Stránka 3 z 4

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 18 kvě 2018, 23:44
od RacerSK
Ok povenujem sa tomu #-o

Problem: opisuje sa tu tahanie auta do strany - doprava, uz pri jemnej akceleracii.

Moznosti:

Nevyvazene koleso: sposobuje len trasenie alebo jemne hadzanie ktore sa prenasa az do volantu, moze aj pri brzdeni davat dojem zvlneneho kotuca. Ale urcite nesposobuje tahanie do strany.

Geometria: ta sposobuje tahanie auta do strany, ale ked mame zlu geometriu tak to taha stale a nie len pri akceleracii, a okrem toho sposobuje aj nerovnomerne opotrebenie pneu alebo skore opotrebenie.

Velky vykon auta, predokolka: vykon pri prednej naprave je problem ale nie ak ma auto 85kw, to nieje velky vykon ani na SWIFT nie na auto ako je TUSOM a i40 a podobne. Ak ma predokolka velky vykon na prednu napravu moze byt problem ze ak clovek mooc akceleruje auto je nedotacave alebo ked prudko akcelerujete a tahate volant na jednu alebo druhu stranu tak auto vam hodne dotiahne ( pomoze) do tej strany tocenia. Ale ked idete rovno a pridavate normalne tak to nemoze mat za nasledok tahanie do iba jednej strany.

Konstrukcne prevedenie auta: ANO toto moze byt dovod, otazkou ostava ci verit tomu ze je to bezpecnostna future od :hyu: , keby bola tak si myslim ze :hyu: uz ma na to 220 reklam aky su best a hlavne sa o tom pise po celom svete ze :hyu: ma nieco TOP ( neviem ci by som chcel mat auto s takouto TOP future :lol: ). Za dalsie pisu tu ludia ze maju TUSOMa a netaha im doprava ( ale pozor ), vsimnite si ze milan74ma ma TUSOMa ktory uz ma ako taky vykon, ja mam i40 103kw co je viacej ako 85kw a tiez mi auto netaha doprava ked akcelerujem, tak ze si vyvraciame moznost ze je to vykonom, tak isto vyvraciame moznost zlej geometrie lebo kolegovia ju maju 2 - 3x skontrolovanu ze je OK, a pochybujem o nahode ze vsetcu budu mat nahodne zlu geo a este k tomu im bude tahat auto vzdy len doprava - moc velka nahoda :-k .

Ak mate ine logicke vysvetlenie dajte. Ak je to naozaj vecou vyvoja :hyu: Ing. tak gratulujem :hyu: =D> :mrgreen: :lol: ale ja dam prednost autu bez tejto Future :-#

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 19 kvě 2018, 06:40
od milan74ma
@sbranq: precitaj si este raz detailne co som napisal doteraz a potom sa vyjadruj na moju adresu ok? :wink:
@RacerSK: jj, pekne napisane

Mna co este napada ze moze byt problem (nevravim ze je ;))
- ci nahodou nemas na poolosi chybne puzdro ktore ma volu a preto Ti to taha. Myslim to puzdro kde sa poolos pripaja na napravu. Tam moze byt velmi slaba vola alebo nepresnost suciastky a teoreticky by Ti to mohlo sposobovat aj takuto feature. Alebo netrafil si nejako dobre jamu a nemas ohnute rameno resp. tycky stabilizatora (pri nich by Ti stacilo ze by si mal posunute alebo chybne gumove puzdra a uz mas problem), resp. silentblok, homokineticky klb, dorazy tlmicov nerovnomerne nastavene, mozno nieco povolene ze to ma na naprave volu
- ak by to boli pneu, robilo by to ak by si mal nerovnomerne zjazdene gumy a nevyvazene gumy koli chybe v geometrii , alebo nerovnomerne nafukane gumy. Takisto ak prehadzujes gumy krizom krazom. Alebo len mas smolu na chybne pneu. (Ja som v minulosti zazil Nokiany ktore potrebovali skoro 2kg na vyvazenie - obratom som ich vracal - auto skakalo na ceste a islo vsetkymi moznymi smermi ci pri akceleracii a brzdeni - domov som pod to vliezol a skoro ma drblo ked som videl kolko tam toho je)

Tam moze byt strasne vela problemov, treba ist do servisu

Svagor ma 1,6 gdi, vo firme mame niekolko Tucsonov 1,6 T-GDI aj 2.0 CRDI - tie najsilnejsie motorizacie. Okrem svagrovej 1,6 su vsetko 4x4 a ani jeden pri prudkej akceleracii smerom rovno netaha na ziadnu stranu. Cize mas odo mna overenu vzorku 7ks Tucsonov v roznych vybavach a motorizaciach ktore tuto feature nemaju implementovanu.

PS: Ver ze aj novy :hyu: z fabriky moze mat problemy. 1,6tgdi co sme nafasovali mala napr. uvolnenu manzetu na poloosi a vsetko mazivo vyhadzalo za 500km, diesiel co zas prisiel v 2016-tom nemal ziadne tesnenie na zadnej spojke - bolo treba rozobrat a nahodit ho tam.

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 19 kvě 2018, 08:56
od Axel.Foley
milan74ma: Konečně to někdo správně napsal =D>
feature -> vlastnost
future -> budoucnost

Mimochodem, taky s tímhle problém nemám. Jak milan podotknul výše, může se jednat o nesprávně vyrobený díl nebo něco je nesprávně dotaženo. Takže navrhuji zajet do servisu, naložit servisáka do auta a ať si to projede. Hlavně - ať už zamítnutí reklamace nebo schválení - vše písemně :!: U zamítnutí musí být zdůvodnění.

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 19 kvě 2018, 10:56
od sbranq
Myslim to puzdro kde sa poolos pripaja na napravu.
Ja som v minulosti zazil Nokiany ktore potrebovali skoro 2kg na vyvazenie

Milan Ty ani len netušíš o čom píšeš. :shock: 2kg olova na kolesá??? ](*,) Polos sa pripaja cez homokineticke klby na prevodovku a do naboja kolesa a nie na napravu
p.s. s touto diskusiou plnou teoretikov a imaginarnych automechanikov koncim. Pri niektorych odpovediach plačem od smiechu :lol:

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 19 kvě 2018, 20:57
od milan74ma
@sbranq: co dodat, si zrejme najmudrejsi z nas, skladam pre Tebou klobuk a prajem stastny zivot vo svete kde tahanie auta doprava je normalna vlastnost a nie chyba.

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 20 kvě 2018, 00:10
od RacerSK
sbranq

Tak Nam to teda vysvetli, preco auto taha doprava?

Aha, uz viem "Ťahanie doprava pod plynom je fyzikálna vlastnosť diferenciálu" :hyu:... , povedal Ing. z DE.

Ok, teda ako je mozne ze niekomu taha doprava a niekomu NIE ?
Ako sa vola tato bezpecnostna funkcia? Vies nam poslat alebo dat link na original tvrdenie Ing. z DE?

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 20 kvě 2018, 09:27
od CEVETE
Ahoj,
tak když tady čtu tu diskusi, tak se taky přidám.
Mám ještě octávku a ta taky tahala doprava když byla do kopce v tahu. V servisu řekli, že pravá strana je na to náchylná, protože je tam delší poloosa a stačí vůle v rameni na gumách a je to. No asi měli pravdu, vyměnili gumová futra a měli pravdu, je to O.K.
Ale u nového auta? To vidím na změnu servisu.

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 20 kvě 2018, 11:37
od RacerSK
Opat len potvrdenie toho ze ak je auto tech. OK tak musi ist rovno a nie tahat doprava. :-k

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 20 kvě 2018, 19:54
od sbranq
RacerSK píše:sbranq

Tak Nam to teda vysvetli, preco auto taha doprava?

Aha, uz viem "Ťahanie doprava pod plynom je fyzikálna vlastnosť diferenciálu" :hyu:... , povedal Ing. z DE.

Ok, teda ako je mozne ze niekomu taha doprava a niekomu NIE ?
Ako sa vola tato bezpecnostna funkcia? Vies nam poslat alebo dat link na original tvrdenie Ing. z DE?

Toto som nkdy nenapisal! Tak prosím čitaj lepšie a skus si prečitať napr. toto: https://sk.m.wikipedia.org/wiki/Diferen ... automobil)

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 20 kvě 2018, 20:00
od Axel.Foley
sbranq: S osočováním všech na "imaginárními automechaniky" a tím, jak se tady bavíš, jsi začal sám. Tak se pak nediv, že ostatní na to reagují způsobem, jakým reagují.

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 20 kvě 2018, 20:56
od RacerSK
Akoze nie ?

sbranq
Předmět příspěvku: Re: Tahne doprava pod plynem...PříspěvekNapsal: 17 kvě 2018, 20:50
Offline
*

Registrován: 18 říj 2015, 16:15
Příspěvky: 14
Ťahanie doprava pod plynom je fyzikálna vlastnosť diferenciálu
Ťahanie doprava pri pohodovej jazde je zámerné z dôvodu bezbečnosti (ak zaspíš, zamdlieš alebo upadneš do bezvedomia) auto ťa stiahne do jarku a nezabiješ okrem seba nikoho iného (v protismere). Túto vlastnosť majú všety :hyu:

Potom som ta poziadal o info, odkial to mas!!

sbranq
Předmět příspěvku: Re: Tahne doprava pod plynem...PříspěvekNapsal: 18 kvě 2018, 00:18
Offline
*

Registrován: 18 říj 2015, 16:15
Příspěvky: 14
RacerSK píše:
Mozem poprosit zdroj tvojho tvrdenia?

Vývojový inžinier z Nemecka

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 20 kvě 2018, 21:03
od RacerSK
sbranq píše:
RacerSK píše:sbranq

Tak Nam to teda vysvetli, preco auto taha doprava?

Aha, uz viem "Ťahanie doprava pod plynom je fyzikálna vlastnosť diferenciálu" :hyu:... , povedal Ing. z DE.

Ok, teda ako je mozne ze niekomu taha doprava a niekomu NIE ?
Ako sa vola tato bezpecnostna funkcia? Vies nam poslat alebo dat link na original tvrdenie Ing. z DE?

Toto som nkdy nenapisal! Tak prosím čitaj lepšie a skus si prečitať napr. toto: https://sk.m.wikipedia.org/wiki/Diferen ... automobil)
Na tvoj odkaz sa dozviem iba: Wikipédia neobsahuje článok s takýmto názvom.

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 21 kvě 2018, 10:56
od RacerSK
sbranq

...asi myslel tento odkaz:
https://sk.m.wikipedia.org/wiki/Diferenciál_(automobil)

PS: treba ten link skopirovat cely, nefunguje to ani cez URL vlozenie

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 30 kvě 2018, 17:11
od Hyus
auto bolo v servise vykonali geometriu na skoro 0 hodnoty išli sme testačnú jazdu s technikom cely bol vysmiaty že mi vyriešil problém
až do momentu ked som pustil volant a auto išlo do jarku ....

poslali ma domov s tým že mam volať o 2 dni oni zistia cez ich hotline v čom môže byť problém ale hlavný technik povedal že budú musieť meniť riadenie ....

vykonali reset volantu presne kalibráciu cez počítač nič neúčinné ....

:cry: :cry: :cry: :cry:

Re: Tahne doprava pod plynem...

Napsal: 02 čer 2018, 01:21
od RacerSK
Len dufaj ze sa nebudu radit s Ing. z DE :lol: :mrgreen:

Daj potom vediet ako si dopadol, hodne ma zaujima pricina :-k