Stránka 3 z 4
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 14 dub 2018, 17:13
od slabostka
Ako amatér len napíšem že som vyskúšal Ferodo, Meyle, Roadhouse,ATE,Textar a nenašiel som rozdiel v prípade aute na bežné užitie. To že niekomu niečo "kope" je skôr chyba montáže. Keď sa to urobí ako má teda poctivo, vyčistiť dosadacie plochy náboja, vyčistiť a premazať vodiace trne, ak sú v poriadku brzdiče - prachovky OK, piestiky bez problému chodia hore dole, ak sa vyčistia dosadacie plochy pre doštičky a ak sa kotúč pomeria odchýlkomerom tak nemôže byť problém
Problém s brzdami je ten že je to celkom a ak sa zanedbá drobnosť tak výsledkom je " stojí za hovno, kope, zvlní sa, zodralo sa"
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 14 dub 2018, 20:39
od sagen
presne tak. Pri montazi kotucov a platniciek to urobi mozno jeden mechanik z 50 a ti 49 krivoruki siria krcmove pravdy o zlych kotucoch...
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 15 dub 2018, 21:39
od copper5252
to sagen : pokud to tak je , že I30ii má jako ruční brzdu buben čelisti , tak potěš koště který krypl tohle vymyslel
pak je zcela jasné že to bude brzdit mizerně
jako už jsem viděl hodně řešení ručních brzd , třeba citroen xantia má ručku na pření kola , nebo jak se to auto jmenovalo vyráběly ho rumuni mám dojem že to byl Olcit , to mnělo centralní brzdu na přední kola jak ruční tak hlavní brzdu
, brzdilo to jednim kotoučem obě přední kola
taky už jsem viděl ruční brzdu hydraulickou a další divné řešení
ale aby některý výrobce mněl v zadu kombinaci kotouču hlvní brzda a ruční brzda buben to jsem fakt ještě neviděl
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 15 dub 2018, 22:04
od sagen
Rucnu bubnovu ma napr. aj Jeep Grand Cherokee. Preco by to malo brzdit mizerne. Pocul si uz o niecom takom ako je tlak ? To je sile delena plochou. No a celuste bubnovej brzdy maju velku plochu. Pri vyuziti platniciek musi byt pre rovnaku treciu brzdnu silu podstatne vacsia sila na platnicku kvoli jej malej ploche.
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 16 dub 2018, 08:24
od mikodim
copper5252 píše:to sagen : pokud to tak je , že I30ii má jako ruční brzdu buben čelisti , tak potěš koště který krypl tohle vymyslel
pak je zcela jasné že to bude brzdit mizerně
jako už jsem viděl hodně řešení ručních brzd , třeba citroen xantia má ručku na pření kola , nebo jak se to auto jmenovalo vyráběly ho rumuni to mnělo centralní brzdu na přední kola jak ruční tak hlavní brzdu
, brzdilo to jednim kotoučem obě přední kola
taky už jsem viděl ruční brzdu hydraulickou a další divné řešení
ale aby některý výrobce mněly v zadu kombinaci kotouču hlvní brzda a ruční brzda buben to jsem fakt ještě neviděl
Prečo by to malo mizerne brzdiť..? U mňa to brzdí fakt dobre
Tu kombinaciu maju mnohe značky áut už mnoho rokov, stretavam sa s tým bežne a NO PROBLEM..
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 16 dub 2018, 08:50
od copper5252
ohledně brždění ručky co má buben , bude rohodně brzdit min než ručka co je přímo brzdič kotouče asi by nemnělo cenu rozepisovat proč tumo tak je , dneska jedu mněnit kola tak zadní naboje a brzdiče + kopyta nefotím , jak se to davaji fotky ?
takže dneska jsem mněnil na letní "kola" a žadné bubny na zadních kolech nejsou ! lanovod ručky je připojený k pace na brzdiči a osa vede do vnitř klasiké hudrulické brzdy foto mám ale nevím jak vložit foto sem a jak velké mohou být fotky ?
navíc jsem se stavil v autorizaku kde odchitil technika a ptal jsem se ho na zadní brzdy jestli I30II facelift , má bubnové brzdy na ruční brzdu , a jeho odpověd že nemá , to mněla jen I30I
i když kotouče vypadjí že u vnitř by mohla být umístěná bubnová brzda tak u mně na I30II facelift není ! škoda že jsem nevyfotil staré zadní kotouče bylo by hned jasné že z vnitřní strany není žadná brzdíci plocha
edit : tady vkládat fotky je jako středověké mučení !!! tak jsem fotky nahral na ulož to !
https://uloz.to/tam/_uuvbCQYXlciO
najk to umřelo
kde pak jsou ti co tvrdily že rukčka brzdí bubnem
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 20 dub 2018, 14:46
od Chasnik
První generace i30 to měla, neměl jsem s tím problém. Naopak, když ručka ovládá prasátko, tak se musí víc rvát, u bubnovky byl chod ručky komfortnější.
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 20 dub 2018, 20:04
od Richard555
Běžně měly "bubnokotouč" Opely, Daewaa, Kia Ceed 2009 , z
to má takhle Santa fe I a myslím ,že i II generace, a zcela určitě to mám také na IX55 - rozhodně to není neobvyklé řešení
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 20 dub 2018, 22:05
od copper5252
druhá generace I30II by to už mí nemněla podle autorizaku , i když u nich neni nic jisté
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 23 dub 2018, 09:23
od mikodim
Richard555 píše:Běžně měly "bubnokotouč" Opely, Daewaa, Kia Ceed 2009 , z
to má takhle Santa fe I a myslím ,že i II generace, a zcela určitě to mám také na IX55 - rozhodně to není neobvyklé řešení
Nedávno som robil jednu Toyotu Verso a tiež mala bubnokotuč , takze fakt to nieje nic neobvyklé ...
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 25 dub 2018, 22:54
od copper5252
co se týká zkřívení nebo zvlnění kotouču tak k tomu většinou dochází když brzdíte a pak vjedete do kaluže nebo vody , připadně pokud jsou kotouče šmejdy tak je stačí přehřát a jsou zvlněné , ne montáži kotouči neni snad co zmrvit
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 26 dub 2018, 06:52
od sagen
Len malokto brzdi tak, ze sa mu rozblikaju smerovky, takze teplota kotuca je tak do 200 stupnov, skor menej, tam ani voda s nim nic nespravi. Ale ludia, co o kaleni vedia... to budu tvrdit, Take kalenie loziskovych kruzkov... Vyssiu teplotu ako 200 dosiahnu jazdci so zatiahnutou rucnou brzdou alebo taki, co pri jazde z kopca stale brzdia. Nemci robili test ucinnosti brzd, isli z kopca so zakrutami , dole zmerali teplotu kotucov a ta bola cca 400 az 500 stupnov, potom rozbehli na 100 a prudke zabrzdenie. Bol tam aj nejaky korejec, myslim ze Santafe CM. Pokus niekolkokrat opakovali s tymi istymi autami. Nepisali nic o zvlnenych kotucoch, ale brzdilo to horsie skoro vsetkym, az na tych bez DOT3 a DOT4. Dovodom neboli ani tak meksie kotuce, ale prenos tepla dostickami a zmena brzdovej kvapaliny na paru, samo nie v celej sustave.
No a nespravna montaz ? Casto kopu nove kotuce, ale maloktory mechanik vycisti dosadaciu plochu na lozisku. Korozia ne je po celej ploche rovnakej hrubky a nema pevnost ocele, aj ked drzi ako slak, najme lozisko v tehlici. A zatuhnute piestiky tiez dokazu brzdovy pedal a volant slusne rozvibrovat. V oboch pripadoch stacilo rozobrat, vycistit a kotuce funguju uz 160.000 km, do vymeny im chyba 0,5mm vpredu a cez vikend som kvoli bodovej korozii zadne vymenil, nove predne su od vcera v polici, za 4 mesiace ma caka STK . Brzdim prudko a obcas dupnem na brzdu, pedal nie je z plastu ako v Tesle a preto sa nezlomi. Ked som kupil novy vo:-)ik s vahou 210 kg, tak som sa pytal, ako prudko mozem brzdit. A potom som vyskusal ci zamknuty klb nevyskoci, v rychlosti 60kmh som dupol na brzdu, auto postavilo na predne ale klb vydrzal. Tazne a skrutky boli takto dokladne preskusane
Odbornou montazou brzd sa naozaj neda nic zmrvit. Montazou brzd sa da zmrvit vsetko. Uz si niekedy brzdove kotuce sam montoval ?
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 04 kvě 2018, 19:39
od copper5252
tak to jsou "čajíčky
" ja už zlvnil dost kotouču ! hlavně na fabiji RS více v pospiu jednou jsem jel čučet na raely a byla tak taková hezká prazdná cesta a pěkně klikatá a dobrý asfalt
tak jsme to prohnal cca 6 km ,jak jsem přijel k placení vlezeného na raely , tak mi z brzd šel dým jako z komínu a smradu jako když hoří slama a plasty , na kase na mně čumněly jak na exota , tak jsem řikal coco trochu jsem protahl jsem přeci na raely ne
, na raely jsme byl cca 5 hoděk za tu dobu brzdy schladly a když jsme jel domu tak koutouče kopaly ! a to mněly kotouče najezd najkých 5tkm ! navíc obložení bylo zrale na vymněnu
ale za tu srandu to stalo
ono dost zaleží jako kotouče člověk koupi třeba hodně se mi vlnily TRW a brembo ale za to třeba zimerman "nebo jak se to piše" tak ty snesly všecko !
ono problem neni až ve schlazní kotouču ale v tom že je zahřeješ nad určitou teplotu a tim podem je "popusitš" hele tohel neni muj obor ale tatikuv ten by to vysvětlit lip !
třeba proč dochazi k strukturalním trhlinám v kotoučích ? protože +- 3 procenta uhliku více nevím
ja pro takové trhlinky mněnil na I30II kotouče v zadu a pak aji předek
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 23 čer 2018, 19:33
od r0b3rt
chapi, nemam autodielnu, len "domace" naradie a beznu gola sadu, dnes som uspesne vymenil celu prednu napravu, dosticky aj kotuce TRW, na zadnej som natrafil na problem. Podarilo sa mi demontovat "prasatko", kde je brzdovy valecek, ale nemozem demontovat brzdovy trmen - len spodnu srubu - z dovodu malej medzery a nedostupnosti. Nie je tam priestor ani na GOLA nadstavec bez racne a sruba je zapustena, takze nepripada v uvahu ani vidlicovy kluc.
Chcem si objednat vhodny pripravok cez internet, ale neviem ktory, neviete poradit?
Re: brzdove dosticky a kotuce - znacka
Napsal: 23 čer 2018, 20:06
od Zbyněk Hanáček
Podle tvé zoufalosti soudím že to bude tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=Dv7ilt917pY
Jeden šroubek je krásně schovaný, no hold inženýr na tohle studuje několik let aby tohle vymyslel.