Stránka 3 z 4
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 28 črc 2015, 22:38
od idam.i
Okolo 30.000km som pozoroval posledné zmeny k lepšiemu.
Od vtedy až doposial (98.000km) čakám či to nebude pokračovať a ono NIČ.
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 28 črc 2015, 22:56
od hyundaiix35
za mna - blbost, mal som K&N na kia ceed asi pred 6-timi rokmi. Ziadne zvysenie vykonu, ziadna uspora paliva (skor by som povedal mierny narast), jazdilo sa s tym rovnako ako predtym, akurat sa tak zasral uz po 10,000 km muskami a sajrajtom ze to neslo vycistit a tak som ho zahodil, novy som potom uz do ziadneho auta nekupi. To bol moj prvy a posledny pokus s takouto haluzou. Pravidelne menim VSETKY filtre a aj komplet olej po 15k km - kaslem na long term interval ...
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 29 črc 2015, 13:48
od polus
Tak K&N som do i30 tiez dal. V BA je skvely predajca, ktory poradi, aj to nahodi, ak by niekto mal s tym ozaj problem
Vykon nemam pocit, ze by bol iny, no presne bola rec o tom, ze sa jeho kvalita a ucinky prejavia po 25-30 tis. km. Tak uvidime.
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 30 črc 2015, 14:21
od laufas
O jake ucinky by melo jit? A jak to souvisi zrovna s 30 000 km? Diky
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 05 zář 2017, 13:41
od Thomas13
Takze po "chvilke" zistovania o K&N filtroch /vlozke do original airboxu/ na roznych forach,rozhovoroch s majitelmi aut /dlhorocni pouzivatelia K&N/ a naslednej kupe filtra, by som rad napisal vsetkym,ktori rozmyslaju o K&N filtroch nasledovne: Filter K&N autu neuskodi,iba mu pomoze.Doposial NIKDY som ani len necital clanok a ani nehovoril s clovekom,ktoremu by KN-ko poskodilo motor napr.necistotami.Reakcie typu mojho kamarata sused mal bratranca,ktory pocul od sesternice,ktora to zacula u maminej kolegyne,ze kn-ko spini motor a pod. su blud! Doposial NIKDY NIKTO na ziadnom fore nenapisal,ze po vyhradnom pouzivani kn-ka mal v motore bordel.Vzdy o tom iba poculi a citali...A ked sa jeden expert na fore nasiel,ze mal spinu v motore,tak nenapisal,ze predtym pouzival lacnu atrapu "sisky",cez ktoru nasal do motora bordel a az potom pouzil kn-ko.A tym,co tvrdia,ze sa spini a neda sa vycistit len tolko,ze sa spini aj bezny filter.A ten kto caka,ze na motore 1.6 bez turba mu prida kn-ko 10 koni a 30 Nm je proste naivny.Alebo hlupy???Tieto vlozky K&N zvysia vykon pri vykonnejsich a najma turbom preplnanych benzinovych motoroch.Navyse K&N je znacka.Dlhorocna a overena.Vela stastnych km zelam.
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 05 zář 2017, 13:49
od airwaves
Se vším souhlas. Jen se musí prát a mazat.
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 05 zář 2017, 16:04
od sagen
Thomas 13,
rovnako argumentujes ty, kamarati, znami, neznami, bratranci, sesternice ktori maju KN filtre, hovoria, ze motoru to neskodi, nepustaju viac prachu, zlepsuju vykon a mozno aj erekciu...
Z uzivatelov to nikto nehovori, lebo veri reklame a placebo efektu. Ucinnost filtrov sa meria, pouzije sa normovany prach a zaprasena vzdusnina sa prefiltruje cez merany filter a vo vzdusnine za filtrom sa meria mnozstvo prachu, ktory filter nezachytil. Tym sa stanovi ucinnost. A aj napriek tomu, ze stastni majitelia test filtrov nevideli, on existuje. Napriklad Motorrad robil taky test, v cechach vo svete motoru bol tiez nejaky, a vysledok bol, ze za KN sa nachytalo tolko prachu, ze sa nedostal ani do prvej polovice najlepsich. Teda te pratelny z tkaniny, papierovy KN bol podstatne lepsi. A co hovoria odbornici na HIFLO filtre, ako si vedu v porovnani s K&N papierovymi ?
Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 05 zář 2017, 16:31
od snike
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 05 zář 2017, 17:13
od Thomas13
Ahoj Sagen,
dakujem za Tvoju reakciu,je pravdiva.Samozrejme.Aj tie testy poznam.Nehadam sa.Ja som len poznamenal,ze ludia,pisu,ze bordel im kvoli tomu znicil motor a ze boli filtre spinave.Lenze pisal som o tom,ze doposial nikto na roznych forach nenapisal,ze s tym mal OSOBNE problem pri spravnej udrzbe a pouzivani kn-ka.Nechcem sa hadat,ani sa kvoli kn-ku nebucham do hrude,len mi to pripada,ze ludia poculi o "sneznom muzovi",ale nikto ho nevidel.O tom bol hlavne moj prispevok.Neviem,ci to vysvetluje moj pohlad na vec...
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 05 zář 2017, 18:28
od Alf6
Ja verim tomuhle. Kazdopadne pokud si někdo mysli opak.....
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 05 zář 2017, 19:15
od Thomas13
Ahoj alf6,
dik aj za dalsi nazor.A presne o tomto pisem.Tak ako ja aj Ty,alebo Sagen sme videli a citali tieto testy.A napriek tomu sa Vas opytam,ci ste mali alebo mate kn-ko a ak ano,ci ste jeho pouzivanim nieco na aute poskodili?Chapem co sa pise v teste,ale doposial som proste nestretol osobne cloveka,ktory by na tento typ nadaval.Ale to je asi vecny kruh
Podme radsej na pivec
Napsal: 05 zář 2017, 20:22
od snike
@alf6: ... v testu SM ty filtry taky dostaly znamku 5
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 05 zář 2017, 22:28
od sagen
V aute urcite nie KN, pokial jazdim v prasnom prostredi, tak prach v motore nerobi dobre. Za beznych podmienok prasnosti na cestach motoru neublizi ani vyssia priepustnost KN, pokial neocakavas od auta najazdy cez 250.000 km. V principe tento pomer odolnosti a pozadovanej malej zivotnosti u dieslov vyuziva EGR ventil, do motora sa v spalinach vracia aj nedokonale spaleny uhlik vo forme abrazivnych sadzi. Kampan Octavia s 500.000 km a podobne clanky kupujucich utvrdzuju v neskodnosti. Pred 30timi rokmi koncila era, ked bolo vyzadovane sanie do valca len cisteho filtrovaneho vzduchu. Clanky o autach s 1.000.000 km alebo aj 2.000.000 km sa moc nepisali, lebo takych taxikov bolo vo svete dost, motor bezal, ale sedacky uz behali po podlahe aj s kolajnicami ale cernoch vo viedni stale s tym taxikarcil. Len ten pocit pri brzdeni, ked auto zastavovalo a ja zo sedackou ani moc nie...
Pri potlaceni viery a zapojeni rozumu by mal rozumny zaujemca o tkaninovy KN filter rozmyslat podla mna takto:
Uspora na filtroch, uspora paliva pri zvyseni vykonu, ... komu by sa to oplatilo ? Bingo, kamionova doprava, rocny najazd aj 150.000 km, usporit len 1 liter na 100 km a mat aspon 200 tahacov, to je za rok 300.000 EUR usetrenych. Preco to ti blbci v tej kamionovej doprave nepouzivaju... Zaruka na motor tahaca je podla vyrobcu aj cez 1.000.000 km, plati aj pri tkaninovych filtroch ? U stavebnych strojov v prasnom prostredi ani CAT nedava KN tkaninove, zivotnost strojov v pohode cez 20.000 Mth, 30.000 sa tiez da videt a japonci zvladaju 45.000 Mth bez poruchy ich motora, ale bez toho zazracneho filtra.
Takze preco sa tie super vlastnosti toho filtra prejavuju len u osobnych aut u ludi, ktori najazdia 00prd, o technike nemaju ani sajnu a nemaju to s cim porovnavat, lebo jednoducho ich statisticky subor je jedno autos najazdom...maximalne pri pive pritakaju nejakemu miestnemu tuningovemu ... aby nevyzerali hlupo a potom pocute bludy siria dalej.
Pytal som sa na porovnanie KN a HIFLO, nie bez postranneho umyslu. Takze na otazku, ci mam KN, odpovedam, v motorke mam HIFLO, ale papieraaak, nie tkaninovy. Takze mam vlastne aky filter z juhovychodnej Azie ?
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 06 zář 2017, 12:56
od Thomas13
Sagen,podla mna si to vystihol.
To je to,co si o tych filtroch myslim aj ja.Pri beznych podmienkach (nebyvat na pusti a v silne prasnom prostredi) a beznom najazde (cca 250.000 km) podla mna aj ked filter prepusti necistoty nemoze pri tychto podmienkach poskodit motor (nemal by).Preto si myslim,ze doposial nikto nemal pri takychto podmienkach problem.A prave preto nechapem,ze bezny vodici tu pisu (nie iba na tomto fore) o tom,ze pomaly uz po nasadeni filtra mas zniceny motor.
Re: Vzduchovy filter K&N, JR filters
Napsal: 06 zář 2017, 18:52
od sagen
Thomas, nepisem, ze motor neposkodi, ale ze to poskodenie je tak male, ze bezny vodic s beznym najazdom 20.000 km rocne to v podstate nezisti. Pri rozobrati motora bude poskodenie na ploche valca okom viditelne. Nevidel som ziadnu odpoved K&N na testy filtrov taku, ze by najazdili 100.000 km a rozobrali motor aby ukazali, aha nic sa nestalo. Ale je casto vidiet u motoriek po tzv. otvoreni sania tymto sposobom zmodranie vyfukovych kolien z prehriatia a obcas podpalenie ventilov. Dosledok chudobnej zmesi, preto mam papierak, lebo vyfuk je chromovany nerezovy. To, ze nie su PR clanky o diesloch s najazdom 1.000.000 a viiac km je aj vdaka recirkulacii spalin .
A to, ze vyrobcovia stavebnych strojov ani dopravne firmy tento zazrak nepouzivaju a nesetria tak ohromne peniaze, znamena skor to, ze ten zazrak nie je pre spolahlivost a zivotnost bez rizika. Videl som aj lexus is250 s kn hruskou a modrymi koncovkami vyfukov u Dubu v Prahe ...