Stránka 3 z 4

Re: různé

Napsal: 26 říj 2019, 09:53
od Деревенский
Ještě byla provedena kontrola před zimou, nástřik spodku gut a nikde žádná rez nevykukuje. Spokojenost- aneb jak si to udělám-tak to mám.
Zadní náprava je bez rzi a spodek taky.
Zadní náprava je bez rzi a spodek taky.
DSC02900.JPG (107.07 KiB) Zobrazeno 9054 x
Přední náprava taky drží
Přední náprava taky drží
DSC02901.JPG (96.13 KiB) Zobrazeno 9054 x
Podlaha s nosníky je taky dobrá
Podlaha s nosníky je taky dobrá
DSC02902.JPG (74.05 KiB) Zobrazeno 9054 x
To by šlo.
To by šlo.
DSC02905.JPG (93.27 KiB) Zobrazeno 9054 x
Prahy, až na to bahno z lesa. dobré
Prahy, až na to bahno z lesa. dobré
DSC02904.JPG (96.36 KiB) Zobrazeno 9054 x

Re: různé

Napsal: 11 bře 2020, 20:10
od becvys
Po delší době zdravím, mám dotaz : týká se samozřejmě Matrixu a motoru 1.6, při delším stání, zhruba 5-6 dnů po nastartování motoru poblikává kontrolka check motoru. Vypnu nastartuji a někdy to udělá znovu, někdy už je klid. Většinou je, ale po druhém nastartování klid. Stalo se mi již 4X. Může to být olejem? Výměna je každý rok. Někdo mi z okolí tvrdil, že oleji chvíli trvá něž se po delším stání dostane do všech prostor motoru. Nemám diagnostiku tak těžko soudit. Také je slyšel takové svištění z motoru reagující na plynový pedál po studeném startu, které po ohřátí zmizí. Možná nějaké ložisko spojené s klínovým řemenem? Nejsem mechanik. Také se mi zdá, že auto nedrží směr. Tlaky v pneu jsem kontroloval. Dříve mi to auto nedělalo. Asi to bude další věštění z koule, ale třeba se chytne Деревенский, který tu je stále aktivní. Díky za všechny názory. 8)

Re: různé

Napsal: 11 bře 2020, 20:59
od Деревенский
Jo jo, bývám aktivní. Fórum projíždím.

K tomu směru. Na ramenech jsou silentbloky a ty se po čase vymlátí. Nebo stářím guma v silentbloku zteří a změkne. Ale můžou to být i vytlučené čepy řízení. Většinou bývá více ojetá vnitřní hrana pneu. Chytni kolo a pořádně, velkou silou, zahrkej kolem a měl by jsi vidět vůle. Jestli máš ramena origo jako já a nikdo nenamazal šrouby co drží rameno v nápravnici, tak nepůjdou průchozí šrouby ven a mechanik se vyřádí flexou a autogenem :D :D Na fotce silentbloky.
Šipky směřují k zadním silentbločkům.
Šipky směřují k zadním silentbločkům.
1j.jpg (96.94 KiB) Zobrazeno 8910 x

Re: různé

Napsal: 11 bře 2020, 21:11
od Деревенский
S tím grilujícím se kuřátkem po nastartování zajeď do servisu. Kolikrát to dělá starý benzín, nebo filtřík paliva v nádrži který nikdo neměnil. chce do projet diagnostikou a stanovit diagnózu. To svištění mohou dělat klíňáky. Mechanik to pozná hned.

Re: různé

Napsal: 11 bře 2020, 21:33
od becvys
Ok díky, tankuji pravidelně po 30 - 45 dnech na Globusu to lepší palivo, palivák byl měnený 4/2018. Silent blok předek 10/2017. Zalomcovat zkusím zítra jestli bude vůle. Na opravu se chystám to někomu dát. Čeká mě STK v květnu tak bych chtěl ještě dva roky jezdit a pak se uvidí čím nahradím. Nedávno jsem nechal dělat plechařinu a ještě to nechci házet do šrotu. Ale celkově jsem spokojený i když toho zase tolik nenajezdím. Cca 7 tis/ rok. Grilující kuřátko se objeví po delším stání a ještě jsem nenapsal, že mi přijde když to nastane nepravidelný chod motoru. Zkusím se domluvit ve Varech na tu diagnostiku, snad to nebude nějaká pálka. Díky Деревенский

Re: různé

Napsal: 11 bře 2020, 22:08
od Деревенский
Tak mě to dělalo též při startu, taky jen studené, takové lehké pufání z výfuku a trochu větší vibrace motoru, které po chvilce zmizeli. Jen se ještě nerozsvítilo kuřátko.
Dělala to zapalovací cívka, jsou tam dvě. Tipnul jsem to na zapalovací kabely a jak jsem je vytáhl z cívek, tak už jsem viděl problém. Studený spoj v zásuvce do které se strká kabel. Vnitřek zásuvky nebyl krásně mosazné barvy a byl duhový a jakoby zaprášený. Tak mám cívky a kabely vyměněné. Koupil jsem je z bourané Kie Rio 1.4 co měla najeto 20tisíc za 300Kč komplet a 20 minut práce. Od té doby klid 8) 8) .

Re: různé

Napsal: 12 bře 2020, 09:12
od becvys
Super, díky za tip =D> Tak uvidíme

Re: různé

Napsal: 12 bře 2020, 15:14
od Деревенский
Dnes jsem tu cívečku vyfotil jak to vypadá. :roll: :roll: Na druhém válci jsem neměl dostatečnou šťávu ke svíčce. Když to bude jen taková blbost kterou si vyřešíš sám, tak by to bylo dobré.
zelenina ve vývodu druhého válce, ostatní jsou gut
zelenina ve vývodu druhého válce, ostatní jsou gut
DSC03294.JPG (98.29 KiB) Zobrazeno 8848 x
DSC03295.JPG
DSC03295.JPG (126.5 KiB) Zobrazeno 8848 x

Re: různé

Napsal: 12 bře 2020, 20:03
od becvys
Paráda, díky za fotky, dnes jsem byl objednat auto na celkovou běžnou opravu jako výměnu náplní atd.... Kdyby jsi byl z Karlovarského kraje tak to dám klidně i tobě 8) Tak uvidíme jak to dopadne, každopádně dnes už jsem přezul, celá zima byla o ničem .... :wink:

Re: různé

Napsal: 12 bře 2020, 21:07
od Деревенский
Já jsem z východní Asie, mám to k tobě hóódně daleko. Myslím :-k :-k že kluci v servise nebudou lhostejní ( tj. na hodinu dvě stovky, tak se jen podívám) přístup k zadané práci by měla být výzva k vlastní seberealizaci. Ale bohužel tyhle hlášky se dnes nenosí. Však uvidíš jak dopadneš, Matrix není žádná IT řídící technologie atomového komplexu.

Re: různé

Napsal: 19 bře 2020, 16:37
od Деревенский
Je krásně, tak jsem si dělal jarní prohlídku brzd. Vyfoukání, nastavení ruční brzdy a propadu pedálu při brždění. Mám najeto 200 tisíc a zadní brzdy jsou komplet origo z fabriky a předek je experimentálně Volvo. Kotouče TRW a desky Textar. Po 10 tisících můžu tuhle sestavu, kotouč-desky, ohodnotit jako průměr. Desky jsou měkčí a práší, kotouče dobré, brzdný účinek vlažný 8-[ Pedál krásně trvrdý bez propadu. Dřívější origo brzdy Mando ze Sonaty šli na věc radostněji, ale pořád jako z gumy a vzduch v nich nebyl #-o . Zadní brzdové štíty chytají slušnou lišku, tak až mě chytne montovací nálada, tak vše rozeberu a okartáčuji a naimpregnuji proti rezavé hnilobě :D :D
zadní brzdy je drží, pořád origo.
zadní brzdy je drží, pořád origo.
DSC03327.JPG (140.75 KiB) Zobrazeno 8640 x
desky Textar jsou měké a práší, ale nežerou kotouče
desky Textar jsou měké a práší, ale nežerou kotouče
DSC03337.JPG (120.55 KiB) Zobrazeno 8640 x

Re: různé

Napsal: 19 bře 2020, 19:10
od Деревенский
Ještě jsem si povolil matice na poloosách, vyčistil závit, namazal, trochu pohýbal jestli není náboj přirezlý na tisícihranu a dal novou závlačku. Až budu měnit ložisko, tak to bude hračka :wink: Řídící čepy byly vyměněny ve 180 tisících, parádní životnost, natřu je.
matka na poloose jak nová.
matka na poloose jak nová.
DSC03336.JPG (111.23 KiB) Zobrazeno 8605 x

Re: různé

Napsal: 19 bře 2020, 19:33
od lumix
Mám desky Textar a kotouče Zimmermann a práší tedy pěkně, taky docela ubývají mám pocit, že víc jak 10.000km na ně neujedu.

Re: různé

Napsal: 19 bře 2020, 21:22
od Деревенский
V tomhle případě půjde o jakost litiny. Když ji uliješ s hrubým zrnem, tak ty měkké málo spečené desky mají velký úbrus materiálu při styku ploch. Pár cimrmanů už jsem v rukou měl a byla vidět velmi rozdílná kvalita materiálu už od pohledu a váhy. Kolikrát po pár kilometrech byly na kotoučích vidět dírky od koroze jak jednotlivá zrna mezi sebou korodovala, desky byly meyle a potom další kusy pěkně ojeté s jemnými zrny a styčná plocha krásně rovně ojetá, desky brembo. Cimrmany mě hodně připomínají kvalitou delphi za pár peněz. Je doma i Mitsubishi a tam je kombinace kotouče Brembo a desky TRW a je to docela dobré spojení. Jen u kotoučů je napsáno made in china a u desek eu. Tak nevím #-o #-o #-o co si vybrat.

Re: různé

Napsal: 19 bře 2020, 21:36
od lumix
Tyhle mi přijdou pěkně ojeté, hladké, rovné. Je fakt že jim dávám hodně co proto, mám je na E46 2,8 benzín a když už se jdu projet, tak ať to stojí za to. Tak uvidím kolik vydrží.