airwaves píše:A co nová i20. Koukám, že dává na proškodováckým webu Fabii III pěkně nafrak.
http://www.auto.cz/designovy-duel-hyund ... -iii-83659
56,3% čtenářů hlasuje pro novou i20 to bude asi muset redakce vysvětlovat . Pro nejsportovnější Fabii ze všech sportů hlasuje 39,1%. Má nejsportovnější boční prolis vůbec! Je nejsportovněji nižší a širší. Zapomeňte na fitko, na MTB, na karate, na fotbal......už končím nebo se....
Pozrel som sa na citovaný odkaz a dočítal som sa o Fabii, že:
- Druhým rysem je tmavé ohraničení koncových světel, které zpestřuje už tak dostatečně výraznou optiku svítilen, jež svou členitostí a pocitem vizuální křehkosti odkazují na řemeslnou dovednost a tradici českých sklářů.
- Škoda Fabia je automobil, navržený – podobně jako Hyundai – dle moderního a programově jasně profilovaného tvarosloví. Oproti tomu korejskému je však prostoupeno pozoruhodnými odkazy na prvky, jež s automobilovým designem přicházejí do styku jen zřídka – překračují totiž rámec technického a spotřebního produktu a zasahují do historie českého uměleckého řemesla a architektury. Trojúhelníky, jež svírají rovnoramenný lichoběžník a vyplňují plochu pátých dveří, odkazují na český kubismus a představují jeden z klíčových znaků nového tvarového směry značky. Návaznost na tuto avantgardní uměleckou epochu vyzařuje také z fotografií zachycujících průkopnický model nového designu, koncepční kreaci Vision D z roku 2011, před Domem U Černé Matky Boží v Praze (od architekta Josefa Gočára), který je vrcholným dílem české kubistické architektury. Je rovněž nezbytné připomenout optiku vnějšího osvětlení karoserie, která rozvíjí odkaz řemeslného umu českých sklářů.
V tomto kontexte sa mi javí žartovné, že šéfdesignér koncernu Škoda je Slovák, viď:
http://sk.wikipedia.org/wiki/Jozef_Kaba%C5%88
Mne naopak pripadá väčšina aut z koncernu VW na jedno brdo (česť výnimkám), takže nejaké odkazy na tradície českého/nemeckého/španielskeho umenia skôr beriem ako prejav bujnej fantázie autora. A keď vidím najnovší unifikačný prvok Škodoviek - tie 2 prelisy po bokoch zadnej ŠPZ , tak mi vždy na okamih napadne , ako zaujímavo sa majiteľovi pri poruche cúvacích senzorov podarilo auto nabúrať.
Mimochodom - pokiaľ viem, Hyundai i20 navrhoval nemecký designér. Takže určite sú niektoré krivky i20 inšpirované trajektóriou pohybu pravej päty kórejského bojovníka Taekwon-Do počas zápasu na tatami.