Stránka 3 z 5
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 12:56
od Mr. HYUNDAI
Domnívám se, že "tmx" chybí některé zásadní vstupní informace. Pokud výčet aut, který má v podpisu je úplný, tak mu jednak chybí větší penzum zkušeností obecně, pokud je GDe jeho první
, pak mu chybí relevantní srovnání jednotlivých modelů této značky v delším časovém období.
Jak tu bylo zmíněno, třeba Lantra RD 2,0 GLS stála 599.900,-- bez metly (na přelomu století), což z dnešního pohledu není málo, ale v té době to byla výhodná cena. Bylo to v poměru výbavy a výkonu celkem "levné" auto. Proč to byla auta levná a přitom mnohem lépe vyvinutá a vyrobená auta než dnes? Protože tlak na náklady nebyl tak velký, investice do kvality byly enormní, značka své jméno teprve budovala. Tlak na ceny aut obecně byl nižší než dnes. A různých kurvítek bylo před 15 lety taky méně.
Když zde zazněla otázka po čem se nám stýská, tak mě se stýská po průměru 1,7 garanční opravy za 3 roky při nájezdu 150.000 km! Teď je to u i40 (dobře, to je extrémní sračka) 16 záručních oprav za 2 roky a 60.000 km. A je tam i výměna motoru, takže to nejsou jen problémy s loupajícím se volantem (i když ten je tam taky
)!
Říkám to už dlouho a jen to potvrzuje Esperova slova o časové "setrvačnosti". Dlouhodobě jde kvalita aut značky
dolů. Šetří se na nesprávných místech a nárůst počtu záručních oprav to jen dokazuje. Za těch zhruba 16 let a několik desítek vlastních a firemních HYUNDAIů mám co porovnávat. A proč s tím pořád jezdíme? Protože za ty roky jsme na takových cenách nových aut i servisu, že to zatím nikdo "nepřetáhl" lepší nabídkou celkových nákladů. Moc nechybělo a už jsme na podzim koupili u jiné značky, nakonec to náš dealer "zachránil" nabídkou na ix35, která nešla odmítnout. Tak jedeme zatím dál. Ale jak dlouho?
A když se vrátím k původnímu tématu - ano, VV při cenotvorbě tohohle auta zase papal houbičky, stejně jako u cen SantaFé, ze kterých se trhák fakt nestal. Přitom to není špatné auto. Ale mega v téhle třídě dám radši za VW Touareg s V6.
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 13:25
od Espero
Ahoj, že jsi se také po dlouhé době ozval. Myslel jsem, že jsi od
aut přešel k jiné značce.
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 15:30
od tmx
Ano, mám první Hyundai, ano, uvedená auta jsou 3 mnou vlastněná auta. Kromě toho mám však dostatečně velké zkušenosti s Feliciemi, Fabií I, II, Octavií I, II, Puntem II, III, BMW 3 E46, BMW X5 (1. gen), P307, Thallií, Hondou HR-V, C4... A taky s Getzem, Tusconem a Accentem z let 2004-2006. A z tohoto výčtu je na chvostu kvality (= toho, jak a z čeho je auto udělané) Felicie, Thalie, Getz a Accent. Co se spolehlivosti týče tak nejhorší Tuscon a Punto MK2.
Naopak z lidí, co mají v mém blízkém okolí i30 a ix35 nikdo neřešil žádnou záruční závadu.
Z tohoto pramení můj dojem, že Hyundai vyráběl levná nic moc auta aale dnes je zcela srovnatelný s konkurencí.
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 15:36
od Espero
Kvalita není defnovaná jako "jak a z čeho je auto udělané". Obecná definice kvality: „Schopnost výrobku plnit funkce, ke kterým je určen“. Nic víc a nic méně.
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 16:04
od tmx
Ano, nebo tím myslíš, že když řeknu, že auto je určené k jízdě, je jedno, že mi v ruce zůstane čas od času třeba ovladač topení?
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 16:07
od Mr. HYUNDAI
Zdar Espero, chodím sem už poměrně málo a píšu ještě méně. Právě v návaznosti na upadající kvalitu mě poněkud opustila potřeba se tu nějak objevovat.
A skutečně k odchodu jinam chyběl jen malý krůček. Nebýt oné nabídky na ix35-ky, které se odolat fakt nedalo (přiznávám, že mi nabídnutá cena nepřišla moc smysluplná, ale proč bych jim to rozmlouval, že?), tak stávající smlouvy doběhly a bylo vymalováno.
Dalším důkazem "kvality" je fakt, že za poslední dobu snad žádné auto nedoběhlo do řádného ukončení smlouvy o financování. Čím rychleji se těch aut zbavíme, tím lépe.
Jak zmínil Espero, z čeho je auto udělané je zcela irelevantní, palubku neolizuju. Ale Getz (původní TB-čko před faceliftem, výroba Ulsan, motor Alpha 1,3 12V) je pro mě ikonou firemního auta. Nalítalo to 200.000 km jako referentské auto, vystřídalo se na něm postupně 13
řidičů - za 3 roky ve firmě + 3 roky co si ho kolega odkoupil, byly kromě běžné údržby 3 záruční opravy (mimo záruku už žádné) - výměna vodní pumpy (hned po 15.000 km - hvízdalo ložisko, průsak žádný), těsně před koncem záruky vyměněny všechny tlumiče (cca 150.000 km) a s tím i palubní štít - přestalo fungovat podsvícení a nebylo řešeno žárovkou. Nic víc! Vyloženě po něm smutním!!!
Tucson 2,0CRDi, šel po třech letech a cca 120.000 km - jediná "oprava" v záruce byl upgrade softu EGR ventilu, i když my jsme problém, kvůli kterému se upgrade dělal, neměli ani na Tucsonu, ani na Sonatě.
Accent MC - 1,4 benzín. Taky jen upgrade softu, ale tam to škubání za studena bylo
.
Takže moje zkušenost je přesně opačná.
A Punto MkII (tedy Tipo 188) jsem taky měl, i když jen 2 měsíce - jediná závada byl zlobící motorek centrálu v PP dveřích - čím bylo větší horko, tím hůř fungoval.
Se Škodovkou jsem skončil u zadokolek (tedy to zní hrdě) typu 742, dál jsem nedošel, nějak mě kombinace ceny a nabízeného produktu neoslovila. Pravda, bavoráky E30 jsem miloval, obě 325e se kterými jsem jezdil byly boží, ale to je už hluboká historie.
Sakra - to jsem se nějak rozjel OT, pardon.
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 16:18
od Espero
tmx píše:Ano, nebo tím myslíš, že když řeknu, že auto je určené k jízdě, je jedno, že mi v ruce zůstane čas od času třeba ovladač topení?
No, podal jsem Ti obecnou definici kvality, nikoli metody jak se kvalita měří a vyhodnocuje. Ale v zásadě to tak je. Tak například, když Ti praskne v záruce kliková hřídel nebo se utrhne přední náprava, je to jiný kvalitativní humbuk, než když Ti zůstane v ruce knoflík od topení.
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 16:44
od Borek
tmx píše:
Naopak z lidí, co mají v mém blízkém okolí i30 a ix35 nikdo neřešil žádnou záruční závadu.
Z tohoto pramení můj dojem, že Hyundai vyráběl levná nic moc auta aale dnes je zcela srovnatelný s konkurencí.
To si děláš legraci nebo bydlíš na pusté Sibiři.Nebo chceš napsat,že neumíš číst ty stohy různých problémů v sekcích i30??Za 12 roků,u aut se statisíci km,není dohromady v sekcích Elantry+Getze+Accenta+Sonáty+Tiburonu+Santa Fe tolik závad a problémů,co teď u i30 nebo ostatních modelů.
Zatím co před krizí vyhrával H. žebříčky spolehlivosti a spokojenosti po celém světě,tak ty jsi spal a ve volných chvílích četl příručky oprav Fordů.Bohužel,než se k tobě doneslo,že je H.na špici,tak jsi koupil až dnes-ale dnešní
bohužel nemá s kvalitou a spolehlivostí předcházejícich,nic společného.Vím,že se ti těžko čtou příspěvky od majitelů starších H.,kteří můžou psát-nikdy jsem nebyl v servisu.Že nejsme spokojení jen my,tady v ČR,dokazují i ceny,za spolehlivost a spokojenost zákazníků s H.,které sbíral za PRVNÍ místa po světě.Tady se můžeš podívat nejen hodnocení H.jako špičku v roce 2005,ale i jak se propadl prodej Mercedesů,díky poruchovosti.
http://auto.idnes.cz/spolehlivost-aut-v ... jetiny_fdv
Dnes už je H.někde kolem 23.místa.
http://autos.jdpower.com/content/press- ... -study.htm
Jo,už slyším jak říkáš-to je Amerika.Jenže v Evropě je na tom úplně stejně.I Kia je lepší nejen v USA,ale i v Evropě se dostala do první desítky.Současný H. je ......v (.) a může jen vzpomínat.Bohužel.
http://www.auto.cz/j-d-power-2014-v-bri ... exus-81400
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 21:03
od milda h
Ono je to stejné naprosto všude a ve všem. Hlavní je maximální zisk za co nejmenší náklady. Je úplně jedno, jestli je to auto, párek, rohlík, nebo třeba televize. Záleží pouze na tom, kam je kdo schopný ve své, nebo pro něčí hamižnost posunout jednotlivé hranice.(Lihovým bosům také bylo jedno, že jejich koktejl může zabít tisíce lidí - blbé přirovnání, ale je to tak
)
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 21:58
od Dalin
Naprostý souhlas s Borkem!
Když jsem tu napsal něco podobného, okamžitě jsem byl mazýván idiotem, prudičem a pod.
Klidně můžu potvrdit, že Accent ve své době, vzhledem ke konkurenci patřil metzi špičku v našich končinách nedoceněn(asi proto, že byl sedan) a současná i30 je naopak podprůměrné auto, které mimo ceny a záruky nemá co nabídnout.
Napsal: 09 úno 2015, 23:19
od Linux
Vrátím se o pár příspěvků zpět, kde někdo zmínil, proč Hyundai nemá záruku jako Kia. Ono je to dobře, protože Hyundai záruka vychází daleko lépe, stačí se podívat do podmínek Kia. Záruka je tam pěkně rozkouskovaná a zdaleka to není 7 let na všechno. Naopak dobrá nabídka je, že pokud si koupíte třeba Ceeda v topu, tak máte servis po dobu záruky zdarma, včetně náplní atd...
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 09 úno 2015, 23:37
od Linux
Dalin píše:Naprostý souhlas s Borkem!
Když jsem tu napsal něco podobného, okamžitě jsem byl mazýván idiotem, prudičem a pod.
Klidně můžu potvrdit, že Accent ve své době, vzhledem ke konkurenci patřil metzi špičku v našich končinách nedoceněn(asi proto, že byl sedan) a současná i30 je naopak podprůměrné auto, které mimo ceny a záruky nemá co nabídnout.
Aneb čistě subjektivní názor. Mám i30 už nějakou dobu, abych mohl hodnotit a stále bych neměnil. Naopak, oproti jiným autům v segmentu mě právě nabízí víc, jak jízdními vlastnostmi, tak ergonomií, užitnýmivlastnostmi a komfortem. Už jsem reklamoval určité věci, ale oproti ostatním majitelům nových aut to byly prkotiny. Jo a nikde nic tedy nevrže, zatím
Za současné situace bych si pořídil i30 znova. A to služebně sedlám OIII a Superba II v topu. Nejsou to špatná auta, ale mě i30 oslovuje více.
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 10 úno 2015, 00:03
od Otakar84
Tak chlapi, přestaňme mýt TMXovi prdel a mluvme k tématu. On to nemyslí zle. Zkrátka tu popisuje svoji zkušenost a svoje pocity. No ale taky mi to nedá - tmx promine - v segmentu malých vozů do 300k ( Accent, Rapid, Thalia, Kalos,...) je mi jedno, jestli je palubní deska z tvrdého nebo měkčeného plastu, rozhodně to není známka kvality, ale ceny.
To, že lidé nabyli pocitu, že
je nyní srovnatelný s konkurencí je pouze díky prvnímu dojmu z vozu - evropskému oku lahodící interiér a exteriér, na pohled i omak zdánlivě "kvalitní" materiály, dobře odhlučněný interiér... Dejme tomu, že to nebývalo a já jsem rád, že tomu tak dnes je... jenže co ten zbytek?
Ti, kteří se do teď
jen vysmívali a v poslední době jim i přes to padl do oka, shlédli ceník, svezli se, koupili ho a teď řeší pátou reklamaci, už
nikdy ze škatulky
naleštěná bída nevyndají a korejský auto si už nikdy nekoupí.
Manažeři
, kteří si myslí, že když jim stoupnou prodeje, že si můžou veřejně rýpat do nejprodávanější automobilky v zemi, jsou podle mého názoru velice naivní. Ještě jsem se nesetkal s nikým, komu by se ty vychloubačné reklamy líbily. Kde kdo to odsuzuje a popuzují si tím i věrné zákazníky. Řídne jim servisní síť a korunu tomu dají tím, že na obyč malý auto (kde nic, tu nic) dají cenovku 400k. Tomu říkám sebevědomí
Borku, ty jsi teda ale rozjel téma...
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 10 úno 2015, 02:15
od Borek
Otakare,slovem jednoho kultovního vojenského českého filmu---
Kontrolní otázka,soudruzi.
Jestlipak víte soudruzi,proč se dnes odmlčel tmx????
Vojín Kefalín?
Prosím soudruhu kapitáne,vojín tmx konečně uvěřil,že se dnešní soudruzi manažeři,opravdu udeřili hlavou o zem a jak rychle klesá kvalita jejich vozů,tak rychle je oni zdražují.
Špatně Kefalín.
Vojín tmx se dnes probudil,přečetl si ceník a tech.data faceliftu i30
.....a zjistil,že přes noc neuvěřitelně stouply ceny vrzajícího plastu a železného šrotu.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 8&start=90
Ještě jedna kontrolní otázka.
Jestlipak víte soudruzi,jak rychle
zvyšuje ceny?
Vojín Kefalín?
Soudruhu kapitáne---často a hodně.
Chyba Kefalín.
Soudruzi z Jižní Korei,zvyšují ceny a odrbávají kvalitu a spolehlivost svých aut,kadencí tatatatata
a někdy i rychleji,než stíháme sledovat
.
Re: Jak vypadá pád manažerů z velké!!! výšky rovnou na hlavu
Napsal: 10 úno 2015, 09:44
od Dalin
Linux, Jen pro zajímavost mi uveď který konkurent i30 je horší volba, co se týká kvality zpracování, materiálů nebo jízdních vlastností. Mne osobně nic nenapadá, tedy když nebudu přemýšlet nad Ladou nebo Dacií.