to tu aj laici a aby po chipe neriesili opravu prevodovky, treba ponuknut kontrolne mechanizmy, ako si mozu overit, ze nenaleteli. Motor nie je chrbtica, aby sa dostavil efekt kosmodisku.
A ano, motory maju rezervu kvoli koeficientu spolahlivosti-bezpecnosti pri jeho konstrukcii presne tak, ako vytahy, lietadla...napriklad 3,8V6 od nissanu ma v GTR od cca. 350 kW zo zaciatku cez cca. 402 kW teraz, Nismo ma este viac a vydupali z neho az 1000 PS t je 736 kW, ale to sa da povazovat za experiment a urcite nevydrzi s tym vykonom 100.000 km. No a aby sme ostali doma, tak TATRA z V8 dostala 208 kW a postupne sa dostali az na asi 320 kW , nechcem hladar presne cislo, no a Loprais v dakarskom motore mal tiez dvojnasobok, takze reci o 20 az 30%nej rezerve vykonu su nie uplne presne. No a paradox je, ze niektore motory pocas vyvoja prejdu zvysenim objemu a vykonu zvacsenim vrtania, takze stensenim steny valca ( vlozky) kvoli unifikacii a znizeniu vyrobnych nakladov, takze staci jeden odliatok bloku, jeden vykovok klukaca, jedny loziska, jedno obrabacie centrum na valce ( nemeni sa vzdialenost medzi valcami )
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 26 čer 2016, 21:57
od copper5252
to Neo-Mike : proč utracet za víší výkon xy tisi u prodejce, když mužu za par šupu udělat chip nebo při nejhorším powerbox , to je to samé proč někteří lidi taktoji procesory na pc a podobně
navím mně byví se v autech vrtat
a nad tím powerboxem uvažuji proto že mi I30 žere najk moc na muj vkus o proti chipu je powerbox snáze odstranitelný i když riziko že to poznájí je bohužel
nevím nevím ale učinost motoru je spíše daná jeho konstrukci tak že chipep nebo powerboxem moc učinost spalovaní nezvíšíš aspon si to mylsím ale jako každý se mužu mýlit
navíc i pravodovky maji Nm rezervu od výroby u škodvky dokonce u vaději kolik Nm snesou ale i tak mají ještě rezervu navíc
vím jistě že převodovka na fabii 1 rc motor pd 1.9 tdi v klidu snese 162Kw 392Nm po dalším lazení tam bylo 436 nm vydržela najet z timhle kroutákem 22 tkm pak se rozpadla bohužel výkon je dicky na ukor něčeho bud výdrže nebo spotřeby atd
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 26 čer 2016, 23:30
od Neo-Mike
Hele ale srovnávat CPU s motorem je trošku mimo
. Při taktování CPU můžeš odrovnat jen CPU. U auta ovlivníš motor, převodovku, spojku. A to je úplně jiná cenová hladina než CPU
. Když jsme navíc u taktování CPU, tak na to vybíráš aspoň vhodnou základní desku a RAM paměti. To je jako by jsi došel k prodejci, že chceš dělat chip motoru, tak ať ti tam dají lepší spojku i převodovku
. Osobně zastávám názor, čemu nerozumím do toho nevrtám a chip motoru je u mě opravdu zcela mimo mísu (na rozdíl oproti PC
). Pokud to má někdo jako koníček a zároveň má peníze na rozhazování, tak proč ne .
Re: RACECHIP pridavny tuningbox
Napsal: 27 čer 2016, 07:44
od copper5252
tak ono to je stejný chip nebo taktovat pc , otazka zněla proč to lidi dělaji pokud se nepletu
protože to jde
a co se týká mně tak ja jsem to už psal z jakého dovodu uvažují na power boxem , tady pokud milostivě autorizak nevyřeší problémy co mám z autem , z moji i30 začínám mít dojem že skončím stejně jako toxin nebo komu to mněnily motor
Jo a co se týká taktování pc , neboj ono spalený cpu muže vzít sebou i desku a ram , případně dík zvýšenému odběru ti schoří zdroj na kterám se šetříli kvuli ceně
a papláček celý pc tedy deska cpu ram hdd atd pfii a smrad
ano muže se to stát i autu pokud přeženeš chip a podobně nic není věčné
Napsal: 27 čer 2016, 10:16
od Neo-Mike
To je jako by jsi rekl, proc nejit vyloupit banku, kdyz to jde
. Radsi bych se zameril na duvod takoveho chovani auta, nez na leceni nasledku.