Stránka 3 z 3
Re: i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 30 srp 2016, 22:52
od idam.i
Re: i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 12 zář 2016, 21:33
od vorlajz
parádní fotky...
Napsal: 12 zář 2016, 23:47
od miso_rw
Tiež sme mín.rok vyletovali na GG a paráda
Odoslané z Lenovo S1a40 pomocou Tapatalku
Re: i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 04 říj 2017, 16:21
od serak
Byl jsem si projet v rámci týdne s hyundai novou i30 kombi 1.0 t-gdi. Jak jsem tak četl, tak přede mnou ji měl v rukách slavičan, takže v jeho vlákně můžete srovnat jeho zkušenost s mou.
Vzhledově se mi nový kombík moc líbí a to jak z venku tak i interiér. Horizontální linky v interiéru působí čistším dojmem, za mě krok vpřed. Rovněž kvalita použitých materiálů je zase o něco lepší. S jednou výjimkou a tou je výměna látky za plast ve dveřích (i když měkčený). Možná to působí kompaktnějším dojmem, ale za mě hnus.
Sedadla jsou tvrdší než v předešlé verzi a starší mi přijdou jednoznačně celkově lepší. V zadní řadě jsou ještě navíc nějak divně tvarované, takže tam člověk zapadne jak do sudu. Jediným plusem je vyhození těch plastových zad předních sedaček. S tím souvisí další, za mě jednoznačně největší mínus celého vozu. Místo na zadních sedačkách. Nechápu, jak můžou prodloužit auto o 10cm a přitom výrazně ZMENŠIT prostor na zadních sedačkách. Jako velký zadní kufr není marný, mám vyzkoušeno, že se sklopenými sedačkami se tam pohodlně vejde naležato 200l bečka na kvas, ale rozhodně bych bral menší kufr, aby bylo když už ne víc, tak aspoň stejně místa vzadu jako u mojí starší verze. Za mě fakt průser.
Jízdní vlastnosti se mezigeneračně zase o něco zlepšily. Už tak výborný podvozek co máme, se stal vynikajícím. Naprosto perfektní chování při dynamické jízdě v zatáčkách a přitom dostatečně pohodlný. Jako ten mě dostal asi nejvíc. Řazení pořád stejně slušné, odezva od kol opět nulová. Ale pocitově řízení o malinko lepší.
Od tříválcového kafemlýnku jsem toho moc nečekal, ale není to zase takový propadák. Pokud ho člověk drží nad 2500 ot/min, tak je i poměrně pružný a svižný. Dostat se při předjíždění na okrsce z 60km/h na 110km/h je daleko kratší doba, než jsem čekal. Až jsem se musel hlídat. Slušné. Bohužel spotřeba už je někde jinde. Určitě ne pod 7l/100km.
Nevím jestli to je tím, že motor má najeto sotva 1000km, ale jízda po městě je celkem utrpením. Pokud jede po rovině člověk, jak je zvyklý z gdi 55km/h na 4 stupeň a točí při tom nějakých 1800ot/min, tak tady na to může zapomenout. Při těchto otáčkách jsem měl pocit, že motor vyskočí z auta a půjde mi nafackovat. O nějakém zrychlení nemůže být absolutně řeč. hlavní průser se ale koná na 1 a 2 stupeň. Většina krizových situací vzniká, když se potřebuje člověk na křižovatce rychle zařadit mezi auta na hlavní cestu. Rozjezd na 1 stupeň je ale běh na dlouhou trať. V podstatě jediná šance je držet motor v otáčkách a pak vyrazit. To pak není problém. Ale na to člověk ne vždy pamatuje. Dvojka zase potřebuje mít auto daleko víc v pohybu než u GDI. Často se mi stávalo, že jsem musel zpátky podřadit na 1 stupeň, auto víc rozjet a až pak znovu zařadit 2 stupeň. Na tohle bych si asi nezvykl. Start/Stop se dá naštěstí vypnout poslepu tlačítkem hned vedle řadící páky, takže zvyknout si po nastartování vypnout tuto zvrácenost automaticky při prvním zařazení asi nebude problém.
Měl jsem možnost si chvíli vyzkoušet i variantu s dieselovým motorem, ale to byl tak velký propadák, že se o tom snad ani nedá mluvit. Jako jezdit s nafťákem ve stejných otáčkách jako s benzinem, aby se to vůbec hýbalo a nebylo podtočené?
Samostatnou kapitolou je výbava. Její kombinace mi absolutně nevyhovuje. Asistent jízdního pruhu funguje na dálnici výborně (odřídil za mě po dálnici dobře 50km jen s nezbytným cuknutím volantem jednou za 10-15sec, aby věděl že nespím), ale mimo dálnici je lepší jej vypnout, jinak je to o život. Nicméně místo něj a automatického přepínání dálkových světel bych daleko radši uvítal vyhřívaný volant/ sedačky a chromatické vnitřní zrcátko. Rovněž možnost automatické klimatizace je ve výbavě posunutá hodně nahoru. Nesklopná boční zrcátka? Vážně? Existuje vůbec verze výbavy s klimatizovanou přihrádkou před spolujezdcem?
Rád bych si projel to silnější T-GDi, protože v kombinaci s tímto podvozkem to může být opravdu móoc slušná jízda a možná bych pak i vydržel to brblání zezadu od zbytku rodiny s otlačenými holeními kostmi. Ale to by ještě musel Hyundai popřeskládat balíčky s výbavou, protože jinak by bylo potřeba jít snad až úplně na tu nejvyšší a přiznejme si, zas takovou cenu to auto nemá.
Re: i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 04 říj 2017, 16:44
od Tudy
serak píše:
...rád bych si projel to silnější T-GDi, protože v kombinaci s tímto podvozkem to může být opravdu móoc slušná jízda a možná bych pak i vydržel to brblání zezadu od zbytku rodiny s otlačenými holeními kostmi...
Pod to se můžu podepsat a máš to ode mě z 1. ruky (viz podpis), mimo město je motor 1.4 T-GDi o parník pružnější a také lehce úspornější (spotřeba nižší o cca 10%) než 1.6 GDi.
Re: i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 04 říj 2017, 16:50
od vorlajz
Další zajímavé zhodnocení... no mě to teprve čeká... dávám palec!
Re: i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 04 říj 2017, 17:19
od shawt
Ja jen tolik, ze zadna nova i30 nema chlazenu schranku spolujezdce.
Re: i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 04 říj 2017, 17:53
od serak
Hmm. Tak to je blbé. Musím říct, že chladila fakt výborně. Co sakra ti korejci blbnou?
Za všechno přece Vošický nemůže.
Re: i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 04 říj 2017, 18:02
od shawt
Ja to v i30 zatim nevyuzil, protoze tam vozim jine veci. Ale na Stilu jsem to pouzival porad, hlavne to tam bylo super vyreseno, protoze tam byly schranky 2.
Re: i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 22 kvě 2020, 12:30
od serak
Tak jsem se dneska rozloučil s mou i30 a poslal ji dál do světa. Za sebe můžu říct, že jsem s ní byl absolutně spokojený a není prakticky nic, co bych na ní mohl za ty roky kritizovat. Maximální spolehlivost, slušný komfort, výborná výbava, výborné jízdní vlastnosti, prostě dneska večer to bude na nostalgickou štamprli. Snad bude novému majiteli sloužit stejně věrně jako mě.
Jsem zvědavý, jestli náš nový Tucson dokáže tuto vysoko postavenou laťku překonat. Ale bude to mít těžké.
Re: i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 22 kvě 2020, 12:51
od Axel.Foley
Dej si frťana na zdraví, zatlač slzu a užívej Tucsona
Doporučuji vyrazit z nostalgie někam na výlet, to si ho pak vychutnáš