Stránka 3 z 4

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 čer 2018, 17:16
od mpcz
Zdravím,
nezkoušel někdo připojit deaktivátor Start Stop do HY i30? Na panelu tlačítka je těch kablíků nějak moc a není úplně jasné, který vodíč je od tlačítka do jednotky. Dostal jsem i schéma, ale vůbec to nesouhlasí, ani barvy ani čísla. Navíc na schématu má tlačítko nakresleny dvě sekce = odchozí dva kablíky, na které dává kostru, což mi nedává zatím smysl. Dík za ev. pomoc. mpcz, 05.jun.2018

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 čer 2018, 22:11
od alarm
Nie sú tie dva zbytočné na podsvietenie tlačitka?

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 04 srp 2020, 18:09
od Vrána
Připojím se. Opravdu za ty dva dolary nemá cenu něco vymýšlet. Zapojení programovatelného relé paralelně k tlačítku, to zůstává funkční.
IMG_20200804_171117.jpg
IMG_20200804_171117.jpg (41.46 KiB) Zobrazeno 2005 x

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 04 srp 2020, 19:44
od Silver
možná asi fakt blbá otázka. to vážně kvůli jednomu stisknutí tlačítka po startu motoru řešíte rozebírání, montáž udělátka, diagramy atd? Kolikrát za jízdy klikáte na tempomat a další tlačítka. Podle mého názoru to jedno kliknutí po startu je prostě nic.

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 04 srp 2020, 22:09
od petzl62
Přesně!!! =D> =D> =D>

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 04 srp 2020, 22:52
od slabostka
Silver píše: 04 srp 2020, 19:44 možná asi fakt blbá otázka. to vážně kvůli jednomu stisknutí tlačítka po startu motoru řešíte rozebírání, montáž udělátka, diagramy atd? Kolikrát za jízdy klikáte na tempomat a další tlačítka. Podle mého názoru to jedno kliknutí po startu je prostě nic.
- no ty si na to prisiel.... ale tvoja logika je pomylena,nejde o jedno stlacenie ale o stlacenie po kazdom starte. Ak nieco robim pravidelne je na mieste to odburat. Ss nici baterku,starter,motor,mozno aj turbo a este je tu riziko nehody ak ti motor nenaskoci ked by mal. Takze snad mozog zvitazi a zrusia to,dovtedy vypnut svojpomocne.

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 srp 2020, 09:05
od 3bit
Až to vyřešíš tak začneš odstraňovat jaký jiný úkon? Startování motoru? Zapnutí bezpečnostních pásů? Zařazení rychlostniho stupně?
To se taky dělá pokaždé, když chceš někam jet.
Asi bude lepší, když odstraníš rovnou celého řidiče, ten hlavně ničí baterku,starter,motor a možná i turbo, jak píšeš.

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 srp 2020, 09:17
od Kamílek
slabostka píše: 04 srp 2020, 22:52
Silver píše: 04 srp 2020, 19:44 možná asi fakt blbá otázka. to vážně kvůli jednomu stisknutí tlačítka po startu motoru řešíte rozebírání, montáž udělátka, diagramy atd? Kolikrát za jízdy klikáte na tempomat a další tlačítka. Podle mého názoru to jedno kliknutí po startu je prostě nic.
- no ty si na to prisiel.... ale tvoja logika je pomylena,nejde o jedno stlacenie ale o stlacenie po kazdom starte. Ak nieco robim pravidelne je na mieste to odburat. Ss nici baterku,starter,motor,mozno aj turbo a este je tu riziko nehody ak ti motor nenaskoci ked by mal. Takze snad mozog zvitazi a zrusia to,dovtedy vypnut svojpomocne.
Nepřeháníš to zbytečně? Ano, sám bych byl radši, kdyby mé auto start/stop nemělo, ale co nadělám. Holt po sednutí do auta k připoutání se, nastartování, stisknutí tlačítka odklopení zrcátek ještě vypnu start/stop. Not big deal...

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 srp 2020, 09:20
od stanKon
To 3bit:

Ale no tak, to už je trošku demagogie ne? Navíc proč tak útočně?

Jsme tu parta nadšenců, každý s trošku jiným zájmem. Někdo si hraje se žárovkama, další s infotaimentem, tlumiči... . A protože je většina z nás ještě ze starého režimu navyklá řešit problémy svépomocí, hledá každý nějakou cestu řešení.

PS: K tématu, ja to řešil nákupem hotového komponentu automatického přepnutí funkce, odborným nainstalováním u autoelektrikáře a jsem nadmíru spokojenej. Nevím proč bych se měl kvůli tomu cítit nějak podřadně. Vyřešil jsem problém :wink: :D/ .

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 srp 2020, 12:16
od mmv
vono to je ale úplně o něčem jiném než o zmáčknutí nějakého tlačítka po nastartování... mám rok a půl druhé auto kde SS je, baterka je v něm 70Ah, říkal jsem si proč tak velká baterka na litrový tříválec ??? jezdím, nic neodpojuji, občas i na deaktivaci zapomenu, občas SS cíleně využiji, beterii po zimně na všech autech vždy dobíjím, nicméně jsem v červenci nevím proč, ale vzal jsem při kontrole oleje do ruky i multimetr a hle, baterie měla 11,9V !!! auto jezdí krátké trasy do 20ti Km a věřte, že to inteligentní dobíjení, Vám tu baterii při podobném stylu ježdění spolehlivě odpraví do 4 let, proto konektor na baterii trvale odpojen, auto nechcípá SS svítí jako deaktivovaný a hlavně, auto dobíjí tak jak má 8)

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 srp 2020, 12:21
od stanKon
misclick

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 srp 2020, 13:35
od Pjotr1
Ja SS taky resim hlavne kvuji ISG (inteligentni dobijeni)
https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop ... rie-113291
a https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Ale : mam novou i30 a jak jsem ji privezl tak jsem dobil baterii, odpojil konektor cidla ISG a jezdil (taky jen kratke trasy). Po 14 dnech mi prisel obd2 scaner a tak jsem zjistil ze baterie ma jen 12,2V. To mi prislo malo. Tak jsem ji zase dobil a budu testovat jak se projevi odpojeny a pripojeny konektor cidla ISG.

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 srp 2020, 15:56
od thaischumi
Pjotr1 píše: 05 srp 2020, 13:35 Ja SS taky resim hlavne kvuji ISG (inteligentni dobijeni)
https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop ... rie-113291
a https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Ale : mam novou i30 a jak jsem ji privezl tak jsem dobil baterii, odpojil konektor cidla ISG a jezdil (taky jen kratke trasy). Po 14 dnech mi prisel obd2 scaner a tak jsem zjistil ze baterie ma jen 12,2V. To mi prislo malo. Tak jsem ji zase dobil a budu testovat jak se projevi odpojeny a pripojeny konektor cidla ISG.
Měříš odb2 scanerem? Takže zapalování v poloze II, tak hodnota 12,2 je úplně v pořádku protože elektriky už žerou na plno (rozsvítí denní osvětlení, rozběhne pumpa, řídící jednotka atd.)

Nejpřesněji se měří ve odpojeném stavu a alespoň 6 hodin po vypnutí motoru/odpojení nabíječky.

Na víc důležitější parametr je vnitřní odpor, neboť jak vysoké napětí dodává baterie pod zátěži

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 srp 2020, 16:00
od Pjotr1
No to sice jo, ale pak jsem to jeste premeril multimetrem na baterce s vytazenym klickem a volty stejny

Re: Deaktivace Stop/start

Napsal: 05 srp 2020, 16:44
od thaischumi
Pjotr1 píše: 05 srp 2020, 16:00 No to sice jo, ale pak jsem to jeste premeril multimetrem na baterce s vytazenym klickem a volty stejny
S novou baterii je to trochu divné, v autě mám 70Ah AGM se odpojeným konektorem, nabijí se konstantně a napořád za jízdy 14,4v (AGM vyžaduje 14,8v), sice není dost na dobíjení na 100% ale pořád lepší než to "inteligentní" nabíjení.

Když ráno přijdu k autě měřím nějakých 12,6v (za prvé 14,4v nedobije AGM na 100%, za druhé po stisknutí odemykání už se začne něco žrát). Kdybych úplně odpojil možná bude nějakých 12,7 (a plně nabitá AGM je neco mezi 12,8 - 13v)