Stránka 3 z 3

Napsal: 26 led 2007, 17:04
od SuperMUF
Honza1 píše:A co řetězy? Asi je těžko budeme potřebovat, ale setkal jsem se v Rakousku se značkou, která je přikazuje a asi i Němci je někde chtějí. Nevíte někdo jak to s nima je?
ahoj lidičkové ... že by řetězy nebyly potřeba ? no ono to samozřejmě nebude u nás v Česku tak horký ale !!! :

moje zkušenost je tato : v Rakousku tě zastaví a buď si je nasadíš a nebo jedeš domů ... ( rady typu : nějaký nalož do auta se moc nevyplácí - nevím jak ty starý orezlý řetězy z Hypernovy na Favorita budeš obouvat ... ) jsme rodina a kvůli tomu bych např zaplacenou lyžařskou dovolenou nerad rušil ...

pro naše gumy seženeš ale jen drahý značkový řetězy, žádný hypermarketový za 350,- ( kamarádovi na Feldě ruply a měnil blatník i s podběhem ... ) - my potřebujeme na 2tunový auta nějaký lepší ...

a to byl můj případ - a nakonec nejvhodnějš s ohledem na hmotnost auta vyšly PEWAG Sportmatik SUV od mého prodejce Hyundai za 5.800,-Kč včetně DPH ... a co je na nich nejkrásnějšího ? no ten baťůžek ve kterým se prodávají, ten má zip kde každů zub má tak 2 cm ... prostě nádhera ... ( takový bych chtěl na svým snowboarďáckým baťohu ) !!!

jenže teď se podržte ... kamarád mi ( doufám žertem ) tvrdil že řetězy musí být an každé hnané nápravě ... tedy 2 sady ... ale to je doufám kec ...

takže - Rakousko = policie nařizuje nasazení řetězů, ne skladování NĚJAKÝCH řetězů v kufru !!!

Napsal: 26 led 2007, 18:24
od Honza1
Dík supermufe, moje informace jsou podobné. jen mi řekni, dají se ty tvoje Sportmatiky nasadit bez popojíždění? Doufám, že jo, za ty peníze. Ještě jsem našel podobný typ Brenta 4x4, jsou ale o něco dražší.

řetězy a nápravy

Napsal: 26 led 2007, 18:43
od Ozawa
no pokud v rakousku narazíš na blba - a těch přece u policie nepracuje moc, tak tě na tom prý můžou dostat - každá hnaná má mít řetězy

Napsal: 26 led 2007, 18:54
od SuperMUF
Honza1 píše:Dík supermufe, moje informace jsou podobné. jen mi řekni, dají se ty tvoje Sportmatiky nasadit bez popojíždění? Doufám, že jo, za ty peníze. Ještě jsem našel podobný typ Brenta 4x4, jsou ale o něco dražší.
ve skutečnosti to je klasický řetěz jak to znáš z těch levných, vzadu za kolem lanko ...

jediný rozdíl je v té samonavíjecí řáčničce ... není to jako ty superlevný že po ujetí 200m musíš řetěz totáhnout, to je tady automatické ...

ale jinak šup na kolena, odhrnout sníh za kolem a spojit tu lankovou obruč za kolem ... ale samozřejmě bez pojíždění ... což ale při troše zručnosti jde i u těch nejlevnějších ...

P.S. další super vychytávka řetězů PEWAG - návod je vytištěn na bílém igelitu tak se v hustém sněžení nerozmočí !!! ( narozdíl od papírových návodů levných řetězů )

Napsal: 26 led 2007, 21:45
od zz
A ten igelit si dáš samozřejmě pod kolena a ne na kapotu, aby ses na ten návod mohl při montáži dívat :P .
Přidám, s dovolením, svou zkušenost: loni jsem jel do Itálie na lyže (St.Pelegrino). Celá cesta +10 a sucho, a až 50 km před cílem sněhánky, sníh, vánice a pak bílá tma. Na silnici policajti a selekce:kdo měl řetězy směl pokračovat , ostatní bokem na parkoviště a buď si je nasadíš, nebo jeď na dovolenou třeba k moři. Zvláštní na tom bylo, že 4x4 pouštěli bez kontroly, dokonce mě na to parkoviště za Mazdou 7 a Superbem, kteří jeli se mnou ani nepustili a hnali mě nahoru. Přesto jsem je na prvním odpočívadle nasazoval a nesundal jsem je pak celý týden. Vyjet by se to asi dalo, ale představa, že přede mnou zabrzdí někdo okovaný a já budu za ním brzdit bos je dost děsná.

Napsal: 28 led 2007, 09:46
od zdenek76
Mně kamarád co v Rakousku pracuje říkal, že každá trvale hnaná musí mít řetěz. Takže on v Pasatu s haldexem musí mít jen jedny řetězy a to stejný by mělo platit pro novýho Santu.

Ahoj Zdenku

Napsal: 28 led 2007, 09:57
od Ozawa
zdenek76 píše:Mně kamarád co v Rakousku pracuje říkal, že každá trvale hnaná musí mít řetěz. Takže on v Pasatu s haldexem musí mít jen jedny řetězy a to stejný by mělo platit pro novýho Santu.
ale nesmíš policajtovi prozradit, že má tlačítko Lock :lol: To by nemusel zpracovat.....

Santa a zima

Napsal: 23 bře 2007, 11:30
od namornik
chtel bych se s vami podelit o delsi pribeh. Zacatkem ledna jsem byl na prohlidce 15 000 km, jedna z polozek byla serizeni geometrie dost jsem se divil, ale servisni technik, byl neoblomny nakonec jsem zaplatil navic cca 1000 Kc a odjel. Pote jsem si tady na foru posteskl nad tim jak spatne se mi auto chova na novych GY a na snehu. Ted ve stredu jsem byl prezouvat a zadni pneumatiky vlevo od stredu sjete na nula - odpis. Poprve jsem vzal protokol z geometrie a s prekvapenim jsem zjistl ze pocitac jako chybnou vyhodnotil geometrii cca 0 a jako spravnou "po serizeni" geometrii s odchylkou 1 stupen. Vletl jsem na servis a ten chybu uznal a objednal nove pneu. Podotykam, ze navzdory takto rozhasene geometrii jsem problemy pocitoval jen na snehu nebo ledu. Pouceni pro priste - nenechat se odradit, kdyz vam selsky rozum rika, ze mate pravdu.

Re: santa a zima

Napsal: 23 pro 2008, 23:06
od Santik
Koukam ze uz je to davno co na tohle tema nekdo psal,ale muzuz vam rict ze nejlepsi je na snehu Santa 2.7 V6 4x4 prehodit na Tiptronic nechat tam 1.rychlostni stupen a predni gumy zimni a zadni letni.Hlavne velkou,namrzlou plochu to chce a mate videt ten kolotoc.Mam hromadu osobnich videi co jsem delal se Santou na snehu a k tomu i par uctu ze servisu za cepy atd :D :D