Stránka 3 z 44

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 30 pro 2017, 22:26
od kyrmon
Oleje v new accentovi mám prectene a tam přestup z 10W na 5W řešila snad jen Lulie? Teď si nejsem jist..teda Lulie vlastně ne, ta měla crdi :-k .. byla to holka s 1,4(jestli sem ještě chodí tak se ji omlouvám, že jsem zapomněl nick ](*,) s takovým najezdem tam snad nebyl nikdo.. a fóra mimo new accent zatím nemám přečtena ](*,)

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 31 pro 2017, 10:08
od Richard555
Já kdysi přecházel z 10W40 na 5W40 u své Nubiry zhruba v 80000km a žádný problém. Je fakt, že já pak s Nubirou řešil jiný problém s olejem, olej byl čistý i po 15000km :wink: ale jezdil jsem na LPG a ten nedělá karbon :D
U své IX55 měním nejpozději po 15000km (předepsáno je 20000km) a vzhledem k tomu, že už tolik nejezdím, podaří se mi obvykle ten roční interval přetáhnoout...... ale jestli je tam olej rok, nebo rok a půl je dle mě v podstatě jedno......

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 01 led 2018, 18:03
od cert
@ Hardcam: ale jo, chodím sem, ale už to tu sleduju jen z povzdálí... však Tys tu taky dlouho nebyl co jsem si všiml :)

@ kyrmon: pokud byl v autě používán celou dobu 10W-40, tak je změna na 5W-40 v pohodě. První interval po změně pro jistotu zkrať na 2-3 tis. km a pak už normálně podle stylu jak auto provozuješ.
Na krátké trasy, studené starty určitě 5w-40 (koukám jsi z Kolína, tam bude tepleji než u nás nebo na horách, jinak by šla i 0W-40 ale poznáš to cenově). Výměna po max. 10 tis. km (v 7 tis. nic nezkazíš, v tomto proběhu na "couračkách" už mívá olej vyčerpanou alkalickou rezervu).
Pokud jezdíš dlouhé trasy s minimem startů, tak není problém zůstat u 10W-40 (ale já bych tam tu 5W-40 i tak viděl raději). Výměna po max. 15 tis. km.
Na "syntetičnost" olejů se vybodni protože i oleje 5W-40 jsou z drtivé většiny polosyntetické HC oleje a i tak v pohodě umažou Accentí motor "s prstem v nose".
Suma sumárum....
Vícestupňový olej 5W-40 ACAE A3, API SN (pokud bude SM, tak rozhodně nepřetahovat interval výměny ať časový nebo kilometrový). Před nákupem pročíst technický list oleje a hledat číslo alkality TBN s hodnotu nejlépe 10 mg KOH/g a více. Olej měnit vždy včas a vždy s novým filtrem (fitr ideálně originál nebo renomovanou značku). Lepší častěji měnit obyčejnější olej, než v motoru drhnout "superolej" na hranici inetervalu nebo ho přetahovat. :wink:

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 01 led 2018, 18:18
od kyrmon
Většina mých tras je cca 20km, žádný velký náběh, ale aspoň to nejsou jen 4km po městě ;). I když i ty občas mám no, ale následně mu to nahradím párkrát do měsíce cestou do Pce. ;) Právě kvůli tomuto nižšímu nájezdu jsem tam právě chtěl ten 5W, ale do 0W bych už nešel.. i ta 10W-40 ze servisu mi nějak mizela.. po oněch 5k km bylo na měrce minimum, po servisu byla na full, když jsem kontroloval... Naštěstí s přechodem na 5W se to nijak nezhoršilo, možná spíš i lehce vylepšílo, ale i tak bych řidší olej radši nezkoušel.. :-k

Jako olej jsem použil zde chválen Total Quartz 9000 5W-40 (většina chváli sice byla u crdi, ale i pár benzínů tu na něj tuším jezdím), tak snad jsem nic nezkazil..
K tomu zkrácení na 2-3k km.. to už jsem trochu o 2k propásl, tak snad někde najdu hezkou rovinu, kde ho při nejbližší příležitosti vyměním.

A je tu vážně poměrně teplo... za letošní pseudo zimu jsem musel auto škrábat jen 3x :D/

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 01 led 2018, 18:55
od cert
Pokud Ti bude mizet olej víc - tj. že budeš muset dolévat mezi výměnami, tak to lze "částečně opravit" volbou oleje a to 5W-50. Pokud to nepomůže tak vyměnit simerinky na ventilech, atd. - ale to už leze dost do peněz.
Jinak ať je olej 10W-40, 5W-40 nebo 0W-40, tak jsou oba za pracovní teploty +/- stejně viskózní. (nemluvíme tu o stabilitě viskozity s ohledem na čas/kilometrový proběh). Tyto oleje se liší viskozitou za studena - tj. při startu.
Proto jsem Ti při vyšší spotřebě oleje psal tu "opravu" 5W-50 -ta je viskoznější za pracoví teploty, tudíž "dotěsní" motor.
Jinak já mám spotřebu oleje mezi výměnami na rysce neměřitelnou. Používám stále 5W-40, filtr :hyu: , a měním po 1 roce (cca 7 tis. km). Co se značky týká, tak jsou dvě cesty - střídat renomované značky (samozřejmě za dodržení všech parametrů) z důvodu různých detergentů v oleji a tím pádem snad vyšší čistoty motoru (to dělám já), nebo držet se stále stejné značky s tím, že to prostě vyhovuje :) .

Total Quartz 5W-40 je dobrý olej, jinak klidně cokoliv značkového. Při výměně nechvátej a nech ohřátý olej dost dlouho vykapat (v garáži to nechám klidně přes noc) a jen poznámka - při každé výměně by se měl měnit ten hliníkový těsnící koužek výpustního šroubu na olejové vaně.

Hodně toho načteš na foru oleje.cz, ale v případě accentí 1,4i je to asi zbytečné pitvat - je to jednoduchý motor bez vymožeností typu přímého vstřiku nebo přeplňování - používej 5W-40 a ať Ti Accentík slouží.

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 01 led 2018, 19:23
od kyrmon
No, vzhledem k tomu, že Total má 5l balení a do motoru se vejde 3,33l tak mě dolévání naštěstí tolik netrápí.. (i když se mi taky nelíbí tam lít rozdělaný olej delší dobu, ale pár měsíců snad neuškodí..). Zatím jsem dolil cca 1 deci Totalu a to se mi zatím nezdá tak hrozný.. Bylo to spíš kvůli pocitu, než že by byl tentokrát na Min.

S tím pořádným vykapáním to bude o něco horší... abych doma (krom garáže, kde bych musel sundat pravý přední kolo abych se k tomu dostal) docílil roviny, tak budu muset nechat auto z půlky na dvorku a z půlky na chodníku s otevřenými vraty a u toho se mi nechce čekat víc jak 2 hodiny v zimních měsících ](*,)

O nutnosti měnit to těsnění vím a už jsem poučenej a pojedu si pro něj do servisu... Jsem při vypuštění oleje posledně zjistil, že nemám žádný, který by sedělo a musel jsem ho značně upravovat ](*,)

Jeden z důvodů, proč jsem vybral ten Total bylo i to, že ho má v nabídce alza :twisted: a tam si to zvládnu krásně převzít (mají ho oproti autokelly za krásnou cenu). Vybírám e-shopy, který jsou schopni to doručit do kolína třeba přes úloženku nebo na jejich pobočku tak, abych si to mohl vyzvednout i kolem 18té hodiny večerní (dřív nestíhám). Když jsem po výměně zvažoval co dát za další olej a hlavně odkud, tak je jen málo eshopů s oleji využívající úloženku či podobnou službu.

Jako alternativu k Totalu jsem koukal i po Elf Evolution 900 SXR, ale potřebuju se nějak zbavit ještě víc jak 1l toho Totalu a tak do něj půjdu znovu (tentokrát už ale radši jen litrová balení, ať se mi to tu nehromadí)

Jinak děkuji za rady a nech ať i tvůj/Váš Áca jezdí bez úhon. (furt si s tím tykáním lidem, kteří mají víc zkušeností a já je prakticky otravuji nejsem jist)

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 01 led 2018, 19:30
od cert
Pokud si dobře pamatuju, tak jsme si tu tykali všichni Accenťáci... Neřeš to :) .

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 04 led 2018, 17:56
od kyrmon
Tak jsem byl nakupovat :twisted: , ale když mi pak řekli celkovou cenu, tak mi trochu zmrzl úsměv na rtech :-k a to jsem s tím víceméně počítal... :roll:

Olej už se vypouští a na brzdy se vrhnu o víkendu a jestli bude ta pravá reznout, tak mě snad odvezou.. snad nebude vadit, že jsem si zapomněl sehnat úchylkometr :-k
nákup.jpg
nákup.jpg (177.83 KiB) Zobrazeno 3580 x

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 04 led 2018, 18:34
od Zbyněk Hanáček
Vidím na obrázku opravnou sadu na brzdové třmeny Frenkit. Tak ještě zámečnickou svěrku na brzdovou hadičku aby ti nevytekla kapalina z trubek a nové měděné podložky na utěsnění průtokového šroubu do třmenu. Lepší je to repasovat na ponku ve svěráku než na autě.

Tohle tě čeká: https://www.youtube.com/watch?v=2qcNE0ypL3o

Čistí tam odrezovačem, dá se taky, ale okartáčovat stačí. Je to sice z jiného auta, bude to stejné.

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 04 led 2018, 18:47
od Zbyněk Hanáček
Zadní třmen je a Accentovi jak přední, jen menší pístek. O to je to jednodušší.
Přeji pevné nervy u práce.

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 04 led 2018, 18:50
od kyrmon
Vidíš zcela správně, ale upřímně doufám, že ji nakonec nebudu potřebovat (obzvlášť když vidím to video). 3k km zpátky to údajně zrepasoval servis. Takže jsem je vzal čistě pro klid v duši, kdyby si to servis jen naúčtoval.. Ty malé pístky by mi nevadily, ale ten velkej z brzdiče už jo :D do hadičky bych něco strčil, aby to neteklo (mačkat nechci kvůli borcení dovnitř), ale to těsnění nevím nevím... možná bych něco vyhrabal doma, v mototechně mě poslali do servisu i pro těsnění pod výpusták oleje (kvůli správný velikosti) a dal jsem si letos takové předsevzetí do toho servisu jezdit co nejméně :-$

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 04 led 2018, 19:08
od Zbyněk Hanáček
Tak až sundáš třmeny, vyšlapej si pedálem pístky kousek ven z třmenu,stáhni manžetku a zkontroluj pístky a potom je zatlač zpět. Musí být krásně chromované a hladké, jak bude chrom zpuchřelý a nebo vyrezlé fleky, tak vyhrň rukávy a do toho :lol:

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 04 led 2018, 19:19
od Hardcam
Nevim, zda jsi s Meyle PD udelal dobre :/

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 04 led 2018, 19:21
od kyrmon
Děkuji za tip ;) no... třeba by šla udělat hodně rychlá výměna s čištětím bez demontáže :twisted: ... A snad se mi podaří líp zacouvat do garáže než dneska..na straně, kde potřebuju chodit místa tak, že musím zhubnout a na tý druhý jsem tolik místa snad ještě nikdy neviděl.. jak parkuju na ulici, tak je to strašnej nezvyk ta garáž ](*,)

Hardcam: No.. doufám, že jo, špatné zkušenosti?

Re: kyrmon-ojetý accent

Napsal: 04 led 2018, 19:25
od Hardcam
Provozoval jsem jednu z pobocek Meyle v CR a PD mely obrovsky pomer zmetku, jeden takovy sam provozuju na i40, ac jsem je zakaznikum vymlouval. Extremne prasi, extremne skripou, extremne ztraci vykon pri zatezi. Jedne, v cem vynikaji, je antikorozni ochrana. Vim, ze byla chyba ve smesi desticek a u casti produkce se to resilo, jak je to ted nevim, uz mi to rukama nechodi.