Stránka 3 z 13
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 13 úno 2018, 11:19
od lys
Hardcame, zeptám se, olejový filtr kupuješ origo v hyundai, když si měníš olej sám? Taky jsem nad tím uvažoval, že budu měnit jednou sám a jednou v H, aby byly spokojeni. Těch 30k je na výměnu moc.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 13 úno 2018, 11:38
od Hardcam
Anoo, zrovna vcera jsem kupoval, za 165,- s DPH original vcetne podlozky pod sroub na i20 1.4.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 13 úno 2018, 19:30
od tempest
Tudy píše:Takže motor 1.6 GDi najeto za 4,5 roku 120 000 km a je kaput. Bude měněno v rámci záruky (ještě nevím zda část nebo celý). Je to celé zakarbované, žere olej, nepravidelný chod, ztráta výkonu, katalyzátor opotřebovaný. Servisní interval na výměnu oleje 30 000 km asi také udělal své. Téměř výhradně jsem jezdil na Vervu 100. Tož tolik k Evropskému ekoterorismu. Motory se škrtí kvůli emisím a to pak vede ke snížení životnosti motoru. A v důsledku bude emisní stopa násobně vyšší
Edit: něco málo k tématu tady
https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
V jakém režimu to auto jezdilo? Město a studené, nebo dálnice a delší trasy? Byl ten motor pořádně vytáčený občas do červeného, nebo to jezdilo pořád okolo 2000 ot/min.? Celkem mě to zajímá, jestli tyto věci na to mají vliv. Dík
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 13 úno 2018, 19:40
od Tudy
Odhadem 60% okresky, 30% dálnice, 10% město, dlouhé štreky, hlavně trasa severní Čechy-Praha, motor jsem točil dostatečně, při zrychlování na 90 nebo 130 km/h vždy na 3. stupeň, pod 2 tis. otč jsem se často nepodíval a tankoval jsem jen Vervu100. Jak vidíš, moc to nepomohlo.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 13 úno 2018, 20:50
od petzl62
shawt píše:Takze Tondo rikas lit VIF, ikdyz beru Vervu 100 nebo tu novou 95 efectu?
Dušane.Za mě jednoznačně
.Nikde se nedozvíš poměr aditivace ať jednoho,nebo druhého paliva.A jak znám CZ ekonomiku,něco "málo" tam bude.Nicméně co si liju do nádrže vlastní rukou,to mi nikdo nevezme.A ta cena mi nepřijde až taková,abych to pro ten můj dobrý pocit nedělal.
A každopádně dobrá investice u těchto motorů je mikrokamera a občas-nejlépe při výměně oleje vyndat svíci(e) a kouknout dovnitř co a jak...udělat fotky a uložit. Nic tím člověk nepokazí a investice je to minimální.
P.S.
U dieslů s DPF a olejem 0W30 interval 30tis... nemám slov...
Navíc si myslím,že
už má dostatečnou zpětnou vazbu ze servisu motorů uživatelů GDI motorů,proto ta změna intervalu.Jen s ní prostě nejde ven a nepřizná,že je něco blbě.Je otázkou roku,dvou-kdy se problémy GDI motorů začnou řešit v mnohem větší šíři.A trochu se toho děsím,co vše se dozvíme.
Jinak malá zpráva pro idam-neraduj se-jeden z motorů 1,6 atmo v mé blízkosti je momentálně v servisu
v rozebraném stavu-najeto 30tis.+km. Olej měněn po 10tis. km,Verva 100,efecta 95-nic jiného,sakra opečovávané auto a vadný píst na 3.válci-velké vůle ...momentálně se řeší co dál...bude se měřit ovalita válců a pak se uvidí.Snad jen pech a blbý kus,ale i tak
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 13 úno 2018, 21:43
od Tudy
A proto, jak jsem tu už psal, výměna oleje po 8-10 tis km a pravidelná dekarbonizace každých 30 tis km, kvalitní benzín+VIF. Kurňa, dříve motory sežraly kde co a dnes aby se o to člověk staral pomalu jak o člena rodiny...
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 09:54
od lys
No, já když bral loni gdičko, tak jsem se potom pídil, zda to nebude trpět na karbon a nikde nic nebylo, navíc jsem si říkal, že ten motor je už docela dlouho na trhu a že by se o tom už vědělo. Kua člověk chce předejít problémům s dieslem a ve finále na tom bude možná ještě hůř. No každopádně mením olej po 15 a liju vif a uvidím... na druhou stranu budeš mít skoro nové auto po výměně
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 10:45
od motorol
Hezké je, ze GDI bylo propagovano jako lepší volba, protože nemá problém s katem jako obyc 1,6. A teď se tam píše karbon onde zase blbej píst... Doufejme jen, ze se toho většina vysype v záruce a ne těsně po ni. Skoro mě udivuje, ze benziny se vyměňují a u nafty jsou tu příběhy o DPF. Takže vlastně není zadnej motor, co by byl v pohodě
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 10:50
od Hardcam
GDI je dobrej motor, jen potrebuje aditiva a sem tam nejakou tu stavicku na proplach/cisteni.
Doporucuju obcas do paliva pridat i cervenej TEC.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 11:15
od lys
Hardcame, co to je to TEC? hoď odkaz prosím, Vif dávám a točit motor mi dělá radost
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 11:22
od Hardcam
http://www.tec-2000.eu/benzinove-motory ... eaner.html
idealne vytvorit takove podminky, aby v nadrzi bylo co nejmin benzinu, ja davam treba dva najednou, ale zbavilo me to i pocukavani...
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 11:23
od Deegr
lys píše:No, já když bral loni gdičko, tak jsem se potom pídil, zda to nebude trpět na karbon a nikde nic nebylo, navíc jsem si říkal, že ten motor je už docela dlouho na trhu a že by se o tom už vědělo. Kua člověk chce předejít problémům s dieslem a ve finále na tom bude možná ještě hůř. No každopádně mením olej po 15 a liju vif a uvidím... na druhou stranu budeš mít skoro nové auto po výměně
Já bych se toho zase tolik nebál. Kdysi vyšel v Autotipu test Kii Ceed s motorem 1.6 GDI a po rozebrání nebyl na motoru nikde žádný karbon usazen a motor byl v perfektním stavu. Dokonce v lepším, než jako nové. mám pocit, že na stovku se pak dostali místo 9.9 za 9.6 sec. Zřejmě bude více záležet na způsobu jízdy. Kdo motor nebude vytáčet, ale spíše ho dost podtáčet, jezdit převážně po městě, tak se ten problém může naskytnout, ale jak dokázal ten test, tak se nejedná o nějaký chronický problém, jako v případě 1.6 VTI od Peugeotu. Stačí používat kvalitnější paliva, občas ho vytočit až k omezovači a musí ten motor šlapat jako hodinky.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 12:04
od Axel.Foley
petzl62: U dieslů s DPF a olejem 0W30 interval 30tis... nemám slov...
petzl: Jsou lidi, které nepřesvědčíš. Kolegyně dostala do rukou fakturu za první servisku u Tucsona a po tomhle zážitku by už olej neměnila, kdyby nemusela... Další kolega si koupil nového Megana a taky podobný případ
K té 1,6tce u pana dechtora... nějaká fotečka by nebyla? Klidně do mejlu. Předem děkuji.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 12:19
od Chasnik
Axeli, když si někdo kupuje olej v servisu, tak se nedivím, že se mu potom protáčí panenky. No ale komu není rady...
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 12:37
od Tudy
Dnes jsem volal do
servisu a upřesňující info bylo takové, že primárně se jednalo o výrobní vadu katalyzátoru, který se vysypal, bordel byl nasát zpět do motoru a částečně ho zadřel. Ovšem zajímavé na tom je, že check engine se nerozsvítilo...