Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Napsal: 25 srp 2017, 19:25
Ahoj,
Tak mám za sebou testovací jízdu s předešlou i30 1.6 crdi 81kw v hatchbaku a jízdu v nové i30 1.0 t-gdi combi.
Úvodem se mi jízda v obou autech líbila. Byl jsem překvapen dynamikou obou aut. V obou případech sme jeli ve 3x lidech (naše váha celkem v obou případech 200-250kg).
Předchozí i30 na mě zapůsobila, protože jsem zvyklý na interiér ze ceedu a tohle je příjemná změna. Pohodlí, prostor, komfort nebudu rozebírat byl jsem sním spokojen v obou vozech. Naftáček měl měkčí podvozek oproti novému modelu. Při přejetí nerovností zaplať pánbůh žádné vrzání skřípání pazvuky. Ve vyšší rychlosti +-120kmh mi přišlo auto stále dobře ovladatelné ale byl jsem si vědom toho většíno náklonu / houpnutí v důsledku měkčího podvozku. Zátah turba a průběh kroutícího momentu byl velmi příjemnej a auto ochotně zrychlovalo. Oproti klasický cvvt jde motor lehce slyšet jeho klasický naftový výraz, při pružné akceleraci příjemný zvuk. Řazení a chod páky super. Ale všeobecně bude víc slyšet oproti cvvt. S autem jsem byl teda spokojen že bych si ho vklidu vzal. Ptal jsem se na záruku DPF a je standartně 5let, pokudu budu jezdit na servis tak jak je předepsán: určitý počet km nebo 12 měsícu a nesmí bejt třeba mechanicky poškozenej že bych mu nějak někde ublížil. Takže vhodnosti nafty pro moje krátké trasy bych nebral moc v úvahu, protože auto budu mít třeba 2-3 roky nebo se zbláznim a za rok to zase prodám. A do té doby to určo fungovat bude. Jde jen o to jak se cítím.
Nový model se mi líbí samozřejmě víc, jak v interiéru tak exteriéru. Až na ty 15" kola na obou vozech
Rád vych vypíchl excelentní sedačky vepředu které měli super vedení na boky a i nohy, krásně mě drželi i když sem krájel ve 120kmh+ s 3 členou posádkou. U interiéru sem hlavně poslouchal jestli něco neskřípe nevrže, vše bylo ok, ale slyšel sem něco a nejsem si jistej jestli to nebyla třeba ta odklápěcí clona proti slunci u spolujezdce a vní to zrcátko a nebo nějakej předmět v boční kapse u spolujezdce. Při přejetí některých nerovností ( jel sem po vyfrézovaném úseku silnic ) jsem něco místy slyšel. Což mě poněkud překvapilo, zvlášt když se jedná o nový model a předváděčku. Ale pro bližší prozkoumání co jsem doopravdy slyšel bych musel s autem najet daleko více. Plasty sem prohmatal, promačkal a posun kvality tam je. Chtělo by to z jednoho auta sednout do druhýho hned a jet stejnou trasu. Jinak tužší karoserie působí stabilním bezpečnějším dojmem podvozek je určitě tužší jak předchozí i30. Ale zároveň není prkenej a zbytečně tvrdej. Jen přejetí některých nerovností bylo znát. Řízení bez možnosti změny nastavení posilovače je vpořádku, mě defaultní nastavení od výrobce vyhovuje ve všech situacích. Řazení skvělý, přesně vymezený dráhy a chod řadící páky jak po másle. Brzdy sem čekal ostřejší, u předchozí sem měl dojem že měli rychlejší nástup.
Teď k 1.0 t-gdi. Při nastartování je motor tichý ale jsou cítit lehké, ale nepříjemné vibrace způsobené tříválcem. Rozjed i řazení a průběh výkonu v městě vpořádku. Ve městě sem pak jezdil jen na 3jku a ideální mi přišlo řadit 4ku až třeba na 70kmh. 6tku sem vůbec nepotřeboval. Dynamika mimo město mě docela nadchla, když jsem na to šlápnul a měl 2k+ otáček tak seplo turbo motor pěkně i vzhledem k naloženosti auta jel a i když sem ho točil do 4k+ tak i vtěch místech zatáhl. Musím zjistit kolik má kroutáku v 4000 ot / min a kolik koní. Takže použitelnost otáček je daleko větší jak u nafty. U tgdi si myslim že od 2 do 4,5-5k to jede pěkně. u nafty tak od 2 do 3,5. Ten rozdíl mezi benzínem a naftou je. Testovací trasu sem si vybral sám, společně sme vybrali mín zatíženou cestu abych auto protáhl. Trasa měla dohromady 27km což je myslim solidní. A z auta sem vystupoval s velmi příjemným pocite a zároven s dumavým pocitem jestli by se nový model neměl chovat lépe a neměl být ještě o další level výš. Ale auta sem srovnával kvůli podobné ceně. 1.0 t-gdi je základní motorizace a 1.6 crdi 81kw bylo za těžký příplatek v době výroby. Ale pro mě hraje roli cena proto si konkurujou. Oba mají klady i zápory.
Závěrem, myslím si že nafták vzhledem k dostupnému kroutáku dokáže určitě větší zátěž a náklad lidí v autě i do kopců, ale zároveň sem si ten motůrek ze sekačky trošku oblíbil. Ještě zkusím gdičko a tam budu zase určitě v úžasu s krásnému linárního průběhu výkonu
Kdybych si měl vybrat mezi naftou v předchozí verzi a novým 1.0 tgdi, tak spíš vezmu naftu protože jí seženu za 309k a tgdi za 329 - těch 20k je poměrně zanedbatelných kdyby ty auta byly výrazně odlišné. Jinak třeba ty krásné kola z weekend edice pro předchozí i30 stojí nějak 6-7k za jeden kus + 4,5k za 4 TMPS ventilky + pneu a to by byl drahej špás. Takže kola bych nebral origo hyundai ale z nabídky co mají oni nějaké značky, nebo z jiného obchodu kde za pěknou alu sadu 4 kol dám 8-10k + pneu. Ten komfortnější podvozek u nafty i za cenu větší houpavosti při prudších jízdách v zatáčkách má na některý tragické silnice který jezdím velké +. Škoda že jsem nejel na nejhorší silnici 3 třídy kterou tu máme a je to můj etalon pro kvality podvozku Teď toho mírně lituju. Určitě bude jako poslední rok výroby vyladěnější než start nové generace ( prodám to před zárukou tak by to mělo bejt asi jedno ).
Napsal jsem to z hlavy snad to dává smysl. Finální verdikt stále nemám a neumím se rozhodnout. Chci za svoje vydředný prachy zvolit co nejvýhodnějš po všech aspektech požadavků ( dynamika motoru, komfort, jízdní vlastnosti ).
Spíš prosím o vaše názory na tu dynamiku, předpokládám že to crdi bude určitě silnější ve všech situacích jak to t-gdi. Do role ještě ale nepřišlo gdi. A majitelé bud nové či předchozí i30, jak vnímaté vrzání, skřípání, klepání v interiéru při přejetí různých nerovností. Měl jste někdo problém ? Budu rád za všechny příspěvky. Díky
Tak mám za sebou testovací jízdu s předešlou i30 1.6 crdi 81kw v hatchbaku a jízdu v nové i30 1.0 t-gdi combi.
Úvodem se mi jízda v obou autech líbila. Byl jsem překvapen dynamikou obou aut. V obou případech sme jeli ve 3x lidech (naše váha celkem v obou případech 200-250kg).
Předchozí i30 na mě zapůsobila, protože jsem zvyklý na interiér ze ceedu a tohle je příjemná změna. Pohodlí, prostor, komfort nebudu rozebírat byl jsem sním spokojen v obou vozech. Naftáček měl měkčí podvozek oproti novému modelu. Při přejetí nerovností zaplať pánbůh žádné vrzání skřípání pazvuky. Ve vyšší rychlosti +-120kmh mi přišlo auto stále dobře ovladatelné ale byl jsem si vědom toho většíno náklonu / houpnutí v důsledku měkčího podvozku. Zátah turba a průběh kroutícího momentu byl velmi příjemnej a auto ochotně zrychlovalo. Oproti klasický cvvt jde motor lehce slyšet jeho klasický naftový výraz, při pružné akceleraci příjemný zvuk. Řazení a chod páky super. Ale všeobecně bude víc slyšet oproti cvvt. S autem jsem byl teda spokojen že bych si ho vklidu vzal. Ptal jsem se na záruku DPF a je standartně 5let, pokudu budu jezdit na servis tak jak je předepsán: určitý počet km nebo 12 měsícu a nesmí bejt třeba mechanicky poškozenej že bych mu nějak někde ublížil. Takže vhodnosti nafty pro moje krátké trasy bych nebral moc v úvahu, protože auto budu mít třeba 2-3 roky nebo se zbláznim a za rok to zase prodám. A do té doby to určo fungovat bude. Jde jen o to jak se cítím.
Nový model se mi líbí samozřejmě víc, jak v interiéru tak exteriéru. Až na ty 15" kola na obou vozech
Rád vych vypíchl excelentní sedačky vepředu které měli super vedení na boky a i nohy, krásně mě drželi i když sem krájel ve 120kmh+ s 3 členou posádkou. U interiéru sem hlavně poslouchal jestli něco neskřípe nevrže, vše bylo ok, ale slyšel sem něco a nejsem si jistej jestli to nebyla třeba ta odklápěcí clona proti slunci u spolujezdce a vní to zrcátko a nebo nějakej předmět v boční kapse u spolujezdce. Při přejetí některých nerovností ( jel sem po vyfrézovaném úseku silnic ) jsem něco místy slyšel. Což mě poněkud překvapilo, zvlášt když se jedná o nový model a předváděčku. Ale pro bližší prozkoumání co jsem doopravdy slyšel bych musel s autem najet daleko více. Plasty sem prohmatal, promačkal a posun kvality tam je. Chtělo by to z jednoho auta sednout do druhýho hned a jet stejnou trasu. Jinak tužší karoserie působí stabilním bezpečnějším dojmem podvozek je určitě tužší jak předchozí i30. Ale zároveň není prkenej a zbytečně tvrdej. Jen přejetí některých nerovností bylo znát. Řízení bez možnosti změny nastavení posilovače je vpořádku, mě defaultní nastavení od výrobce vyhovuje ve všech situacích. Řazení skvělý, přesně vymezený dráhy a chod řadící páky jak po másle. Brzdy sem čekal ostřejší, u předchozí sem měl dojem že měli rychlejší nástup.
Teď k 1.0 t-gdi. Při nastartování je motor tichý ale jsou cítit lehké, ale nepříjemné vibrace způsobené tříválcem. Rozjed i řazení a průběh výkonu v městě vpořádku. Ve městě sem pak jezdil jen na 3jku a ideální mi přišlo řadit 4ku až třeba na 70kmh. 6tku sem vůbec nepotřeboval. Dynamika mimo město mě docela nadchla, když jsem na to šlápnul a měl 2k+ otáček tak seplo turbo motor pěkně i vzhledem k naloženosti auta jel a i když sem ho točil do 4k+ tak i vtěch místech zatáhl. Musím zjistit kolik má kroutáku v 4000 ot / min a kolik koní. Takže použitelnost otáček je daleko větší jak u nafty. U tgdi si myslim že od 2 do 4,5-5k to jede pěkně. u nafty tak od 2 do 3,5. Ten rozdíl mezi benzínem a naftou je. Testovací trasu sem si vybral sám, společně sme vybrali mín zatíženou cestu abych auto protáhl. Trasa měla dohromady 27km což je myslim solidní. A z auta sem vystupoval s velmi příjemným pocite a zároven s dumavým pocitem jestli by se nový model neměl chovat lépe a neměl být ještě o další level výš. Ale auta sem srovnával kvůli podobné ceně. 1.0 t-gdi je základní motorizace a 1.6 crdi 81kw bylo za těžký příplatek v době výroby. Ale pro mě hraje roli cena proto si konkurujou. Oba mají klady i zápory.
Závěrem, myslím si že nafták vzhledem k dostupnému kroutáku dokáže určitě větší zátěž a náklad lidí v autě i do kopců, ale zároveň sem si ten motůrek ze sekačky trošku oblíbil. Ještě zkusím gdičko a tam budu zase určitě v úžasu s krásnému linárního průběhu výkonu
Kdybych si měl vybrat mezi naftou v předchozí verzi a novým 1.0 tgdi, tak spíš vezmu naftu protože jí seženu za 309k a tgdi za 329 - těch 20k je poměrně zanedbatelných kdyby ty auta byly výrazně odlišné. Jinak třeba ty krásné kola z weekend edice pro předchozí i30 stojí nějak 6-7k za jeden kus + 4,5k za 4 TMPS ventilky + pneu a to by byl drahej špás. Takže kola bych nebral origo hyundai ale z nabídky co mají oni nějaké značky, nebo z jiného obchodu kde za pěknou alu sadu 4 kol dám 8-10k + pneu. Ten komfortnější podvozek u nafty i za cenu větší houpavosti při prudších jízdách v zatáčkách má na některý tragické silnice který jezdím velké +. Škoda že jsem nejel na nejhorší silnici 3 třídy kterou tu máme a je to můj etalon pro kvality podvozku Teď toho mírně lituju. Určitě bude jako poslední rok výroby vyladěnější než start nové generace ( prodám to před zárukou tak by to mělo bejt asi jedno ).
Napsal jsem to z hlavy snad to dává smysl. Finální verdikt stále nemám a neumím se rozhodnout. Chci za svoje vydředný prachy zvolit co nejvýhodnějš po všech aspektech požadavků ( dynamika motoru, komfort, jízdní vlastnosti ).
Spíš prosím o vaše názory na tu dynamiku, předpokládám že to crdi bude určitě silnější ve všech situacích jak to t-gdi. Do role ještě ale nepřišlo gdi. A majitelé bud nové či předchozí i30, jak vnímaté vrzání, skřípání, klepání v interiéru při přejetí různých nerovností. Měl jste někdo problém ? Budu rád za všechny příspěvky. Díky