Stránka 3 z 5
Re: Problém
Napsal: 20 led 2007, 20:28
od vladinko-SK
rade622 píše:Pokud se to stalo že naskočil po 15 min. jen jednou asi náhoda. Pokud se to stalo vícekrát a ten čas + - souhlasí šel bych po něčem co se může hřát a za tu dobu vychladne a je někde na tomto okruhu. Jinak mě nenapadá žádný druh zabezpečení - imobilizér, alarm nic co by čekalo a pak dovolilo natočit motor. Hlavně ne ve spojitosti se spotřebiči které ti nefungují. Jedině, že by ti něco ale skutečně nevím co, přerušovalo zrovna ten vodič od spínací skříňky. Jediné co vím, že bylo takto zabezpečené bylo autorádio, to se po zadání špatného kódu deaktivovalo a další zadání bylo, žes musel čekat dvojnásobnou dobu a tak to šlo dál. Stejně mi ho ukradli.
Rade622
hmm, jedine co je zhodne pri obidvoch pripadoch bolo to ze bolo vlhko, prsalo.
ten cas +/- suhlasi. Prvy krat sa to opravilo ked auto stalo na parkovisku a druhykrat pri tahani do servisu. Jednoducho sa rozsvietili a islo to. S hriatim neviem co by to mohlo byt, pretoze to auto chciplo vzdy po nastarovani do 1 minuty, a mozno zhoda nahod ale prvy krat to bolo, pri zapnuti smerovky do lava a druhy krat pri zapnuti stieracov. Mozno zhoda nahod mozno nie. Ked sa to "samo opravi" chodilo to 2 tyzdne, vcera sa to zase samo opravilo a dnes to islo v pohode, ziadny vypadok, tak neviem ...
Re: Problém
Napsal: 20 led 2007, 22:54
od ivan
rade622 píše:Pokud se to stalo že naskočil po 15 min. jen jednou asi náhoda. Pokud se to stalo vícekrát a ten čas + - souhlasí šel bych po něčem co se může hřát a za tu dobu vychladne a je někde na tomto okruhu. Jinak mě nenapadá žádný druh zabezpečení - imobilizér, alarm nic co by čekalo a pak dovolilo natočit motor. Hlavně ne ve spojitosti se spotřebiči které ti nefungují. Jedině, že by ti něco ale skutečně nevím co, přerušovalo zrovna ten vodič od spínací skříňky. Jediné co vím, že bylo takto zabezpečené bylo autorádio, to se po zadání špatného kódu deaktivovalo a další zadání bylo, žes musel čekat dvojnásobnou dobu a tak to šlo dál. Stejně mi ho ukradli.
Rade622
To by tam muselo být jedině potom nějaké relé!!
Některý auta mají spouštěcí relátka,které pustí proud do pojistkové skřínky a i na start,ale rovnou říkám,že u hundaiů to nevím,ještě sem to nemusel nějak výrazně řešit,ale přesto mají více relátek než evropské vozy!!!Ale u našeho Mussa to tak je !! P.s je to taky korejec!!
problém
Napsal: 21 led 2007, 21:15
od rade622
Tak sem to znovu zhlédl a stále si myslím, že problém je kolem pojistkové skříňky v motoru nebo spínací skříňky. To, že to dělá při vlhku by ukazovalo spíš na ten motor, jestli ti teda nějak nestříká voda od kola na tu poj skříňku po levé noze. Jak bych postupoval já. ROZDĚLAT a prověřit skříňku v motorovém prostoru. Se zaměřením na pojistky označené jako LINK F a ty malé uprostřed. Lantra nemá žádné centrální relé, aspoň sem žádné ještě nenašel. Proud z AKB jde přímo na poj. označené jako LINK I, LINK J, LINK K, LINK A. Přes poj. LINK A jsou napojeny přímo alternátor, dále pak poj. LINK B, LINK C, LINK D, LINK E, LINK G, LINK H, LINK F. Tak jak to píši jsou označeny na obr. pod příspěvkem. Z poj. LINK F je napájena spínací skříňka a cívka starteru. To je ten bod B z mého včerejšího příspěvku. Tak to skus a odněkud začni.
Re: problém
Napsal: 22 led 2007, 06:57
od vladinko-SK
rade622 píše:Tak sem to znovu zhlédl a stále si myslím, že problém je kolem pojistkové skříňky v motoru nebo spínací skříňky. To, že to dělá při vlhku by ukazovalo spíš na ten motor, jestli ti teda nějak nestříká voda od kola na tu poj skříňku po levé noze. Jak bych postupoval já. ROZDĚLAT a prověřit skříňku v motorovém prostoru. Se zaměřením na pojistky označené jako LINK F a ty malé uprostřed. Lantra nemá žádné centrální relé, aspoň sem žádné ještě nenašel. Proud z AKB jde přímo na poj. označené jako LINK I, LINK J, LINK K, LINK A. Přes poj. LINK A jsou napojeny přímo alternátor, dále pak poj. LINK B, LINK C, LINK D, LINK E, LINK G, LINK H, LINK F. Tak jak to píši jsou označeny na obr. pod příspěvkem. Z poj. LINK F je napájena spínací skříňka a cívka starteru. To je ten bod B z mého včerejšího příspěvku. Tak to skus a odněkud začni.
Skusal som nasimulovat tuto poruchu, povytahoval som postupne vsetky poistky aj v motore aj v kabine, ale ziadna nesposobila to ze by vsetko tak zhaslo ako to zhasina pri poruche. Tak zeby spinacka? ako vyskusam 100% funkcnost spinacky? Jedine jedna poistka zhasla celu pristrojovku ale to zhasli aj hodiny a tie pri poruche idu. A pri poruche sa starter toci. Len motor nenaskoci, ako keby neslo napajanie zapalovania.
Napsal: 22 led 2007, 11:38
od have
opravdu Ti nezbyde nic jiného, než vozit sebou nějaký měřák a až to spadne, tak měřit a měřit, začít např. u pojistek a napsat si kde je 12V a kde není. Možná by se dalo dál něco zjistit, něčeho se chytnou. Takhle je to hádání z křištálové koule.
Nove zistenie
Napsal: 05 úno 2007, 14:34
od vladinko-SK
Pani mam novinku. Mechos vycistil vsetky konektory co boli pod palubovkou, vsetky relatka a chodilo to tak 2 tyzdne.
Akurat dnes sa to stalo zase. Ale uz som zistil co je na chybe. Jednoducho ked zapnem smerovky motor chcipne. Ale neviem preco. POtom chvilku nesvietia kontrolky a neda sa nastartovat. Po cca 10-15 minutach sa vsetko vrati do normalu a ide to dalej. Uz fakt neviem co by mohlo byt vo veci. Evidentne to sposobili tie smerovky. Ale vsimol som si jednu vec. Ze ked mi svieti nejaka kontrolka na pristrojovke a uapnem smerovky tu kontrolku stiahne ... jednoducho ta svietivost klesne asi na polovicu sucasne s rozsvietenim kontrolky blinkru. Je mozne ze toto ma vplyv na to ze jednoducho prestanu svietit vsetky kontrolky a motor zhasne aurcitu chvilu sa neda nastartovat? Mechos tvrdil ze kostru necistil.
Je mozne ze kostra moze sposobit pri zapnuti smeroviek zhasnutie motora?
Re: Nove zistenie
Napsal: 05 úno 2007, 14:56
od Hujer
vladinko-SK píše:Pani mam novinku. Mechos vycistil vsetky konektory co boli pod palubovkou, vsetky relatka a chodilo to tak 2 tyzdne.
Akurat dnes sa to stalo zase. Ale uz som zistil co je na chybe. Jednoducho ked zapnem smerovky motor chcipne. Ale neviem preco. POtom chvilku nesvietia kontrolky a neda sa nastartovat. Po cca 10-15 minutach sa vsetko vrati do normalu a ide to dalej. Uz fakt neviem co by mohlo byt vo veci. Evidentne to sposobili tie smerovky. Ale vsimol som si jednu vec. Ze ked mi svieti nejaka kontrolka na pristrojovke a uapnem smerovky tu kontrolku stiahne ... jednoducho ta svietivost klesne asi na polovicu sucasne s rozsvietenim kontrolky blinkru. Je mozne ze toto ma vplyv na to ze jednoducho prestanu svietit vsetky kontrolky a motor zhasne aurcitu chvilu sa neda nastartovat? Mechos tvrdil ze kostru necistil.
Je mozne ze kostra moze sposobit pri zapnuti smeroviek zhasnutie motora?
Ahoj!
Nemas v aute dodelavanej Alarm a nebo nejaky Imobilizer?Jestli jo tak muze byt chyba i tam.Jestli tam je tak bych to odpojil a zapojil do puvodniho stavu a vyskousel.
Napsal: 05 úno 2007, 14:59
od Vláďa
Podle Tvého popisu to typuju na kraťák - asi prodřený kabel a dotýká se kostry - karosérie. Pokud víš na kam jsi dal ukazatel když se to stalo, tak na té straně projdi kabeláž. Může to být také patice žárovky.
Napsal: 05 úno 2007, 15:01
od Bruno
Dovolím si oponovat, kdyby to byl zkrat takvypadnou pojistky.
Podle mě je to určitě kostra. Otázkou je, které ukostření ,je jich tam několik. Chtělo by to simulovat tu poruchu odpojováním koster u přístrojovky. Ne tedy pojistek, ale ukostření. Ty kontrolky blinkru potřebují ke svícení také kostru pokud ji nemájí /špatné ukostření/ mouhou ji najít složitou cestou přes jiné kontrolky.U Hyundaie je zvláštností, že některé okruhy jsou spínané kostrou např. světlomety, kdoví co ještě je tak zapojené. Určitě je chyba v ukostření.
Jako bonbonek:
Měl jsem Fiat Tempra prožhavovala mě při jízdě kontrolka dobíjení/ jen někdy/ po nastartování za studena dobíjení zhaslo a místo toho se rožla kontrolka ABS a svítila dokud se autu nezahřálo, pak bylo všechno OK. Machanik rozdělal palubovku a nic. Vyhodili alternátor, vyměnili uhlíky, potom dali nové i diody, dali do kupy OK. Ráno studené auto a opět. Tak to probíhalo týden, každý den. Vždy demontáž a pak montáž a pořád stejné. Pak mechanika v zoufalství napadlo vydělat bajonetovou žárovku od kontrolky dobíjení očistit jí a také objímku a ejhle závada zmizela. Závěr:
Problém dělala ta kontrolka dobíjení, když neměla druhý pól ,ten od altecu tak se to propojilo přes kontrolku ABS, jak se auto zahřálo roztáhl se ten kov patice žárovečky a kontakt se obnovil a bylo všechno OK.Při zchládnutí auta/ v zimě / se to objevilo zas. Ta sranda mě stála 1500Kč a měl jsem udělanou zcela zbytečnou generálku alternátoru.
Ty budeš mít něco podobného co souvisí s ukostřením.
Napsal: 05 úno 2007, 15:11
od Vláďa
Nemusí to být zkrat natvrdo, ale přes odpor ( špína, bahno ..) a může to být velký odběr, že to na chvilku vycucne baterku. A špatný spoj na kostru to může být taky - dobrý nápad. Ale proč to potom za chvíli jde?
Napsal: 05 úno 2007, 16:24
od Bruno
Zaoxidované spoje - kontakty jsou sviňa věc a chovají se nevyspitatelně.Pří větším odběru se ten kontakt může jakoby propojit ale také to prskne a jakoby se to odizoluje a pak se to zase klidně obnoví /to spojení/. Já bych to fakt viděl na ty kostry!!! ono ukostřené je všechno i řídící jednotka a když je špatná kostra bůhví kudy se to pak honí.To relé, které odpojuje celou instalaci pří startování je taky ukostřené. Ve spínací skřiňce je asi také někde na nějakém kontaktu kostra.Pokud ne, i tak každý obvod sepnutý skříňkou musí mít i druhý pól tedy kostru.
Napsal: 05 úno 2007, 20:52
od vladinko-SK
Diky pani, skusim nieco s tymi kostrami a uvidime.
Inak stalo sa to pro smerovke vlavo. Jednoduchu raz preblikne kontrolka blinkru a motor skonci. Za 10 minut pri zaopnutom kluciku vsetko nabehne zase. Hodiny idu, okna funguju, ventilator tiez, varovne blinkry tiez ... nefunguju normalne blikry, a nenabehne motor, starter toci.
Alarm tam je dorabany ale to bolo prve co mechos kontroloval minule.
Napsal: 05 úno 2007, 21:30
od Bruno
Ještě dotaz má to imobilizér. Používáš správný kliček se správnám kodem?Nemůže to být v tom imobilizéru, že prostě až po těch deseti minutách se všechno vrátí do normálu mimo blinkry a imobilizér nedovolí nastartovat motor, takže startér jen točí. Není tam nějaký kontakt na vodičích od přepinače blinkru nebo v palubovce od kontrolkyblinkrů porušená izolace někde u svorkovnice že by mohla dělat nějaké krátkodobé propojení? A kdy ted fungují normálně ty blinkry to už se nevrátí do normálního stavu? Pak to hledej ve vedení ke sdruženému přepinači případně ve svorkovnicí nebo ve svorkovnici v palubovce ,která obasahuje kontrolku blinkrů
Napsal: 05 úno 2007, 21:37
od vladinko-SK
Bruno píše:Ještě dotaz má to imobilizér. Používáš správný kliček se správnám kodem?Nemůže to být v tom imobilizéru, že prostě až po těch deseti minutách se všechno vrátí do normálu mimo blinkry a imobilizér nedovolí nastartovat motor, takže startér jen točí. Není tam nějaký kontakt na vodičích od přepinače blinkru nebo v palubovce od kontrolkyblinkrů porušená izolace někde u svorkovnice že by mohla dělat nějaké krátkodobé propojení? A kdy ted fungují normálně ty blinkry to už se nevrátí do normálního stavu? Pak to hledej ve vedení ke sdruženému přepinači případně ve svorkovnicí nebo ve svorkovnici v palubovce ,která obasahuje kontrolku blinkrů
NIe imobilizer to nema, ani v kluci ani externy. Vsetky konektory pod palubovkou boli rozobrate, vycistene ... mechos si nic nevsimol.
Teraz vsetko zase funguje OK, len ked zapnem blinkry tak stahuje svietivost ziaroviek ABS, ABG, olej, nabijanie, benzin ... nestahuje ale napriklad kontrolku dveri.
Napsal: 05 úno 2007, 22:55
od ivan
Hele vladinko-SK, pokud to dělá jen při zapnutí směrových světěl,tak to zkus takto!
Nastartuj motor,ale s páčkou nic něděj od směrovek,pusť výstražná světla,jestli to totéž udělá ,pokud ne viděl bych to na problém v páčce!!
Páčka od světel umí dělat pěkný zkraty zkus to a dej vědět jestli se pletu!!