Stránka 3 z 5

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 21 pro 2017, 12:31
od Radimathor
Ahoj, já mám 1,1Crdi
spotřeba: Chorvatsko, 4x dospělí, plný kufr (celkem váha cca320kg) dálnice tacho 130-145, tunely limitně 100, okreska 90-100 - spotřeba několikrát po sobě 4,5-4,7L
Prostějov - Praha po nedálnici D1 (nebudu psát rychlosti, ale časy dojezdů 1:57 - 2:15 od baráku k baráku) 5,7 - 6,2L
Praha - courání v kolonách, běžná jízda - 5,2 - 5,5L
pod 4L jsem se nedostal ani totálním výletním tempem (žádné zbytečné zrychlování, předjíždění, fakt klídek a pohoda do 100km/h) z Tábora do Prahy
toť moje zkušenosti :wink:

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 01 pro 2018, 19:14
od slabostka
ono problém turbomotorov je očakávanie majiteľa. Majiteľ čaká že 1.0 turbo bude jazdiť so spotrebou 1.0 mpi a výkon požaduje 88kW. Perpetum mobile neexistuje, ak sa využije 100kW spotreba bude rovnaká v 1.0 TB alebo 2.0 mpi. TB má svoje plusy aj mínusy. Niečo za niečo. Škoda že prestávame mať možnosť si vybrať.

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 03 pro 2018, 13:29
od copper5252
takto tu oživíme :)

jak to někdo psal jestli někto má motorizaci v I20 1.0 TGDI mám ji doma už dost dlouho takže mužu posoudit
co se týká výkonu motoru na I20 bohatě stačí , dynamika motoru je u I20 dobrá , spotřeba se mi pohybuje při normálním ježděni od 6.1 do 8.2 da se jet i za 5.4 (ale to je slimáčí jizda) ale taky za 14 litru v zimně spotřeba vylezla o 05 až 1 litr ale spiše diky používani vytapění sedaček a volantu atd
zvukový projevu toho motoru je zvláštní musí si člověk na něho zvyknout

zatím jsem žadné problemy z motorem nemněl a to mám nejetu 36tkm jediné co jsem mněnil byly svičky ale bohužel jsem musel dat original jelikož žadné z nahrad nesedí (to jsem řešíl jinde na foru )
ohledně vymněny oleje nepřekračují interval 6tkm mněnim olej filtr vzduchový filtr a samo olej :)
po jizdě dochlazuji aspon 1až2 min když auto stojí celý den tak pak ho nechám na místě chvíly zahřát než jedu

zatím mutoru nemám co vytknout :) klep klep klep na dřevo

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 03 pro 2018, 14:09
od paboz
mam tomu dobre rozumet ze menis olej co 6 000 km.Co te ktomu vede? A dochlazovani 2 minuty .kdyz cekas 2 minuty tak to je strasne dlouha doba ,to jako prijedes do prace a na parkovisti sedis 2 minuty na volnobeh.

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 03 pro 2018, 15:50
od Mexican
ked vidim tu ponuku, tak by som mal asi jasno - 1,4 atmosfera a automat :-) vsetko ostatne je kompromis a na druhej strane zrut penazi.

Ak niekto napise, ze nepriamovstrek atmosfera bude mat rovnaku teoreticku poruchovost ako priamovstrek s turbom (mavyse nizkoobjemovy) tak budto o mechanike a poctu dielov a komplexnosti nevie fakt nic, alebo je to internetovy trol.

Prejdite si tu vlakna borcov, ktori v zufalom pocite ze robia auto dobre tankuju do GDI motorov 100 oktanovy premiovy benzin. U obycajne atmosfery s automatom tam lejete od zaciatku obycajnu BA95 z Tesca (celkom bez srandy) a pri dodrzani zdraveho rozumu a servisnych intervalov (rocne/15-20tisic km) nemate okrem vymeny sviecok, filtrov a oleja najblizsich 150 000km ziadny iny servisny ukon v ramci motora a prevodoveho ustrejenstva. Prejdite si tu starosti s aktuarom turba u GDI. Ale ono si pred vyberom treba skutocne realne povedat k comu to auto vyuzivam, resp k comu to auto vyuzivat budem.

Mne kedysi hovorili ze kupivat 1,5Crdi do Accenta je hovadina. Dnes mam po 11 rokoch 309 000km, povodne turbo, cerpadlo, vstreky, povodne rozvody a spojku. Ide o to ako sa o auto starate, co s nim jazdite. Pocitovo su dnesne 55kW motory natiahnute na Euro 6 dost ospale. Tyzden som jazd litrovy TGDi v i30 a celkom sa mi to pacilo. Ale predstava ze za auto zapriahnem prives alebo do kufru nalozim 300-400kilo nakladu, pripadne mam drzat rozumne cestovne tempo 130/km niekam po celom Nemecku a podobne ma desi a ucrite by som si ten litrovy turbomotor rozmyslel. Ale v aute co jazdi po CR okresky, praca, vylety vo dvojici, pripadne s diestatom - tam mi ten litrovy motor v i20 vobec nevadil. Doplnim este jednu vec - ak si myslite, ze na nejakej 20-30km trase zistite ktory motor vam vyhovuje, tak to vas obdivujem. Mne to trva zvycajne tak den, resp 500+ km kym opadne nadsenie, usadim sa a zacnem motor vnimat inak len ako host.

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 03 pro 2018, 16:02
od copper5252
to paboz : co měn vede že mněním olej a filtry do 6 tkm no pokud bys četl přiručku k autu tak je to doporučený interval vymněny oleje při velké zatěží :) ale o to nejde lepší vymněnit dříve než později ! navíc jedná se o "maly " motor navíc má malou olejovou napln atd, tak že vymněnou nic nezkazim !
osobně beru 15tkm jak maximalní strop pro vymněnu ! ala jak jsem psal raději mněnim co 6tkm a co se týká ceny za olej a filtr tak to fakt neřeším :) hodně lidi si řekne ale když budu mněnit co 15tkm tak ušetřím ano ušetří ale jen do té doby než se něco na motoru pose** :) třeba to minipidi turbo :mrgreen:
o turbu psat nebudu ale čím mněší turbo tím více točí ! takže je chlazení a mazani turba hodně zatěžované

proč dochlazuji , proto že motor má turbo a nemá dochlazovaci doběh, tak mně 1 až 2 min nazabijí když nechám motor dochladit před vypnutím , pořát lepší dochlazovat než pak řešít vymněnu turba :(

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 03 pro 2018, 17:31
od paboz
copper5252 píše:to paboz : co měn vede že mněním olej a filtry do 6 tkm no pokud bys četl přieučku k autu tak je to doporučený interval vymněny oleje při velké zatěží :) ale o to nejde lepší vymněnit dříve než později ! navíc jedná se o "maly " motor navíc má malou olejovou napln atd tak že vymněnou nic nezkazim !
osobně beru 15tkm jak maximalní strop pro vymněnu ! ala jak psal raději mněnim co 6tkm a co se týká ceny za olej a filtr tak to fakt neřeším :) hodně lidi si řekne ale když budu mněnit co 15tkm tak ušetřím ano ušetří ale jen do té doby než se něco na motoru pose** :) třeba to minipidi turbo :mrgreen:
o turbu psat nebudu ale čím mněší turbo tím více točí ! takže je chlazení a mazani turba hodně zatěžované

proč dochlazuji , proto že motor má turbo a nemá dochlazovaci doběh tak mně 1 až 2 min nazabijí když nechám motor dochladit před vypnutím , pořát lepší dochlazovat než pak řešít vymněnu turba :(

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 03 pro 2018, 22:22
od copper5252
to paboz: WTF ?

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 04 pro 2018, 13:54
od paboz
copper omlouvam se ,asi jsem to umisteni textu zkurvil.napsal jsem to do citace a tohle z toho vzniklo

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 04 pro 2018, 14:06
od mikodim
paboz, dochladzovat staci cca 30sek , pri beznej jazde. Ak prichadzas na parkovisko, alebo do garaza tak motor uz nieje zatazený a teda nieje nejak extremne prehriaty..a teda prakticky nepotrebuje dochladit, kedze motor sa este viac moze zohriat, ked nieje auto v pohybe a neni motor chladeny aj vzduchom.
Dlhsie dochladzovanie má zmysel napr. v pripade, ze ides 130km/h po dialnici , uvidis benzínku, pozres na stav paliva, nádrž prázna, dupnes na brzdu a ides tankovat :)

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 04 pro 2018, 14:10
od paboz
no prave,osobni zkusenost stim nemam ,jenom to co jsem nacetl Ale tady Copper dochlazuje 2 minuty a pak zase zahriva ,sporteba ani se nedivim jakou uvadi.
olej co 6 000 km meni.No kazdy se nejak zabavi.

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 04 pro 2018, 14:15
od mikodim
ospravedlnujem sa, chcel som to napisat ako reakciu na to, co napisal copper5252

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 04 pro 2018, 15:28
od Mexican
tiez si myslim, ze menit olej po 6000km je vyhadzovanie penazi.
tiez si myslim, ze dochladzovanie turba 2 minuty po jazde je zbytocnost. Co to dochladzovanie vlastne znamena? Turbo je stale v prevadzke a je v zasade chadene len olejom. Problem moze nastat po vysokej zatazi (a tym myslim u maleho auta zvysenie teploty oleja na vysoku hranicu z dovodu dlhej jazdy dialnicou vysokou rychlostou, pripadne typicky jazda horskym priesmykom, tahanie tazkeho privesu nizkou rychlostou). Dochladzovat pri beznom pouziti nema v podstate ziadny vyznam, ono aj pri dialnicnej zastavke sa viac doporucuje pomaly zvolnovat tempu kilometer/kilometer a pol pred zastavenim, dojdenie napohodu a po najdeni miesta na odpocivadle/pumpe radovo par sekund pre dobry pocit nechat motor bezat. takze hovorime o par sekundach, nie minutach. Ak si niekto mysli, ze za 2 minuty stania na mieste sa nejak zazracne ojek ochladi alebo naopak zohreje tak poprajem vela zdaru. Rady dochladzovat vznikli kvoli opacnemu extremu - borec to hasil 170 v kuse, zaflekoval na odpocivadle a chcipol motor. Mnoho suciastok to vydrzi, par sa postupne moze zacat kazit (geo lopatiek). To vsak hrozi aj pri castych startoch/stopoch oturbeneho motoru v beznej (mestskej) premavke. Preto si myslim, ze atmosfera je v mesto/primesto vzdy lepsou volbou

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 04 pro 2018, 15:34
od paboz
tak nejak jsem do uvedl.Nekdo si poridi psa a nevi co by do neho narval,druhy si poridi I 20 a vse podridi pro blaho auticka.

Re: Ktorú motorizáciu

Napsal: 04 pro 2018, 19:58
od copper5252
i když jsem puvodně nechtěl to rozepsa ale udělám to :) zaroven říkám jak sladká je neznalost člověk má hned min starostí :)

takže začnemen zahřívani auta :
1: auto stoji den dva na zimně venku je minus -5c takže motor a vše má teplotu -5c čili materily z kterých je motor vyrobený jsou "zimou stahnuté" pak nastartujete a třeba nezahřívate nebo jen velmi kratce , tak u žažehového motoru je tepota v okamžiku "vubuchu" cca 2000 až 2800c zaleží na smněsi paliva atd takže na stěny valcu pusobí teplota +- 2200c a stějny jsou studené -5c takže dochazi k prudkému povrchovému pnutí což vubec neni pro valce zdravé a snižuje to životnost materialu ! ale taky neříkam že vlalce motoru by to nesnesly :) mněly by na to být stavěné
to samé se týká i další komponent motoru ale na ty pusobí menší teploty

zahřivaní motoru
2: motor jede třeba 100 km takže je zahřaty na provozni teplotu na 100pro , motoru více méně tohle nevadí i když je lepší dochlazovat i neturbo motor , ale pokud jedete a máte turbo motor , tak turbo je hodně rozpalené a je fuk jestli jedte 60kmh nebo 150kmh ! u většiny aut turbo dostavá nejvíce zabrat při 2 až 3 převodovém stupni (a vycházim z plnících tlaku které jsou nejviši při 2 nebo 3 převod stupen ) jako bonus čim menší turbo tím více točí všeobecně u všech turb od 200000, ot do 850000 ot ! (ano nuly jsou spravně čim) čim menší turbo tím více otaček ! teploty jsem na turbech nemněřil ale budu ralativně vysoké ! a tedka se dostanu k hlavnímu problemu pokud jedete a vypnete motor tak se zastaví i oběh oleje v turbu ! a co se děje , olej se začně na ložisku turba vařit ! a nasleně připalovat ! po najké čase to končí vydřnou osou ložiska turba a nebo rovnou zadřením turba ! což neni levna zaležitost :( takže pokud nechate motor aspon 1 až 2 min běžet tak se má šanci turbo zchladit na přijatelnou teplotu a tim padem nedojde v varu oleje a nebo připálení oleje atd :D/
a to se týka i další komponent motoru ale už ne v takové míře jako u turba
něco jiného jsou auto co maji doběh chlazeni turba tam více méně není třeba dochlazovat řj to udělá za vas :)
co jsem tak pozoroval tak vymněny turb do 30tkm od novoty jsou postižené převažně firmy neberu tím vyrobní vady ! a proč protože zamněstnanci jezdí jako hovada auto neni jejich ! šlapou motor na krk a nedochlazují a pak turbu uděl papa po +- 30 až 35 tkm zažil jsem u jedny firmy kde jeden jedninec mně za rok spotřebu 4 turba na jednom autě :)



výmněna oleje
3: tady se na jedno zapominá že vyrobce bude dicky uvadět ten maximalní možný najezd na olej napln ! proč ? protože by auto u kterého by výrobce uvaděl vymněnu po 10tkm nebo min nikdo nekoupil !
navíc kdo četl manual k autu tak je tam jasně napsano kdy mněnit vysoka zatěž 6000 km a pro rusko uvadí dokonce vymněnu po 5000km oleje
někomu se to muže zdat přehnané možná je možná není :) prostě pokud mněním olej častěji nic neskazím , daleko horší je mněnit později a nejhorší jsou intervaly longlive :( protože olej filtr na to "kapacitně nestačí " tak prvních 15tkm filtruje a další 15 tkm oleje teče přez obtok který má každy olejový filtr !

snad jsem to napsal k pochopení za češtin se omlouvám :)
ja nikomu nic nevnucují at si každy dělá z svojim autem co chce