Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
Napsal: 15 kvě 2016, 21:49
Hele mám za sebou mnoho set km se vším možným včetně pár docela krutých rozborek motorů po fatálních defektech a za tu dobu člověk prostě získá cit pro to co funguje a co už ne. Popravdě, ano já se za to nestydím a 1500otáček je opravdu pro mě hranice snesitelnosti (spíš nesnesitelnosti na zcela defenzivní jízdu) a snažím se tomu zcela vyhnout a za 1700ot považuju za daleko vhodnější otáčky, pocitově má motor daleko pružnější možnosti, rychlost nástupu a je to na tom projevu znát. POcitově se prostě tolik nenadře.
Takže principiálně bych to shrnul takto, ano nizké otáčky jsou úsporné, možné a lákavé , ale je nutné správně a včas podřazovat. Kdo pro to nemá cit, je lepší si posunout pásmo o pár set otáček výše, aby se zbytečně nedopouštěl chyb, které motoru nesvědčí, nedocházelo k nedokonalému spalování nafty, zasírání filtrů a namáhání mechaniky motoru. BTW - zkuste si na klouboka někdo s naftou jezdit pár tisíc km podle displeje a filtr DPF se bude čistit 2x tolik. Vyzkoušeno vlastní několikaměsíční analýzou. A pak se totiž ukáže, že při spuštění čištění častějším je spotřeba dlouhodobá klidně o 0,5-0,7litru vyšší a to je sakra znát u motoru, kde by uživatel chtěl úsporu. Zkuste si se starým dýzlem jet v nízkých otáčkách a šlápnout na plyn co se z něj vyvalí .. u moderní jednotky to samozřejmě není tak extrémní díky přímému vstřiku a ultra přesné snaze dávkování paliva, ale rozhodně je kouřivost daleko větší oproti ideálním otáčkám než to zastaví filtr částic. Dále ekojezdci, kteří to dusí neumožňují ani správnou funkci filtru, respektive je daleko vhodnější a efektivnější pro správné a rychlé vyčištění mít otáčky okolo 2 tisíc, kde motor má parametry nejlepšího spalování. Takže mé vlastní laborování mě dovedlo k tomu, že okamžitě by porovnání moje spektrum otáček vs nízkootáčkovej runner bylo na spotřebu méně efektivní, jenže při dlouhodobém dodržování našeptávače se to díky častějšímu čištění v podstatě srovná. Jenže já si užívám daleko pohodovější jízdu s rychlejší odezvou a pružností a pocit spokojeného motoru
Takže principiálně bych to shrnul takto, ano nizké otáčky jsou úsporné, možné a lákavé , ale je nutné správně a včas podřazovat. Kdo pro to nemá cit, je lepší si posunout pásmo o pár set otáček výše, aby se zbytečně nedopouštěl chyb, které motoru nesvědčí, nedocházelo k nedokonalému spalování nafty, zasírání filtrů a namáhání mechaniky motoru. BTW - zkuste si na klouboka někdo s naftou jezdit pár tisíc km podle displeje a filtr DPF se bude čistit 2x tolik. Vyzkoušeno vlastní několikaměsíční analýzou. A pak se totiž ukáže, že při spuštění čištění častějším je spotřeba dlouhodobá klidně o 0,5-0,7litru vyšší a to je sakra znát u motoru, kde by uživatel chtěl úsporu. Zkuste si se starým dýzlem jet v nízkých otáčkách a šlápnout na plyn co se z něj vyvalí .. u moderní jednotky to samozřejmě není tak extrémní díky přímému vstřiku a ultra přesné snaze dávkování paliva, ale rozhodně je kouřivost daleko větší oproti ideálním otáčkám než to zastaví filtr částic. Dále ekojezdci, kteří to dusí neumožňují ani správnou funkci filtru, respektive je daleko vhodnější a efektivnější pro správné a rychlé vyčištění mít otáčky okolo 2 tisíc, kde motor má parametry nejlepšího spalování. Takže mé vlastní laborování mě dovedlo k tomu, že okamžitě by porovnání moje spektrum otáček vs nízkootáčkovej runner bylo na spotřebu méně efektivní, jenže při dlouhodobém dodržování našeptávače se to díky častějšímu čištění v podstatě srovná. Jenže já si užívám daleko pohodovější jízdu s rychlejší odezvou a pružností a pocit spokojeného motoru