Stránka 3 z 5

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 24 úno 2018, 08:35
od Axel.Foley
bianco.sabbioso píše:Většina kuriozních závad a havarií právě vypadá vždy stejně. Tým návrhářů, společně s týmem testovačů, validuje schvaluje, vypiplává. Fmeuje. Jsou všichni vysoko na úrovni....Pak přijde obyčený blbec, nebo neznalá ženská a věc zničí. A oni koukají a diví se..... :D to přece není možný!!!!! To bude s tímto podobný. Co se odborníkům zdá nemožné, obyčejný člověk dokáže. Takže bych se nevyjadřoval jako že to není možný. Česká důchodkyně otevře výtah, kabina je někde nahoře a ona spadne do šachty. Odborníci to vyloučí, to není možný. Ale bába je nasračky dole???? :D
Téměř jsem se udusil párkem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tak skvěle jsem se dlouho nezasmál :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: chuděra důchodkyně :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Můžu jen potvrdit, že máš pravdu. Odborníci stráví hafo času eliminacemi a jinými odbornými názvy a obyčejný člověk to rozbije téměř na atomy :mrgreen: Ono se taky říká:"Neříkej, že něco nejde, protože příjde někdo, kdo neví, že to nejde, a udělá to."

:mrgreen:

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 24 úno 2018, 16:22
od petr.gr
Richard555 píše:Dovedu si představit, jak rozpadlý kat, který je mimochodem za 10cm dlouhými výfukovými svody může v případě rozpadu přes EGR nebo variabilní vačky poslat do motoru nějaký bordel. Nedovedu si představit, že by to udělal v případě, kdy býval Kat za parohama a metrovou trubkou s vlnovcem..... Takže pokrok.... díky moc :roll:
Jenomže EGR je na společné trubce ze všech válců a před katalyzátorem. CVVT reguluje pouze sací ventily, ne výfukové. Není tedy možné poslat nějaký bordel z katalyzátoru zpět do sání.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 24 úno 2018, 17:19
od mihlit
CVVT jsou u hyundai označené motory s CVVT, tedy časováním na sání. Motory GDI hyundai mají dual-CVVT a tedy mění časování na sání i na výfuku.
Ha, jsme v tématu 1.6 MPI, tam netuším teď z hlavy, jak to je...

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 25 úno 2018, 23:04
od Zlicka
Tam by melo byt taky d-cvvt.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 25 úno 2018, 23:37
od idam.i

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 26 úno 2018, 19:39
od petr.gr
https://www.youtube.com/watch?v=_Svr0eqR06U
Na video jde vidět, že dráha pro zpětné nasávání spalin přes EGR je co nejkratší.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 27 bře 2018, 14:35
od stipemen
Ahojte... jelikož se množí téma vysypání katalyzátoru a výměna motoru, tak mě to donutilo něco kolem toho začít zjišťovat. Bohužel i já mám po výměně motoru a katalyzátoru, kdy v 51000km prostě auto dojelo a motor byl po smrti bez tlaků. Nyní mám na novém motoru najeto 10000km. Auto je provozováno pouze na benzín, takže žádné LPG.
Asi bych to nechal plavat a dál neřešil, kdyby náš známí (kolegyně manželky) se stejným motorem nedojezdili před týdnem také. Závada jasná, vysypaný katalyzátor, výměna motoru.
Nevím kde, ale je jasné, že tady bude někde chyba u výrobce a já se obávám, že za nějaký čas, kdy auto bude už po záruce, se závada znovu vyskytne a dojezdíme znovu. Jak to tak sleduji, bohužel to není ani omylem ojedinělá závada, a je to časovaná bomba, kdy to zase někomu zase zavraždí motor.

Chtěl jsem někde sehnat nový kat s kovovou vložkou, ale nikdo z prodejců nic takového nenabízí, že se nevyrábí. Nezjišťovali jste někdo něco takového? Já bych do toho klidně těch 10000 vrazil, pořád lepší, než odepsat motor. Pokud máte někdo nějaké návrhy, sem s nimi.
Takto nezbývá zatím nic jiného, než v pravidelných intervalech kontrolovat kat, jestli není KO. Postup bude asi takový, že odšroubuju lambdu a mrknu tam tou dírou, nejlépe kamerkou.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 27 bře 2018, 15:22
od motorol
Odepsany motor je fuj, ale chybí info co to bylo za rok výroby - obě auta co posla?

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 02:30
od copper5252
jak tady jisteho člověka čtu, ohledně toho že motor cvvt neni schopen nasát zbytky katu , tak buhužel tenhle člověk nic neví o tom jak dneska motory fungují :) něco jako překryvaní ventylu atd
sice se to zdá nepravděpodobné že motor nesaje zbytky katu , ale realita je taková že to jde docela snadno

jak se to říka kdo něvěří at to skusí , stačí před kat do výfuku nasypat železné pliny a pak nastartovat :) a uplně idealní je tam před kat hodit bílí pisek a pak nastartovat a přitom říkat zbohem motore papa
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

navíc stačí si koupit obyč diagnostiku OBD2 bude kabel nebo bezdrát a podivat se kolik stupnu ukazuje na katalizatoru, maji to trošku přehřatý u hunday :( mně se tedka v zimně při jizdě ze zhřátým motorem pohybují teploty od 520 c do 890c na katu v letě do bylo od 750 do 970 c a pokud jsem tomu dal hodně na predel tak teploty mužou velézt až 1200 c a asi aji více nevím co přesně mněří teploty katu jestli lmabda nebo je tam najký čídlo , takže bych řekl že tady zakopany pes ! tedy v teplotě katalizatoru :evil: :evil: :evil:

sory za češtin ale psal jsem po cestě dlouho 980km v kuse

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 08:53
od stipemen
motorol píše:Odepsany motor je fuj, ale chybí info co to bylo za rok výroby - obě auta co posla?
Je to téma ohledně motoru 1.6 CVVT 88kw.. takže píšu k tomuto tématu.

Obě auta, jak moje, tak manželčiny kolegyně, jsou ty samé motory s rokem výroby 2014. Rozdíl je pouze v tom, že mně odešel v 2017 při 51000km a jim v 2018 při 100000km.

Jak tady psal kolega příspěvek nade mnou, je možné, že to má na svědomí třeba teplota spalin, že se to rozsype, protože já tomu čas od času naložím do otáček, kdežto oni jsou klidnější řidiči, proto mi to možná odešlo dřív.

Každopádně to neřeší závadu, něco je špatně a katalyzátor s metalickou vložkou, která tyto teploty vydrží a nerozsype se prostě neexistuje... ](*,)

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 09:22
od motorol
Motor jsem čekal, ze je dle tématu, ale doufal jsem, ze rok výroby bude někdy ze začátku produkce a je šance, ze tam udělali nějakou změnu k lepšímu. Takže ne a zbývá otázka jak se to dá kontrolovat, aby to člověk včas podchytil nebo prodal.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 09:40
od vorlajz
co na to výrobce? dotazoval se někdo, jak se k tomu staví?

a jak je to s motory GDI? tam jsem tento problém zatím nezaznamenal...

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 09:42
od stipemen
Kontrola mně napadá pouze taková, že sundáš plastový kryt z motoru, odšroubuješ lambu a tou dírou od lamby na to mrkneš. Už jsem si objednal endoskop kameru za 5dolarů z Číny, kterou tam vrazím a budu to sledovat tím. Nic jiného mě bohužel nenapadá. Jakmile se to začne sypat, hned to řešit. Chtěl jsem pořídit katalyzátor s kovovou vložkou, ale ten nikdo nevyrábí... nebo jsem nikde neobjevil a prodejci výfuků, které jsem oslovil (byli 3), my taktéž řekli, že nic takového se nedělá. Takže asi tak.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 09:52
od Richard555
Už jsem zde psal, jediné řešení při použití universálního katu, by asi bylo ten origo KAT hned u motoru odstranit, nechat si naohýbat "parohy" (výfukové potrubí) to spojit do jedné trubky pak standardně vlnovec kus trubky - universální kat do potrubí na místě tlumiče, ev. i s tlumičem. Samo posunout i lambdu za kat.... Pak si nedokáži představit, že by se něco z KATu dostalo přes EGR do motoru.......

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 10:05
od motorol
Není nějaký nerozebiraci způsob - poznat to na startovani, výkonu, zvuku,... ne, ze by neslo objednat něco z činy, ale je otázka, jestli to půjde věci za 5 USD poznat- jestli to bude mít dostatečně rozlišení a světelnost.