Prvních tisíc kilometrů za mnou a je na čase malá rekapitulace. Co mě vlastně vedlo ke koupi i30? Obecně vzato, rád si vybírám z toho nejlepšího z předchozí generace. Pravidlo aplikuji hlavně u elektroniky, ale řekl jsem si, že to musí platit u každého spotřebního zboží. Výběhové modely totiž mají řadu výhod: nižší cena (je potřeba vyprázdnit sklady před příchodem nové generace), "vychytané" mouchy dané generace, plná uživatelská fóra řešených (a vyřešených) problémů a závad. Největší nevýhodou bývá jistá zastaralost (ačkoliv většinou spíše morální, než funkční). No a když jsem do tohoto mixu přihodil požadavek na atmosférický benzín a 5* Euro NCAP, tak nezbyla v podstatě žádná jiná možnost než i30. A navíc se mi to auto prostě líbí.
Pozitiva:
* Motor - v běžném provozu božsky tichý, pokud chci trochu radosti z jízdy, příjemně zvučný a ryčný. Výkon naprosto dostačující i s plně naloženým autem. Uměl bych si představit trochu jiné zpřevodování (jednička je "divná", šestka se řadí zbytečně brzy), ale chápu, proč je to nastavené tak jak to je a akceptuji to. Rozdíl klidného rodinného ježdění a "sportovní" jízdy je řazení o dva stupně níž.
* Podvozek - ideálně uprostřed mezi koncernem a Francií. Pohodlný až trochu houpavý, přitom v zatáčkách a na nerovnostech pevný. Prostě boží, tímhle to u mě Korejci vyhráli na plné čáře.
* Kufr - obával jsem se, že bude pro naše účely malý (manželka neumí balit úsporně), ale narval jsem tam kočárek, dvě velké cestovní tašky a asi šest igelitek. A kdybych jó chtěl, tak by se ještě něco vešlo. Trochu škoda, že dvojité dno nelze jednoduše vyjmout (po dobu převážení kočárku). V kufru mám gumovou vanu, takže se k přihrádkám v podlaze stejně pohodlně nedostanu.
* Modré podsvícení - mám rád analog a modré diody.
* Tankování na levé straně - ostatní čekají, já tankuji (a nemusím se to po Citroënu přeučovat).
* Nikde nic nevrže, nelupá, nepraská - haleluja.
Neutrální:
* Vyhřívání sedačky - 2. stupeň je příliš horký, 1. stupeň pořád dost hřeje, ale dá se to.
* Spotřeba - po prvním tankování z plné do plné 7,74 (7,2 dle PP). Kousek dálnice, jinak město a pak 35 km couračky do a z práce. K tomu neoptimální řazení vzhledem k zajíždění syrového motoru a ledové peklo venku. Myslím, že v létě (po zajetí motoru) nebude dlouhodobá kombinovaná do 6,5 litru problém.
* Tuhé páté dveře - při zavírání se s nimi trochu peru, dvakrát jsem je "nezhoupnul" dostatečně a při nastupování koukám, že jsou zase nahoře (u starého auta stačilo úplně letmo zabouchnout cestou kolem dveří). Třeba ale aspoň vzpěry déle vydrží.
* ISG vůbec neobtěžuje. Když ho náhodou zapomenu vypnout, tak nebýt rozsvícené kontrolky, ani si ho nevšimnu.
* Nádrž by mohla mít o nějaký litr větší objem.
Negativa:
* Proč nesvítí tlačítko pro sklápění zrcátek?
* Proč se mi na palubce nerozsvítí kontrolka mlhovek, když mám světla v režimu AUTO?
* Ledová řadící páka - chtělo by to asi jiný materiál.
* To jako vážně neumí hlasové ovládání česky?!
* Prodávat auto bez alespoň základních koberečků?!
* Zimní pneumatiky Federal.
* Aktuální spotřeba pouze graficky, a ještě k tomu takhle?!
* Malý rejd - pokaždé, když mám při parkování volant nadoraz, tak mám pocit, že by měl jít ještě tak o čtvrt otáčky dál.
Co mi chybí:
* Automatické sklápění zrcátek.
* Parkovací kamera.
* Držák na parkovací kartu.
* Plnohodnotná rezerva.
Celkově vzato jsem zatím stále nadšený (i přes drobné chybky), uvidíme jak na tom budu po 5 000 km.