Stránka 3 z 5
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 21 pro 2017, 12:31
od Radimathor
Ahoj, já mám 1,1Crdi
spotřeba: Chorvatsko, 4x dospělí, plný kufr (celkem váha cca320kg) dálnice tacho 130-145, tunely limitně 100, okreska 90-100 - spotřeba několikrát po sobě 4,5-4,7L
Prostějov - Praha po nedálnici D1 (nebudu psát rychlosti, ale časy dojezdů 1:57 - 2:15 od baráku k baráku) 5,7 - 6,2L
Praha - courání v kolonách, běžná jízda - 5,2 - 5,5L
pod 4L jsem se nedostal ani totálním výletním tempem (žádné zbytečné zrychlování, předjíždění, fakt klídek a pohoda do 100km/h) z Tábora do Prahy
toť moje zkušenosti
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 01 pro 2018, 19:14
od slabostka
ono problém turbomotorov je očakávanie majiteľa. Majiteľ čaká že 1.0 turbo bude jazdiť so spotrebou 1.0 mpi a výkon požaduje 88kW. Perpetum mobile neexistuje, ak sa využije 100kW spotreba bude rovnaká v 1.0 TB alebo 2.0 mpi. TB má svoje plusy aj mínusy. Niečo za niečo. Škoda že prestávame mať možnosť si vybrať.
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 03 pro 2018, 13:29
od copper5252
takto tu oživíme
jak to někdo psal jestli někto má motorizaci v I20 1.0 TGDI mám ji doma už dost dlouho takže mužu posoudit
co se týká výkonu motoru na I20 bohatě stačí , dynamika motoru je u I20 dobrá , spotřeba se mi pohybuje při normálním ježděni od 6.1 do 8.2 da se jet i za 5.4 (ale to je slimáčí jizda) ale taky za 14 litru v zimně spotřeba vylezla o 05 až 1 litr ale spiše diky používani vytapění sedaček a volantu atd
zvukový projevu toho motoru je zvláštní musí si člověk na něho zvyknout
zatím jsem žadné problemy z motorem nemněl a to mám nejetu 36tkm jediné co jsem mněnil byly svičky ale bohužel jsem musel dat original jelikož žadné z nahrad nesedí (to jsem řešíl jinde na foru )
ohledně vymněny oleje nepřekračují interval 6tkm mněnim olej filtr vzduchový filtr a samo olej
po jizdě dochlazuji aspon 1až2 min když auto stojí celý den tak pak ho nechám na místě chvíly zahřát než jedu
zatím mutoru nemám co vytknout
klep klep klep na dřevo
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 03 pro 2018, 14:09
od paboz
mam tomu dobre rozumet ze menis olej co 6 000 km.Co te ktomu vede? A dochlazovani 2 minuty .kdyz cekas 2 minuty tak to je strasne dlouha doba ,to jako prijedes do prace a na parkovisti sedis 2 minuty na volnobeh.
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 03 pro 2018, 15:50
od Mexican
ked vidim tu ponuku, tak by som mal asi jasno - 1,4 atmosfera a automat
vsetko ostatne je kompromis a na druhej strane zrut penazi.
Ak niekto napise, ze nepriamovstrek atmosfera bude mat rovnaku teoreticku poruchovost ako priamovstrek s turbom (mavyse nizkoobjemovy) tak budto o mechanike a poctu dielov a komplexnosti nevie fakt nic, alebo je to internetovy trol.
Prejdite si tu vlakna borcov, ktori v zufalom pocite ze robia auto dobre tankuju do GDI motorov 100 oktanovy premiovy benzin. U obycajne atmosfery s automatom tam lejete od zaciatku obycajnu BA95 z Tesca (celkom bez srandy) a pri dodrzani zdraveho rozumu a servisnych intervalov (rocne/15-20tisic km) nemate okrem vymeny sviecok, filtrov a oleja najblizsich 150 000km ziadny iny servisny ukon v ramci motora a prevodoveho ustrejenstva. Prejdite si tu starosti s aktuarom turba u GDI. Ale ono si pred vyberom treba skutocne realne povedat k comu to auto vyuzivam, resp k comu to auto vyuzivat budem.
Mne kedysi hovorili ze kupivat 1,5Crdi do Accenta je hovadina. Dnes mam po 11 rokoch 309 000km, povodne turbo, cerpadlo, vstreky, povodne rozvody a spojku. Ide o to ako sa o auto starate, co s nim jazdite. Pocitovo su dnesne 55kW motory natiahnute na Euro 6 dost ospale. Tyzden som jazd litrovy TGDi v i30 a celkom sa mi to pacilo. Ale predstava ze za auto zapriahnem prives alebo do kufru nalozim 300-400kilo nakladu, pripadne mam drzat rozumne cestovne tempo 130/km niekam po celom Nemecku a podobne ma desi a ucrite by som si ten litrovy turbomotor rozmyslel. Ale v aute co jazdi po CR okresky, praca, vylety vo dvojici, pripadne s diestatom - tam mi ten litrovy motor v i20 vobec nevadil. Doplnim este jednu vec - ak si myslite, ze na nejakej 20-30km trase zistite ktory motor vam vyhovuje, tak to vas obdivujem. Mne to trva zvycajne tak den, resp 500+ km kym opadne nadsenie, usadim sa a zacnem motor vnimat inak len ako host.
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 03 pro 2018, 16:02
od copper5252
to paboz : co měn vede že mněním olej a filtry do 6 tkm no pokud bys četl přiručku k autu tak je to doporučený interval vymněny oleje při velké zatěží
ale o to nejde lepší vymněnit dříve než později ! navíc jedná se o "maly " motor navíc má malou olejovou napln atd, tak že vymněnou nic nezkazim !
osobně beru 15tkm jak maximalní strop pro vymněnu ! ala jak jsem psal raději mněnim co 6tkm a co se týká ceny za olej a filtr tak to fakt neřeším
hodně lidi si řekne ale když budu mněnit co 15tkm tak ušetřím ano ušetří ale jen do té doby než se něco na motoru pose**
třeba to minipidi turbo
o turbu psat nebudu ale čím mněší turbo tím více točí ! takže je chlazení a mazani turba hodně zatěžované
proč dochlazuji , proto že motor má turbo a nemá dochlazovaci doběh, tak mně 1 až 2 min nazabijí když nechám motor dochladit před vypnutím , pořát lepší dochlazovat než pak řešít vymněnu turba
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 03 pro 2018, 17:31
od paboz
copper5252 píše:to paboz : co měn vede že mněním olej a filtry do 6 tkm no pokud bys četl přieučku k autu tak je to doporučený interval vymněny oleje při velké zatěží
ale o to nejde lepší vymněnit dříve než později ! navíc jedná se o "maly " motor navíc má malou olejovou napln atd tak že vymněnou nic nezkazim !
osobně beru 15tkm jak maximalní strop pro vymněnu ! ala jak psal raději mněnim co 6tkm a co se týká ceny za olej a filtr tak to fakt neřeším
hodně lidi si řekne ale když budu mněnit co 15tkm tak ušetřím ano ušetří ale jen do té doby než se něco na motoru pose**
třeba to minipidi turbo
o turbu psat nebudu ale čím mněší turbo tím více točí ! takže je chlazení a mazani turba hodně zatěžované
proč dochlazuji , proto že motor má turbo a nemá dochlazovaci doběh tak mně 1 až 2 min nazabijí když nechám motor dochladit před vypnutím , pořát lepší dochlazovat než pak řešít vymněnu turba
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 03 pro 2018, 22:22
od copper5252
to paboz: WTF ?
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 04 pro 2018, 13:54
od paboz
copper omlouvam se ,asi jsem to umisteni textu zkurvil.napsal jsem to do citace a tohle z toho vzniklo
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 04 pro 2018, 14:06
od mikodim
paboz, dochladzovat staci cca 30sek , pri beznej jazde. Ak prichadzas na parkovisko, alebo do garaza tak motor uz nieje zatazený a teda nieje nejak extremne prehriaty..a teda prakticky nepotrebuje dochladit, kedze motor sa este viac moze zohriat, ked nieje auto v pohybe a neni motor chladeny aj vzduchom.
Dlhsie dochladzovanie má zmysel napr. v pripade, ze ides 130km/h po dialnici , uvidis benzínku, pozres na stav paliva, nádrž prázna, dupnes na brzdu a ides tankovat
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 04 pro 2018, 14:10
od paboz
no prave,osobni zkusenost stim nemam ,jenom to co jsem nacetl Ale tady Copper dochlazuje 2 minuty a pak zase zahriva ,sporteba ani se nedivim jakou uvadi.
olej co 6 000 km meni.No kazdy se nejak zabavi.
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 04 pro 2018, 14:15
od mikodim
ospravedlnujem sa, chcel som to napisat ako reakciu na to, co napisal copper5252
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 04 pro 2018, 15:28
od Mexican
tiez si myslim, ze menit olej po 6000km je vyhadzovanie penazi.
tiez si myslim, ze dochladzovanie turba 2 minuty po jazde je zbytocnost. Co to dochladzovanie vlastne znamena? Turbo je stale v prevadzke a je v zasade chadene len olejom. Problem moze nastat po vysokej zatazi (a tym myslim u maleho auta zvysenie teploty oleja na vysoku hranicu z dovodu dlhej jazdy dialnicou vysokou rychlostou, pripadne typicky jazda horskym priesmykom, tahanie tazkeho privesu nizkou rychlostou). Dochladzovat pri beznom pouziti nema v podstate ziadny vyznam, ono aj pri dialnicnej zastavke sa viac doporucuje pomaly zvolnovat tempu kilometer/kilometer a pol pred zastavenim, dojdenie napohodu a po najdeni miesta na odpocivadle/pumpe radovo par sekund pre dobry pocit nechat motor bezat. takze hovorime o par sekundach, nie minutach. Ak si niekto mysli, ze za 2 minuty stania na mieste sa nejak zazracne ojek ochladi alebo naopak zohreje tak poprajem vela zdaru. Rady dochladzovat vznikli kvoli opacnemu extremu - borec to hasil 170 v kuse, zaflekoval na odpocivadle a chcipol motor. Mnoho suciastok to vydrzi, par sa postupne moze zacat kazit (geo lopatiek). To vsak hrozi aj pri castych startoch/stopoch oturbeneho motoru v beznej (mestskej) premavke. Preto si myslim, ze atmosfera je v mesto/primesto vzdy lepsou volbou
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 04 pro 2018, 15:34
od paboz
tak nejak jsem do uvedl.Nekdo si poridi psa a nevi co by do neho narval,druhy si poridi I 20 a vse podridi pro blaho auticka.
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 04 pro 2018, 19:58
od copper5252
i když jsem puvodně nechtěl to rozepsa ale udělám to
zaroven říkám jak sladká je neznalost člověk má hned min starostí
takže začnemen zahřívani auta :
1: auto stoji den dva na zimně venku je minus -5c takže motor a vše má teplotu -5c čili materily z kterých je motor vyrobený jsou "zimou stahnuté" pak nastartujete a třeba nezahřívate nebo jen velmi kratce , tak u žažehového motoru je tepota v okamžiku "vubuchu" cca 2000 až 2800c zaleží na smněsi paliva atd takže na stěny valcu pusobí teplota +- 2200c a stějny jsou studené -5c takže dochazi k prudkému povrchovému pnutí což vubec neni pro valce zdravé a snižuje to životnost materialu ! ale taky neříkam že vlalce motoru by to nesnesly
mněly by na to být stavěné
to samé se týká i další komponent motoru ale na ty pusobí menší teploty
zahřivaní motoru
2: motor jede třeba 100 km takže je zahřaty na provozni teplotu na 100pro , motoru více méně tohle nevadí i když je lepší dochlazovat i neturbo motor , ale pokud jedete a máte turbo motor , tak turbo je hodně rozpalené a je fuk jestli jedte 60kmh nebo 150kmh ! u většiny aut turbo dostavá nejvíce zabrat při 2 až 3 převodovém stupni (a vycházim z plnících tlaku které jsou nejviši při 2 nebo 3 převod stupen ) jako bonus čim menší turbo tím více točí všeobecně u všech turb od 200000, ot do 850000 ot ! (ano nuly jsou spravně čim) čim menší turbo tím více otaček ! teploty jsem na turbech nemněřil ale budu ralativně vysoké ! a tedka se dostanu k hlavnímu problemu pokud jedete a vypnete motor tak se zastaví i oběh oleje v turbu ! a co se děje , olej se začně na ložisku turba vařit ! a nasleně připalovat ! po najké čase to končí vydřnou osou ložiska turba a nebo rovnou zadřením turba ! což neni levna zaležitost
takže pokud nechate motor aspon 1 až 2 min běžet tak se má šanci turbo zchladit na přijatelnou teplotu a tim padem nedojde v varu oleje a nebo připálení oleje atd
a to se týka i další komponent motoru ale už ne v takové míře jako u turba
něco jiného jsou auto co maji doběh chlazeni turba tam více méně není třeba dochlazovat řj to udělá za vas
co jsem tak pozoroval tak vymněny turb do 30tkm od novoty jsou postižené převažně firmy neberu tím vyrobní vady ! a proč protože zamněstnanci jezdí jako hovada auto neni jejich ! šlapou motor na krk a nedochlazují a pak turbu uděl papa po +- 30 až 35 tkm zažil jsem u jedny firmy kde jeden jedninec mně za rok spotřebu 4 turba na jednom autě
výmněna oleje
3: tady se na jedno zapominá že vyrobce bude dicky uvadět ten maximalní možný najezd na olej napln ! proč ? protože by auto u kterého by výrobce uvaděl vymněnu po 10tkm nebo min nikdo nekoupil !
navíc kdo četl manual k autu tak je tam jasně napsano kdy mněnit vysoka zatěž 6000 km a pro rusko uvadí dokonce vymněnu po 5000km oleje
někomu se to muže zdat přehnané možná je možná není
prostě pokud mněním olej častěji nic neskazím , daleko horší je mněnit později a nejhorší jsou intervaly longlive
protože olej filtr na to "kapacitně nestačí " tak prvních 15tkm filtruje a další 15 tkm oleje teče přez obtok který má každy olejový filtr !
snad jsem to napsal k pochopení za češtin se omlouvám
ja nikomu nic nevnucují at si každy dělá z svojim autem co chce