Stránka 3 z 6
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 25 zář 2016, 21:20
od icu
Tak nakonec - proč ne. Ústí není tak daleko a v říjnu možná pojedu do Teplic, tak by se to dalo spojit
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 25 zář 2016, 21:29
od vorlajz
ok...
super...
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 26 zář 2016, 17:41
od ulthar
- Tempomat nedrží rychlost, když auto jede z většího svahu. Potřebuje lehký impuls brzdou a opětovné nastavení, pak je vše OK. Do kopce, když rychlost klesá, tak si normálně podřadí, z kopce mu to ne vždy jde (typicky - Strahovský tunel dolů). Nepotěší to, zejména když chci tempomat využívat jako ochranu před radarovými pastmi (a sledovat provoz, ne tachometr).
Sice jenom odhaduju, protoze nemam DCT, ale zkus misto tempomatu nastavit maximalni rychlost. Pak si myslim, ze se ta prevodovka bude snazit drzet maximalni nastevnou rychlost i z kopce. V manualu to nastaveni maximalni rychlosti funguje tak, ze nastavis maximalni rychlost, kterou nechces prekrocit a pak at slapes sebevic na plyn, neprekrocis nastavenou rychlost. Vyjimkou je kick-off rezim, tj. proslapnes pedal plynu az na podlahu (urcite sis dvojiteho dorazu plynu vsimnul), ten ti povoli prekrocit maximalni nastavenou rychlost a da ti to patricne najevo pipanim.
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 26 zář 2016, 18:22
od vorlajz
ulthare, ale jak pojedeš z kopce, tak se ti to přes tu nastavenou maximální rychlost taky rozjede... motor ubrzdí něco a dál už to pak jede... brzdy to neaktivuje...
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 26 zář 2016, 18:43
od ulthar
to sice ano, ale co na 7° z kopce zrychluje na 3° zrychlovat nebude
Samozrejme se nebavime o nejakem extremnim klesani.
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 26 zář 2016, 18:53
od vorlajz
to rozumím... otázkou je, jestli si to DCT podřadí... to skutečně nevím, jak se to v takové situaci chová...
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 27 zář 2016, 08:44
od icu
Ono to DCT podřadí, pokud sklon není velký. Příklad - Blanka od Troji na Malovanku je v pohodě, na úvodním klesání dá za 6, ale ve Strahovském tunelu dá za 5 až po korekci brzdou. Po opětovném zapnutí tempomatu už za 5 nechá, v Malvazinkách se klidně dostane zpět na 7 a prohazuje to mezi 6 a 7 dle potřeby. V opačném směru nemá problém tu pětku pod Strahovem dát, ale opět při sjíždění Blankou pod Vltavu podřadí max na 6, pětku tam dostanu po korekci brzdou.
Prostě mi přijde, že do kopce využívá všechny stupně, s kopce to sundá o max. jeden stupeň.
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 27 zář 2016, 11:12
od ulthar
a zkousel jsi zapnout i to omezeni max rychlosti?
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 27 zář 2016, 11:19
od icu
Zatím jsem neměl příležitost tvoji radu vyzkoušet - jsem mimo Prahu a na místní kopce jde DCT do sportu a ruční zadání rychlosti. Ale zítra při návratu zkusím a dám vědět.
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 30 zář 2016, 00:57
od icu
Další nádrž uzavřela spotřebu na 8,19 l/100km...
Dost se na tom "podepsalo" dokončení výletu s pěti lidmi na palubě, pár krátkých cest po Praze a nakonec několikeré šplhání od Labe u Hřenska nahoru na Janov při návratech jak od Saského Švýcarska, tak třeba z Tiských stěn či Labských vyhlídek (mimochodem, vše krásná místa, kam stojí za to se vracet).
Mohl jsem ale vyzkoušet odmlžení zrcátek a jak je větší zima, studený motor si nechává déle vyšší otáčky. Jinak mi motor ve spojení s DCT přijde trochu "letargický" při malých rychlostech - jestli to je tím, že při rozjezdu velmi rychle řadí na dvojku, to nevím, ale pocitově mi v červenci půjčená 1.6 CVVT přišla živější (a to měla najeto vlastně stejně, jako mám teď já). Podobně živější mi přišla i testovací "roční" 1.6 GDI s 6AT, ta ale měla najeto kolem 15 000 km, na druhou stranu mi DCT přijde, že je kultivovanější a neznatelněji řadí (a to i směrem, kterým není připravena).
Psát, že i30 je pohodové auto na dálnici, to je tady zcela zbytečné, stoupání z Pirny po A17 zvládalo velmi solidně i s tachometrovými 170 km/h a i v této rychlosti je dost tiché. Stabilitu nehodnotím, nemám řádné srovnání. Idea je auto o 20 cm vyšší a tedy výrazně citlivější na boční vítr, na druhou stranu zvládne odvézt bez problémů desky 2,10 m dlouhé (sedadlo spolujezdce sklopné do stolku dělá divy).
Od počátku mám zatím spotřebu 7,3 l/100 km, nyní jsem zkusil u Tesca vzít U95. No, že by to jelo lépe, to si nemyslím, ještě počkám, co provede spotřeba.
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 30 zář 2016, 07:17
od vorlajz
nedávno jsem četl recenzi 1.6 GDI DCT a autor se spíš přikláněl k manuálu... já jsem s tím DCT nejel, dost by mě to zajímalo...
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 30 zář 2016, 08:53
od stryc
A já zase viděl nějaké video recenze na YouTube a tam to chválí.
Protože zanedlouho budu majitel 1.6 GDI 7 DCT,tak by mé zajímalo jak to zajet?Sice jsem s automatem najezdil dost,ale ne od novoty,manuál si dovedu představit ale DCT je pro mne výzva,tak nějaké zkušenosti nebo rady bych uvítal
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 30 zář 2016, 10:10
od icu
Vorlajz: A Rasťo Chvála naopak DCT ke GDI doporučuje a stěžoval si, že na SK trhu je GDI+DCT jen ke Style (a pokud se nepletu, tak dnes už GDI v SK nekoupíš vůbec). Tak si vyber
V manuálu se o převodovce tvrdí, že je adaptivní a přizpůsobuje se řidiči. nevím, první 2000 km jsem se snažil to auto zajet dle manuálu, teď mám kolem 2700 km a aktuálně mi řazení při rozjezdu přijde trochu letargické. Na druhou stranu, převodovka se adaptuje 1500 km, tak doufám, že to nefixuje na "doživotí" podle těch prvních 1500 km
Jezdil jsem se 4AT Aisin ve Fiatu Brava (1997), 5st. Dualogic ve Fiatu Idea (2004) a nyní DCT. Pocitově to je velmi blízko té 4AT Aisin, jen to jemněji řadí. Zařazení "připravené" rychlosti registruji obvykle jen podle polohy otáčkoměru, řazení "nepřipravené" rychlosti je na úrovni té 4AT (případně starší 6AT, co dnes dávají k 1.6 CVVT). S ní se ta i30 možná trochu rychleji rozjíždí z nuly tak do 30 km/h, "kick-down" při předjíždění ale má 6AT stejný, možná o kousek horší než DCT (opět pocit, neměřil jsem).
P.S.: Bereš to červené u Domanského?
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 30 zář 2016, 11:20
od stryc
nn,mám objednáno ve výrobě,nějak prostě chci černé auto
jinak já jezdil s nějakým Plymouthem nebo Pontiacem,ani už nevím co to bylo
a to snad ještě mělo 4AT a potom s Santa Fe 1 generace a to nevím jestli mělo 4 nebo 5 stupeň,ale obojí bylo s motory u nás docela neobvyklými a to 3,5 L benzín
to Santa Fe jsem měl cca 4 roky a to mě přesvědčilo,že koreec se dá,pravda byl to vůz vyrobený pro trh v USA (proto ten motor),ale jak tady občas někdo prohodí narážku na souseda z Boleslavi tak ten tam vozy neprodává a
tam jezdí jak sra.ek Santa Fe,Tucson,ix 35 a spousta dalších.Právě co jsem tam znal lidi tak si je
získalo skvělou výbavou a cenou a má tam
docela úspěch
jsem nějak odbočil,OK tak to vezmu podle manuálu,tedy až ho k autu dostanu a uvidíme,závodit nechci,vozím syna a to jsem opatrný a s blbnutí s autem jsem už vyrostl,jde mi spíš o to,aby jsem byl schopen odpichu jak budu potřebovat a rozumná spotřeba,jinak jezdím podle předpisů,nějak se mi povedlo a mám poslední 3 volné body,takže jsem hodný
Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 03 říj 2016, 09:42
od icu
Návrat od Labských pískovců vrátil spotřebu trochu na zem (7,21 l/km). Jsou v tom i zkoušky, jak auto zrychluje a sedí při rychlostech kolem 160 km/h (A17 v úseku Pirna-st. hranice).
Každopádně, po ujetých 3000 km cítím jisté oživení. Dříve zmiňovaná "letargie" se smrskla na pár desetin sekundy při startu z místa, auto jde (pocitově) "lépe za plynem". jestli to je zráním motoru nebo "lepším" benzínem Ultra95, to uvidím - nová nádrž je standardní Shell.
Jinak mi funguje i ESP (alespoň myslím, že to bylo ono
). Při výjezdu z kruháku mi cosi žlutého krátce zablikalo v "pravém budíku dole", nicméně žádné korekce či "cuknutí" auta (co lze si občas přečíst v recenzích) jsem necítil.
A konečně, praktičnosti auta by pomohly dvě věci: "tunel na lyže" ve středním zadním sedadle (nová i30cw ho snad už má, pokud se nepletu) a sedadlo spolujezdce sklopné do stolku. Odvoz nábytku z Ikea tak zařizoval o 40cm kratší Fiat Idea - bylo to jednodušší než montovat za deště střešní nosiče.