Proč jsem se nakonec rozhodl pro benzín u nového Accenta?
- lehčí motor, lehčí čumák, třeba v testu na automixu, kde testovali 1,4 i 1,5 CRDi si dost u nafty stěžovali na nedotáčivost
- turbo, common rail, vakuová pumpa... zdražuje to motor, zdražuje to údržbu a jsou to jen další věci, které se mohou na nafťáku pokazit
- menší hluk u benzínu, vyšší otáčky jsou mi poslechově rozhodně příjemnější (dost subjektivní kritérium
)
- žhavení nafťáku, doběhnutí turba po zastavení (jak se tu řešilo) - to po mě benzín nikdy nechtěl
- větší spektrum využitelných otáček, jak psal Borek, benzínu nedojde najednou dech
- táhnutí odspodu mě moc nezajímá, od toho mám ten klacek uprostřed
- benzínový motor pořád představuje menší ekologickou zátěž (ano, i to je pro mě kritérium)
- výhoda nafťáku u mě měla spočívat jen ve spotřebě, ale u tak malého auta, jakým je Accent, ten rozdíl není nikterak zásadní (jak sleduji toto téma, tak je to cca litr, možná litr a půl na sto km).
Auto používám na denní dojíždění do práce a zpět na vysočinské trase JI - ZR (cca 40 km), jezdím jemně nad stanovenými limity a výkon 1,4 mi bohatě stačí i na předjíždění. Na trase jen velmi zřídka někoho brzdím (pak ale uhnu a pustím), mnohem časteji je to naopak (bohužel). Spotřeba mě moc nebere, protože denně vozím 1-2 lidi s sebou, kteří na benzín přispívají, takže mě to nakonec vyjde levněji než jízda autobusem.
Smyslem tohoto příspěvku není vyvolat flame, ale snaha o vyjádření racionálních důvodů, proč jsem se rozhodl pro benzín. Dýzlákům neberu jejich fetiš, ale prosím, neberte vy nám ten náš. Zkuste mě raději rozumně přesvědčit, že má volba je špatná.